Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
No jos saa ilmiantaa itsensä niin tässä:
Olin kerran myymässä kameraa ja joku mies tuli sen ostamaan. En osannut aavistaa että se oli niin hyvän näköinen. Menin avaamaan oven farkkushortseissa(josta vetokeju oli jäänyt auki) hiukset sekaisin koska vapaapäivä ja olin kotona vaan joten vetäisin paksun pipon päähän (kesällä) ja tiukka toppi ilman rintsikoita (nännit näkyi aika selvästi) näytin ihan hirveältä ja nuhjuiselta. Ojensin kameran vähän nolona sille miehelle. Mies kysyi saako ottaa kuvan (testata että toimii) olin nolostunut ja häkeltynyt joten luulin jotenkin että minusta. Sanoin "ei kun mä näytän kamalalta" mies nauroi ja sanoi että "ei sinusta vaan saako kokeilla että kamera toimii" nolostuin entisestään ja toivoin että mies lähtisi pian, olin ihan punainen. Mies testaili kameraa, kuvasi kenkiään ym. Kunnes sanoi että ottaa sen. Otin rahat ja mies kiitti ja sitten minä... "ki-ki-ki-ki-kiitos"
Voi jumalauta mikä häpeä 🤦 siis en ikinä änkytä enkä ymmärrä mistä se tuli mutta juuri silloin.. halusin vaan kuolla.
No ei siinä, nyt jo vanha juttu ja naurattaa mutta silloin kyllä ei 🙈Ois kiva tietää mitä se mies kirjoittais tänne minusta 😂
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömin ilmiö mulle nettikirppiksillä on nää naiset, jotka muutaman euron pienikokoisesta käyttötavarasta (kyse ei siis uudesta sohvasta tms.) tai lastentarvikkeesta laittavat "av kysyn mieheltä". Ei kykene ymmärtämään?!
Ne on holhouksen alla! :D
Oma mokani, mutta unohdin lompakkoni myyjälle. Huomasin vasta pihalla, ja heti pistin viestiä. Ei ollut antanut ovikoodia, joten piti odottaa jotain kulkijaa siinä, että pääsin soittamaan ovikelloa. Ei mitään reaktiota, ei lue viestejä. Ei vastaa puhelimeen, ei auta oven hakkaaminen... Varmasti on kotona, mutta jos vaikka suihkussa..?
20 min jälkeen avaa oven, hämmästyy nähdessään minut ja sanoo "kyllä mä kuulin, mutta emmä viittinyt avata".
Hymyilin vähän kireästi, kerroin miksi tulin, samalla nappasin omaisuuteni eteisen pöydältä ja käännyin kannoillani.
Ihan loistava vinkki mesessä ja FB:ssä näiden turhien kyselijöiden, "saanko lisäkuvia", "mistä ostettu" ja "miksi myyt" ja "onko saatavilla" -kyselijöiden estäminen! Ei tarvitse enää näiden kanssa loputtomasti vääntää.
Eräskin käsittämättömän törkeä ohareiden tekijä alkoi haukkumaan minua julkisesti FB-ryhmässä. Paljastui ihan merkittävässä asemassa olevaksi ihmiseksi, aivan sekaisin koko tapaus.
Paikallisten FB-ryhmien ylläpitäjille olen ilmiantanut oharien tekijöitä ja turhia varailijoita, heidät poistetaan sieltä.
Tämä ei oikeastaan, ikävä kyllä, ole omituista tai harvinaista, vaan erittäin tyypillistä. Nimittäin av ja karkuun. Pelkkä alustava varaus, ei lisäkysymyksiä, ei yksityisviestiä, ei vastausta kun kysyy haluaako tyyppi ostaa vai ei. Ja miksi, miksi, miksi "av ja karkuun" osuu _aina_ ensimmäisenä jonoon?
Torifi ja muut nettikirppikset täynnä feikkiostajia ja turhia kyselyitä. Vaikka kuinka kuvaisi tuotetta, halvan hinnan ja laittaisi hyvän tekstin ei ostajia näy. Kun vastaa myyntikohteen mitat tai postikulut ostajaehdokkaat katoaa tai kyselee muuta turhaa eri nimillä ilman minkäänlaisia ostoaikeita. Osa ilmeisesti harrastaa työnään feikkiostelua palkan maksaa varmaankin sossu. Onneksi on fidat, Uff ja muut annettavien tavaroiden kaupat, joista voi tehdä tilalle uusiakin löytöjä kun vie vanhoja pois! Vein kassillisen uudenveroisia kesävaatteita ja sain vain parilla eurolla tilalle aivan upeita koruja kuten ilmeisesti glitter/brigitte koru ja alunperin ulkomailta ostetun korun. Suosittelen muillekin. Enää ei harmita yhtään se ettei kirppiskauppa käynyt, kun katsoo ketjukauppojen hintoja on nuo liikkeet todella edullisia. Syytän siitä myös postia ettei nettikirppiskauppa käy, sillä viimeisetkin ostajat katosivat sen myötä kun pakettipostikulut on lähes 10e, jos myy 10e vaatteen postikuluja tulee lisänä 10e.
Ryhmissä ei millään pystytä poistamaan/estämään kaikkia hupiostajia ja pilavaraajia, koska jotkut tekevät kuin työnään kaikki päivät uusia pilaprofiileita kiusatakseen myyjiä pilaostoilla ja varauksilla. En tiedä mitä saavat siitä palkaksi, ei mitään. Jos tarkoituksena suututtaa, minua myyjänä ei ainakaan onnistuttu siinä kunhan vain skippaan vaatteet uff:lle ja ostan sitten jotain kivaa sieltä tilalle! joten hukkaan meni hupihuudot ja ostopelleilyt! jotkut pilaostajat myös yrittävät mielistellä ryhmän ylläpitäjiä ja mustamaalaavat myyjiä, jotta saavat oleilla noissa ryhmissä koko ajan tehden ns.selän takana pilaostoja. Tiedän tapauksen joka ostanut noin eurolla jonkun tavaran ja sitten pilaosti monilta kaikenlaista, mutta sai jäädä ryhmiin sillä varjolla että osti kerran jotain väärällä nimellä. Eivätkä kaikki ryhmien ylläpitäjätkään ole aina niin rehellisiä, osa mainostaa ja nostaa ylös koko ajan omia ja ystäviensä tuotteita joita voidaan kaupata samoilla hinnoilla kuin kaupoissa. Harva maksaa esim. käytetystä/kokeillusta hajuvedestä 50e, jos kaupassa sen hinta on 50-60e.
Muutama omituinen tapaus oli kun erittäin rikas (omisti mm. eri tiloja) pyysi alennusta melko halvasta tuotteesta, en voinut antaa alennusta.
Olen myynyt nyt viiden kuukauden ajan tasaiseen tahtiin tavaroita, vaatteita ja huonekaluja, noin yhdet kaupat per viikko. Kaikki on sujunut ostajien kanssa hyvin.
Kyselijöitä ja tyhjänpäiväisiä jaarittelijoita sen sijaan riittää. Joillakin on tarve jutella eikä se liity ostamiseen mitenkään! Mikä näitä ihmisiä vaivaa? Yksinäisiä ja köyhiä? Kun tiedän, että nämä jankkaajat eivät oikeasti ostamassa, en vastaa heille mitään ja FB:ssä pistän estot päälle. Turha näihin on aikaansa tuhlata. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, MIKSI myyn jotain tavaraa tai MISTÄ olen sen ostanut?
Todelliset ostajat eivät kysele, vaan heti sovitaan kauppapäivä ja missä kaupat tehdään.
Toinen porukka ovat nämä, jotka eivät ole ostamassa, mutta lähettävät viestiä valittaakseen tavarassa olevasta viasta ja että pitäisi saada alennusta. Ostakaa kaupasta! Kertaakaan ei ole vielä tarvinnut näille vinkujille myydä, aina olen saanut laittaa vastauksen, että myyty pyydetyllä hinnalla!
Mun ehkä oudoin tapaus oli, kun olisin ostanut jonkun lasten takin oman alueen fb-kirppisryhmästä. Mä ostan lähinnä niitä kamppeita jotka on kävelymatkan päässä ja nouto sujuu vaivattomasti, missään nimessä en ala käyttää paljoa aikaa siihen, että lähtisin hakemaan ostostani kauempaa muutaman euron säästön takia. No, bongasin oman alueeni ryhmästä lapselle sopivan takin ja varasin sen, ja laitoin viestin että ostaisin jos myyjä asuu lähellä ja nouto onnistuu helposti. Myyjä ei suostunut kertomaan missä asuu, vaan halusi tehdä treffit läheisen koulun pihalle tiettyyn kellonaikaan. Sanoin että mun on todella vaikea lähteä parin euron ostoksen takia tiettyyn kellonaikaan jonnekin kauemmas koulun pihalle, että enkö voisi hakea sitä teidän ovelta (esim 30 minuutin aikaikkunan sisällä). Myyjä suuttui ja laittoi ettei kerro osoitettaan tuntemattomille netissä. Oli vähän vanhempi ihminen ilmeisesti kyseessä.... Mutta kuka myy nettikirppiksellä mutta ei halua kertoa osoitettaan :D Ihan kaikki muut ostokseni olen noutanut myyjän ovelta ja osa jopa jättää pussissa oven kahvaan roikkumaan ja sovitaan että laitan rahan esim postilaatikkoon. Itsekin myyn suurimman osan tavaroista niin että ostaja käy oman aikataulunsa mukaan ovesta hakemassa pussin. Ja jos nouto sovitaan, niin sovitaan esim että kl 19-19:30 välillä tms. Ei niin, että pitää olla tasan 19:15 ja 5 min myöhemmin tai aiemmin ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Mun ehkä oudoin tapaus oli, kun olisin ostanut jonkun lasten takin oman alueen fb-kirppisryhmästä. Mä ostan lähinnä niitä kamppeita jotka on kävelymatkan päässä ja nouto sujuu vaivattomasti, missään nimessä en ala käyttää paljoa aikaa siihen, että lähtisin hakemaan ostostani kauempaa muutaman euron säästön takia. No, bongasin oman alueeni ryhmästä lapselle sopivan takin ja varasin sen, ja laitoin viestin että ostaisin jos myyjä asuu lähellä ja nouto onnistuu helposti. Myyjä ei suostunut kertomaan missä asuu, vaan halusi tehdä treffit läheisen koulun pihalle tiettyyn kellonaikaan. Sanoin että mun on todella vaikea lähteä parin euron ostoksen takia tiettyyn kellonaikaan jonnekin kauemmas koulun pihalle, että enkö voisi hakea sitä teidän ovelta (esim 30 minuutin aikaikkunan sisällä). Myyjä suuttui ja laittoi ettei kerro osoitettaan tuntemattomille netissä. Oli vähän vanhempi ihminen ilmeisesti kyseessä.... Mutta kuka myy nettikirppiksellä mutta ei halua kertoa osoitettaan :D Ihan kaikki muut ostokseni olen noutanut myyjän ovelta ja osa jopa jättää pussissa oven kahvaan roikkumaan ja sovitaan että laitan rahan esim postilaatikkoon. Itsekin myyn suurimman osan tavaroista niin että ostaja käy oman aikataulunsa mukaan ovesta hakemassa pussin. Ja jos nouto sovitaan, niin sovitaan esim että kl 19-19:30 välillä tms. Ei niin, että pitää olla tasan 19:15 ja 5 min myöhemmin tai aiemmin ei käy.
Olenkohan yrittänyt ostaa tuolta samalta myyjältä? varasin useamman hänen tuotteensa, joista kukaan muu ei ollut kiinnostunut (ei ollut siis jonoa tai hänellä toisia ostajaehdokkaita) ja ehdotin että tulisin saman viikon aikana mikä tahansa ilta klo 17 jälkeen hakemaan siihen aikaan kun hänelle sopii/kun hän on kotona. Laitoin vielä että mulle sopii kaikki illat noin kl 22 asti ja tulisin silloin kun hän on muutenkin kotona. Laittoi tosi vihaisen viestin että hän ei anna osoitettaan netissä vaan meidän pitää sopia tapaaminen jonnekin (en enää muista mitä paikkaa hän ehdotti) johon vastasin että en oikeastaan sitten jaksa vaivautua koska siihen menisi liikaa aikaa. Nämä tyypit ovat kuitenkin omalla nimellään fb ssa joten todennäköisesti numerotiedustelusta saisi osoitteen... Ja mua ainakin ottais aika paljon päähän seistä jossain kentällä odottamassa versus että odottaisin omassa kodissani kun joku tulee hakemaan.
Kun mä myyn jotain, niin ilmoitan aina ostajille että nouto sopii iltaisin klo 19-22 välillä koska oon joka tapauksessa kotona ja hereillä joka ilta tuohon aikaan (pienet lapset) - eli ei jää ärsyttämään jos joku tekee oharit, koska en ole erikseen ketään ostajaa varten kotona vaan olisin joka tapauksessa kotona.
Mä ajattelen niin, että mulle aika on kalliinpaa kuin raha, eli minkään parin euron säästön takia en missään nimessä ala säätää kenenkään myyjän kanssa, vaan ostan sitten mieluummin kaupasta tai kirpparilta jonne voi mennä oman aikataulun mukaan.
Siksi ostan lähinnä oman alueeni fb-ryhmästä jolloin voin esim koiria lenkittäessä samalla hakea ostoksia iltaisin ihmisten ovilta, jotka asuvat kävelymatkan päässä. Minusta olisi ihan järjetöntä lähteä polttamaan bensaa ja käyttämään omaa, harvinaista vapaa-aikaansa siihen että noutaisin jotain parin euron kenkiä jostain toiselta puolelta kaupunkia automatkan päästä.
Ostan siis mielelläni kivoja juttuja reilusti edullisemmin kuin kaupasta sellaisilta myyjiltä jotka sallivat noudon kotoaan ilta-aikaan (ei ole mulle tullut vastaan tuollaista joka ei suostu noutoon omalta oveltaan). Mutta vaikka joku myisi pari euroa halvemmalla jossain kauempana niin en osta jos joutuisin autolla hakemaan. En myöskään osta sellaisilta joille nouto sopii vain hankalaan aikaan. Mieluiten ostan esim ulkovaatteita lapsille, jos saan haalarin esim 20 eurolla versus kaupasta 150 eurolla, niin on mielestäni fiksua. Tai jos saan hyvännäköisen merkkitoppatakin lapselle esim 40 eurolla 200 euron sijaan, niin ostan. Samoin jos joku sattuisi myymään jotain sellaista kodintavaraa jota tarvitsen tai jotain leluja joilla lapset leikkisivät. Ja ihan parin euron säästön takia en lähde hakemaan mistään kauempaa. Näin menetellen on ollut mukavaa ostaa ja myydä fb-kirpparilla.
No tässä yksi tosi outo tapaus..olin viime kesänä ostamassa eräitä festarilippuja. Sovin jo noudon seuraavaksi päiväksi klo 10 myyjän kotiosoitteeseen. Olin illalla harrastuksissa ja en huomannut heti sähköposteja (viivettä vastaamiseen oli n 3-4h), joissa myyjä varmisteli, olenko varmasti sitten tu.lossa ostamaan liput. Festariliput olivat loppuunmyytyjä, joten todellakin (ja muutenkin on tapana aina ostaa kun olen sopinut) olin menossa ostoksille.
Vastasin myyjälle, että kyllä olen tulossa ostoksille sovittuun aikaan seuraavana päivänä. Hän yllättäen vastasikin, että olikin jo myynyt lipun jollekin muulle, kun kerran en ollut "ajoissa" vastannut. Samalla hän haukkui kaikki Tori.fi-ostajat epäluotettaviksi. En kyllä tämän myyjän aivoituksia tajunnut... Olisiko hänelle pitänyt lähettää viestejä ostohetkeen saakka, että "20h tunnin kuluttua tulen sitten varmasti hakemaan lipun".
Vierailija kirjoitti:
Minulla on salainen puhelinnumero ja osoitetiedot. Eli en myöskään anna osoitettani tuntemattomille vaan sovin kaupat melko lähelle helppoon paikkaan. En myöskään halua odotella kauppakumppania pitempään koska on parempaakin tekemistä vaan se on sovittu aika +- 5 min .
Mä en enää ole suostunut noutoon kotiovelta sen jälkeen kun joku hullu alkoi ahdistelemaan. Varasi tuotteen naisen nimellä, mutta ilmoitti että "miehensä" tulee hakemaan. Taisi kuitenkin kyseisellä miehellä olla ihan itsellään tavoitteena ahdistella naisia, ja "vaimo" oli vain sivupersoona. Tuli hakemaan tuotteen, yritti jäädä jutustelemaan mukavia, tingata, lopulta kysyi saisiko puhelinnumeroni tai lähtisinkö kahville. Koitti jutella lapselleni. Ei lopulta halunnut koko tuotetta muttei myöskään rahojaan. Sain lopulta lähtemään ja estin tyypin Torissa. Seuraavana aamuna tyyppi oli ovellani kun olin lähdössä töihin, ja jouduin soittamaan poliisit.
Nykyään nouto aina jostain julkiselta paikalta. Vaihdoin myös nimeni torissa niin ettei se ole oikea nimeni. Ikinä ei tiedä, mitä hulluja liikkuu.
Nettikirppikset näyttävät suomalaisten todellisen tason ja luonteen. En jaksa enkä halua vapaa-ajallani vääntää persoonallisuushäiriöisten kanssa, joten en enää myy enkä osta nettikirppiksiltä mitään.
Joukossa on toki asiallisia, tavallisia ihmisiä, mutta ei vaan maksa vaivaa jonku parin kympin säästön tai voiton takia kokeilla kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
No tässä yksi tosi outo tapaus..olin viime kesänä ostamassa eräitä festarilippuja. Sovin jo noudon seuraavaksi päiväksi klo 10 myyjän kotiosoitteeseen. Olin illalla harrastuksissa ja en huomannut heti sähköposteja (viivettä vastaamiseen oli n 3-4h), joissa myyjä varmisteli, olenko varmasti sitten tu.lossa ostamaan liput. Festariliput olivat loppuunmyytyjä, joten todellakin (ja muutenkin on tapana aina ostaa kun olen sopinut) olin menossa ostoksille.
Vastasin myyjälle, että kyllä olen tulossa ostoksille sovittuun aikaan seuraavana päivänä. Hän yllättäen vastasikin, että olikin jo myynyt lipun jollekin muulle, kun kerran en ollut "ajoissa" vastannut. Samalla hän haukkui kaikki Tori.fi-ostajat epäluotettaviksi. En kyllä tämän myyjän aivoituksia tajunnut... Olisiko hänelle pitänyt lähettää viestejä ostohetkeen saakka, että "20h tunnin kuluttua tulen sitten varmasti hakemaan lipun".
Myyjän puolustukseksi sanon vain että noin minäkin olisin tehnyt. Syystä että lukemattomia kertoja olen varannut jollekin jotain ja lupaa "satavarmasti" käydä ostamassa huomenna tai ens viikolla. Sitä huomista vain ei koskaan tule ja kaikki yhteydenpito katkeaa siihen, ei vastata puheluun, tekstiviestiin, spostiin ei yhtään mihinkään. Siksi myyn mieluiten ihmiselle joka tulee NYT HETI ostamaan rahan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää ole suostunut noutoon kotiovelta sen jälkeen kun joku hullu alkoi ahdistelemaan. Varasi tuotteen naisen nimellä, mutta ilmoitti että "miehensä" tulee hakemaan. Taisi kuitenkin kyseisellä miehellä olla ihan itsellään tavoitteena ahdistella naisia, ja "vaimo" oli vain sivupersoona. Tuli hakemaan tuotteen, yritti jäädä jutustelemaan mukavia, tingata, lopulta kysyi saisiko puhelinnumeroni tai lähtisinkö kahville. Koitti jutella lapselleni. Ei lopulta halunnut koko tuotetta muttei myöskään rahojaan. Sain lopulta lähtemään ja estin tyypin Torissa. Seuraavana aamuna tyyppi oli ovellani kun olin lähdössä töihin, ja jouduin soittamaan poliisit.
Nykyään nouto aina jostain julkiselta paikalta. Vaihdoin myös nimeni torissa niin ettei se ole oikea nimeni. Ikinä ei tiedä, mitä hulluja liikkuu.
Miten Torissa estetään joku ostaja? Minäkään en koskaan laita puhelinnumeroani ilmoituksiin enkä koko nimeäni. Jos ostaja ei vastaa omalla nimellään, en vastaa viestiin eli sähköpostiin joka on vain keksitty nimi tai merkkijono. Eipä siellä nykyään kukaan ostakaan paljon mitään eli turhaa työtä. Edes ilmaiseksi annetut ei kelpaa.
Meillä ehkä omituisin oli eräs mies, joka osti läppärin. Ajeli aika kaukaa sitä hakemaan ja jäikin sitten illaksi lätkää katsomaan kanssamme. Meillä oli oikeasti tosi hauskaa yhdessä ja tyyppi oli varsin mukava seuramies. Oli vielä seuraavana päivänä laittanut viestiä, jossa kiitteli hyvää ostosta ja mukavaa iltaa :)