Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei sattunut itselleni, mutta nauratti kun kaveri myi tavaroitaan muuton alta kirppreilla ja kirjoitti näistä nettikirppisten asiakkaista avautumispostauksen Facebookiin. Että ihan tosissaan jostain euron tavaroista tehdään varaus ja ollaan että ”täytyy vielä kysyä mieheltä lupa”, kaverini oli vastannut tälle henkilölle että jos et saa ilman miehen lupaa ostaa euron tuotetta niin vaihda hyvä nainen miestä! :D
Tähän on luultavasti kaksi eri syytä: Joko miehen luvan kysyjä on oikeasti täysin riippuvainen miehen rahoista, eli on kotiäitinä ja omat tulot on lähellä nollaa ja tili siis yhteinen. Tämä henkilö todennäköisesti käyttää kaiken lapsenhoidolta ylijäävän aikansa roikkumalla kirppiksillä, joten jos joka päivä on ostelemassa paljon euron tuotteita, niin kertyyhän niistä pikkuhiljaa summia, vaikka pieniä olisivatkin. Lisäksi voi haalia tylsyyksissään kotiin tavaraa, jota kukaan ei oikeasti tarvitse.
Toinen (luultavasti todennäköisempi) vaihtoehto: Ei oikeasti haluakaan tavaraa, mutta käyttää miehen luvan kysymistä sopivana tekosyynä perua kaupat.
Voi olla kolmaskin syy, jos on kyse isokokoisesta tavarasta jota en itse jaksa kantaa. Pitää siis kysyä mieheltä lupaa, että hän lähtee tiettynä päivänä tiettyyn kellonaikaan hakemaan ja kantamaan tuotetta. Ja koska tekee vuorotöitä, en ikinä muista niitä ulkoa.
"Ostan tämän. Kysyn miten mies ehtii mukaan kantamaan ja sovin sitten noudosta."
Miten olisi?
hartenleed kirjoitti:
Myin facen kirpparilla päältä täytettävää pyykinpesukonetta hintaan 20€. Tarkoitus oli siitä päästä äkkiä eroon, toimivana otettu pois käytöstä hyvä kone, koska halusin sivusta täytettävän koneen. Eräs nainen sitten sen halusi ostaa.
Hän alkoi kuitenkin viesteillä tinkomaan, että annanko takuun koneelle?? Olin ihmeissäni että mitä? No pitäähän minun taata että se toimii, jos se hajoaa viikon päästä niin hän on turhaan sen ostanut. Totesin että kone on toimivana otettu käytöstä pois, enkä mitenkään voi taata että kone kestää tietyn ajan, kyseessä kuitenkin käytetty useamman vuoden vanha kone. Jos hän haluaa takuun niin kannattaa hakea kone suoraan kodinkoneliikkeestä.
Minä olin sitten se typerä ja vaikea. Sanoin että jätän kaupat tähän, kun on niin vaikeaa ja myyn koneen seuraavalle. Heti sille löytyikin ostaja, tuttava osti sen tyttärelleen ja kone kesti vielä pari vuotta.
Jos jonkun talous kaatuu 20€ pyykinpesukoneeseen, niin... No, en tiedä mitä sanoa.
Pienituloiselle kädestä suuhun elävälle 20e on iso raha, mutta silti takuun vaatiminen on älytöntä.
Mun mielestä on melko omituista, että myyn Facebookissa kivoja, siistejä vaatteita hinnoin 2-4 €, laitan jokaisesta tarkat valokuvat ja tiedot - ja ketään ei kiinnosta.
Sitten siinä samassa kirppariryhmässä joku myy jotain romua tyyliin "myyn kivenmurikoita 10 €/kpl, näillä voit koristella vaikka kukkapenkkisi!" No siihen julkaisuun on tietysti sitten oikein pitkäksi jonoksi asti ostajia...
Myin huutonetissä rintsikoita jotka eivät enää raskauden jälkeen sopineet. Olin ostanut uusia juuri ennen raskautta ja päätin kokeilla jos ne jollekin kelpaisi muutamalla eurolla kun olisi harmittanut heittää menemään vain muutaman kerran käytetyt.
Rintsikoille löytyi ostaja, kännykkä oli sopivasti juuri kädessä kun kohteen sulkeutumisviesti saapui sähköpostiin ja lukaisin sen heti. Hämmennyin koska ostaja oli mies mutta ajattelin että ehkä hän on joku naisten vaatteisiin pukeutuva tai keskellä sukupuolen vaihdosta eikä ilkeä kaupasta ostaa. Olen itse hyvin sirorakenteinen ja rintsikoiden ympärys sen mukainen mutta onhan niitä pienikokoisia miehiäkin.. Siinä kesken ajatusteni puhelin piippasi tekstaria ja kappas siellä oli tämä kyseinen ostaja kysymässä olisiko minulla myydä myös pikkareita. Vastasin että ei ole ja että eiköhän nyt tehdä kaupat vain tästä mitä hän on ostanut. Päätin pistää miehen nimen Googleen. Oli harvinaisempi nimi. Yksi fb profiili löytyi, keski-ikäinen isokokoinen mies. Sama tyyppi löytyi vielä jostain nuorten liikuntaseuran henkilöstöstä.
Itseäni alkoi vähän ahdistaa ajatus ettei ne rintsikat ole ainkaan käyttöön ostettu mutta mikäs teet. Maksua ei kuitenkaan tullut. Viikon odoteltua pistin muistutusviestiä. Mies vastasi heti että oli kiireiltään unohtanut ja ilmoitti maksavansa parin päivän päästä. Ei tullut maksua koskaan ja annoin olla. En tiedä oliko vain niiden pikkareiden perässä.
Rintsikoille löytyi pian uusi ostaja, ihan naisesta tällä kertaa.
Niille käytetyille pikkareille tuntuu olevan kysyntää. Bisnesidea?
laitoin myyntiin Adidaksen tuulipuvun. Vastaa kokoaan jne.
Viestejä: -Haluan ostaa.tämän. Onko kapenevat lahkeet, onko niissä vetoketjum vastaan ja mitään ei enää kuuluu.
Toinen: Juuri tällaista etsin!Onko myyty? Jos onn vielä vapaa, niin kapeneeko lahkeet? Mittoja?
AV! Saako kuvaa housuista päällä?
Ostan! (Hälle myin)
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.
Ei siinä mitään jos haluaa vain pukeutua naiseksi, mutta jos muuten on epäilyttävä ja haluaa nimen omaan käytettyjä hikisiä naisten vaatteita, niin minua kyllä arveluttaisi päästää tämmöinen tyyppi kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Niille käytetyille pikkareille tuntuu olevan kysyntää. Bisnesidea?
Muuten hyvä, mutta asiakkaiden joukossa voi olla niitä, joille et todellakaan halua ilmoittaa osoitettasi, puhelinnumeroasi, edes koko nimeäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla.
Tuon
Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.
Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?
Noinko vähän ihmisellä on mielikuvitusta? Sitä saattaa selata bussissa tms ennen vuorpa ja huomata tuotteen minkä haluaa juuri hetkeä ennen omaa pysäkkiä tai hetkeä ennen omaa vuoroa ja ehtiä juuri sanpmaan sen av yv ja sitten pitääkin sulkea puhelin. Pitäisi sen verran olla malttia myyjällä että odottaa perus työpäivän verran.
Ei ole mitään mega outoa mutta näitä osuneet että myyn jotain vaikka hintaan 200e ja viesti tulee "30e. Tuun hakemaan kello 10.00 laita osoite". Siis oikeastikko ne luulee että saavat itse päättää mitä maksavat, millpin tulevat ja minä suostun mukisematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉
Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä
Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.
Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.
Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla.
Tuon
Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.
Noinko vähän ihmisellä on mielikuvitusta? Sitä saattaa selata bussissa tms ennen vuorpa ja huomata tuotteen minkä haluaa juuri hetkeä ennen omaa pysäkkiä tai hetkeä ennen omaa vuoroa ja ehtiä juuri sanpmaan sen av yv ja sitten pitääkin sulkea puhelin. Pitäisi sen verran olla malttia myyjällä että odottaa perus työpäivän verran.
”Hei olen kiinnostunut tuotteesta, sovitaanko noudosta työpäiväni jälkeen”. Tähän viestiin meni noin 5 sekuntia. Ei ole yhdelläkään ihmisellä niin kiire ettei tuota ehdi tehdä. Ketä te minäminäminä-ihmiset oikein luulette olevanne? Minä ainakin myyn sille joka ekana laittaa sen viestin, ei mun tartte odotella sun työpäivää vaan koska olet ajankäytöllisesti niin älytön ettei sulla ole 5 sekuntia aikaa laittaa viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon
Tuollaisessa hektisessa työssä luulis olevan sanomattakin selvää ettei silloin roikuta nettikirpisillä ollenkaan. Enne töitä kurkkaa mitä on tarjolla ja jos laittaa AV,yv,hv kirjoittaa sen yv:n samantien ja mainitsee olevansa sellaisessa työssä ettei ehdi katsomaan puhelimeen ja palaa klo ? Asiaan kun pääsee töistä. So simple
No, tässä oudoin nettikirppiskokemukseni: Myin pari vanhaa seinäkelloa Tori.fi-sivulla. Eivät mitään ihan arvoikkaimpia lajissaan, mutta ihan ok olivat, hintaa oli niille laittanut 70e/kpl.
Joku mieshlö sieltä heti soitti ja ilmoitti tulevansa kaupoille, halusi ostaa molemmat kellot ja annoin toki hieman alennusta. Ovelle tuli kaksi miestä, joista toinen ei tervehtinyt, katsoi jotenkin oudosti maahan ja kuikasi toiselle "No, anna se raha nyt". Toinen miehistä oli ilmeisesti katsonut Huutokauppakeisari-ohjelmaa ja heitti (!!) jalkoihini 20e setelin sanoen "Eiköhän se tässä oo!". Sanoin, että josko nyt tehdään kaupat sillä sovitulla 120e hinnalla..Yritti jotain "Kellot taitavat olla kiinalaisia!" , maksan 40e!
En osaa sitä tilannetta paremmin selittää, mutta tuli jotenkin tosi inha olo näistä heppuleista. Toinen heilutteli aina seteleitä ja yritti muka jotenkin lennokkaasti jutella, toinen heistä ei puhunut yhtään mitään koko aikana.
Vierailija kirjoitti:
Laitan usein että kahvipaketti tai 10e hinta...ostaja voi itse valita.Mikä tuossa on ongelma?
No eihän tuossa olekaan ongelmaa kun annat vaihtoehdoksi myös rahan. Kyse oli siitä että maksuksi pyydetään kahvipaketti. On kuitenkin usein helpompaa antaa rahaa kuin mennä jonottamaan kauppaan yhtä kahvipakettia.
Oikeasti! Eikö ole enää olemassa mitään luetunymmärtämistä? ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, muutama hieman oudompi kokemus on, tässä yksi:
Minulla oli viime keväänä myynnissä 15e Interflora lahjakortti (tai semmoinen lahjaseteli paremminkin). Olikohan 10e hintaa. Ajattelin sen menevän Tori.fi-sivulla kaupaksi. Minulle tuli joltain mieheltä kauhean vihaisia viestejä, jossa minua haukuttiin huijariksi, kun tuntemattomalla puhelinnumerolla ja ilman nimeäni myyn lahjakorttia . Samaan ilmoitukseen tuli toinenkin vastaus, että "En uskalla ennakkomaksulla ostaa, kun niin paljon huijataan, lähetätkö sen minulle ensin". Lopulta annoin sen setelin lahjaksi...Olen myynyt Tori.fi-sivulla paljon esim. vaatteita ja astioita, eikä koskaan ennen tällaista ole tullut.
Miten tyhmä oikein olet :"D
Öö, mikä tässä nyt oli tyhmää? Minulla on työpuhelinnro Tori.fi-ilmoituksessa, eikä siihen tule numerotiedustelusta nimeä, vaan ainoastaan yrityksen nimi?
Toisekseen olen lähettänyt useita tuotteita ostajille, jotka on maksettu etukäteen, kukaan ei ole epäillyt ettenkö tuotetta lähettäisi, kaikki sujunut ok. Nyt kun oli lahjaseteli/kortti kaupan, tuli kauheat epäilyt, etten tuotetta lähetä tai se on vähintäänkin väärennetty. En ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Laitan usein että kahvipaketti tai 10e hinta...ostaja voi itse valita.Mikä tuossa on ongelma?
No ei mikään, eikä kukaan ole väittänyt että olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon
Paskanmarjat.
T: synnytyssairaalassa töissä
Se kun facebookissa on näitä kaupunkikohtaisia nettikirppareita niin olen joskus laittanut myyntiin vaikka pöydän tai muun isomman esineen jota ei pysty postittamaan niin tulee viestejä jostain toiselta puolelta Suomea että onko kuljetus mahdollista? Joo varmasti alan ajaamaan Vaasasta jonnekin Kotkaan vain jotta saisin sen yhden vanhan pöydän myytyä kympillä.
Parasta oli myös kun kaverini möi jonkun takin Tampereen alueen nettikirppiksessä ja noutopaikaksi sovittiin kauppatori niin tämä ostaja viestitti vihaisena TURUN kauppatorilta että "missä olet?". Onko se niin vaikeaa ymmärtää että jos nettikirppiksen nimi on vaikkapa Kirpputori Vaasa tai Tampereen kirppis niin yleensä myytävä tavara on niinku siinä kaupungissa eikä jossain ihan toisella puolella Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon
Hyvin suuri osa näistä AV,yv tyypeistä ei ikinä laita mitään viestiä. Hyvä, että sulta se kristallipallo löytyy, joka kertoo kuka laittaa sen viestin oikeasti ja kuka ei. Kaikilla ei sitä ole.
Myin facen kirpparilla päältä täytettävää pyykinpesukonetta hintaan 20€. Tarkoitus oli siitä päästä äkkiä eroon, toimivana otettu pois käytöstä hyvä kone, koska halusin sivusta täytettävän koneen. Eräs nainen sitten sen halusi ostaa.
Hän alkoi kuitenkin viesteillä tinkomaan, että annanko takuun koneelle?? Olin ihmeissäni että mitä? No pitäähän minun taata että se toimii, jos se hajoaa viikon päästä niin hän on turhaan sen ostanut. Totesin että kone on toimivana otettu käytöstä pois, enkä mitenkään voi taata että kone kestää tietyn ajan, kyseessä kuitenkin käytetty useamman vuoden vanha kone. Jos hän haluaa takuun niin kannattaa hakea kone suoraan kodinkoneliikkeestä.
Minä olin sitten se typerä ja vaikea. Sanoin että jätän kaupat tähän, kun on niin vaikeaa ja myyn koneen seuraavalle. Heti sille löytyikin ostaja, tuttava osti sen tyttärelleen ja kone kesti vielä pari vuotta.
Jos jonkun talous kaatuu 20€ pyykinpesukoneeseen, niin... No, en tiedä mitä sanoa.