Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katkeruus siitä että toisilla on vaan parempi aivokemia eli ovat hyväntuulisempia

Vierailija
06.05.2018 |

Olen aika alakuloinen ihminen suurimman osan ajasta, mutta haluaisin olla positiivisempi, aktiivisempi ja iloisempi! Minulla on kaikki hyvin mutta olen silti aika melankolinen tyyppi. Käyn salilla ahkerasti ja saan siitä tyydytystä (endorfiinit), mutta yleisesti ottaen en innostu asioista mistä useimmat innostuvat.

Toisaalta jos olen porukassa jossa kaikki ovat aktiivisia, minäkin aktivoidun. Eli jos ympäröin itseni positiivisilla ihmisillä, menen itsekin sellaiseen "moodiin".

Kaikkihan ilmeisesti on aivokemiasta kiinni loppujen lopuksi. Onko sitten vaan niin että toiset on siunattu paremmalla määrällä luontaisia hyvänolonkemikaaleja aivoissa? Minua ihmetyttää että nykytiede ei ole vielä keksinyt keinoja korjata tuota ilman hirveitä määriä pillereitä.

Kokeilin yhdessä vaiheessa masennuslääkkeitä n. 6kk vaikka en mielestäni ollut ihan "masentunut" tasolla, koska pystyin silti käymään ihan hyvin töissä jne. Huomasi kyllä heti että olin paljon hymyilevämpi, hyväntuulisempi, ja teki mieli kokeilla uusia asioita enemmän jne. Mutta en halua käyttää tuollaista vippaskonstia että elämä olisi iloisempaa!

Onko muita jotka ovat ajatelleet tätä asiaa?

Esim. katsoin tuota alla olevaa YouTube-kanavaa ja tuosta kaverista näkee että on luontaisesti TOSI hyväntuulinen, innostunut jne. ruuasta. Minun ensimmäinen reaktioni pään sisällä oli: "Miten joku voi olla noin innoissaan ruuasta?".

En haluaisi olla tällainen. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mullakin tulee pääsääntöisesti parempi mieli mukavien ihmisten seurassa, mutta tulee pakostakin myös niitä päiviä kun se synkkyys ottaa yliotteen ja olen yksi perkele ja olisi vaan parempi olla yksin. Vähän vaikuttaisi, kuin että joku mitta vaan täyttyy eikä se aina voi olla pelkkää iloista olemista ihmisten kanssa ja pitää "nollata" sillä päivän tai parin mörköilyllä.

Vierailija
2/5 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo pitkällä, kun olet tämän oivaltanut. Nyt vain kokeilemaan, millä saat omaa aivokemiaasi muokattua haluttuun suuntaan, mieluiten ilman lääkkeitä/huumeita. Sopiva liikunta ja ruokavalio auttavat, minulla auttoi sokerien pois jättö ja kasvisten lisääminen ja olen kuin uudestisyntynyt. Oikeasti.

Upeaa matkaa sinulle kohti onnellisempaa elämää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia! ap

Onko muita joilla on ollut samanlaisia ajatuksia? Ja miten olette kehittäneet itseänne?

Minusta tuntuu että monesti ihmiset sanovat että se on vain suomalaisuutta, mutta en haluaisi tyytyä tuohon.

Vierailija
4/5 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä tutkimus atooppisen ihon, matala-asteisen tulehduksen ja masentuneisuuden yhteydestä on mielenkiintoinen:

https://www.is.fi/terveys/art-2000005550818.html

Vierailija
5/5 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä tutkimus atooppisen ihon, matala-asteisen tulehduksen ja masentuneisuuden yhteydestä on mielenkiintoinen:

https://www.is.fi/terveys/art-2000005550818.html

Tuo kuulosti kyllä ihan huuhaalta