Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä kaveri ärsyttää

Vierailija
06.05.2018 |

Aina samat jutut ja jaarittelut, koskaan sen elämässä ei tapahdu mitään uutta, elämänsä pysyy samana vuodesta toiseen. Kerroin lomamatkasta niin siihen tokaisi "kyllä minullekin tuollanen loma kelpaisi, mutta kun ei ole rahaa niin lähinä kotona vaan ollaan"

Jotenkin ankeaa kuunnella sen juttuja jotka liittyy vain rahaan, tai tarkennettuna sen puutteeseen. Onneksi on muitakin kavereita, ehkä heivaan tuon elämästäni.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, köyhillä ei pitäisi olla oikeutta elää! Vai?

Vierailija
2/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo on varmasti molemminpuolinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, köyhillä ei pitäisi olla oikeutta elää! Vai?

menisivät töihin

Vierailija
4/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on ongelmat. Ehkä teidän pitäisi puhua jostain muustakin, kuin mitä rahoillanne teette tai ette tee. Kokeileppa vaikka rupatella politiikkasta, uskonnoista, historiasta, tv-ohjelmista tai luonnontieteistä.

Vierailija
5/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytyksen tunteet lähtevät sinusta itsestäsi, kukaan ei voi niitä sinuun "siirtää". Mietippä omaa suhtautumistasi

Vierailija
6/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin opiskelija, harmitti oikeasti kuulla kun toiset ostelivat tontteja ja autoja ja matkustelivat. En kyllä koskaan sanonut ettei minulla ole rahaa. Oletin että kaikki tietävät että opiskelijat eivät ole rikkaita, ja tuollaisesta sanomisesta tulee muutenkin sellainen olo, että pitääkö pyytää anteeksi kun olen matkustellut vaikka sinä et voikaan matkustaa tällä hetkellä?

Itse kyllä yritän olla puhumatta rahaa vievistä asioista pienituloisille. Puhun sitten tv-sarjoista, lenkkeilystä ja lukemisesta, koska niitähän voi tehdä ilman rahaa.

Vierailija
7/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ystävän kanssa on vaikea jutella mistään. On sinkku, masentunut, sairaseläkkeellä ja rahaton. Soitellaan ja kyselee elämästäni. Sit joko hiljenee tai ärtyy, kun kerron mitä on perheen kanssa touhuttu, missä ollaan lomalla käyty tai ihan mitä vaan. Sit tunnen syyllisyyttä hyväosaisuudestani ja siitä, että olen onnellisesti parisuhteessa ja on ihanat lapset.

Ystävä ei ole kiinnostunut mistään, ei halua tehdä mitään. Ei jaksa kävelylle, pyöräilemään. Ei mitään, vaikka rahaa ei noihin tarvitse. Ja ainainen valitus alkaa kahvipöydässäkin, kun on niitä muumimukeja ja ei hällä vaan varaa. Tai jos kutsutaan syömään, niin johan on taas, ei saisi laittaa lohta tai kanafileitä, tyhjää pröystäilyä.

On kuulkaa raskasta olla ystävä ja usein nykyään mietin, miksi edes nähdä vaivaa..

Vierailija
8/9 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä myös väsyttää olla intopiukeana siitä että kaveri on taas käynyt lomalla, kun en itse pääse koskaan. (Asun yksin, auton pito vie löysär rahat ja palkka ei niin huippu vaikka olen kouluttautunut. Kaveri tekee samaa työtä, mutta sillä on rikas suku ja mies, ja käyvät usein reissussa). Kyllä olen kiinnostunut ja juttelen ja kyselen. Jättäisinkö kertomatta omasta elämästäni, ettei kaverille tule huono omatunto? Hän kertoo että kävi matkalla, mä että kävin lenkillä lähimetsässä. Kyllä mä ajattelen että kaverille voi myös puhua, jos raha stressaa, esim. auton kanssa. Ei se ole kaverin vika. Eikä mun.

Joskus mua väsyttää, että tehdään samaa työtä ja mun elämä on niin paljon köyhempää.

Vierailija
9/9 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina samat jutut ja jaarittelut, koskaan sen elämässä ei tapahdu mitään uutta, elämänsä pysyy samana vuodesta toiseen. Kerroin lomamatkasta niin siihen tokaisi "kyllä minullekin tuollanen loma kelpaisi, mutta kun ei ole rahaa niin lähinä kotona vaan ollaan"

Jotenkin ankeaa kuunnella sen juttuja jotka liittyy vain rahaan, tai tarkennettuna sen puutteeseen. Onneksi on muitakin kavereita, ehkä heivaan tuon elämästäni.

Oletpa sinä hyvä ja välittävä ystävä. NOT!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi