Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.
On tuo tosiaan vähän outoa, että joku myy lapsilta sängyn. Olisko lastensuojeluilmoituksen paikka?
Pistin poikkeuksellisesti paikalliselle face-kirpparille myyntiin teiniltä pieneksi jääneet erittäin hyväkuntoiset pitopohjasukset viime talvena.
Ajatuksena, että siitä joku saisi hyvät sukset edullisesti esim. koululiikuntaan.
Välittlmästi eräs rouva varasi ne ja sopi hakevansa ne "huomenna". Seuraavalla viikolla laitoin ehkä kolmannen kerran viestin ja siihen hän lopulta vastasi olleensa kovassa kuumeessa ja hakevansa sukset loppuviikosta. Taas odottelin viikon verran. Ei mitään yhteydenottoa.
Laitoin viestin, että pistän sukset uudestaan myyntiin, mikäli suksia ei haeta huomenna. Siihen tuli heti vastaus, että hän hakee sukset, enkä kirpparin sääntljen mukaan voi myydä niitä muille.
Lopulta ne saakelin sukset jäi mulle käsiin. Rouva ilmoitti maaliskuussa, että ei otakaan niitä, kun hiihtokelit meni jo....
Jouduin siis edelleen varastoimaan niitä muutenkin pienissä tiloissa.
Tänä syksynä kävin viemässä ne koululle lainattaviksi tarvitsijoille. Ikinä enää en noille kirppareille pistä mitään myyntiin.
kyllä vituttaa ne inisijät tosiaan luvataan ostaa ja yhtääkkiä ei olekkaan rahaa k´ja kun kysyy erusteluja miksi lupasit ostaa vaikket otakkaan tuotetta niin tulee todella pitkiä meriselityksiä
Minä myin Facekirpparilla aika kallista tuotetta, ostajia oli jonoksi asti ja ensimmäinen AV-YV -tyyppi ei päässyt heti hakemaan tuotetta joten kysyi voisiko maksaa tuotteen valmiiksi kun todella tarvitsisi sen. Kieltäydyin sillä halusin ostajan ensin varmistavan, että myymäni tuote on siinä kunnossa kuin olettaa. Sanoin, että voin odottaa pari päivää, että pääsee noutamaan. Koko sen parin odotuspäivän aikana sain useita puheluita ja tekstiviestejä ostajalta, että enhän vain ole vielä myynyt toiselle. Teki mieli blokata koko tyyppi ja myydä seuraavalle jonossa. Lopulta hän tuli ostamaan enkä luojan kiitos kuullut hänestä enää sen koommin.
Huvittavaa oli myös kun sain samaisesta myymästäni tuotteesta tarjouksen joka oli 1/3 hintapyynnöstäni. Kieltäydyin asiallisesti ja kerroin saaneeni jo tarjouksen täydellä hinnalla. Ei tainnut mennä perille kun jatkoi soittelua josko kuitenkin tarttuisin hänen tarjoukseensa 😁 Välillä ihmettelen suuresti miten tällaisia ihmisiä voi olla olemassa ja miten ihmeessä he pärjäävät tässä yhteiskunnassa kaikessa outoudessaan 🙄
Eräs henkilö osti multa Zadaa-sovelluksen kautta kasan vaatteita, tapasimme ja hän sai ne. Ilmoitti sitten jälkikäteen, että eräs vaatteista oli väärä. Sovimme tapaamisia, jotta olisin voinut antaa hänelle oikean vaatteen, mutta tämä ihminen ei ikinä tullut paikalle. Aina oli ylitöitä tai "Oho, mä vaan unohdin", eikä edes pahoitellut. Tahallaan siis ärsytti.
Vierailija kirjoitti:
Kerran myin suksia, joista pyysin 30e. Joku ilmoitti olevansa kiinnostunut ja tulevansa huomenna hakemaan. No ostaja tulee paikan päälle ja ilmoittaa ettei voi maksaa 30e kun ei se halunnut ottaa käteistä mukaan kuin 10e. Kyllä v*tutti.
Ja sinäkö annoit sillä kympillä?!
Ihmetyttää nuo maininnat ja huolet turkiskuoriaisista, kun en ikimaailmassa ole nähnyt niitä. Joillakin on pakkomielle kaikista ötököistä, täistä ja luteista ja ym. Ihan niinkuin ne olisi suurikin ongelma. Mielestäni näkyvä pinttynyt lika ja paha haju ovat ne mitä itse kartan enkä sellaisia tavaroita kotiini veisi.
Vierailija kirjoitti:
Käytän itse lähinnä vain Huuto.netiä, kun siellä on se palautteenantomahdollisuus/-velvollisuus sekä ostajalla että myyjällä.
Tuo karsii kaikki epämääräiset ja epäluotettavat ostajat sekä myyjät hyvin tehokkaasti pois, kun palautteista heti näkee, että onko tyypillä vain positiivista palautetta (eli paljon onnistuneita kauppoja), vai useita negatiivisia palautteita (eli ohareita tai muuta ihmeellistä toimimatonta kaupanteossa).
Hyvin on toiminut tähän asti, ja mulla on varmaan ainakin 1500 onnistunutta kauppaa tehtynä (ostoja ja myyntejä molempia.lähes yhtä paljon). Ongelmia tuolla Huutiksessa todella vähän, kun vaan on tarkkana palautteiden kanssa.
Suosittelen :) - ja siis tsekatkaa ne palautteet ennen kuin myytte tai ostatte!
Varmaan Tori ja muutkin paranisivat (tai siis kaupantekijöiden luotettavuus paranisi), kun niihin lisättäisiin joku vastaava palautemekanismi.
Ärsyttää, että sain kostonegan, jota yp ei poistanut edes pyynnöstä. Eräs ostaja ei vastannut yhteydenottoihin ja laitoin lopulta negan. Keksi päästään jonkun nega vastineen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no just nyt, kirjeenä lähetettävä ohut vaate, maksaa lisää 6 euroa, tai pakettina lisää 9 euroa..hahhaa. teen aika paljon näitä postitus-kauppoja joten tiedän ettei mikään postipaketti maksa 9 euroa. Ja jos kirjeenä tulee niin ehkä joku 1,5 tai 3 euroa. Huijausyritys.
Jos minun pitää alkaa sinulle jotain pakettia väsäämään, niin se maksaa ainakin 20e lisää. Ota tai jätä. Kukaan ei pakota.
yleensä se mitä joku on lähettänyt on ollut vanha muovipussi jonka ympärille on pantu vähän teippiä. Postitusmaksu ollu esim. farkuille joku 3-4 euroa. Jos joku kehtaa pyytää 9 euroa postimaksuihin niin on taatusti huijari.
Kerran joku ilmoitti lahjoittvaansa kännykän, pyysi postimaksuihin 10 euroa. Epäilykset heräsi, maksoin kuitenkin tilille 10 euroa, eikä mitään tullut. Kysyin monesti perään, ei vastausta. Oli saanut varmaan satoja vastauksia, joten summa yhteensä kenties tonnin paikkeilla. Kuitenkaan harva lähtee poliisille pelkän kympin takia...tai poliisi ei ehkä tutki...
No nuo edelliset varmaan tarkoittavatkin, että koska pakkaaminen ja lähettäminen postituspisteelle kulkemisineen on niin työlästä, niin ottavat ylimääräistä siitä vaivasta jos kerran välttämättä ostaja haluaa, että tuote lähetetään. Ei sillä ole mitään tekemistä todellisten postimaksujen kanssa.
Nimenomaan näin. Kyllä siitä postituksesta on vaivaa: kytätä pankkitilille tulevaa suoritusta, tehdä paketti, viedä se postiin, jännittää saako posti paketin toimitettua, odottaa ostajan reaktiota (vrt kahjot ostajat joista täällä on kirjoitettu). Ei kyllä tämä vaiva minulta enää mene parilla eurolla, sorry.
Ilmoitin alueeni fb-ryhmässä myyväni erään huonekalun. Hintaa laitoin 10€. Nainen vastasi heti ja ilmoitti tulevansa jalan katsomaan sitä kun asuu ihan lähellä. Kohta olikin ovella. Halusi kovasti ostaa huonekalun mutta harmitteli kun ei ollut kuljetusmahdollisuutta.
No, minulla oli pihassa farmariauto joten lupasin että lähdetään viemään se, että pääsen jatkamaan siivousta ja saan huonekalun pois nurkista. Nainen ilahtui suuresti.
Ajoimme hänen pihaansa muutaman korttelin päähän ja kannoimme tavaran sisälle. Se sopi hienosti suunniteltuun paikkaan.
Sitten nainen ilmoitti että hänellä ei kyllä ole yhtään rahaa ennen kuin lapsilisät tulevat. Että sopiiko jos hän sitten maksaa rahan tililleni.
Huokaisin ja päätin ettei enää ikinä näitä. Sanomattakin lienee selvää etten nähnyt sitä kymppiä ikinä.
Ottanut selvän linjan myydessä eli eka hakija saa tuotteen. En ala leikkimään muutaman euron myynneistä. Osan heitän suoraan kierrätykseen tai roskiin.
Omituisin tapaus oli se, kun olisin ostanut lapselle luistimet. Huomasin ilmoituksen, ja laitoin heti aamusta viestin että onko ne myynnissä vielä ja jos on, niin voin hakea ne vaikka heti. Mitään vastausta ei kuulunut koko päivänä, ja seuraavana aamuna huomasin että myyjältä oli tullut vastausviesti myöhään illalla. No, vastasin samantien ja ehdotin hakuaikaa samalle päivälle. Edelleenkään ei kuulunut mitään ennen kuin vasta illalla, kun myyjä ilmoitti että ehti myydä jo toiselle kun minusta ei kuulunut mitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Myin yhtä lasten ruokailusettiä, lautanen ja muki fb sivuilla. Hinta kohtuullinen . Vähävarainen keikkatyöläinen huusi sen, etukäteen kysyi onko kaupoilla kiire. Hän haluaisi, mutta rahaa on vasta veronpalautuksissa, jonne oli 4 kk aikaa.
Setti oli ollut kaapissa yli 5 v, sanoin käy.
Huuto loppui, nainen tarjosi korkeimman summan ja kysyi kumpi on parempi, maksaa osissa vai kerralla kaikki. Vastasin ihan sama.Sitten alkoi rahaa tippua. Välillä 2 e, välillä 5 e ja sunnuntaina ilmoitti on maksanut kaikki ja 10 e postimaksuja.
Oli myynyt tarpeetonta fb.ssä ja sitä mukaa, kun sai rahaa, laittoi myynnit minulle.Iloitsi, kun veronpalautukset jäävät mihin halusi alunperin.
Eilen vein paketin automaatille ja mietin milloin on ollut näin helppoa. Naiselta tuli ehkä 4 viestiä, maksoi ostoksensa etuajassa mitä sovittiin.
Ihmetyttää joka krt
Mitä mahtaa maksaa käytetty lasten kuppi ja lautanen, jos postikulutkin ovat jo kympin ja pitää varata veronpalautukset ostoksen maksamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi:ssä katselin alueeni kodinvaihtajakissoja pitkän harkinnan jälkeen ja löysinkin aikuisen tyttökissan, joka vaikutti hyvältä ja hintakin oli järkeenkäyvä.
No, myyjälle sitten sähköpostia laittamaan, että kissa kiinnostaa ja saisiko sitä tulla katsomaan vaikkapa ensi viikonlopulla. Vaihdettiin pari viestiä ja ajattelin, että homma on selkeä.
Vaan ei kun hän olikin vielä vastannut viimeisimpään viestiin jotain varmistusta tyyliin "Tuletko lauantaina katsomaan kissaa?" ja tämän huomasin vasta noin vuorokauden päästä, jolloin vastasin.
Kissa olikin siinä välissä jo haettu jonkun muun ostajan toimesta.
No, nyt on varttuva pentukissa kotiutunut perheeseen, joten ihan hyvä lopputulos. Senkin löysin Torista ja kävin kauempana tutustumassa kissaan. Myyjä oli vielä niin ihana, että autollisena lupasi kaupungissa käydessään tuoda kissan ja niin tekikin.
Ohis, mutta; kannattaisi kuitenkin aina käydä katsomassa ostettavaa lemmikkiä ihan paikan päällä, koirien kanssa tästä on jo paljon ollut julkisuudessa puhetta mutta miksi ei voisi päteä myös kissoihin. Tietäisi minkälaiselle kasvattajalle rahansa antaa ja millaisissa oloissa eläimet elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi:ssä katselin alueeni kodinvaihtajakissoja pitkän harkinnan jälkeen ja löysinkin aikuisen tyttökissan, joka vaikutti hyvältä ja hintakin oli järkeenkäyvä.
No, myyjälle sitten sähköpostia laittamaan, että kissa kiinnostaa ja saisiko sitä tulla katsomaan vaikkapa ensi viikonlopulla. Vaihdettiin pari viestiä ja ajattelin, että homma on selkeä.
Vaan ei kun hän olikin vielä vastannut viimeisimpään viestiin jotain varmistusta tyyliin "Tuletko lauantaina katsomaan kissaa?" ja tämän huomasin vasta noin vuorokauden päästä, jolloin vastasin.
Kissa olikin siinä välissä jo haettu jonkun muun ostajan toimesta.
No, nyt on varttuva pentukissa kotiutunut perheeseen, joten ihan hyvä lopputulos. Senkin löysin Torista ja *kävin kauempana tutustumassa kissaan*. Myyjä oli vielä niin ihana, että autollisena lupasi kaupungissa käydessään tuoda kissan ja niin tekikin.Ohis, mutta; kannattaisi kuitenkin aina käydä katsomassa ostettavaa lemmikkiä ihan paikan päällä, koirien kanssa tästä on jo paljon ollut julkisuudessa puhetta mutta miksi ei voisi päteä myös kissoihin. Tietäisi minkälaiselle kasvattajalle rahansa antaa ja millaisissa oloissa eläimet elävät.
Huomasitko, että viestissä kirjoittaja sanoi, että oli käynyt katsomassa kissaa? Kissan luovutus oli myöhemmin ja silloin myyjä oli tuonut sen ostajalle. En näe tässä mitään ongelmaa, jos eläimeen on käynyt tutustumassa jo aiemmin ja sitten myyjällä on jotain menoa ostajan suunnalle eläimen päästyä luovutusikään/ uusi koti valittu. Pääseehän siinä myyjäkin näkemään, millaisiin oloihin eläimensä myy. Tuskin kukaan (toivottavasti, oikeasti) enää ostaa näitä peräkonttipentuja huoltoasemalta, kai kaikille on jo selvää, että ne ovat pentutehtaiden tuotosta (oli kyse sitten kissasta tai koirasta).
Huh, näitä kun lukee niin alkaa jo valmiiksi jänskättä: eräs nainen tulee tänään kotiini sovittamaan/ostamaan kenkiä (uutena maksavat n. parisataa nyt 20-osan siitä, että ei paha). Jatkossa taidankin rueta tekemään kaupat jossain muualla kuin kotona. Tähän liittyen ne ostajat, jotka noudosta ilmoitettaessa alkavatkin kyselemään, että olisko mahdollista tuoda kympin tuote kymmenen kilometrin päähän, kun hänellä ei oo bussirahaa - niin, minähän matkustakin ilmaiseksi...
Mutta itseäni lähinnä inhottaa ne myyjät, jotka ovat itse saaneet tavarat ilmaiseksi jostain annetaan/roskalava -ryhmästä, ja sitten myyvät niitä eteenpäin. Tai ne, jotka ensin ilmoittavat ko. ryhmissä jostain tuotteesta, mutta sitten se yllättäen maksaakin...
Kaikista pahimpia ovat ne (yleensä fillari-ilmoitukset), joissa lisätietona "kuvia pyydettäessä" - silloinhan kysymys on useinkin ritsatusta tavarasta.
Pari tyypillistä tapausta tulee mieleen. Kerran myin Torissa Muuramen lastensänkyä, hintaa oli muutama kymppi. Ostaja tulee, kannetaan se hänen autoonsa, minkä jälkeen pokkana tarjoaa liian vähän rahaa. En todellakaan suostunut, vaadin alkuperäisen hinnan, jonka hän etukäteen olikin hyväksynyt.
Toisen kerran myin Torissa Cannondale maantiepyörää. Miekkonen tulee katsomaan, koeajaa ja toteaa pyörän olevan siinä kunnossa kuin ilmoitukseen oli merkittykin. Mutta koska hintaa himotti saada alaspäin, alkoi tingata moittien pyörän renkaita. Argumenttina oli, että joutuu kuitenkin ostaa vähän spesiaalimmat renkaat, nuo kun oli sellaiset tavalliset. Suututti niin, että lopetin kaupanteon siihen. Jotkut ihmiset eivät osaa tingata, jolloin keksityillä puutteilla yrittävät saada hintaa pienemmäksi.
Mulle kävi kerran niin, että ostin vahingossa Ikeasta väärän pöydän. Ko. pöytää oli kahta eri kokoa ja mä otin tietysti epähuomiossa sen pienemmän. Mokani huomasin vasta, kun olin koonnut pöydän. Laitoin ilmoituksen toriin ja hinnaksi 50€. Viesti tuli samoin tein ja kaupat sovittiin. Otin pöydän auton kyytiin ja vein pöydän ostajalle. Hän maksoi pyydetyn hinnan. Huomasin vasta myöhemmin kuitteja selatessani, että olinkin itse maksanut pöydästä vain 39€. Palautin ostajalle 11 €. Kävisipä kaikki kaupat aina näin jouhevasti.
Minun nimimerkkini Torissa on juurikin tyyliä "laukku". Siihen on kaksi syytä. Nimeni on sen verran erikoinen, että ei ole vaikea tunnistaa kun tietää paikkakunnan, Ja toinen syy on se, että jos käyttäisin nimimerkkinä oikeaa nimeäni niin jos joku guuglaisi nimeni niin hän näkisi myös mitä myyn Torissa. En halua olla löydettävissä netistä, en käytä facebookiakaan.