Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Yritin ostaa jotakin lipastoa torista muutama vuosi sitten. Laitoin viestiä ilta-aikaan, että ostan lipsaston, voin hakea vaikka heti aamusta myyjälle sopivaan aikaan Myyjä vastasi, että huominen ei sovi kun ei ile kotona ja kävisikö ylihuominen. Vastasin, että käy sekin. Hetken kuluttua tuli viesti, ilmoitti että huomenna kello 12 käy. Ihmettelin, mutta vastasin ok ja tulevanj hakemaan. Kello 10 aamulla tuli viesti, että joku oli jo hakenut lipaston ja perään kuittaus "nopeat syö hitaat, ehkä opit tästä jotakin". :DD
"Kiitos, opin jotakin ihmisistä, jotka eivät välitä muista kuin itsestään, eivät kunnioita sovittua eivätkä pidä lupauksia"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa ilmoituksiin tyyliin "Te jotka kyselette ilmoituksessa selvinneitä asioita, ohitan asianne ja myyn sellaiselle joka ilmoituksen on oikeasti lukenut"
Mutta eihän ne kyselijät silti lue sitä ilmoitusta, ei se kovin paljon auta.
Paras varmaan laittaa jo otsikkoon - jo ennen tuotteen nimeä 😃 Muuten nämä "eijjaksalukea"-tyypit tavaavat otsikkoa "Kenkähylly - ole hyvä ja lue koko ilmoitus ennen kuin kyselet, siinä on kaikki tiedot" ensimmäisen sanan verran ja sitten jo tyytyväisenä hyppäävät yhteydenottoon ja alkavat kysellä väriä ja mittoja ja olikos se osto- vai myynti-ilmoitus...
MUSTA 50 CM VAIN NOUTO 5 EUROA KENKÄHYLLY
Ehkä tuo toimisikin.
Niimmut onko se metallia vai puuta, ja mikä sen korkeus on, ja tingitkö, ja sijaitseeko se nyt Lappeenrannan vai Kuusamon Perunaniemessä?
(Viimeisintä on Torissa minultakin kysytty, vaikka siellä automaattisesti aina lukee paikkakunta)
Etsin Torista tiettyyn tarkoitukseen pientä pöytää. Niitä mittoja on mitä ilmeisimmin likipitäen mahdotonta laittaa ilmoitukseen. Kaikkein viitseliäimmät olivat maininneet kannen koon, mutta korkeutta ei, ei sitten millään. Pöytä on yhä ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kirppistavaraa myyneenä eniten otti päästä ne monen päivän varauksia pitävät ostajat . Lopulta eivät tule noutamaan lainkaan .
Myös nuo FB kirppistavaraa säännöt saavat aikaan monenlaista shaibaa .
Lopetin kaikki ja nakkaan roskiin merkkivaatteita ja kenkiä . Sinne meni mm. Parajumpers Kodiak takki 👌
En vie vaatekeräyksii edes piruillakseeni , en ala hyväntekijäksi . My monet my choise.hyvä, minä nimittäin pengon roskat, ja olen usein saanut ilmaiseksi merkkivaatteita sieltä. sellaisia mihin ei itselläni olisi varaa. Joten Kiitos vaan!
No harvemmin molok systeemistä kukaan penkoo mitään . Varmuuden vuoksi leikkelen saksilla ne rikki , ei onnistu edes korjaus .
Mitä?? Varmuuden vuoksi, ettei kukaan vain hyödy tavaroista, jotka sinä HEITÄT POIS? Miten sairas voi ihminen olla?
Kävin ensimmäiset 11 sivua läpi ja tulos oli tämä.
Nainen mainittu 32 kertaa
Mies 28 kertaa
Pelkkä ostaja/myyjä 93 kertaa
Eli mielestäni tämä todistaa että naisia ja miehiä on ollut suunnilleen yhtä paljon. En jaksa käydä kaikkia 73 sivua läpi.
Joskus tuntuu, että edes lyhyttä myynti-ilmoitusta ei jakseta lukea loppuun.
Möin parinsadanarvoista puhelinta ja ilmoituksessa mainitsin erikseen, että
"Ei vaihtoa "
"Ei osamaksulla"
Otatko Arabiaa vaihdossa ?
Yksi tarjosi olohuoneen pöytää osamaksuna
Sen lyhyenkin ilmoituksen lukeminen tuntuu olevan monille liikaa. Ilmoituksessa lukee "Käytetty muutaman kerran" ja yksi saamistani viesteistä on: käyttämätön?
En edes vastaa näille ääliöille jotka ei lue ilmoitusta. Tai joiden viestissä lukee vaan "20€" eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kyrsii mobilepayta periaatteen vuoksi välttelevät. Ei se nyt myyjänä haittaa, jos joku erikseen haluaa käteisellä pelata, mutta ostajana oikeasti sapettaa. Se on tuhat kertaa kätevämpi tapa kuin käydä erikseen nostamassa rahaa ja ehkä rikkomassa sitä. Helkkarin änkyrät.
No sitten et osta jos se sinua noin paljon ottaa päähän ettei käytetä mobilepayta, ihme ongelma
Facebookin marketplacessa on muuten se hyvä puoli, että jos laittaa ilmoituksen suoraan sinne eikä mihinkään ryhmään, niin sieltä voi ihan oman mielensä mukaan valita asiallisimman oloisen ostajan jos kiinnostuneita riittää, eikä tarvitse mennä jonkun ryhmän av-yv-jono-säännöstön mukaan.
Just myin yhden keittiölaitteen, josta sain päivässä parikymmentä viestiä. Varasin ekalle joka osasi edes tervehtiä viestissään eikä heti tingannnut.
Olin ostamassa lapselle viime vuonna talvikenkiä. Jätin toriin osto-ilmoituksen, jossa kirjoitin että voin maksaa päivänä x ja kaikki muut, mitä kengiltä halusin.
Sainkin nopeasti monta tarjousta, joissa tarjottiin pinkkejä, perhos- ja prinsessa kuviollisia kenkiä, vaikka nimenomaan kirjoitin ilmoitukseen, että kunhan ei ole pinkit tai prinsessa- tai perhoskuvioituja, ei ole värillä väliä.
Sitten sain hyvän tarjouksen ja varmistin vielä, että maksu sopii tosiaan päivänä x, kun minulla ei tilillä ollut rahaa, kaikki oli käteisenä ja myyjä asui toisella puolella Suomea. Tuohon maksupäivään oli aikaa 4 päivää siinä kohtaa ja se sopi myyjälle.
Yön aikana myyjä oli kysellyt, että voisinko ostaa kengät jo nyt. Vastasin että ikävä kyllä en voi, vaan silloin päivänä x. Sanoin, että jos joku olisi ne heti ostamassa, niin tottakai myy sitten minun ohitseni, mutta sanoi että varaa minulle niitä. Laittoi päivän aikana vielä toisen viestin, että voisinko kuitenkin jo nyt ostaa ne. Seuraavana yönä tuli myös pari viestiä, että voisinko jo ostaa ne.
Minulle tuli niin outo olo noista viesteistä, että en halunnut enää ostaa kenkiä häneltä, joten valehtelin löytäneeni omasta kaupungistani kengät ja pahoitellen peruin kaupat. Olisin ostanut kengät häneltä sovittuna päivänä, mutta tuli niin kummallinen olo tuollaisesta ahdistelusta, kun olin jo kolme kertaa sanonut, etten voi ennen päivää x maksaa, kun ei ole tilillä rahaa. Ei koskaan vastannut mitään enää.
Saattoi kyllä olla kyseessä köyhä, jolle olisi raha tullut tarpeeseen, mutta ei se asia muuksi muutu tuollaisella ahdistelulla. Ymmärrän kyllä itsekin pienituloisena, miltä sitä seuraavaa rahaa tuntuu odottaa, mutta en minä voi rahaksi sinne tilille muuttua.
No juuri tässä aamun aikana tarjosin jollekin vanhoja tavaroitani, kun oli jättänyt osto-ilmoituksen ja minulla sattui tällaisia olemaan myynnissä.
Halusi ostaa mieluusti koossa vaikka 70cm, minulla oli koossa 60cm ja ajattelin silti tarjota, monesti olen tarjonnut "liian pientä" joka sitten on kuitenkin kelvannut ja ostajat olleet tyytyväisiä.
Sain vastaukseksi "Kiitos "tarjouksesta", mutta..." En ihan käsitä, että miksi pitää noin töykeästi vastata, kiitos ei olisi ollut ihan hyvä vastaus, varsinkin kun ilmoituksessa luki, että olisi hyvä jos olisi kokoa 70cm, ei että pakko tai vähintään oltava.
Kerran kun laitoin myynti-ilmoitukseen viestiä että voisin ostaa tämän ja pyysin tilinumeroa, niin myyjä ei vastannut viikkoon mitään niin unohdin koko jutun.
Sitten yksi päivä huomasin töitten jälkeen että myyjältä olikin tullut kaksi viestiä, toinen edellisenä iltana klo 23 ja toinen aamulla 7:ltä. Myyjä oli illalla laittanut "ok, tässä tilinumeroni xxxxxx-xxxxxx. Laitan tulemaan kun rahat näkyy tilillä." Aamulla sitten viesti "Eipä näy rahoja, laitetaan uudelleen myyntiin."
Enpä tiedä oisko näkynyt tilillä aamulla vaikka oisin tuossa illalla laittanut sekunnin kuluessa viestistä laittanut rahat tilille. Ehkä joku viive sähköpostissa selittää tämän, mutta näytti vähän kummalliselta hätäilyltä. Laitoin heti viestin että "Laita vaan, ostan joltain toiselta."
Kysyin tänään torissa yhdestä kirjasta aamulla ja sain vastauksen 13 aikaan, vastaus alkoi pahoittelulla, kun vastauksessa kesti.
Minusta ei ole kyllä kauhea viive vastata, jos kyselen tavarasta aamulla ennen klo 10 ja saan melkein heti puolenpäivän jälkeen vastauksen. Kävi mielessä, että myyjä on varmaan joutunut olemaan tekemisissä ääliöiden ostajien kanssa aiemmin.
Myin jonkun pienen sisustusesineen, ja sovittiin, että ostaja tulee hakemaan osoitteestani x, tulen pihalle.
Odottelin pihassa sovittuna aikana, ajattelin, että siitä kyllä aina näen kun tulee. Ei kuulunut niin laitoin viestiä.
Selvisi, että hän odotti autossaan erään toisen rivitalon parkkipaikalla, lähellä, mutta jonne ei sovitusta osoitteesta edes näy.
Kun sai sen tuotteen, ostaja oli ihan tietoinen, että oli ollut eri pihassa, mutta vähän tuohtunut kun joutui odottamaan.
Olin vähän hämmentynyt ja koskaan ei selvinnut miksi se oli hänen mielestään ihan normaalia odotella eri osoitteen pihassa :D ? Ja siis kun oli ihan tietoinen itse siitä, eikä nämä ole mitään yhteistä parkkipaikkaa vaan eri.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tajua tuota "jobbari"-juttua. Jos joku ostaa sulta tavaran, se on silloin sen ihmisen omaisuutta ja hän saa myydä sen jos haluaa. Jos hän pyytää isompaa hintaa kuin sinä, se varmaan harmittaa, mutta kannattaa sitten laittaa tarpeeksi iso hinta myydessä ettei tarvitse kärvistellä että olisin saanut enemmän.
Jos joku tienaa rahansa sillä että myy tavaraa eteenpäin kirppiksillä, niin sehän on ihan rehellistä toimintaa. Eri asia jos myisi varastettua.
Ottaahan se päähän kun näen tavarani myydyn tuplahinnalla jossain seuraavana päivänä.Mutta ihan itse olen päättänyt millä hinnalla siitä luovun. Eri asia jos joku myy eteenpäin jostain apua-ringistä ilmaiseksi saatua tavaraa.
Olisit sitten itse myynyt kalliimmalla..
Möin uusia rintaliivejä Torissa ja sain kysymyksen, että olisko käytettyjä alushousuja. Jätin vastaamatta.
Huutokaupassa voi tarjota tai silloin jos myyjä antaa sen mahdollisuuden mutta se että hinta on n.n.€ ja tullaan toisen kotiin tinkaamaan on huonoa käytöstä.
Itse olen pyrkinyt antamaan jotain extraa niille, jotka hakevat silloin kun sovitaan ja toimivat asiallisesti.
Minulla luki ilmoitukseni otsikossa jo koko, niin eikös vaan ensimmäinen kommentoija kirjoita, että "Koko??"
Menetän uskon ihmiskuntaan, kun ei edes lyhyttä otsikkoa jakseta lukea!!
Vierailija kirjoitti:
Minulla luki ilmoitukseni otsikossa jo koko, niin eikös vaan ensimmäinen kommentoija kirjoita, että "Koko??"
Menetän uskon ihmiskuntaan, kun ei edes lyhyttä otsikkoa jakseta lukea!!
Minäkin jaksan hämmästellä ihmisten tyhmyyttä lähes joka päivä. Nytkin tein kauppaa yhden ostajan kanssa joka oli laatikollisen ostamassa tavaraa. Sanoi että ei otakaan noita lautasia, myin ne toiselle. Sitten ihmetteli että miksi sinä ne toiselle myit?! :D Aika tavallista että ostaja peruu ostojaan mutta suuttuu jos ne myy jollekin toiselle. No itse sain tuplahinnan toiselta lautasten ostajalta.
MUSTA 50 CM VAIN NOUTO 5 EUROA KENKÄHYLLY
Ehkä tuo toimisikin.