Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty lopettamaan tupakointia raskausaikana.

Vierailija
06.05.2018 |

Rv 14+3. Vähentänyt olen kyllä, entinen aski-päivässä tahti on puolittunut. Ahdistaa ihan sairaasti, en halua aiheuttaa lapselleni astmaa tai sydänvikaa. Nikotiinipurkkaa syön jo, mutta silti on pakko saada se 10 röökiä päivässä. Huoh, uskoin liian sinisilmäisesti sen "raskausaikana ei edes tee mieli polttaa"-propagandan. En voi elää itseni kanssa jos lapsi on sairastunut, mutta lopetus ei vaan onnistu. Sähköröökiäkin koitin, mutta sillä ei ollut muuta vaikutusta kuin oikean tupakan mieliteon lisääntyminen.

Onko kellään mitään vinkkejä? Kieriskelen syyllisyydentunnossa joka päivä ja vihaan itseäni. Olisinpa yrittänyt lopettamista jo ennen raskautta, en olisi altistamassa myrkkysavulle viatonta lasta....

Ennenkuin joku kysyy: olen 26v ja polttamista takana 10 vuotta.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeiset ja tupakat pois!

Vierailija
2/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että se lapsi otetaan sulta pois. Et ansaitse sitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs lehmä. Pthyi!

Vierailija
4/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut sitä stumppaa tähän (???)-kirjaa. Monet ovat siitä saaneet avun.

Vierailija
5/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vain huono mielikuvitus. Aivan kuten et voinut ennen raskaaksi tuloa kuvitella, että tupakoinnin lopettaminen voi olla vaikeaa, niin nyt raskaana ollessasi et pysty kuvittelemaan, miten vaikeaa se on, kun jonain päivänä tajuat lapsesi kärsivän kehityshäiriöstä tai sairaudesta, johon raskausajan tupakointi on todennäköisenä osasyynä. 

Vierailija
6/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo syyllstävät kommentit tuskin auttavat aloittajaa...päätät ettet polta, hävitä tulitikut/sytkärit ym. Aina kun sun tekee mieli tupakkaa muistuta itseäsi ettet polta, lykkää polttamista tyyliin:jos puolen tunnin päästä viel tekee mieli, ni poltan. Todennäköisesti olet sitten jo unohtanut mieliteon. Itsellä kesti melkein 2 vko ettei rööki ollu mielessä koko aikaa. Pahimmat 3 päivää ku selviit, ni helpottaa vähän

Vierailija
7/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

O/5

Vierailija
8/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa vauva saada kunnon nikotiinipläjäyksen jos vielä purkkaakin vetää.

Vierailija
9/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavia kommentteja täällä, varmaan tosi paljon apua tuosta syyllistämisestä.

Itse asiaan, ei siihen auta kuin vaan päättää lopettaa. Mieluiten ilman mitään nikotiiniapuvälineitä. Tulevan lapsen pitäisi olla tarpeeksi iso motivaattori tähän, pystyt siihen kyllä, kunhan vain pysyt päätöksessäsi. Tahdonvoimasta se on kiinni, itsekin kymmenen votta polttaneena ja sähkötupakkaa yms kokeilleena olen tätä mieltä. Myöskin kaikki tuntemani tupakoinnin lopettaneet ovat sen tehneet vain lujalla tahdolla ja itsekurilla, kyllä se ajan kanssa sitten helpottaa. Tuosta stumppaa tähän -kirjasta olen myös kuullut hyvää, itse en tosin ole lukenut.

Vierailija
10/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko tupakantumpin iskiessä, jos katsoisit YouTubesta videoita siitä, miten vauvasi reagoi kun polttaa? Eli näitä missä se sikiö sätkii jne?

Vierailija
11/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko tupakantumpin iskiessä, jos katsoisit YouTubesta videoita siitä, miten vauvasi reagoi kun polttaa? Eli näitä missä se sikiö sätkii jne?

Siis tupakanhimon :D

Vierailija
12/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niitä syyllistävä kommentteja on sen takia että se vauva sitten kärsii ne vieroitusoireet kun äiti ei pysty. Täyttä ajattelemattomuutta ja itsekkyyttä polttaminen raskausaikana. Toivottavasti edes se että riskit kätkyt kuolemaan lisääntyy kun äiti polttaa raskaus aikana pysäyttää hieman ajattelemaan.

Vierailija
13/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammanen lapsi tulossa kiitos typerän äidin. 

Vierailija
14/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niitä syyllistävä kommentteja on sen takia että se vauva sitten kärsii ne vieroitusoireet kun äiti ei pysty. Täyttä ajattelemattomuutta ja itsekkyyttä polttaminen raskausaikana. Toivottavasti edes se että riskit kätkyt kuolemaan lisääntyy kun äiti polttaa raskaus aikana pysäyttää hieman ajattelemaan.

Tietysti tupakointi raskausaikana on hirveää ja itsekästä. Kuitenkin tämä virhe on jo tehty eikä sitä tekemättömäksi syyllistämällä saa eikä syyllistyäminen auta häntä. Parasta olisi, että ap saisi nyt kaipaamansa avun lopettamiseen ja lopettaisi nyt, eikä vaikka viiden kuukauden päästä. 

Vierailija
15/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä päätös. Se on sinun vastuullasi, siksi täällä syyllistetään. Ja oikeasti aika vaikea tuntea myötätuntoa sinua kohtaan, sillä kyse on pohjimmiltaan vain velttoudesta ja itsekeskeisyydestä jos edelleen asetat omien mielihalujesi täyttämisen ja velttoilun korkeammalle tärkeysjärjestyksessä kuin siitä sikiöstä välittämisen.

Vierailija
16/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysty täysin lopettamaan, niin vähennät nyt niin paljon kuin vain pystyt. 2 tupakkaa päivässä on paljon parempi kuin vaikkapa tuo 10kpl. Poltat vaikka puolikkaan kerralla. Ja noi muut nikotiinituotteet pois.

Tiedän monia täysin terveitä lapsia joiden äiti on polttanut raskausaikana (määristä en tosin tiedä). Riskejä se toki lisää.

Vierailija
17/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Olen lukenut, yritin lopettaa pari vuotta sitten. 2 tuntia kesti kunnes menin taas röökille.

6: Tämä oli hyvä neuvo, kiitos! Juuri tuo etten tee siitä itselleni ns. kokonaan kiellettyä saattaisi auttaa päätä käsittelemään tupakoimattomuutta.

10: Olen katsonut, mutta valitettavasti tupakalla on niin vahva lohtuvaikutus muhun, että purin noiden tuoman pahan olon röökiin. Vedin syöpäkäärylettä itkien.

Mulla on ehdottomasti paha psyykkinen riippuvuus tupakkaan. Joku ahdistaa > röökille, hyvä ateria > röökille jne jne.

Vierailija
18/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei osta tupakkaa ei voi polttaa.

Vierailija
19/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti jaksaa edelleen väittää että ihan tervehän musta tuli tupakoinnista huolimatta. En viitsi särkeä sen typerää itsekeskeistä illuusiota siitä että eihän mulla mitään oppimisvaikeuksia ole ollut ei ja hienosti mennyt elämä muutenkin. Sokea typerys on, kieltää totuuden.

Tupakoinnin sijasta voit vaikka: mielikuvitella äitiyttä, mennä kävelylle, siivota, soittaa jollekulle, laskea sataan, tehdä läsnäoloharjoitksia, tehdä lihaskuntoa, laskea kaikki kulmikkaat / pyöreät / vihreät esineet ympärilläsi, järjestää vaatekaapin, you name it. Se että et vain pysty on tekosyy.

Vierailija
20/74 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän monia täysin terveitä lapsia joiden äiti on polttanut raskausaikana (määristä en tosin tiedä). Riskejä se toki lisää.

Tiedän tämän, mutta aikamoista uhkapeliä silti. En ymmärrä itsekkään miksi tupakointi on näin vaikeaa, kahvinjuonnin vähentäminen kävi automaattisesti. Entisen 3 isoa kuppia päivässä sijaan juon 2 jäälattea viikossa.

Lapsen poisantaminen vasta selkärangatonta olisi. Jos lapsi syntyy vammaisena, aion ainakin kantaa vastuun itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän