Rasistinen ja homofobinen puhe työpaikalla
En itse ole se poliittisesti kaikista liberaalein ihminen, mutta silti inhottaa kun työpaikalla on muutamia ihmisiä, jotka puhuvat toisista rumasti ja tuomitsevasti. Ymmärrän maahanmuuttokriittisyydenkin, mutta suoranainen nimittely ja kiroilu tiettyihin vähemmistöihin liittyen ällöttää. Rumaa puhetta on enimmäkseen mielenterveysongelmaisista, alkotaustoista, maahanmuuttajista ja seksuaalivähemmistön edustajista. Pahinta on se, että olen töissä sairaalassa, missä kaikkia näitä ihmisiä pitäisi pystyä hoitamaan tuomitsematta ja tasa-arvoisesti.
Oletteko itse huomanneet samankaltaista puhetta työpaikallanne vai johtuuko tämä siitä, että olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Minua sen sijaan inhottaa suvakgien, vihervasemmistolaisten, femakgojen ja kaikkien muiden hyvien ihmisten mielisairaat puheet.
Juuri tuota yllämainitsemaasi nimittelyä ja kiroamista, sekä että toisinajattelijat mielipiteinensä tulisi jopa väkivaltaa käyttäen lopettaa saa kuulla jatkuvasti yllämainituilta ryhmiltä.
Nämä ”hyvät ihmiset” ovat Aadolf Hitlerin fasistisen maailmankuvan kannattajia, tämänpäivän nazeja.
Tämä. Tähän ei lisätä mtään.
Jaahas, tämä olikin sitten suvakkimoden aloittama ketju josta poistettiinkiin ne kaikki järkevät ja asialliset vastaukset jotka eivät ole sopusoinnussa suvakkimoden utopian kanssa.
Ne taas jätettiiin jotka kannattavan hänen ihannoimaa unelmahöttöä.
Pääsy kielletty.
Maahànmuutto-sana mainittu.
Olen itse homomies, ja työskentelen tehtaassa todella miesvaltaisella alalla pikkupaikkakunnalla. Työpaikalla useimmat ovat aika matalasti koulutettuja, tyyliin mekaanikkoa, trukkikuskia, huoltomiestä jne. Olen ollut todella positiivisesti yllättynyt, että työpaikalla ei kukaan ole sanonut mitään syrjivää tai rasistista ainakaan minun kuulteni. En ole varsinaisesti tullut kaapista työpaikalla, ja olen sinkku, joten ei varmaankaan edes johdu siitä, että jotenkin varoisivat puheitaan minun läsnäollessani. Totta kai puheet on usein aika ronskeja, mutta ne kohdistuvat yleensä yksittäisiin ihmisiin, eikä mitään homottelua tai vastaavaa esiinny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne jotkut tosirasistit ihan tosissaan ryssittelee ja n-kerittelee, mutta ei kai siinä sitten ongelmaa ole jos kaikki on huumorimielellä. Meidän duunissa mustaihoiset itse heittää aina jotain n-keriläppää ja nauraa päälle.
Se on muuten ihan eri juttu, jos he itse sitä käyttävät.
Miksi ihmeessä olisi? Samat säännöt kaikille, sitähän se tasa-arvoinen ympäristö on
Vierailija kirjoitti:
Edelleen toistetaan samaa. Asiaton käytös on asiatonta käytöstä. Kiroilu, nimittely ja törkeä kielenkäyttö toisista on asiatonta työpaikalla. Sananvapauteen kuuluu myös vastuu siitä kielestä, mitä käyttää.
Kuuluuko sananvapauteen mielestäsi sensuuri?
- Suvakgiöyhöttäjä
Vierailija kirjoitti:
Meillä henkilöstöpäällikkö laittoi kuriin yhden ryssittelijän. Olin kuulemassa. Sanoi todella tiukasti asiasta tyyliin että saat olla pääsi sisällä ihan sitä mitä mieltä haluat, mutta suustasi ei tämän talon seinien sisällä tule ulos mitään syrjivää ilman seurauksia. Oli sen verran tiukka puhuttelu, että ryssittely loppui siihen. Ja tämä idiootti ei edes ryssitellyt ketään tiettyä henkilöä, vaan ihan vain puhui itänaapuristamme yleensä.
Muutakaa sen henkilöstöpäälikön kanssa ihannemaahanne, venäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen toistetaan samaa. Asiaton käytös on asiatonta käytöstä. Kiroilu, nimittely ja törkeä kielenkäyttö toisista on asiatonta työpaikalla. Sananvapauteen kuuluu myös vastuu siitä kielestä, mitä käyttää.
Kuuluuko sananvapauteen mielestäsi sensuuri?
- Suvakgiöyhöttäjä
Kyllä kuuluu, jos jotakin ihmisryhmää selkeästi loukataan. Mielestäni muut ihmisoikeudet (vapaus, hyväksyminen) menevät sananvapauden ohi.