Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1361/2608 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vaatteita erikseen torissa ja eräs mies halusi ostaa korkkarit ja mekon minulta. Toki hieman ihmettelin että mies, mutta mistäs näitä tietää. Aluksi oli normaali, myöhemmin alkoi "ah miten hyvältä nämä näyttäisi tyttöystäväni päällä uh" viestit. Halusi tietenkin jonkin asteen pervona hakea tuotteet kasvotusten, ei kuitenkaan lopulta laittanut enää viestiä/hakenut. Kai jonkun mielestä normaalia, minusta ei:D. Oli siis mustat korkeat korkkarit ja punainen kellohelmainen cocktailmekko, eli ei mitkään erityisen himoja herättävät omasta mielestäni.

Vierailija
1362/2608 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

setä_mies kirjoitti:

Aika tavallisia tapauksia itselleni on sattunut, eli myyjiä, jotka eivät vastaa mitään paitsi ehkä joskus kuukauden päästä, kun olen jo ostanut muualta ja ostajia, jotka katoavat eivätkä tulekaan ostamaan. Näitä katoavia noutajia on eniten sellaisissa tavaroissa, jotka annetaan eli senpä takia olenkin laittanut kaikkiin tavaroihin tätä nykyä jonkin nimellisen hinnan. Sellaiseen tuli aivan vasta ensimmäinen erikoisempi tapaus.

Myin pois vanhan television, joka oli ollut lasten pleikkarissa käytössä. Televisio oli melko iso ja siksi hyvä pelikäyttöön, siinä oli hdmi-liitännät ja kaikki, mutta ei sisäistä digisovitinta, joten ajattelin että menköön ilmaiseksi. Laitoin kuitenkin hinnaksi kympin, jotta ei tule tyhjänvaraajia. Ensin tietysti tuli niitä kyselijöitä, jotka halusivat vaihtaa kahvipakettiin, mutta kun meillä ei kukaan juo kahvia, sankarit eivät halunneet vaihtaa esimerkiksi teehen tai vaikka margariiniin. Yhdelläkään ei kuulemma ollut vara ostaa teetä, mutta kolme juhlamokkapakettia kyllä. Mutta eipä tuo haitannut, nauratti lähinnä. Sitten joku tyyppi laittoi viestin, että haluaa ostaa ja tulisi noutamaan kello 20. Ilmoitin osoitteen, eikä noutajaa näkynyt. Seuraavana päivänä laittoi uuden viestin, että tulee noutamaan kello 20. Toivotin tervetulleeksi. Ostaja ei tullut. Tämä toistui viitenä päivänä. Joka päivä hän aikoi tulla töiden jälkeen kello 20, eikä kertaakaan tullut, ei laittanut viestiä ettei tule tms. Onneksi viidentenä päivänä joku toinenkin laittoi viestiä ja tuli hakemaan kello 21, kun sitä kello 20 saapuvaa heppua ei edelleenkään näkynyt. Sitten laitoinkin viestin, että ei ole enää mitään noudettavaa ja tyyppi vastasi vain "ok". Tuo oli jotenkin selittämätön juttu.

Sulla on kyllä ihailtavan pitkä pinna jos jaksat noin monta päivää ohareita :) Mulla palaa pinna jo ekan oharin jälkeen. 

No kyllä mulla kuulemma on yksi Suomen pisimmistä pinnoista, mutta en varmaan olisi jaksanut, jos joku muu olisi ollut tulossa ostamaan sitä. Mutta koska ei ollut ja kotona oli joku joka ilta silloin kahdeksan aikaan, samahan se oli odotella että tuleeko se tyyppi töiden jälkeen vai ei. Onneksi se toinen tyyppi sitten ilmaantui. Aika pitkä työputki sillä toisella kyllä oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/2608 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa yhtä tavaraa ja sovittiin aika. Matkaa paikalle n 20km. Olin täsmälleen silloin paikalla, mutta myyjää ei näkynyt. Kotona heillä oli teini-ikäinen lapsi, jolla ei ollut aavistustakaan mistään torikaupoista. Siinä sitten pengottiin muovipussiläjää, minä vahdin ettei lapseni 2kpl karkaa ja teini vahti ettei heidän koira karkaa. Ihmeellistä kyllä, siitä läjästä löytyi ostettava tavara ja päästiin lähtemään.

Vierailija
1364/2608 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn huuto.netissä vaan todella hyväkuntoista tai käyttämätöntä tavaraa. Vaatteista ja kengistä puhuttaessa olen pitänyt niitä ehkä 1-2 kertaa, ennen kuin olen huomannut ettei ne sovi minulle syystä x. Vaihtoehtoisesti ovat osoittautuneet täysin hutiostokseksi jotka ovat jääneet käyttämättä, enkä ole palauttanut, koska palautus ulkomaille olisi ollut liian kallis (ostan lähes kaikki vaatteeni ulkomaisista nettikaupoista.) Kerron aina ilmoituksessa, että vaatetta on pidetty se 1-2 kertaa ja se on uudenveroinen, tai että se on täysin käyttämätön. Otan myös useamman kuvan aina ilmoitukseen. Lähes poikkeuksetta saan jotenkin hämmästyneen kiittävää palautetta siitä, että tavara oli uudenveroinen/käyttämätön, ja näin ollen erinomaisessa kunnossa. Öö... Niinhän minä jo ilmoituksessa kerroin, ja kuvista sen viimeistään näkee.

Vierailija
1365/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sovittuna aikana annettuun osoiteeseen, mutta paikalla olivatkin vain myyjän tyttö ja tämän kaveri jotka eivät tienneet mitään sovituista kaupoista. Tytöt saivat kuitenkin isot pisteet, sillä tämä tytär koetti ensin soittaa äidilleen ja meni sitten etsimään kuvailemaani tuotetta, kaverinsa taas kysyi maistuisko minulla päiväkahvi.  Tuote löytyi, maksoin ja poistuin hyvillä mielin.

Vierailija
1366/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolme kertaa lähiaikoina ostanut tavaran torista. Joka kerta olen kysynyt myyjältä, että milloin on paras aika hänelle hakea tuote.

Kolme kertaa olen ollut hiukan hyvissä ajoin paikalla ja tasan oikeaan aikaan olen ilmoittanut että olen saapunut paikkaan x, niin kuin on sovittu.

Joka kerta olen odotellut n. vartin turhaan ja sitten soittanut kun myyjää ei ole vain näkynyt.

Joka kerta myyjä on vastannut ettei ole yhtään katsonut puhelintaan ja tulee paikalle mahd pian.

Siis mitä veetä. Aikuinen ihminen sopii tapaamisen ja jättää katsomatta puhelintaan vaikka on erikseen sovittu että laitan vielä varmuudeksi viestin kun olen paikalla.

En oikein tajua tätä..

Vierailija
1367/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo, että joku ilmoittaa ostavansa tuotteen ja katoaa sen jälkeen kuin pieru saharaan.

Juuri näin! Itselläni oli netissä iso sohva ilmaiseksi, lupasin sen ensimmäiselle soittajalle ja venasin häntä sen koko päivän, jolloin hänen piti tulla se hakemaan. Hän ei ilmoittanut mitään, joten oletin, että teki oharin ja annoin sen sitten seuraavalle kiinnostuneelle. Tämä ensimmäinen soittaja sitten parin päivän päästä soittaa ja sanoo tulevansa sen nyt hakemaan sohvan ja suuttui, kun olinkin antanut sen jo pois. En vaan jaksa ymmärtää joidenkin ihmisten asennetta.

Vierailija
1368/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuneet kaupat pienellä ikävällä sivujuonteella. Heräsi tässä syksyllä halu ostaa käytetty yrityskannettava edulliseen hintaan. Torilta löysin sopivan, kesällä laitetun ilmoituksen, ja kun paikkakuntakin oli sama, niin myyjälle viestiä lähettämään. Kysyin viestissä, myykö kaveri läppärin kympin halvemmalla, jos noudan läppärin. Myyjän vastaus hieman kummastutti, kun hän kysyi, missä asun. Kerroin sitten, että samalla paikkakunnalla kuin myyjäkin. Myyjä vastasi, että ei enää oleskele samalla paikkakunnalla, mutta hyväksyi tarjoukseni ja lupasi toimittaa läppärin haluamaani pakettiautomaattiin. Vaihdettiin sitten yhteystietoja ja tehtiin kaupat. Kone oli hyväkuntoinen ja siisti, kuten myyjä oli ilmoittanut.

Oikeastaan ainoa ongelma liittyi siihen, että koneessa ei ollut valmiina käyttöjärjestelmää, mutta sen myyjä oli kertonut ilmoituksessaan, joten se ei ollut hänen vikansa. Asensin koneeseen Windows 10 Pro -käyttiksen, mutta läppäri ei aktivoinut käyttistä. Tavallisesti Windows 10 aktivoituu automaattisesti digitaalisen allekirjoituksen avulla, jos siinä on aikaisemmin ollut aktivoitu Windows, mutta nyt ei siis näin käynyt.

Selailin sitten Toria ja löysin ilmoituksen, jossa kaupattiin aitoa Window 10 -lisenssiä, jonka avulla aktivoinnin saa tehtyä. Lähetin myyjälle viestin, jossa ilmoitin ostavani lisenssin ja pyysin myyjän yhteytietoja. Viestisovelluksesta näin, että myyjä tuli vähän ajan kuluttua lukemaan viestini. Sitten ei tapahtunutkaan mitään. Odotin reilun tunnin viestisovellus auki ja näin, että myyjä poistui pariin otteeseen sovelluksesta mutta palasi kuitenkin aina takaisin. Mitään vastausta hän ei minulle antanut. Lopulta kyllästyin odottelemaan ja lähetin viestin, jossa pyysin tätä "myyjää" unohtamaan koko jutun ja menin Huuto.nettiin. Sieltä löytyikin aito Windows 10 Pro -lisenssi puoleen hintaan alle puolessa tunnissa. Nyt läppärissä on aito, aktivoitu Window 10 Pro -käyttöjärjestelmä.

Vierailija
1369/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille käytetyille pikkareille tuntuu olevan kysyntää. Bisnesidea?

*Yskäisy* Orange is the New Black *Yskäisy*

Ihan kuule vanhempi juttu kuin tuo sarja, muistan 10 vuotta sitten kun oli tyyliin "pikkumyy" sivut joissa ostettiin pikkareita, käytettyinä, menkkasina ja ripulissa yms. Lisä rahaa sai jos kuvasi kun niitä käytti tai jos käytti yli viikon jnejne tuo sivu sitten möi ne pervoille.

Olisi voinut rikastua, mutta en itse uskaltanut.

Maksut huiteli niin korkealla että olisi vuokran saanut maksettua.

Vierailija
1370/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja ei voinut antaa puh.num eikä osoitettaan (kerrostalossa riittäis ihan vaan talon nro). Olin töissä lähettyvillä, ilmoitin että olen neljään asti töissä hae jos haluat. Aikoi hakea. Puoli viideltä tuli viesti että olen oven takana. Olin oikeasti vielä ylitöissä mutta en vastannut, opetelkoot aikatauluja. Pyysi tuomaan seuraavana päivänä, jepjep.

Myin vitosella lemmikin tarvikkeita. Ostaja asui 40km päässä eikä tietty itse pääse hakemaan. Viikon päästä olin menossa kaverin luo lähelle joten olisin voinut heittää. Samana päivänä tulee viesti että saan rahaa ens kuussa niin voin maksaa sit myöhemmin. Niimpä niin, en vienyt. Ei varmaan tällaisella vara pitää eläintäkään. Olisi kuvasta (sateenkaaren värinen tukka ja miljoona pentua) ja alotusviestistä (eli tuo minulle raukalle kilsojen päähän joku halpa tuote) pitänyt haistaa elämäm koululane.

Vierailija
1371/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin torissa miehen puolesta hyväkuntoiset, mutta käytetyt merkkisukset ja käyttämättömät monot tilaa viemästä. Hinta oli 70e ja ilmossa maininta tarkkojen kuvien kera käytön jäljistä ja eläintaloudesta.

Nainen ilmoitti ostavansa. Ajoin 20km päähän, jossa nainen ei edes suksia kerennyt katsomaan, kun alkoi jo hyökkäävästi tinkaamaan suu vaahdoten. Kun on tätä ja tuota vaivaa, ainahan saa tinkiä, joulukin tulossa, riskiostos kun ei tiedä sopiiko miehelle.

Tiputin kympillä hintaa, ihan sama ja se kun alko jo ärsyttää. Mutta siitähän nainen vasta riemastui! Alkoi suksien tutkiminen ja voi kun on tällainen ja tuollainen naarmu ja koirankarva monossa ja vähän sitä sun tätä ja tiputa nyt hintaa vielä ja kun ei mulla ole kuin 40e mukana. Silloin sanoin, että ei oo kotiin enää asiaa jos alle 50e myyn ja pitäisi vähän bensakulujakin saada katettua. Nainen ääneen tuskailen, että kai hän sitten sukset ottaa viidelläkympillä.

Mutta ei tässä vielä kaikki: rouva kaivoi 3x20e setelin ja pyyti vielä vaihtorahaa takaisin! Sukset meni ihan puoli-ilmaiseksi, mikä sinänsä ei mua haittaa, koska veivät vain tilaa, mutta en tykkää yhtään tinkaajista varsinkaan, jos en osaa odottaa tinkaamista yhtään.

Vierailija
1372/2608 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Torin annetaan ilmaiseksi osastoon tv-tason.  Heräsin n. klo 3 viestin ääneen ja pyyntöön, että voisinko tuoda sen tason n. 5 km:n päähän, koska ottajalla ei ole autoa. En lähtenyt työntelemään sitä, koska minullakaan ei ollut autoa. Se oli yötyötä tekevällä miehelläni.  

Seuraavana päivänä toinen tyyppi soitti ja halusi sen opiskelevaan lähtevälle pojalleen.  Hänkin pyysi, että voitaisko se toimittaa hänelle n. 3 km:n päähän. Mieheni lupasi ystävällisesti ja he sopivat tarkan ajan.  Tyyppiä ei kuitenkaan näkynyt joten mies sitten jätti sen hänen ovensa taakse. Muutaman tunnin kuluttua tuli kiitosviesti. 

Vierailija
1373/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ilmoituksiin tyyliin "Te jotka kyselette ilmoituksessa selvinneitä asioita, ohitan asianne ja myyn sellaiselle joka ilmoituksen on oikeasti lukenut"

Vierailija
1374/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin ilmaiseksi synttäreiltä jäänyttä krääsää ja sovittiin, että eräs nainen tulee hakemaan ne meiltä kotoota ja itse hän asui n. 20km päässä.

Oli sunnuntai ja päätin ottaa pienet päikkärit ja kännykkä oli toisessa huoneessa latauksessa. Herään siihen, kun mieheni tulee näyttämään hänen kännykästä viestiä, että tämä kysyinen nainen on n. 40 minuuttia odottanut meidän parkkipaikkalla ( Asutaan kerrostalossa, joten ei tiennyt ovikoodia eikä ole summeria )

Nainen oli soittanut mulle varmaan 10 kertaa ja pommittanut lukuisia viestejä, lopulta sitten etsinyt mieheni somesta ja laittanut hänelle viestiä.

Kuka ylipäätänsä edes lähtee ajamaan ennen kuin on saanut muhun yhteyden, että olen ylipäätänsä edes kotona? Vähän kyllä hänen puolesta harmitti, että siellä parkkipaikalla turhaan odotellut, mutta ihan oma syy

Vierailija
1375/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa ilmoituksiin tyyliin "Te jotka kyselette ilmoituksessa selvinneitä asioita, ohitan asianne ja myyn sellaiselle joka ilmoituksen on oikeasti lukenut"

Mutta eihän ne kyselijät silti lue sitä ilmoitusta, ei se kovin paljon auta.

Vierailija
1376/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ostamassa yhtä tavaraa ja sovittiin aika. Matkaa paikalle n 20km. Olin täsmälleen silloin paikalla, mutta myyjää ei näkynyt. Kotona heillä oli teini-ikäinen lapsi, jolla ei ollut aavistustakaan mistään torikaupoista. Siinä sitten pengottiin muovipussiläjää, minä vahdin ettei lapseni 2kpl karkaa ja teini vahti ettei heidän koira karkaa. Ihmeellistä kyllä, siitä läjästä löytyi ostettava tavara ja päästiin lähtemään.

Minulla kävi niin, että tulin myös n. 20 km:n matkan päästä noutamaan sovittuun kellonaikaan, ja perheen teinin piti tuoda ovelle ennalta maksamani tavara, vaan teinipä ei joko kuullut ovikelloa ja postiluukusta huhuilua tai ollut kotona (väitti kyllä olleensa).

Vierailija
1377/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma kokemus, mutta kaverin. Kysyi myyjältä onko tavara vielä myynnissä, myyjä (täysin vieras ihminen) vastasi "on, mutta ei sulle." Siis mitä?!? Hällä oli huono päivä, ja piti vaan saada purkaa se johonkuhun?

Vierailija
1378/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ovat kyllä nämä kun myy vaikka 110cm vaatetta ja kysytään kokoa. Tai ehjää, lähes käyttämätöntä, ja kysytään onko ehjä tai onko reikiä, saati 20 kuvakulmasta kuvatusta tuotteesta.

Jollekin varmaan normaalia mutta itseä tympi, kun myin Adidaksen shortseja, niin kysyttiin onko aidot. Olivat kyllä ja hinnassakin se näkyi. Jos kuitenkin joku ajatteli, että myyn piraattituotetta aidon hinnalla, miksi en valehtelisi myös niiden aitoudesta kysyttäessä..

Itsekin ostin joskus kivat uudenveroiset Niken lenkkarit 5e:lla, joten järkikin sen sanoi etteivät olleet aidot ilman erillistä ilmoitusta.

Vierailija
1379/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oudoin nykypäivänä on ollut ostaja, joka vastasi ilmoitukseen suoraan ostan, oli sovitussa paikassa sovittuun aikaan ja maksoi sovitun summan tasarahalla. :)

Ja sitten heräsit päiväunilta?

Vierailija
1380/2608 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkokenkiä ostavat ja lisäkuvia pyytävät miehet. Näitä tulee silloin tällöin. Laittaako oikeasti joku näille ”sovituskuvia” kengät jalassa. Sukkahousut jalassa. Hame, sukkahousut ja kengät jalassa. Jestas ja yök.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme