Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoin piut paut lääkäreille ja kätilöille: synnytän omassa saunassa, olen itse doula

N24
06.05.2018 |

En todellakaan tarvitse siihen ketään ulkopuolisia. Voin antaa miehelleni ohjeet suusanallisesti. Odotan synnytystä viikon päästä!

Maria

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyttäisin kotona, niin sauna olisi huoneista se viimeinen vaihtoehto. Ahdasta, hämärää, liikkumista ja toimintaa haittaavat lauteet ja kaiteet.

Miksi sitten aikoinaan siellä saunassa on synnytetty? Miksi sitten meitä ei ole enään olemassa kun se on niin vaarallinen?

Saunassa synnytettiin maaseuduilla, koska synnyttäminen piti tehdä salassa.

Kaupungeissa naiset synnyttivät ihan normaalissa huoneessa.

Vierailija
22/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu, Maria! Onko teillä seimikätkyt jo valmiina odottamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneen kirjoitti:

Ei se ainakaan huonommin mene kuin Tayssissakaan. Vihainen kätilö tiuskimassa ja nolaamassa,oli kamala kokemus. Kipulääkkeitä ei kuulemma edes tarvitse,synnyttäminen on kuin kakalla kävisi,no,ei muuten ollut!! En vain saanut kipulääkettä kun ei ollut lääkäriä sitä laittamaan! Kätilö hoputti koko ajan kun sen piti päästä lomalle,se ei saanut lähteä ennen kuin olin synnyttänyt.. olin stressaantunut ja supistukset loppuivat ja se ei huomannut kuin vasta sitten kun sydänäänet heikkeni. Sitten tuli lääkärikin ja sain lääkettä että supistukset alkoivat ja kovan moittimisen ja haukkumisen jälkeen punnersin vauvan,joka oli onneksi terve..En ikinä menisi sairaalaan enää synnyttään!!!!Olin tosi väsynyt ja nälkäinen,synnytys kesti kauan,en ollut syönyt yli vuorokauteen ja heikotti ja pyörrytti. Pyysin kätilöä ottamaan vauvan kun pelkäsin että se putoaa kun kädet tärisi ja heikotti mutta kätilö vain tiuskasi että nyt pitää jaksaa kun olet äiti,olisit ajatellut asiaa aikaisemmin..Onneksi opiskelija tuli ja otti vauvan, ja vei sen pesulle. En koskaan unohda miten inhottava kätilö oli, ja en ihmettele että ihmiset haluavat synnyttää kotona. Ei siellä sairaalassakaan välttämättä kukaan auta,ei siellä välttämättä ole edes lääkäriä. Synnytä kotona vaan, hyvin se menee,mutta kipulääkkeet olisi hyvä saada,se tuntuu kuin tyrkkäisi autoa pillusta ja oikeasti sattuu sikana!

Synnytyssairaalassa onympärivuorokautinen gynekologi- ja anestesialääkäripäivystys. Et tietenkään itsekkäässä rutinassasi ymmärrä, että anestesiologi saattaa olla kiinni leikkaussalissa tai elvytyksessä tms eikä välttämättä ehdi laittamaan epiduraalia juuri sillä sekunnilla kun sinä vaadit. Jos tulee hätäsektio, anestesiologi priorisoi sen kaiken muun ohi ja tulee siihen minuutissa  jättäen vaikka toisen potilaan leikkaussalissa heitteille muiden armoille, koska hätäsektiossa on kahden ihmisen henki vaarassa. 

Voi kun toivoisin että kotona synnyttäessäsi lapsesi vammautuisi tai kuolisi ja itse vuotaisit kuiviin, muttet kuolisi vaan jäisit omantunnon tuskissa eloon miettimään, kannattiko. En kuitenkaan toivo koska silloin se saattaa tapahtua, enkä halua pahaa kellekään, en edes sinun kaltaisellesi aivottomalle sontakasalle.

Vierailija
24/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan. Kannustan. Hienoa, että sinulla on doulan pätevyys!

Vierailija
25/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pistät saunaan lämpöä?

Vierailija
26/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu,ennenhän synnytettiin vallan kotona.Silloin oli äiti ja lapsikuolleisuus jokapäiväistä.

Äläkä vaan vaivaa sairaalaa ja lääkäreitä synnytyksen jälkeenkää.

Eikä mitää rokotuksia sitten ,muista se.

Vierailija
27/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä argumentit "aina on ennenkin kotona ja saunassa synnytetty", ovat täysin järjettömiä. Juu, aina ennen äiti- ja lapsikuolleisuus on ollut järkyttävän suurta, ja vain sairaalasynnytyksillä on Suomessa saatu nämä lukemat maailman alhaisimmiksi. Mielestäni jos synnyttäjä suunnittelee kotisynnytystä, pitää hänen allekirjoittaa sopimus jossa ottaa lapsensa vammautumisesta ja kuolemasta täyden vastuun eikä syytä siitä sitten terveydenhuoltoa. Se että tämä synnyttäjä kuolee ei minua haittaa yhtään, vaan se on luonnonvalintaa, mutta viattoman lapsen hengen vaarantaminen on rikollista toimintaa.

Vierailija
28/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos synnyttäisin kotona, niin sauna olisi huoneista se viimeinen vaihtoehto. Ahdasta, hämärää, liikkumista ja toimintaa haittaavat lauteet ja kaiteet.

Miksi sitten aikoinaan siellä saunassa on synnytetty? Miksi sitten meitä ei ole enään olemassa kun se on niin vaarallinen?

Saunassa synnytettiin maaseuduilla, koska synnyttäminen piti tehdä salassa.

Kaupungeissa naiset synnyttivät ihan normaalissa huoneessa.

Olet nainen?  Häpeät syntymää.

Miksi synnyttäminen pitää tehdä salassa? Miksi naisten pitäisi synnyttää piilossa kun kuitenkin muaseudulla jokainen syntynyt lapsi vahvisti tilaa. Kyllä miehistä tuli jatkajia ja tytöt meni naimisiin tai tuli piioiksi.

Vierailija
29/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän naiset ennen synnytti? Sä mikään sankari ole!

Vierailija
30/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääneen kirjoitti:

Ei se ainakaan huonommin mene kuin Tayssissakaan. Vihainen kätilö tiuskimassa ja nolaamassa,oli kamala kokemus. Kipulääkkeitä ei kuulemma edes tarvitse,synnyttäminen on kuin kakalla kävisi,no,ei muuten ollut!! En vain saanut kipulääkettä kun ei ollut lääkäriä sitä laittamaan! Kätilö hoputti koko ajan kun sen piti päästä lomalle,se ei saanut lähteä ennen kuin olin synnyttänyt.. olin stressaantunut ja supistukset loppuivat ja se ei huomannut kuin vasta sitten kun sydänäänet heikkeni. Sitten tuli lääkärikin ja sain lääkettä että supistukset alkoivat ja kovan moittimisen ja haukkumisen jälkeen punnersin vauvan,joka oli onneksi terve..En ikinä menisi sairaalaan enää synnyttään!!!!Olin tosi väsynyt ja nälkäinen,synnytys kesti kauan,en ollut syönyt yli vuorokauteen ja heikotti ja pyörrytti. Pyysin kätilöä ottamaan vauvan kun pelkäsin että se putoaa kun kädet tärisi ja heikotti mutta kätilö vain tiuskasi että nyt pitää jaksaa kun olet äiti,olisit ajatellut asiaa aikaisemmin..Onneksi opiskelija tuli ja otti vauvan, ja vei sen pesulle. En koskaan unohda miten inhottava kätilö oli, ja en ihmettele että ihmiset haluavat synnyttää kotona. Ei siellä sairaalassakaan välttämättä kukaan auta,ei siellä välttämättä ole edes lääkäriä. Synnytä kotona vaan, hyvin se menee,mutta kipulääkkeet olisi hyvä saada,se tuntuu kuin tyrkkäisi autoa pillusta ja oikeasti sattuu sikana!

Synnytyssairaalassa onympärivuorokautinen gynekologi- ja anestesialääkäripäivystys. Et tietenkään itsekkäässä rutinassasi ymmärrä, että anestesiologi saattaa olla kiinni leikkaussalissa tai elvytyksessä tms eikä välttämättä ehdi laittamaan epiduraalia juuri sillä sekunnilla kun sinä vaadit. Jos tulee hätäsektio, anestesiologi priorisoi sen kaiken muun ohi ja tulee siihen minuutissa  jättäen vaikka toisen potilaan leikkaussalissa heitteille muiden armoille, koska hätäsektiossa on kahden ihmisen henki vaarassa. 

Voi kun toivoisin että kotona synnyttäessäsi lapsesi vammautuisi tai kuolisi ja itse vuotaisit kuiviin, muttet kuolisi vaan jäisit omantunnon tuskissa eloon miettimään, kannattiko. En kuitenkaan toivo koska silloin se saattaa tapahtua, enkä halua pahaa kellekään, en edes sinun kaltaisellesi aivottomalle sontakasalle.

Kysymys tuolle Taysin kätilöitä solvaavalle id*ootille: luuletko tosiaan saavasi epiduraalin kotisaunassa? Hahahahahaha.

Vierailija
31/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneen kirjoitti:

Siellä on tasan yksi kätilö joka voisi toimia kuvailemallasi tavalla...harmi että sattui sinulle.

Vierailija
32/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saunassa synnytettiin, koska siellä oli lämmin ja helppo pestä?

Vierailija
33/33 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras!