Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
821/2608 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lahjoittamassa lamppua mikä ei sopinutkaan omaan käyttöön. Eräs mies halusi lampun itselleen. Kerroin mistä saa tulla hakemaan. Olin siis ilmoittanut että vain nouto. No tämä mies antoikin oman osoitteensa ja pyysi että tuon lampun samalla kun seuraavan kerran lähden keskustaan. Itse siis asuin ihan keskustassa ja selvittelyjen perusteella mies kilometrin päässä minusta.

En suostunut ja mies tästä suuttui minulle. Tuli sitten hyvin loukkaantuneena paikalle autolla (?!), otti lampun ja kaasutteli kiireellä pois.

En käsitä...

Vierailija
822/2608 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin ovikelloa ja koputtelin vaikka kuinka kauan , kuskina & kantoapuna ollut veljeni ihmetteli kovasti että mitäs nyt? Laitoin viestiä & koetin soittaa että olen ovella, ei vastausta. Lähdimme sitten pois ilman sohvapöytää, mutta onneksi toisella henkilöllä oli yhtä kivannäköinen pöytä myynnissä ja kauppojen teko onnistui lyhyellä varoitusajalla, kurvasimme kaupungin toiselle puolelle jossa iloinen vanhempi rouva oli alhaalla vastassa ja poistuimme kivan, jopa hiukan halvemman sohvapöydän kanssa.

Entä se toinen pöytä sitten? No, se oli myynnissä (Face-kirpulla) kauan ja moni valitti ettei myyjä ole kotona, lakkaa äkkiä vastaamasta viesteihin ym ja tämä myyjä puolustautui ilmoittamalla että "TILANTEET ELÄVÄT JA JOS ETTE YMMÄRRÄ NIIN """" """" ".  Lopulta ylläpito puuttui tilanteeseen ja ilmoitus katosi.. kunnes ilmestyi roskalava-ryhmään. En tiedä, saiko sitten joku lopulta sen pöydän vai ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2608 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä järkyttäviä tarinoita. Mikä ihmisiä vaivaa?! Olen naiivisti ollut siinä uskossa, ettei täällä kuvaillun kaltaisia käytöstavattomia tyyppejä ole olemassakaan. Itse olen päässyt tosi vähällä, mutta olen ostanut vain huuto.netistä enkä ikinä myynyt mitään. Pari myyjää on tosin aiheuttanut ihmetystä, mutta nämä kokemukseni tuntuvat nyt ihan mitättömiltä luettuani tätä ketjua. Kerran ostin pari CD:tä jostain isosta käytettyjen levyjen liikkeestä, jolla oli silläkin hetkellä ihan hillitön määrä kohteita myynnissä huuto.netissä, joten luulisi olevan kokemusta postittamisesta, mutta levyt tulivat tavallisessa paperisessa kirjekuoressa ilman edes yhtä kierrosta sanomalehtipaperia pehmusteena, ja kotelot olivat tietysti Postin käsittelyn jälkeen ihan pirstaleina. Toisella kertaa ostin tuplalevyn joltain mieheltä, ja toinen kotelossa olevista levyistä oli väärä, jotain ihan muuta kuin olin ostanut. Laittaessani aiheesta viestiä mies ihan järkyttyneenä kirjoitti, ettei hänelle tullut mieleenkään tarkistaa muuta kuin että siellä kotelossa oli kaksi levyä. Oikeasti, kuka myy tavaraa tarkistamatta edes mitä on ostajalle lähettämässä? Mutta tosiaan, olen päässyt helpolla.

Vierailija
824/2608 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin roskalavalle kaksi muovituolia ja yhden tv-tason. Kirjoitin varmuuden vuoksi isolla VAIN HAKU, EN OMISTA AUTOA. Silti ihmiset kysyi yv:llä "voitko tuoda paikkaan x tai y??" Vastasin jokaiselle, että en voi sillä en omista autoa enkä aio lähteä niiden kanssa bussilla mihkään. Siihen yksi tokaisi, että tuu pyörällä! Oikeesti :D Ja tv-taso siis painava, mikä mainittu myös ilmoituksessa. Ja olen kuulemma nyt paska ihminen, koska en ala pyörällä tuomaan painavaa tv-tasoa 15km päähän :D

Olisit kehottanut heitä noutamaan pyörällä jos se kerran on niin helppoa polkaista 15 km tv-tason kanssa.

Vierailija
825/2608 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuonna kivi Keltaisessa Pörssissä joku halusi ostaa x maskin autoon. Puhelimessa sovittiin, että postiennakolla laitetaan ja asia ok. Pakattiin maski ja maksettiin postiin se maksu, joka oli noin 30mk. Meni muutama viikko ja se tuli palautuksena takas, koska ostaja ei ollut lunastanut. Haettiin se sitten takas nurkkiin pyörimään ja mitä lie lopulta sillekin tapahtunut.

Vierailija
826/2608 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ostaa jotakin kaappia ja kyselin myyjältä milloin sopisi haku. Ehdotin seuraavaa aamua, tämä ei käynyt. Sitten ehdotin saman päivän iltaa, ei käynyt, mutta kysyi sopisiko aamulla. Olin vähän kummissani kun oli ensiksi kieltäytynyt. No vastasin kuitenkin 5min sisällä, että ok, tulen hakemaan klo 9.00. Vastaukseksi sain, että kaappi on myyty ihmiselle, joka pääsi hakemaan kaapin vielä sinä iltana.

Siis wtf.

Vierailija
827/2608 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nyt eivät ole kovin omituisia, mutta ensi kerralla kohdattuina aika hämmentäviä ja ärsyttäviä. Esimerkkinä myynnissä kengät Oulussa lupauksella postituksesta, jos ostaja maksaa postikulut. Tulee viesti: ”tarjoan x-euroa”. Vastaan kokonaisilla lauseilla, tervehdyksen kanssa ja loppuun vielä nimi, että sopii minulle, koska pääset hakemaan. Muutaman päivän päästä viesti: ”olen Kotkassa”. Olisi siis pitänyt jatkaa tätä ”kyllä/ei” kysymysten lähettämistä ja tietojen saamista tipoittain? Tuon kaksisanaisen ”olen ”Kotkassa” -vastauksen jälkeen päätin jättää kaupanteon sikseen tämän ihmisen kanssa, on minulla muutakin tekemistä.

Samanlainen tapaus oli keväällä YO-lakin ostaja Etelä-Suomesta. Hänen kanssaan pääsimme samankaltaisten viestien kanssa jo tilinumeron lähettämiseen, mutta sitten ei kuulunut osoitetta eikä näkynyt rahoja. Kun kyselin, niin koska olin poistanut ilmoituksen, niin tyttö kertoi luulleensa, että olin myynyt lakin. (Joo, olinkin -hänelle!) Uudella ilmoituksella lakin kävi hakemassa uuden ylioppilaan äiti, joten kaikki meni juuri niin kuin sovittiin.

Nyt pelkäsin kaikenlaista säätöä, kun takin ostaja halusi postikuluissa säästääkseen sukulaistensa kuljettavan takin heille toiselle paikkakunnalle. Hän kuitenkin maksoi tilille ja pyysi viemään takin sukulaistensa postilaatikkoon, ne sukulaiset asuvat ihan lähellä ja vienti sinne on pieni asia minulle, kun ei edes tarvitse sopia aikaa.

Vierailija
828/2608 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa kirjoituspöytää. Sovittiin myyjän kanssa päivä ja kellonaika tyyliin 12-13 ja että ilmoitan kun olen lähdössä. Laitoin siis kotoa lähtiessä viestin että oon tulossa (välimatkaa n 25 km). Hiukan ennen määränpäätä kysyin vielä että mihin auton voi ajaa ja myyjä vastas. Mä vastasin että pihassa ihan juuri. Kävelin sisälle ja etin oikeen oven, ovikello ei toiminut joten koputin. Mitään ei tapahtunut. Koputin uudelleen ja oven takaa kuului että voisitko painua vi**uun sieltä... Mä sitten huutelen että anteeks nyt mutta tulin sitä pöytää hakemaan. Ei kuulu mitään ja aloin jo hiukan hermostua ja päätin että lähden pois. Silloin ovi aukes ja myyjä aivan raivona huutaa, että kun ei sanota oven takaa kuka on... Totesin vaan,etten yleensä oven takaa itteeni esittele ja että luulin hänen tajuavan kuka mä oon... No kaupat saatiin tehtyä,mutta kyllä hiukan ihmetytti...

Vierailija
829/2608 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitun tapaamispaikan vaihto pienellä varoitusajalla.

Tapaus 1: sovittiin ostajan kanssa, että nähdään Helsingin keskustan Stockalla klo 16:15. Kello 16 hän sitten pistää viestin: "hei olen nyt Vuosaaressa, voitaisko nähdä kuitenkin täällä?" No v*ttu EI voida.

Tapaus 2: olin pistänyt myynti-ilmoitukseen, että nouto Helsingin keskustasta tai vaihtoehtoisesti Iso Omenalta. Eräs ostaja sanoi ostavansa tuotteen, ja sovittiin, että nähdään Kampissa klo 13. 10 minuuttia ennen hän pistää viestin: "hei, olen Ompussa, nähdäänkö täällä?" Vastasin: "ei kun Kampissa, sovittiin tapaaminen tänne". Ostaja oikein suuttui: "sinä sanoit että OMPUSSAKIN sopii!"

Miksei ihmiset tajua? Jos sovitaan joku tietty tapaamispaikka, niin siellä sitten p*rkele soikoon myös tavataan. Miksi luullaan, että toiselle on automaattisesti ok lähteä toiselle puolen kaupunkia?

Vierailija
830/2608 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin ostaa jotakin kaappia ja kyselin myyjältä milloin sopisi haku. Ehdotin seuraavaa aamua, tämä ei käynyt. Sitten ehdotin saman päivän iltaa, ei käynyt, mutta kysyi sopisiko aamulla. Olin vähän kummissani kun oli ensiksi kieltäytynyt. No vastasin kuitenkin 5min sisällä, että ok, tulen hakemaan klo 9.00. Vastaukseksi sain, että kaappi on myyty ihmiselle, joka pääsi hakemaan kaapin vielä sinä iltana.

Siis wtf.

Hän olikin myynyt ohitsesi jollekin tutulle tai tutun tutulle, mutta ei kehdannut ilmoittaa siitä sinulle. Aika törkeää. Jos ei ollut ns. säännötön kirppis, niin sitten meni muutenkin ihan metsään tuo myyntihomma.

Jos ilmoituksessa sanotaan, että "nopeimmalle noutajalle", niin sitten ekaksi noutamaan ehtivä Pirkko saa sen, vaikka naapurin Maija asuisi vieressä ja tavaran haluaisi, mutta ei huomaa ilmoitusta ajoissa.

Vierailija
831/2608 |
10.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne typerät hupivarailijat, jotka venkoilevat päiväkausia eivätkä lopulta ostakaan tuotetta. Jonossa oli liuta halukkaita, mutta hekään eivät sitten enää pitkän odottelun jälkeen ole kiinnostuneita.

Eli kiitti vaan hitosti varailijat, jotka haaskaatte myyjien aikaa ja pilaatte kauppoja.

Vierailija
832/2608 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kerran tehnyt oharit.

Tapahtui v. 2000. Myin laskettelumonoja, foorumi oli luultavasti marketin ilmoitustaulu, silloin ei ollut nettikirppareita. Puhelimenakin käytettiin etupäässä lankapuhelimia.

Sovin ostajan kanssa noudon meiltä yhdelle arki-illalle.

Paria tuntia aikaisemmin ajoinkin peltikolarin: auton keula meni ihan rusinaksi, onneksi minulle ja takapenkillä istuneelle 2-v. pojalle ei tullut edes mustelmia, olin itse vieläpä raskaana (siitä muistankin ajankohdan). Ohikulkijalta lainasin kännykkää jolla soitin miehen työpaikalle, mies tuli paikalle kävellen, järjesti hinaukset ja kutsui poliisin ym. Lopulta pääsimme pojan kanssa kotiin.

Pihalla oli vastasataneessa lumessa tuoreet kengänjäljet, joku oli siinä odotellut tovin. Silloin vasta muistin että monokaupat oli olleet reilu tunti sitten. Soitin ostajalle ja jätin viestin vastaajaan, kerroin kolarista. Ei siitä kuulunut koskaan enää mitään, ei tietenkään uskonut selitystä. En olisi ehkä itsekään uskonut.

Minäkin tein kerran oharit, tosin ostajan roolissa, kun meidän auto syttyi palamaan - onneksi sentään ennen lähtöä eikä ajossa 🙄 toki ilmoitin myyjälle sitten ettei päästäkään tulemaan.

Vierailija
833/2608 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä harrastajaryhmässä yksi nainen myy jatkuvasti tavaraa tarjous-periaatteella. Ei koskaan kerro minimihintaa, mutta kirjoittelee pitkät liirumlaarumit tavaran historiasta. Lopussa lukee poikkeuksetta "pidätän itselläni oikeuden olla myymättä, mikäli hinta ei kohtaa toiveitani". Kannattaisi sitten varmaankin kertoa se minimihinta? Myy samoja kamoja sikakalliilla torissa, osa ilmoituksista vuodenkin vanhoja.

Vierailija
834/2608 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä kovin omituinen ketjun muihin kokemuksiin verrattuna, ja tässä ehkä omituisin olin itse myyjänä kun en kehdannut protestoida.

Myin merkkivaatemekkoa hintaan 28€ joka oli ns tiukka hinta, josta en aikonut tinkiä kun tiesin sen siitä saavani. Joku nainen viestitti ostavansa ja otin poikkeuksellisesti kotiovelle ostajan.  Ovella tarkisti mekon ja totesi luvatunlaiseksi ja sanoi ostavansa ja lykkäsi käteen kaksikymppisen. Missään vaiheessa ei ollut viesteissä tinkinyt tai muuta enkä olisi tosiaan hintaa laskenutkaan, mutta ujohkona en tuossa tilanteessa kehdannut sanoa että hei tästähän puuttuu lähemmäs kolmasosa hinnasta vaan kiitin ja vedin ovea kiinni. Ja tunsin itseni hyvin tyhmäksi. 

Vierailija
835/2608 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ehkä kovin omituinen ketjun muihin kokemuksiin verrattuna, ja tässä ehkä omituisin olin itse myyjänä kun en kehdannut protestoida.

Myin merkkivaatemekkoa hintaan 28€ joka oli ns tiukka hinta, josta en aikonut tinkiä kun tiesin sen siitä saavani. Joku nainen viestitti ostavansa ja otin poikkeuksellisesti kotiovelle ostajan.  Ovella tarkisti mekon ja totesi luvatunlaiseksi ja sanoi ostavansa ja lykkäsi käteen kaksikymppisen. Missään vaiheessa ei ollut viesteissä tinkinyt tai muuta enkä olisi tosiaan hintaa laskenutkaan, mutta ujohkona en tuossa tilanteessa kehdannut sanoa että hei tästähän puuttuu lähemmäs kolmasosa hinnasta vaan kiitin ja vedin ovea kiinni. Ja tunsin itseni hyvin tyhmäksi. 

Voi ei! Harmittaa sun puolesta! Röyhkeä mulkku. 

Vierailija
836/2608 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Harmittaa sun puolesta! Röyhkeä mulkku. 

Kiitos sympatiasta. :) Mietin viittinkö edes kertoa kun palstan tuntien arvelin vain alapeukkuja satelevan. 

Vierailija
837/2608 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

torissa myin seinälipun sovittiin maksusta sun muusta ja laitoin tilinumeron, sen jäkeen ei kuulu tyypistä mitään, 3kk tästä sattumalta verkkopankissa huomasin että oli maksanut seinälipun. Noh minä en 3kk tavaroita säästele, oli jo myyty muualle kun ei mitään enää ilmoitellut, laitoin rahat takaisin ja viestiin että myyty jo, oli tullut s-postiin aika napakkaa tekstiä kun oli huomannut että rahat tuli takaisin

Vierailija
838/2608 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää fb kirppiksissä kun yhdet ja samat naamat ovat kaikesta rahaa vailla, jostain kuluneista vaatteistakin melkein uuden hintaa vailla ja roskalava ryhmissä vinkuvat ilmaiseksi tavaraa. itse joskus roskalavalla annoin vanhoja lastenvaatteita pois niin yksi tämmöinen laittoi viestiä ja olisi vielä kotiin asti pitänyt viedä

Vierailija
839/2608 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin juhlamekkoa paikallisella fb-kirpparilla 8e hintaan. Eräs nainen kyseli kaikki mitat hyvin tarkkaan joka suunnasta. No ei siinä mitään ihan normihommia..mutta sitten kysyi että voisinko toimittaa mekon hänen miehen työpaikalle, hän siirtäisi rahan mun tilille, jos mekko ei olekkaan sopiva,niin palauttaisin rahan hänen tilille ja hakisin mekon taas hänen miehen työpaikalta........ tuumasin vaan että ei kyllä tämmöset järjestelyt onnistu,että tule käy sovittamassa ja annoin osoitteen ja kellonajan. Nainen sieltä tuli sitten,no eipä ollu mekko sopiva hälle... en ole enää myynyt facekirppareilla yhtään mitään vaan vienyt kaikki suoraan kierrätyskeskukseen..

Vierailija
840/2608 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia jo 15 -vuoden takaa, jolloin myin Vauvan osta ja myy -palstalla yhden lapsen käyttämiä jokseenkin uudenveroisia tavaroita (3 kpl), kaikki menivät samantien mutta

Tavara 1, Familon vauvan täkki, tyyny ja lakanasetti, hinta 10 e. Ostaja tuli hakemaan, ihmetteli että mitä se maksoikaan, kaiveli pitkään kassinpohjia ja sai kolikoista melkein kympin kasaan. Kiva.

Tavara 2, Emmaljungan yhdistelmävaunut, sis. hoitolaukku, lämpöpussi ym. Hintaa en tarkalleen muista, mutta noutamaan tuli mamunainen kahden lapsen kanssa, antoi satasen vähemmän kuin oli sovittu, ”ei ole enempää” ja lähti voitonriemuinen ilme kasvoillaan.

Tavara 3, Baby Björn rintareppu, pari kertaa kokeiltu eli aivan kuin uusi. Nämä olivat tuohon aikaan suosittuja ja melko kalliita, niitä ei juuri löytänyt käytettynä eikä ainakaan hyväkuntoisena käytettynä. Ostajaehdokkaita oli monta, ja sovin kaupat ensin ehtineen kanssa. Tämä oli todella ärsyttävä mies, joka tavaraa hakiessaan yritti tingata puolet sovitusta hinnasta, koska ”kaupassa saa valita värinkin itse”. ( paitsi että sitä myi silloin Helsingissä ainoastaan Stocka ja ainoastaan tummansinisenä ). En muista miten tinkaus päättyi musta p*ska maku jäi.

Saa toki tinkiä, mutta ei enää sitten kun kauppa on jo jollain hinnalla sovittu ja tuotetta ollaan hakemassa. Saimme myöhemmin pitkällä ikäerolla toisenkin lapsen, jolle myös ostettiin kaikki uutena, en ole edes harkinnut myyvän mitään eteenpäin netissä. Lahjoituksena mennyt ystäväville tai iha uffille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme