Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
1001/2608 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt näitä jotka antaa tuotteen kahvipakettia vastaan. Torilla on se annetaan-osio, mut silti pyydetään se kahvipaketti. Se on vaihtamista, ei tuote silloin ole ilmainen.

Vierailija
1002/2608 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facekirppiksellä tein parit kaupat lastenvaatteista nuoren rouvan kanssa. Aina kun noudosta oli sovittu, alkoi tulla kummia tekosyitä. Ampiaiapesä hyökkäsi, lapsi sairalassa, norovirus jne. Siis joka noutokerralla oli jotain draamaa ettei päässytkään. Sanoin aina heti, että ok, hae sitten vaikka tulevana la klo 15. Haki kaikki aina loppujen lopuksi, ulkonoudolla okt:n rapulta. En olisi jaksanut päivystää mihin aikaan oikeasti saapuu. Maksoikin.

Toinen osti kasan lasten vaatteita joita myin 1 € kpl. Hän valikoi näitä kotonani pitkään. Sitten ei ollutkaan tarpeeksi rahaa, joten sovimme tilimaksusta. Seuraavana päivänä laittoi viestiä, että voiko palauttaa osan. Maksua sain karhuta kahteen kertaan. Molemmat ostajat nykyisin estolistalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/2608 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myymässä Ikean pöytää ja oli kaikki sovittu jo noutoa myöten, kunnes ostaja päätti kysyä kokoa ja peruuttikin viime hetkellä kaupat kun ei kuulemma ollutkaan oikeankokoinen... Kuvassa näkyi siis ihan selkeästi minkä kokoinen ja pienellä googlailullakin olisi varmasti löytynyt jos ei minulta olisi tajunnut kysyä.

Toinen klassikko on nämä, jotka varaa tuotteen, ei vastaile viesteihin ja sitten kun myyt seuraavalle niin tulevat ulisemaan kuinka "ei aina voi olla näytön äärellä vastaamassa kaikkiin viesteihin!!1". Jos oon nopeimmalle hakijalle myymässä, koska pitää vaikka sohva saada nopeasti alta pois uuden tieltä, niin ei siinä kyllä oikein viitsi odotella kahta vuorokautta pohtien, että kiinnostiko sua nyt oikeasti vai ei... :D

Vierailija
1004/2608 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kauniin naisten rannekellon myynnissä 7 eurolla. Ajattelin että tuon voisin ostaa, kun se oli niin edullinen. Oli rahat vähän vähissä silloin. No, laitoin av ja yv ja sovittiin että menen hakemaan kellon juna-asemalta. Varmistin vielä että olihan se hinta 7€, jotta tiedän ottaa tasarahan. Myyjä sanoi että kello oli kylläkin 20€! Ei varmasti ollut, koska minulla ei olisi muuten ollut rahaa siihen, halusin sen juuri siitä syystä että se oli 7€. Yritin katsoa ilmoitusta uudelleen, mitä siinä luki nyt 20€. Myyjä oli muuttanut hinnan sen jälkeen kun olin jo varannut sen! En löytänyt mistään alkuperäistä ilmoitusta. Ja ilmoituksesta ei näe aikaa koska se on muokattu. No, onhan se tapa huijata tuokin! Sanoin etten ota kelloa. Vahingosta viisastuneena, pitäisi aina tallettaa linkki, tai ottaa kuvakaappaus. 

Vierailija
1005/2608 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sattunut pari kertaa niin, että ostajalle on tullut yllättäviä esteitä. Joo, onhan se mahdollista, että on joutunut täydelliseen liikuntakieltoon tai sairaalaan juuri kun pitäisi noutaa ostettu tuote, mutta aika epätodennäköistä kuitenkin. Miksei voi sanoa vain, että sori, vapautan tuotteen, että myyjänä saisin sen seuraavalle. Ketuttaa myös kaikki vatvojat. Jos sanon "nopeat kaupat etusijalla", niin en jaksa odottaa kahta viikkoa, että pääsen tavarasta eroon.

Vierailija
1006/2608 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

annas132 kirjoitti:

Olin myymässä Ikean pöytää ja oli kaikki sovittu jo noutoa myöten, kunnes ostaja päätti kysyä kokoa ja peruuttikin viime hetkellä kaupat kun ei kuulemma ollutkaan oikeankokoinen... Kuvassa näkyi siis ihan selkeästi minkä kokoinen ja pienellä googlailullakin olisi varmasti löytynyt jos ei minulta olisi tajunnut kysyä.

Toinen klassikko on nämä, jotka varaa tuotteen, ei vastaile viesteihin ja sitten kun myyt seuraavalle niin tulevat ulisemaan kuinka "ei aina voi olla näytön äärellä vastaamassa kaikkiin viesteihin!!1". Jos oon nopeimmalle hakijalle myymässä, koska pitää vaikka sohva saada nopeasti alta pois uuden tieltä, niin ei siinä kyllä oikein viitsi odotella kahta vuorokautta pohtien, että kiinnostiko sua nyt oikeasti vai ei... :D

Ei huonekalusta voi arvioida kuvan perusteella tarkkaa kokoa. On fiksua ilmoittaa esim. pöydän mitat, helppoa myyjälle.

Vierailija
1007/2608 |
06.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, jotka tekevät outoja ja äärimmäisen ikäviä viime hetken ohareita. On ensin viestitelty, lähetetty tuotteesta kuvia, kerrottu taustaa, vaihdettu yhteystiedot, sovittu tarkka ajankohta ja paikka tapaamiselle KUNNES ostaja laittaa juuri ennen tapaamista oudon viestin tyyliin

'voi anteeksi, joudunkin perumaan kaupat, satuin puhumaan tästä kaverilleni ja selvisi että saan häneltä juuri samanlaisen tuotteen ilmaiseksi!' Näitä on PALJON.

Vierailija
1008/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

annas132 kirjoitti:

Ei huonekalusta voi arvioida kuvan perusteella tarkkaa kokoa. On fiksua ilmoittaa esim. pöydän mitat, helppoa myyjälle.

Tämä. Miksi alapeukut? Luuleeko joku tosissaan, että kuvasta voi päätellä mitat? Olenkin ihmetellyt, miksi esim. taulujen kokoja ei ilmoitella, mutta ilmeisesti myyjä on päättänyt, että kuvasta näkyy... ja miksi ostajan pitäisi mitat googlata, voihan olla, että tuote on muuttunut tai olet esim voinut lyhentää pöydän jalat?

Vierailija
1009/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan huijarimyyjistä ollut puhe? Mun serkku on ja nytkin näyttää kauppaavat "kaverin" puolesta.

Vierailija
1010/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ilmaistavaroiden vaihto kahvipaketteihin karsii 90% hupikyselijöistä pois, ja kun joutuu itsekkin jotain antamaan niin todennäköisemmin tulevat myös hakemaan tuotteen. Moni (etenkin vanhempi) kahvinjuoja ostaa paketteja tarjouksesta, joten sellainen löytyy melkein aina kaapista valmiina.

Vierailija
1011/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta aloittelija kirppisostoissa ostajan ominaisuudessa, mutta olen todella hämmästynyt, miten hyvin kaikki on sujunut tämän parin vuoden aikana.

Rehellisiä, kärsivällisiä myyjiä, jotka pakkaavat hyvin ja siististi.

Voin vain suositella. Älkää masentuko, kyllä kysyntä ja tarjonta kohtaavat hyvin.

Vierailija
1012/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eräästä fb:n kirppikselta mustat nilkkurit. Hain niitä sovitusti. Noutamisessa vain vilkaisin niitä, maksoin ja lähdin äkkiä, muuten olisin myöhästynyt töistä. Metrossa sitten otin kengät pois pussista ja kävi ilmi, etteivät olleetkaan samat kuin myynti-ilmoituksessa. Heti lähetin viesti myyjälle ja kysyin onko erehtynyt kenkistä. Vastasi, että hänellä ei ollut muita kuin nämä. Johon kerroin, että myynti-ilmoituksessa kuva oli eri. Vastasi sama, että hänellä ei ollut muita kenkiä myynnissä. Ilmoitus oli vielä fb:ssä ja lähetin saman tien linkin jaa kuvakkapauksen siitä. Nainen vastasi suuttuneena, että kuva ei itse huomannut kuva olleen eri. Sanoin, että haluan palauttaa kengät, sillä ovat eri tuote kuin myynnissä olevat. Siihen hän ei enää vastannut mitään ja häipyi.

Vierailija
1013/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

annas132 kirjoitti:

Tämä. Miksi alapeukut? Luuleeko joku tosissaan, että kuvasta voi päätellä mitat? Olenkin ihmetellyt, miksi esim. taulujen kokoja ei ilmoitella, mutta ilmeisesti myyjä on päättänyt, että kuvasta näkyy... ja miksi ostajan pitäisi mitat googlata, voihan olla, että tuote on muuttunut tai olet esim voinut lyhentää pöydän jalat?

Enempi minua tässä siis ihmetytti kun oli älyttömän halpa pieni Ikean yöpöytä, joka on joka toisessa taloudessa, ostaja oli valmis KANTAMAAN (!!) kotiin kun ei ollut autoa, ja oli hakemassa jo, kun sitten älysi kysyä tarkempia tietoja. Laitan yleensä aina mitat, mutta jotenkin tällä kertaa jäi pois ja tämä ostaja oli niin varmasti tulossa hakemaan ja sit vartti ennen hakua älysi alkaa kysellä, että millainen pöytä edes kyseessä :D Mutta joo, opinpahan tästäkin!

Vierailija
1014/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ilmaistavaroiden vaihto kahvipaketteihin karsii 90% hupikyselijöistä pois, ja kun joutuu itsekkin jotain antamaan niin todennäköisemmin tulevat myös hakemaan tuotteen. Moni (etenkin vanhempi) kahvinjuoja ostaa paketteja tarjouksesta, joten sellainen löytyy melkein aina kaapista valmiina.

Mikähän logiikka tuossa mielestäsi on?

Vierailija
1015/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pop98 kirjoitti:

"Menin puolustamaan ko. naista, ja sanoin, että roskalavalta saa kyllä vapaasti hakea tavaroita. "

-Roskalavaalta ei saa otaa vapaasti.

Naapurin uuden kalliin maastöpyörän siirtäminen roskalavalle ei poista sitä tosiasiaa että se on naapurin omistama pyörä.

Mitä sieniä sinä olet syönyt?

Kukaan ei ollut "siirtänyt naapurin maaatopyörää" sinne roskalavalle, vaan sinne on taloyhtiö nakellut hylätyt fillarit. Samoin yksityishenkilöt voivat viedä sinne ylimääräistä romuaan, jolloin kyllä, kuka vaan voi niitä ottaa. Mun mies kantoi meidän taloyhtiön hankkimalle roskalavalle meidän risan sohvan ja bongasi samalla mulle uudenveroiset juoksulenkkarit. Totta hitossa otti mukaan. Toisen roska on toisen aarre.

Minä kannoin taloyhtiön roskakatokseen turkiskuoriaisten valtaaman sohvan. Olisi kai pitänyt varustaa se jollain lapulla, koska pian se sieltä oli lähtenyt uuteen kotiin. 

ei se mitään lappuja tarvitse. Siitä roskalavasta on maksettu paljon, että jätteet viedään kaatopaikalle. Ei sinne lavalle ole kenelläkään ulkopuolisella asiaa.

Tätä mä en tajua. Miksi jotkut mustasukkaisesti vahtii kaatopaikalle poistoon viemiään tavaroita? Mikä siinä on parempi, että menevät kaatopaikalle, kuin että menevät jollekin käyttöön? Mä olisin ikionnellinen, jos joku löytäisi minun pois heittämäni tuotteen ja hänellä olisi sille käyttöäkin. Tuntuu muutenkin pahalta jos joutuu esim. tilan puutteen takia heittämään pois tavaraa näinä aikoina, jätevuorten vain kasvaessa. 

Vierailija
1016/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran huuto.netissä toisen huutajan kanssa "taisteltiin" vauvanvaatepaketista. Huuto päättyi aamu neljän aikaan. Menin nukkumaan ja pistin kellon herättämään ennen neljää. Toinen huutaja oli tehnyt huutonsa yhden aikaan yöllä, ja minä tein voittavan huudon voitonriemuisena sitten siinä juuri ennen kohteen sulkeutumista. 

Ei nyt ihan otsikon aiheesta, mutta kumminkin. 

Et oo tarjousautomaatista kuullu?

Vierailija
1017/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pop98 kirjoitti:

"Menin puolustamaan ko. naista, ja sanoin, että roskalavalta saa kyllä vapaasti hakea tavaroita. "

-Roskalavaalta ei saa otaa vapaasti.

Naapurin uuden kalliin maastöpyörän siirtäminen roskalavalle ei poista sitä tosiasiaa että se on naapurin omistama pyörä.

Mitä sieniä sinä olet syönyt?

Kukaan ei ollut "siirtänyt naapurin maaatopyörää" sinne roskalavalle, vaan sinne on taloyhtiö nakellut hylätyt fillarit. Samoin yksityishenkilöt voivat viedä sinne ylimääräistä romuaan, jolloin kyllä, kuka vaan voi niitä ottaa. Mun mies kantoi meidän taloyhtiön hankkimalle roskalavalle meidän risan sohvan ja bongasi samalla mulle uudenveroiset juoksulenkkarit. Totta hitossa otti mukaan. Toisen roska on toisen aarre.

Minä kannoin taloyhtiön roskakatokseen turkiskuoriaisten valtaaman sohvan. Olisi kai pitänyt varustaa se jollain lapulla, koska pian se sieltä oli lähtenyt uuteen kotiin. 

ei se mitään lappuja tarvitse. Siitä roskalavasta on maksettu paljon, että jätteet viedään kaatopaikalle. Ei sinne lavalle ole kenelläkään ulkopuolisella asiaa.

Tätä mä en tajua. Miksi jotkut mustasukkaisesti vahtii kaatopaikalle poistoon viemiään tavaroita? Mikä siinä on parempi, että menevät kaatopaikalle, kuin että menevät jollekin käyttöön? Mä olisin ikionnellinen, jos joku löytäisi minun pois heittämäni tuotteen ja hänellä olisi sille käyttöäkin. Tuntuu muutenkin pahalta jos joutuu esim. tilan puutteen takia heittämään pois tavaraa näinä aikoina, jätevuorten vain kasvaessa. 

Toki on kiva jos joku löytää aarteen toiselle tarpeettomasta tavarasta, kannatan. Mutta jos taloyhtiössä on vaikka meneillään joku turkiskuoriaisten tms. karkoitus ja asuntoja myrkytetään, eikö olisi aika vastuutonta hakea se naapurin turkiskuoriaissohva sieltä lavalta ja roudata kotiin? Sitten ne ötökät taas leviäisivät sinne taloon.

Vierailija
1018/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin syöttötuolin ilmaiseksi, ehtona nouto. Ensimmäinen ottaja jahkaili ja jahkaili ja lopulta olisi halunnut, että tuon sen hänelle 60 km:n päähän, koska hänellä ei ollut autoa, varvas oli murtunut ja ties mitä... Ystävällisesti ilmoitin, että ilmoituksessani oli vain nouto ja tuoli menee seuraavalle, jos hän ei keksi hakutapaa ilmaistavaralle.

Seuraava ostaja ei ikinä vastannut viesteihini, ja kun pari vuorokautta oli kulunut, ilmoitin, että menee seuraavalle. Ei vastausta.

Kolmas ehdokas jahkaili myös noutoaikojen kanssa. Tässä kohtaa kiukuttelin miehelle, että poltan koko pirun syöttötuolin ja lataan videon Facebookkiin näiden kolmen ihmeteltäväksi!

Onneksi lopulta tämä kolmas haki tuolin. Mutta tietysti tuli toiselta surkea viesti, että miksi annoit mennä jo, enhän ollut vastaamatta kuin neljä päivää, kun lapsi sairas, koiralla kirppuja, anoppi kylässä jne...

Jos ilmaistavaran antaminen on näin tuskaista, niin entäs myynti sitten...

Vierailija
1019/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran huuto.netissä toisen huutajan kanssa "taisteltiin" vauvanvaatepaketista. Huuto päättyi aamu neljän aikaan. Menin nukkumaan ja pistin kellon herättämään ennen neljää. Toinen huutaja oli tehnyt huutonsa yhden aikaan yöllä, ja minä tein voittavan huudon voitonriemuisena sitten siinä juuri ennen kohteen sulkeutumista. 

Ei nyt ihan otsikon aiheesta, mutta kumminkin. 

Et oo tarjousautomaatista kuullu?

Jos minulla olisi ollut korotusautomaatti, niin toinen huutajahan olisi huutanut sen jo  illalla siihen asti, että olisi saanut haluamansa. Nyt sain edullisemmin. 

Vierailija
1020/2608 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin, että meillä olisi tyhjiä banaanilaatikoita muuton jäljiltä määrä x ja ne saa tulla hakemaan, kunhan ottaa ne kaikki. Ajattelin pääseväni helpolla, mikä tässä voisi mennä pieleen? Pian ilmoittautuikin eräs nainen, hänen miehensä tulisi hakemaan tunnin sisällä laatikot. Kaksi tuntia kului ja nainen ilmoitti että joo hei sori vähän tässä aikataulu venyi mutta kohta päästään hakemaan. Tästä vielä tunnin päästä, kun mentiin jo illassa, tuli ilmoitus, että mies lähti nyt kotoa ajamaan meille päin. 20 min ja mies jöröttää ovella, sanoi vain että täällä oli meille laatikoita... Siinä sitten totesi että hetkinen miten näitä näin paljon ei nämä mahdu kerralla autoon, hän käy heittämässä yhden keikan ensin ja palaa n. 40 min kuluttua. Siihen sanoin että mulla on tässä kaksi lasta nukutettavana, en todellakaan rupea enää silloin tässä eteisessä kolistelemaan, ne laatikot odottavat tässä pihassa sitten. Siinä vaiheessa hän pahoitteli, että kesti tämä haku mutta heilläkin oli lasten nukutus kotona niin ei päässyt aikaisemmin lähtemään? En edes jaksanut enää esittää ystävällistä vaan ladoin laatikot tuuleen ja sateeseen ja vedin oven kiinni, heihei. Ihan oikeasti, missä on käytöstavat?