Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Minulla oli vaatteita myynnissä ja ostaja tuli kyllä sovitusti. Olin aivan äimän käkenä, kun tämä nainen alkoi haukkumaan minua monin sanakääntein:
"Kyllä nykyaika on mennyt hirveeksi, sinäkin myit tällasia hyviä vaatteita näin halvalla. Miksei nämä sulle itelles kelpaa??? Kyllä nykyihmiset on sitten ronkeleita ja kaikki pitäis saada heti ja mistään ei välitetä, pistetään vaan myyntiin ja sinäkin juokset varmaan ostamaan heti uusia vaatteita, kun nämä saat myytyä!"
Yritin siihen väliin sanoa, että eikö ole hyvä, että hänelläkin on mahdollisuus ostaa edullisia ja hyväkuntoisia vaatteita (oli ostamassa tyttärelleen). Selitin myös, että vaatteet ovat käyneet minulle isoiksi, kun olen laihtunut niin paljon.
Lopulta sen verran v*tutti, että sanoin suoraan, etten halua hänen melskaavan asunnossani, johan naapuritkin häiriintyvät ja pyysin poistumaan. Lähtihän se akka lopulta. Sanoi vielä ovenraossa, että olisi kyllä ostanut vaatteet, jos minulla olisi ollut jotain käytöstapoja. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista jaoinko jo tämän, mutta.
Puhelin soi.
Mies: Mä soitan siitä sun autosta.
Minä: Mistä autosta?
Mies: No siitä [Volvosta].
Minä: En ole myymässä mitään autoa.
Mies: No onko sun mies myymässä autoa?
Minä: Ei.
Mies: No voitko edes kysyä siltä?
Minä: Ei mulla ole miestä, soitit nyt väärään numeroon.
Mies: No höh. [luuri korvaan]
Jos mulla olisi mies niin kai mä tietäisin jos se on myymässä autoa??
Meidän autosta oli tehty nettiin feikki myynti-ilmoitus jossa käytetty niitä nettiauton kuvia kolmen vuoden takaa. Ostajat olivat katsoneet rekkarin perusteella omistajatiedot trafista ja soittivat että ovat tulossa autoa ostamaan ja ilmoitimme että ei ole myynnissä. Jotkut rikolliset tekevät näitä auton myynti-ilmoituksia joissa hyvä auto selvästi halvalla myynnissä ja pyytävät sitten jotain varausmaksua tms ja katoavat.
Ilmoitimme ilmoituksesta ja se katosi. Ihan fiksuja ostajia olivat, heissä ei mitään vikaa vaan näissä rikollisissa..
No teillä kävi sitten varmaan tuuri, koska en jaksa uskoa että ihmiset olisivat nyt sivistyneempiä kuin joku 15-20v sitten jolloin laitoin lehden palstalle tavaran myyntiin, kas kummaa kun olivat hinnasta jättäneet nollan pois ja tuote vaikutti erittäinkin edulliselta. Voi sitä soittojen tulvaa ja kyllä siinä sai kaikenlaista päänaukomistakin kuulla, vaikkei se minun vika ollut että lehden toimitus mokasi ilmoituksen.
Kyselin lisätietoa myyjältä saappaista viesti-toiminnolla tori.fistä, halusin tarkempaa tietoa kun oli kyseessä aika arvokkaat ja aitonahkaiset saappaat. Olin sitten unohtanut piilottaa numeroni ja hetken päästä tuli soitto keski-ikäiseltä naiselta, joka yritti todella agressiivisesti kaupata kenkiä. Todellakin siis painosti ostamaaan. Sanoin kohteliaasti että mietin ja palaan asiaan hetken päästä. Tuli puhelusta sellainen olo etten todellakaan osta, laitoin kohteliaan viestin että "en nyt tällä kertaa osta, kiitos kuitenkin" ja myyjältä tuli niin passiivisagressiivinen tilitysviesti että huhhuh... Jatkossa olen piilottanut aina numeroni.
Aika tavallisia tapauksia itselleni on sattunut, eli myyjiä, jotka eivät vastaa mitään paitsi ehkä joskus kuukauden päästä, kun olen jo ostanut muualta ja ostajia, jotka katoavat eivätkä tulekaan ostamaan. Näitä katoavia noutajia on eniten sellaisissa tavaroissa, jotka annetaan eli senpä takia olenkin laittanut kaikkiin tavaroihin tätä nykyä jonkin nimellisen hinnan. Sellaiseen tuli aivan vasta ensimmäinen erikoisempi tapaus.
Myin pois vanhan television, joka oli ollut lasten pleikkarissa käytössä. Televisio oli melko iso ja siksi hyvä pelikäyttöön, siinä oli hdmi-liitännät ja kaikki, mutta ei sisäistä digisovitinta, joten ajattelin että menköön ilmaiseksi. Laitoin kuitenkin hinnaksi kympin, jotta ei tule tyhjänvaraajia. Ensin tietysti tuli niitä kyselijöitä, jotka halusivat vaihtaa kahvipakettiin, mutta kun meillä ei kukaan juo kahvia, sankarit eivät halunneet vaihtaa esimerkiksi teehen tai vaikka margariiniin. Yhdelläkään ei kuulemma ollut vara ostaa teetä, mutta kolme juhlamokkapakettia kyllä. Mutta eipä tuo haitannut, nauratti lähinnä. Sitten joku tyyppi laittoi viestin, että haluaa ostaa ja tulisi noutamaan kello 20. Ilmoitin osoitteen, eikä noutajaa näkynyt. Seuraavana päivänä laittoi uuden viestin, että tulee noutamaan kello 20. Toivotin tervetulleeksi. Ostaja ei tullut. Tämä toistui viitenä päivänä. Joka päivä hän aikoi tulla töiden jälkeen kello 20, eikä kertaakaan tullut, ei laittanut viestiä ettei tule tms. Onneksi viidentenä päivänä joku toinenkin laittoi viestiä ja tuli hakemaan kello 21, kun sitä kello 20 saapuvaa heppua ei edelleenkään näkynyt. Sitten laitoinkin viestin, että ei ole enää mitään noudettavaa ja tyyppi vastasi vain "ok". Tuo oli jotenkin selittämätön juttu.
Sain epämääräisiä heilahtaneita kuvia lastenvaatteista, jotka näyttivät aivan kulahtaneilta ja vanhoilta. Myyjä pyysi korkeaa hintaa koko setistä, mutta ostin sitten vain muutaman jutun 10 e hintaan. En ole merkkivaatteista erityisen kiinnostunut, joten kuvista en ollut tunnistanut merkkejä. Odotin pakettia ajatuksena, että menee kesän rymyvaatteina takapihalla. Paketista paljastuikin 6 kpl aivan priimakuntoisia merkkivaatteita, Tutkiskelin vaatteiden myyntihintoja lastenvaate kirppareilla ja niistä olisi voinut pyytää jopa 50 e.
Oikeastaan jopa vähän hävetti, että maksoin niistä niin vähän. Myyjällä taisi olla tosi kova rahantarve, kun suostui tarjoukseeni.
Huono omatunto seurasi niin, että lahjoitin vaatteet pois niiden jäätyä pieneksi.
Huutonetissä useita vuosia sitten möin USA:n reissulta ostamaani Guessin laukkua. Ostajaehdokas ajatteli kai ostavansa Hermesin Birkiniä. Olisi pitänyt olla aitoustodistus, alkuperäinen pakkaus, säilytyspussi, ostokuitti... Kun ei ollut (kuittikin roskiin heti kotiin päästyä), niin oli sitä mieltä että kopio kyseessä. No, se oli Guessin kaupasta ostettu, mutta eihän nää mitään varsinaisia merkkilaukkuja ole.
Vierailija kirjoitti:
Mä en enään myy mitään mitä en uskalla jättää ovelle, niin monet oharit ja tinkaajat ja myöhästelijät on tullut odotettua turhaan. Kerron mistä tavara löytyy ja rahat postilaatikkoon. Kukaan ei ole vielä hakenut maksamatta.
Viime aikojen huonoin kokemus oli kun myin nahkaista lepakkotuolia (liian halvalla) kauhea kysely/jono/av, lisäkuvia/av kysyn mieheltä...taisi mennä 3 päivää kunnes vihdoin joku ostaja pääsi ovelle asti, hän sitten tinkaamaan ( tuotteesta missä näkyy facessa 70 ihmisen jono...), sanoin että ei lähde sillä hintaa, seuraava jonottaja vaati taas lisäkuvia, jätti kommentoimasta ja odottelin. Poistin myynnistä ja kuskasin Konttiin :) parempi mieli. En viitsinyt alkaa säätämään ilmaiseksi antoakaan, mitä pikkujuttujen kanssa käytän paljon.
Jos myyt jotain kunnon tuotetta alihintaan niin laita suoraan että nouto huomenna klo 18, varaa vain jos pääset tällöin noutamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oudoin nykypäivänä on ollut ostaja, joka vastasi ilmoitukseen suoraan ostan, oli sovitussa paikassa sovittuun aikaan ja maksoi sovitun summan tasarahalla. :) Lisää tällaisia kauppakumppaneita!
Niinpä, aika huolestuttavaa että rehellinen, reipas ja suoraselkäinen ostaja on tänä päivänä outo ja yllättävä. Eniten on näitä jotka haluaa ostaa, varaa ja sitten katoaa pariksi viikoksi, ei vastaa viesteihin eikä maksa, sillä aikaa myyjä joutuu tarkistamaan tilinsä joka päivä että onko maksua tullut vai ei ja pettyy joka ikinen kerta. Kahden viikon päästä kun viimein ehkä saa ostajan kiinni, alkaa motkotus siitä että on hänellä muutakin elämää kuin roikkua netissä. Olis sillä myyjälläkin muuta elämää ja haluaa saada kaupat tehtyä ja tarpeettoman tavaran pois jaloista pyörimästä, vaan päivät menee siihen että kyttää ja tarkistelee, siirtelee tavaroita edestä pois. Miksi ostetaan jos ei olla enää koneen ääressä tai ei kiinnosta tai ei ole rahaa???? En ymmärrä tuollaista käytöstä. Minulla kun on aina ollut tapana että kun ostan jotain, raha on valmiiksi tienattu ja maksu lähtee samalla istumalla. Miksi jättäisin mitättömän pienen asian venymään ja lojumaan ja stressaamaan mieltä. Keräisin suuttumusta siitä että myyjä pommittaa kysymyksillään. Ihmiset tekevät omasta ja toisten elämästä ihan turhaan liian vaikeaa. JOKAISELLA olis muutakin tekemistä, eikä yhden ihmisen aika ole arvokkaampaa kuin toisen. Parhaillaan puren hammasta yhden facebook ostajan kanssa joka ei lue viestejäni kuin osittain. Nyt olen 3-4 kertaa kiskonut vastauksia (osoite, puhelinnumero ja automaatti). Joka kerta kysyn kaikki 3 asiaa samassa viestissä ja joka kertaa vastaa vain yhteen. Sitten tuosta automaatista tulee aina vastaus "laita tuohon lähiautomaattiin, haen siitä". Huoh! Mistä minä voin tietää mikä on lähin automaatti jos ostaja asuu paikkakunnalla josta en edes tiedä missäpäin maata se on???? Sitten pitää googlettaa kotiosoite ja postinosoite että mikä on lähin. Kunhan saan tavarat myytyä, en osta koskaan mitään sellaista mitä en raski heittää suoraan roskikseen kun en enää tarvitse. Myymään en enää ala.
setä_mies kirjoitti:
Aika tavallisia tapauksia itselleni on sattunut, eli myyjiä, jotka eivät vastaa mitään paitsi ehkä joskus kuukauden päästä, kun olen jo ostanut muualta ja ostajia, jotka katoavat eivätkä tulekaan ostamaan. Näitä katoavia noutajia on eniten sellaisissa tavaroissa, jotka annetaan eli senpä takia olenkin laittanut kaikkiin tavaroihin tätä nykyä jonkin nimellisen hinnan. Sellaiseen tuli aivan vasta ensimmäinen erikoisempi tapaus.
Myin pois vanhan television, joka oli ollut lasten pleikkarissa käytössä. Televisio oli melko iso ja siksi hyvä pelikäyttöön, siinä oli hdmi-liitännät ja kaikki, mutta ei sisäistä digisovitinta, joten ajattelin että menköön ilmaiseksi. Laitoin kuitenkin hinnaksi kympin, jotta ei tule tyhjänvaraajia. Ensin tietysti tuli niitä kyselijöitä, jotka halusivat vaihtaa kahvipakettiin, mutta kun meillä ei kukaan juo kahvia, sankarit eivät halunneet vaihtaa esimerkiksi teehen tai vaikka margariiniin. Yhdelläkään ei kuulemma ollut vara ostaa teetä, mutta kolme juhlamokkapakettia kyllä. Mutta eipä tuo haitannut, nauratti lähinnä. Sitten joku tyyppi laittoi viestin, että haluaa ostaa ja tulisi noutamaan kello 20. Ilmoitin osoitteen, eikä noutajaa näkynyt. Seuraavana päivänä laittoi uuden viestin, että tulee noutamaan kello 20. Toivotin tervetulleeksi. Ostaja ei tullut. Tämä toistui viitenä päivänä. Joka päivä hän aikoi tulla töiden jälkeen kello 20, eikä kertaakaan tullut, ei laittanut viestiä ettei tule tms. Onneksi viidentenä päivänä joku toinenkin laittoi viestiä ja tuli hakemaan kello 21, kun sitä kello 20 saapuvaa heppua ei edelleenkään näkynyt. Sitten laitoinkin viestin, että ei ole enää mitään noudettavaa ja tyyppi vastasi vain "ok". Tuo oli jotenkin selittämätön juttu.
Sulla on kyllä ihailtavan pitkä pinna jos jaksat noin monta päivää ohareita :) Mulla palaa pinna jo ekan oharin jälkeen.
Ei sinänsä omituinen, vaan varmaan ihan yleinen huijarin yrittämä kauppa. Mies oli ostamassa venettä & traileria. Sopivan oloinen ja hintainen löytyi toiselta puolelta Suomea, samasta pienestä kunnasta jossa hänen äitipuolensa asui. Sopivat myyjän kanssa kaupasta ja että toimittaa veneen äitipuolen talon pihaan ja hän tsekkaa että kaikki ok & maksaa veneen. Sitten myyjä ilmoittikin että haluaa rahat etukäteen.
Kyse kuitenkin sen verran isosta summasta, että etukäteen ei kukaan sellaista maksaisi näkemättä. Äitipuoli olisi sitten mennyt myyjän luo katsomaan mutta sittenpä numeroon ei enää saatukaan yhteyttä.
En enää muista miten selvisi se, että tyyppi myi hänellä olematonta venettä. Jos rahat olisi kilhtaneet tilille, lopputulos olisi ollut sama. Ei venettä, eikä yhteyttä myyjään. Sinänsä asiassa ei käynyt vahinkoa, ainoa mitä meni turhaan oli aika.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on Torissa tapahtunut pari kertaa, että myyjä ei halunnutkaan myydä. Laitoin viestin, että ostan heti pyydetyllä hinnalla.
Toinen myyjä tuli ahneeksi, ja olisi halunnut myydä koko setin (jonka oli hinnoitellut kahteen osaan). Toisella myyjällä meni sormi suuhun postituksen takia. Tilasin saman tuotteen Saksan eBaystä ja hepä osaavat olla tehokkaita. Tuote kuljetuksineen kotiin asti tuli vielä euron halvemmaksi kuin "Kanta-Hämeestä" Helsinkiläiseen postikonttoriin. :D :D :D
Sielläpä ovat nämä kamat yhä Torissa myynnissä (pari kuukautta jo, ellei pidempäänkin), ja varmaan ihmettelevät kun ei mene kaupaksi, ei! Kumma kun ei kelpaa.
Ööö... Olen minäkin jättänyt joskus ilmoituksen nettiin, vaikka tavara on jo myyty. En muista aina salasanoja enkä jaksa poistaa ilmoitusta, joka ei vaikuta minuun mitenkään.
Mä en enään myy mitään mitä en uskalla jättää ovelle, niin monet oharit ja tinkaajat ja myöhästelijät on tullut odotettua turhaan. Kerron mistä tavara löytyy ja rahat postilaatikkoon. Kukaan ei ole vielä hakenut maksamatta.
Viime aikojen huonoin kokemus oli kun myin nahkaista lepakkotuolia (liian halvalla) kauhea kysely/jono/av, lisäkuvia/av kysyn mieheltä...taisi mennä 3 päivää kunnes vihdoin joku ostaja pääsi ovelle asti, hän sitten tinkaamaan ( tuotteesta missä näkyy facessa 70 ihmisen jono...), sanoin että ei lähde sillä hintaa, seuraava jonottaja vaati taas lisäkuvia, jätti kommentoimasta ja odottelin. Poistin myynnistä ja kuskasin Konttiin :) parempi mieli. En viitsinyt alkaa säätämään ilmaiseksi antoakaan, mitä pikkujuttujen kanssa käytän paljon.
Oletpa naiivi :DD tarjoat siis ilmaista tavaraa.
JA SE SANA ON ENÄÄ!! Oppikaa jo vihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista jaoinko jo tämän, mutta.
Puhelin soi.
Mies: Mä soitan siitä sun autosta.
Minä: Mistä autosta?
Mies: No siitä [Volvosta].
Minä: En ole myymässä mitään autoa.
Mies: No onko sun mies myymässä autoa?
Minä: Ei.
Mies: No voitko edes kysyä siltä?
Minä: Ei mulla ole miestä, soitit nyt väärään numeroon.
Mies: No höh. [luuri korvaan]
Jos mulla olisi mies niin kai mä tietäisin jos se on myymässä autoa??
Meidän autosta oli tehty nettiin feikki myynti-ilmoitus jossa käytetty niitä nettiauton kuvia kolmen vuoden takaa. Ostajat olivat katsoneet rekkarin perusteella omistajatiedot trafista ja soittivat että ovat tulossa autoa ostamaan ja ilmoitimme että ei ole myynnissä. Jotkut rikolliset tekevät näitä auton myynti-ilmoituksia joissa hyvä auto selvästi halvalla myynnissä ja pyytävät sitten jotain varausmaksua tms ja katoavat.
Ilmoitimme ilmoituksesta ja se katosi. Ihan fiksuja ostajia olivat, heissä ei mitään vikaa vaan näissä rikollisissa..
Oho, aika paha.
Oletan että mun tapauksessani tyyppi oli vain näpytellyt väärän numeron eikä sitten ollut millään ymmärtää virhettään.
Mulle tuli kerran viitisen puhelua joltain tyypeiltä, jotka kysyivät Simoa. No eipä ole Simoa tässä numerossa. Hetken päästä soittivat uudestaan ja taas oli väärä numero ja kova kummastelu. Kolmannen ja neljännen kerran jätin vastaamatta. Kello oli yli keskiyön ja miehet melkoisessa tuiskeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on Torissa tapahtunut pari kertaa, että myyjä ei halunnutkaan myydä. Laitoin viestin, että ostan heti pyydetyllä hinnalla.
Toinen myyjä tuli ahneeksi, ja olisi halunnut myydä koko setin (jonka oli hinnoitellut kahteen osaan). Toisella myyjällä meni sormi suuhun postituksen takia. Tilasin saman tuotteen Saksan eBaystä ja hepä osaavat olla tehokkaita. Tuote kuljetuksineen kotiin asti tuli vielä euron halvemmaksi kuin "Kanta-Hämeestä" Helsinkiläiseen postikonttoriin. :D :D :D
Sielläpä ovat nämä kamat yhä Torissa myynnissä (pari kuukautta jo, ellei pidempäänkin), ja varmaan ihmettelevät kun ei mene kaupaksi, ei! Kumma kun ei kelpaa.
Ööö... Olen minäkin jättänyt joskus ilmoituksen nettiin, vaikka tavara on jo myyty. En muista aina salasanoja enkä jaksa poistaa ilmoitusta, joka ei vaikuta minuun mitenkään.
"Ei vaikuta minuun mitenkään"? Mutta vaikuttaa niihin ostajiin joilla voi olla kova tarve sille tavaralle. Aika itsekästä jättää asia vain roikkumaan.
Olen pari kertaa kohdannut tuollaisia "En halua puhua!!!!"-tyyppejä. Joku myy autoa eikä kerro mitään tietoja.
"Miten paljon on kilometrejä?" "No en jaksa katsoa, haluut sä sen auton vai et?"
"Menikö viime katsastuksesta läpi?" "No en muista, ota nyt se auto tai ole ottamatta!"
"Haluan vaan tarkistaa kunnon.." "Nyt riitti, et saa autoa kun en jaksa vastata sun tyhmiin kysymyksiin!"
Ihmettelen niitä tyyppejä, jotka suuttuvat kun on liikaa säätöä ostajien kanssa, ja ilmoittavat että tavara meni nyt roskiin kun ei jaksa säätää.
Sen tavaran voisi ihan ilman säätöä lahjoittaa jonnekin, eikä menisi hukkaan. Ikävä ajatella, että hienotkin tavarat saattavat mennä roskiin vain siksi, ettei myyjä jaksanut myymisrumbaa. Ymmärrän sen turhautumisen, mutta en roskiin heittämistä.
Eräs hauska tapaus oli, kun minulla oli vuosia sitten auto myynnissä netissä. Tässä eräänä päivänä tuli soitto, jossa mieshenkilö kysyi ko. autoa. Olin ihmeissäni ja kysyin, että ei kai se ilmoitus ole enää netissä. Poistan aina myynnin jälkeen ilmoitukset.
Mies sanoi: Ei se kai enää ole siellä, en ainakaan löytänyt, mutta otin aikanaan puhelinnumerosi talteen. :D
Täytyy sanoa, että miehellä oli melko pitkä harkinta-aika, olisiko noin 3 vuotta. Ikävä kyllä, auto oli jo myyty. Olisin mielelläni sen myynyt näin sitkeälle ihmiselle.
Vanha aloitushan tämä jo on mutta pakko silti kommentoida ap:n tekstiä. Siis joku oikeasti odottaa kotona koko päivän sen takia, että joku tulisi ostamaan 4€ takin?