Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhakemuksen kirjoitusnopeustestin vaatimus: 400 merkkiä/min?!

Vierailija
07.05.2018 |

Eikö tuo ole aika hemmetin paljon?
Joskus olen tehnyt (ja päässytkin sitten töihin) kirjoitusnopeustestejä, joissa tavoitenopeus oli n. 250 merkkiä minuutti?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9575075?searchPhrase=9575075&&&announ…

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 125 WPM, 624 merkkiä. 

En tee litterointeja tai muutakaan, kunhan vaan tullut opeteltua kymmensormijärjestelmä. Ei tullut minulle (sattumalta?) yhtään kirjoitusvirhettä, mutta tahti oli kyllä niin kova, että jos tekisin tuota työkseni, en pystyisi moiseen nopeuteen, koska tuossa testissä en katsonut kertaakaan, mitä kirjoitin. Oikeasti pitäisi tsekata virheiden varalta välillä kirjoittamaani tekstiä...

Vierailija
2/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain kerran hommaan (lyhyt projektihomma), jossa sekä hakuvaiheessa että vielä paikan päällä haastattelun jälkeen oli joku kirjoitusnopeus/oikeinkirjoitustesti. Pääsin hommaan, ja ei siinä edes tarvittu kirjoittamista :D Kävin skannattuja lappuja vain silmämääräisesti läpi ja painoin ok:ta.

Voi jeesus, silti hakuprosessi oli tehty ikään kuin homma olisi ollut pelkkää näppäimistön sauhuttamista jatkuvan paineen alla..joo ei todellakaan ollut.

Tuosta testistä sain 280 merkkiä/min, ei ole kymmensormijärjestelmä kyllä mulla hallussa. Ehkä joku nelisormijärjestelmä pikemminkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei paha vaatimus. Kirjoitan useammilla kielillä mm. saneluista ja lisäksi paljon muutakin, nopeus testeissä yli 300 merkkiä. 10-sormijärjestelmää tuo kyllä vaatii ja mielellään sitä, että saa käyttää itselle tuttua näppistä. ;)

Vierailija
4/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole mikään raja tietokonetta käyttävällä. Itse sain noin 600 merkkiä minuutissa enkä osaa edes kymmensormijärjestelmää

Vierailija
5/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppivatko nykylapset nopeiksi konekirjoittajiksi, kun käyttävät lähinnä kännykkää ja tablettia?

Vierailija
6/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppivatko nykylapset nopeiksi konekirjoittajiksi, kun käyttävät lähinnä kännykkää ja tablettia?

Kuoleva ammatti muutenkin, lasten kannattaa panostaa ihan muihin juttuihin

Vierailija
7/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole mikään raja tietokonetta käyttävällä. Itse sain noin 600 merkkiä minuutissa enkä osaa edes kymmensormijärjestelmää

Ainakin meillä testissä on erikoismerkkejä, eri kieliä (osa suomeksi, osa ruotsiksi, englanniksi jne) ja lisäksi odotetaan ammattisanaston tuntemista l. virheetöntä tuotosta... 600 merkkiä tuskin menisi läpi.

Vierailija
8/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä testissä on erikoismerkkejä, eri kieliä (osa suomeksi, osa ruotsiksi, englanniksi jne) ja lisäksi odotetaan ammattisanaston tuntemista l. virheetöntä tuotosta... 600 merkkiä tuskin menisi läpi.

Kommentoinkin tuota ilmoitukseen linkattua testiä. Ei varmastikaan jotain esperantoa tulisi sataa merkkiä enempää

Vierailija
9/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan noin 200 merkkiä/min kymmensormijärjestelmällä.

Pystyn nopeampaankin, mutta sitten virhelyöntien määrä kasvaa.

Vierailija
10/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 on kova vaatimus.

Vierailija
11/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomikoulussa oli tuo 400:n merkin minimiraja, jotta läpäisi kurssin

Sokkona ja lyöntivirheitä sai olla muistaakseni kolme.

Vierailija
12/12 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 279 ja korjasin useamman sanan (virheetön tulos). Olen näissä aika huono, koska en osaa kymmensormijärjestelmää. Eli tuolla testillä ei mitään ongelmia saada 400 merkkiä.