Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Aika hyvin ovat kaupat yleensä sujuneet. Kerran yksi mies maksoi kympin ostoksen 20 senttisillä.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan - tavaroiden hakijat. Aargh! Mielelläni antaisin käyttökelpoista, mutta sen kuntoista tavaraa etten kehtaa pyytää rahaa, jollekin. Ensimmäiset viisi kirjoittaa jotain tyyliin ” mulle” tai ” onko vielä” ja kun vastaa, näistä ei kuulu mitään. Seuraava kysyy kulkeutuuko jonnekin toiselle puolelle kaupunkia tai haluaisi varata viikoksi. Jonkun kanssa sovit noudon ja pari minuuttia ennen sovittua aikaa hän ilmoittaa ettei tarvitsekaan. Tämän jälkeen ehkä toinen tai kolmas kandidaatti saapuu paikalle ja tavarasta pääsee eroon. Roskikseen vieminen olisi joskus niin paljon helpompaa.
Tämä on niin ärsyttävää! Ihmiset menee ihan pimeiksi, jos ilmaista on saatavilla. Mä oon välillä tehnyt niin, että olen laittanut tuotteelle jonkun nimellisen hinnan, mutta kun kiinnostunut ostaja löytyy, kerron etten velota siitä mitään. Näin karsin ne ilmaisen tavaran perässä kiitäjät. Tai sitten suoraan kierrätyskeskukseen.
Ihmettelen kyllä näitä, jotka karsastavat myyjiä, jotka eivät halua kertoa kotiosoitettaan tai eivät halua vieraita ihmisiä kotiovelleen. Itse olen sinkkunainen ja asun yksin, enkä todellakaan koskaan sovi kauppoja omaan kotiini, vaan aina julkiselle paikalle tai läheiselle parkkipaikalle. Miten ihmeessä se voi muka olla kaupanteon este, jos tavataan vaikkapa kaupan edessä tai parkkipaikalla oman kotioven sijaan? Minusta parempi olla varovainen, eikä siitä sitäpaitsi ole kenellekään mitään haittaa, että tavataan vaikkapa parkkipaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin ovat kaupat yleensä sujuneet. Kerran yksi mies maksoi kympin ostoksen 20 senttisillä.
Luin ensin että 20 senttisellä :D olis mullekkin kelvannut, jos muutenkin komea
Ärsyttäviä nämä myyjät kun ei voi ilmoittaa heti että on jo myyty. Ilmoitus näkyy torissa itte kyttään s.postia usein onko jo vastattu niin ei sit jossain vaiheessa ilmoitus poistetaan. Uudistetusta s.postista näkee että viesti on nähty. Viimeksi odotin vastausta 2 päivää kun oli myyjä kyllä viestin lukenut ja sitten vasta poistui myynti ilmoitus. Jos joku oli jo varannut senkin voisi ystävällisesti ilmoittaa.
Ja sitten nämä jotka ei ymmärrä laittaa tekstaria jos lukee että Yhteydenotot tekstarilla!!!
Kerronpa, minkälainen myyjä itse olin kerran. Meillä oli muutto tulossa, ja kauhealla kiireellä myin ja lahjoitin tavaroita. Olin mm. koonnut kaikenlaisia käyttämättömiä lasten askartelu- ja hamahelmijuttuja yhteen läjään ja halusin antaa eteenpäin koko setin. No kirppiksellä tuli normaalit av yv jonot. Eka hakija sit ilmoitti tulevansa jo samana päivänä, mistä olin hyvilläni. Sit alkoi säätäminen. Hän on kuulemma sairaseläkkeellä, eikä pysty matkustamaan bussilla, kun ei ole arvoa matkakortilla kuin vasta ylihuomenna, jolloin tulee eläke. No, sovittiin haku ylihuomiselle. Ei kuulunut mitään. Lähetin monta viestiä perään, ei vastausta. Oli kuitenkin nähnyt viestit. Me oltiin lähdössä illaksi sukuloimaan ja laitoin viestin, että voi hakea setin taloyhtiömme ulko-oven vieressä olevasta kukkalaatikosta, jonne olin muitakin juttuja jättänyt, kun oli noutoja sovittu, enkä ollut kotona. Siihen tuli kuittaus, että juu hän hakee.
No sit kun tultiin kotiin, niin ne systeemit oli edelleen siinä kukkalaatikossa. Kannoin takas ylös ja laitoin viestiä, että koska tulee. Huomenna kuulemma. Tuli huominen, ei näkynyt akkaa. Laittoi iltamyöhään viestiä, että tulee ennen puoli ysiä (olin ilmoittanut että lähden puoli ysiltä töihin). No olin jo lähdössä, odottelin, alkoi tulla kiire, tyyppi viestittää että "ihan kohta siellä". Otin askartelusetin mukaani ja aattelin, että jos sit vaik pihalla nähdään. Nainen kertoi istuvansa "miehen autossa, mies ajaa tuhatta ja sataa". Venailin 15 vaille ysiin ja sit multa paloi käpy ja kävelin meidän roskakatokseen ja heitin koko kasan sinne. Sit kiiruhdin bussiin ja ehdin just ja just töihin.
Tämä akka laittoi sit about puolen tunnin päästä viestiä että "tuli mutkia matkaan ja ollaan miehen kanssa noutamassa yhtä toista juttua, mutta illalla tulemme varmasti". Vastasin vaan siihen, että kuule mua alkoi vtuttaa tää touhu niin paljon, että heitin ne rojut ennemmin roskiin kuin että olisin odotellut päivätolkulla niiden noutajaa, kiitos ja anteeksi. Akka vaan vastasi, että hän olisi niin mielellään ne hakenut ja antanut kummitytölleen. No olis sit vtu vaan hakenut ne!
t. tiukkapipo outo kirppismyyjä
Aina välillä tulee miehiä, jotka eivät oikeasti ole ostamassa mitään, vaan haluavat käydä kaljalla/kahvilla tm. Kun en halua tuoda tuoteta klo 21 johonkin baariin, se ei enää kiinnostakaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää ole suostunut noutoon kotiovelta sen jälkeen kun joku hullu alkoi ahdistelemaan. Varasi tuotteen naisen nimellä, mutta ilmoitti että "miehensä" tulee hakemaan. Taisi kuitenkin kyseisellä miehellä olla ihan itsellään tavoitteena ahdistella naisia, ja "vaimo" oli vain sivupersoona. Tuli hakemaan tuotteen, yritti jäädä jutustelemaan mukavia, tingata, lopulta kysyi saisiko puhelinnumeroni tai lähtisinkö kahville. Koitti jutella lapselleni. Ei lopulta halunnut koko tuotetta muttei myöskään rahojaan. Sain lopulta lähtemään ja estin tyypin Torissa. Seuraavana aamuna tyyppi oli ovellani kun olin lähdössä töihin, ja jouduin soittamaan poliisit.
Nykyään nouto aina jostain julkiselta paikalta. Vaihdoin myös nimeni torissa niin ettei se ole oikea nimeni. Ikinä ei tiedä, mitä hulluja liikkuu.
Miten Torissa estetään joku ostaja? Minäkään en koskaan laita puhelinnumeroani ilmoituksiin enkä koko nimeäni. Jos ostaja ei vastaa omalla nimellään, en vastaa viestiin eli sähköpostiin joka on vain keksitty nimi tai merkkijono. Eipä siellä nykyään kukaan ostakaan paljon mitään eli turhaa työtä. Edes ilmaiseksi annetut ei kelpaa.
Swaippaat oikealle ja siinä on vaihtoehdot estä ja poista. Estetty käyttäjä ei voi enää vastata ilmoituksiisi tai lähettää viestiä, mutta käsittääkseni näkee ilmoituksesi edelleen.
Mutta en kyllä tajua, miksi kukaan yksin tai kaksinkaan asuva nainen sopisi tapaamista kotiovelleen saati ihmettelisi, jos joku ei niin halua tehdä. Eikö nykyään ole enää itsesuojeluvaistoa? Joskus 2000-luvun alussa jankutettiin että ketään ei saa netin kautta tavata. Nyt kutsutaan tuntemattomia kotiovelle. Torissa ei voi edes kontrolloida profiilia tai huomata että tyypissä on jotain mätää - Facessa sentään voi katsoa, että ahaa, tuolla ei ole kavereita/kuvia ja profiilikin vasta perustettu, on varmaan feikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää ole suostunut noutoon kotiovelta sen jälkeen kun joku hullu alkoi ahdistelemaan. Varasi tuotteen naisen nimellä, mutta ilmoitti että "miehensä" tulee hakemaan. Taisi kuitenkin kyseisellä miehellä olla ihan itsellään tavoitteena ahdistella naisia, ja "vaimo" oli vain sivupersoona. Tuli hakemaan tuotteen, yritti jäädä jutustelemaan mukavia, tingata, lopulta kysyi saisiko puhelinnumeroni tai lähtisinkö kahville. Koitti jutella lapselleni. Ei lopulta halunnut koko tuotetta muttei myöskään rahojaan. Sain lopulta lähtemään ja estin tyypin Torissa. Seuraavana aamuna tyyppi oli ovellani kun olin lähdössä töihin, ja jouduin soittamaan poliisit.
Nykyään nouto aina jostain julkiselta paikalta. Vaihdoin myös nimeni torissa niin ettei se ole oikea nimeni. Ikinä ei tiedä, mitä hulluja liikkuu.
Miten Torissa estetään joku ostaja? Minäkään en koskaan laita puhelinnumeroani ilmoituksiin enkä koko nimeäni. Jos ostaja ei vastaa omalla nimellään, en vastaa viestiin eli sähköpostiin joka on vain keksitty nimi tai merkkijono. Eipä siellä nykyään kukaan ostakaan paljon mitään eli turhaa työtä. Edes ilmaiseksi annetut ei kelpaa.
Swaippaat oikealle ja siinä on vaihtoehdot estä ja poista. Estetty käyttäjä ei voi enää vastata ilmoituksiisi tai lähettää viestiä, mutta käsittääkseni näkee ilmoituksesi edelleen.
Mutta en kyllä tajua, miksi kukaan yksin tai kaksinkaan asuva nainen sopisi tapaamista kotiovelleen saati ihmettelisi, jos joku ei niin halua tehdä. Eikö nykyään ole enää itsesuojeluvaistoa? Joskus 2000-luvun alussa jankutettiin että ketään ei saa netin kautta tavata. Nyt kutsutaan tuntemattomia kotiovelle. Torissa ei voi edes kontrolloida profiilia tai huomata että tyypissä on jotain mätää - Facessa sentään voi katsoa, että ahaa, tuolla ei ole kavereita/kuvia ja profiilikin vasta perustettu, on varmaan feikki.
.
Ok, kiitos tiedosta, tosin en koskaan käytä Toria kännykällä vaan tietokoneella, joten ei onnistu swaippaaminen :) Ehkä tuo joskus on aiheellista tietää.
Isäni myi vanhaa hello kitty-nukensänkyäni ja joku sen halusi ostaa. Kun isä vei sen sovitulle tapaamispaikalle ja nosti sen autosta ostamassa ollut mies totesi vain että: " ai se oli noin pieni..." Ilmoituksessa oli lukenut mitat ja se että on nukensänky. Oli ostamassa lapselleen sitä :)
[/quote]
[/quote]
Mitä tämä tarkoittaa suomeksi eli miten estän jonkun tietokoneella?
Ostin tori.fi-sivulta palomies Sami-sarjan lelufiguureja 12kpl miesmyyjältä kympillä. Kuvan perusteella kaikki kunnossa joten lapsille joululahjaksi hankin. Kun postista saapuivat olivat leluhahmot pienempiä kuin kinder-munayllärit ja kaikkien sarjan hahmojen naamat tuhottu permanenttitussilla
Nykyisin eniten ihmetyttää huuto.netissä ne sellaiset ostajat, jotka kuin periaatteen vuoksi tinkivät aina hinnasta.
Vaikka olisi kuinka alhainen hinta laitettu ”osta heti” -hinnaksi, pitää aina tinkiä muutama euro. Jos hintana olisi nimellinen euro, he varmaan tinkisivät hinnan silloinkin nollaan euroon, periaatteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin eniten ihmetyttää huuto.netissä ne sellaiset ostajat, jotka kuin periaatteen vuoksi tinkivät aina hinnasta.
Vaikka olisi kuinka alhainen hinta laitettu ”osta heti” -hinnaksi, pitää aina tinkiä muutama euro. Jos hintana olisi nimellinen euro, he varmaan tinkisivät hinnan silloinkin nollaan euroon, periaatteen vuoksi.
Huutokauppakeisarin tinkimisohjeita :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä tarkoittaa suomeksi eli miten estän jonkun tietokoneella?
Ei onnistu tietokoneella, taitaa olla pelkkiä älykännyköitten omi(tui)naisuuksia.
Olin myymässä torilla takkiani ja ostajaehdokas tuli epäluuloiseksi, kun kysyin, että haluaako hän varata takin seuraavaan päivään, kun alkoi olla jo aika myöhä, niin en olis jaksanut jaaritella koko yötä.
Alkoi kysellä puhelinnumeroani, että tarkistaa fonectalta tietoni.
Sanoin, että on salainen numero, niin siitä se riemu repesi... minun piti etsiä hänet Facebookista ja laittaa VARMASTI OMALTA FB.N TILILTÄNI hänelle yksityisviesti...
Häntä on kuulema niin paljon torilla huijattu ja rikosilmoituksiakin on tehnyt, ettei luota keheenkään
Hän kuitenkin osti takkini ja kiitteli jopa jälkeen päin.
Nimi on muistissa ! En todellakaan aio enää hänen kanssaan torilla asioida.
Olen monta vuotta torilla myynyt ja kokemukset ovat olleet vaan hyviä, tätä lukuun ottamatta.
Vuosia sitten möin talvitakkiani nettikirpparilla.
Itse asuin Keski-Suomessa ja ostajaehdokas Helsingissä
Ostajaehdokkaita mielestä minun olis pitänyt ajaa vähintääkin matkan puoliväliin ja hän olisi sovittanut takkia jossain bussipysäkillä.
Ei kiitos !
Mistä voit tietää, että myyjän ehdottama hakupaikka on kauempana kuin paikka missä asuu?
En minäkään antaisi kotiosoitetta tuntemattomalle, sorry.
Jätkän äiti hoiti kaupat. Jätkän piti tulla noutamaan tiettyyn aikaan. Kun ihmettelin missä viipyy, ei ollut kuulemma edes vielä lähtenyt matkaan. Jouduin odottelemaan tunnin vaikka mulla oli kiire tuolloin muihin asioihin. Äidin reaktio oli tyyliin "se nyt vaan on sellainen". Taisi molemmilla olla ajantajussa vikaa. Jos sovin jotain tiettyyn aikaan niin toivon että se pitää, koska mulla on muitakin velvollisuuksia kun myydä jotain paskaa nettikirppareilla ja odotella ostajaa että koska hän suvaitsee edes tulla paikalle.
Sitten on ollut näitä "mieheni tuleekin noutamaan paketin" tapauksia. Heille myös minun mieheni on tuonut sitten sen paketin enkä minä, onneksi.