Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-v lapsella tulee olo "että on kuin unessa"

Vierailija
07.05.2018 |

Mitäs tämä voisi olla? Tilanne on tullut kaksi kertaa sukeltaessa ja yhden kerran keikkaa katsoessa. Viimeksi kotona kirjaa lukiessa vatsallaan.

Itse olen pelännyt narkolepsiaa siitä asti kun sikapiikki laitettiin. Tyttö kouristeli sen jälkeen noin kuukautta myöhemmin kuumeessa. Ei ollut ihan tyypillinen kuumekouristus, koska itki ja oli tajuissaan. Suvussa ei ole kuumekouristuksia.

EEG käytiin silloin ja oli normaali.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin tullut aikuisenakin tuollainen olo. Ei kai se kovin vaarallista ole. On vain yhtäkkiä semmoinen epätodellinen ja utuinen olo, vähän samantapainen ilmiö kuin Déjà-vu.

Vierailija
2/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minullakin tullut aikuisenakin tuollainen olo. Ei kai se kovin vaarallista ole. On vain yhtäkkiä semmoinen epätodellinen ja utuinen olo, vähän samantapainen ilmiö kuin Déjà-vu.

Täällä myös sama. Mielestäni tämäntapaisia "kohtauksia" kuvaillaan myös L. M. Montgomeryn Anna-kirjoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään epileptistä? Onko lapselle tapahtunut jotain traumaattista? Dissosiaatio?

Vierailija
4/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hapenpuutetta? Jos siis nuo ovat ne ainoat tilanteet.

Vierailija
5/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosiaatio? Mulle tuli ekan kerran varmaan joskus 12v? Tuntu just siltä että mikään ei oo todellista ja jos meni pahaksi niin esim. omaa jalkaa katsoessa tuntui voimakkaasti siltä, että ei toi ole mun jalka vaan jonkun muun. Ihan kuin ois unessa.

Vierailija
6/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan pääkipuja?

Mulla on sellainen migreeni, että outoja oloja tulee ilman särkyä. Myös näköhäiriöt eli vilkkuvat valot ja sahalaitakuviot tulee ilman särkyä. Särky tulee sitten omia aikojaan.

Vierailija
7/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deja vu voi liittyä myös epilepsiaan!

Vierailija
8/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dissosiaatio? Mulle tuli ekan kerran varmaan joskus 12v? Tuntu just siltä että mikään ei oo todellista ja jos meni pahaksi niin esim. omaa jalkaa katsoessa tuntui voimakkaasti siltä, että ei toi ole mun jalka vaan jonkun muun. Ihan kuin ois unessa.

Itsellä tätä melkein päivittäin.

Vierailija
9/9 |
07.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli toi tunne monta kertaa aikana, joilloin olin todella ahdistunut. Ahdistuneisuushäiriöini pahenivat ja meni monta yötä putkeen ilman unta -> sain jännitysniskan, joka aiheutti paljon näköhäiriöitä ja sumuisia unenomaisia olotiloja. Veikkaan, että sun lapsen tapauksessa voi olla kyseessä joku deja vun kaltanen juttu, jos uniongelmia yms ei ole mutta kannattaa seurata tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan