Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieraisin.. Siis ihan oikeasti. Ostaja tuli hakemaan tavaraa ja mulla jotenkin alkoi vääntää mahaa ihan sairaasti ja sittenhän se paukku pääsi.. Luojan kiitos oli semmoinen tapaus että annoin tuotteen ovella ja ostaja antoi rahat siinä ettei tarvinnut kauempaa katella, mutta ai että kun nolotti. Varsinkin kun hän selvästi kuuli, katsoimme toisiamme hetken sillälai epäuskoisesti, sitten vaan "joo tässä nää rahat" ja moikka. Tätä kirjoittaessa onneksi jo hymyssä suin :)
Vai että ihan PIERAISIT 😂 Voi että, kun likka kasvat niin opit että elämässä on pahempaakin kun normaalit ruumiintoiminnot 😂
No tottakai on, mutta onhan tuo nyt sellainen tilanne että ensin alkaa nolottaa, varsinkin kun kyseessä ihan tuntematon ihminen
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo "myöhästyn vähän" on tosi ikävä. Jos on sovittu klo 9, niin silloin se on klo 9, eikä ilmoitella enää klo 9.15, että myöhästyn vähän. Meillä kävi pyörän hakija, joka unohti tulla sovittuun aikaan. Sovittiin uusi aika. Ilmoitteli vartin päästä sovitusta ajasta, että joutui ylitöihin ja tulee tunnin sisällä. Argh!
Mun mielestä tuo ylityö on ihan ymmärrettävä syy siirtää hakuaikaa, tietysti siitäkin pitää ajoissa ilmoittaa, mutta on ammatteja, missä ei niinvain aleta mitään tekstareita kirjoittelemaan kun selviää että joutuu jäämään ylitöihin. Mullekkin kävi kerran niin, että työkaveri sairastui ja pitkin jäädä pidempään töihin kuin alunperin, ilmoitin heti sille jolta olin tavaraa hakemassa ja pahoittelin.
Vierailija kirjoitti:
Mä myönnän itse olleeni outo. Ostin tavaran, maksoin sen netin kautta. En kuitenkaan ikinä hakenut tavaraa ja kun myyjä kysyi tilinumeroani että voisi palauttaa rahani, en saanut ikinä aikaiseksi lähettää sitä.
Haluatko kertoa lisää siitä, että mitä olit ostamassa? Vähän erilaisempi tarina tässä ketjussa, niin alkoi kiinnostamaan ;D
Annoin roskalavalla ilmaiseksi parvekepöydän ja kaksi tuolia. Sovittiin sitten keski-ikäisen miehen kanssa että voin töihin mennessäni aamulla heittää setin heidän pihalleen. Aamulla laitoin sovitusti viestiä miehelle, että lähden nyt ajelemaan sinnepäin, menee vartti. Tähän sain vastauksena viestin "ÄLÄ TUO SITÄ TÄNNE!!!!!" No ei siinä sitten, setti kulki mukanani töihin pakettiautossa ja veinkin sen sitten työpäivän jälkeen eräälle naiselle. Jäi kyllä ihmetyttämään tosissaan tuo viesti, kun oltiin edellisenä päivänä kaikki sovittu. Viestin jälkeen en miehestä kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Annoin roskalavalla ilmaiseksi parvekepöydän ja kaksi tuolia. Sovittiin sitten keski-ikäisen miehen kanssa että voin töihin mennessäni aamulla heittää setin heidän pihalleen. Aamulla laitoin sovitusti viestiä miehelle, että lähden nyt ajelemaan sinnepäin, menee vartti. Tähän sain vastauksena viestin "ÄLÄ TUO SITÄ TÄNNE!!!!!" No ei siinä sitten, setti kulki mukanani töihin pakettiautossa ja veinkin sen sitten työpäivän jälkeen eräälle naiselle. Jäi kyllä ihmetyttämään tosissaan tuo viesti, kun oltiin edellisenä päivänä kaikki sovittu. Viestin jälkeen en miehestä kuullut.
Jotkut tekevät ilmeisesti kännissä kauppoja. Se on monille vain muutama olut, niin ollaan kuin eri ihminen. Seuraavana päivänä ei myönnetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ehkä liian vilkas mielikuvitus, mutta tuli mieleen joku tämmöinen, että miehen vaimo ei olisi halunnut sua sinne? Jos siis olet nainen. Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ehkä liian vilkas mielikuvitus, mutta tuli mieleen joku tämmöinen, että miehen vaimo ei olisi halunnut sua sinne? Jos siis olet nainen. Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta kuitenkin.
No joo, edellisenä päivänä keskustelu oli täysin asiallista, joten jotainhan siinä on täytynyt tapahtua. Päästiin heti yhteisymmärrykseen setin toimituksestakin. Mutta ei voi tietää, voi vain arvailla.
Olen sekä myynyt että ostanut vaikka ja mitä, harrastepuolen tavaraa vuosikymmenet sekä tuoreemmin normaalia asumis- ja käyttötavaraa varsinkin nyt muuton yhteydessä ja ihan vaatetavaraakin. Mihinkään kovin omituiseen en silti ole törmännyt. Kerran jätin ostamisen sikseen kun huomasin myyjän asunnon ovessa aivan tuoreet hätäisesti paikatut murtojäljet, silloin poistuin vain paikalta enkä palannut koskaan asiaan. Kerran FB:n kaupunginosakirppiksen myyjä oli unohtanut keittiöesineen kaupan kokonaan ja lähetti tunnin päästä isot pahoittelut ja miehensä tuomaan sen myyntiesineen minulle, kun sentään olin yhä alueella. Ja joskus olen itse onnistunut hukkaamaan koko keskustelun enkä ole enää saanut yhteyttä toiseen osapuoleen, mutta näitä tuskin on edes puolta prosenttiakaan kaikista kaupoista. Mitään tinkimisiä tai vänkäämisiä noudosta ei ole koskaan esiintynyt, siis oikeasti yhtäkään kertaa ei minun kohdalleni ole osunut tällaisia. Minun kokemukseni mukaan naiset osaavat tehdä hyvin suoraviivaisia kauppoja ihan siinä missä miehetkin.
Yksi hauskimmista ostokokemuksista tapahtui 90-luvulla, kun tarvitsin aivan tietynlaisen pyykinpesukoneen. Myyjäpariskunta olisi noutaessamme konetta halunnutkin yllättäen lahjoittaa sen minulle, "kun tästä sinun ostoilmoituksestasi saatiin hyvä syy ostaa viimeinkin uusi isompi itsellemme". Vaadin kuitenkin saada maksaa koneesta ja se oli aivan täydellinen, juuri sellainen kuin pitikin, ja kesti lukuisia vuosia. :-)
Kaupattiin umpipuisia keittiökalusteita remontin jälkeen 400 €:lla koko setti. Isohko keittiö, joten kaappeja oli paljon.
Tuli huipputarjous: "tarjoan 50 € ja toisitko kalusteet ohikulkiessasi tänne (100 km: n päähän!)
On meitä monenlaisia, röyhkeydellä ei määrää...
No, saatiin kumminkin loppupeleissä muualta asiallinen ostaja, ilman mitään "säätöjä".
Itse myin facekirpparilla vähän erikoisemmat korkokengät miehelle, joka faceprofiilissaan ja sen kautta löytyneessä blogissaan kertoi ihan avoimesti saavansa kiksejä naisten kenkien/sukkien hajusta (faceprofiilikin oli ihan niiden hankkimista varten luotu selvästi). Kyllähän se vähän oudolta tuntui, mutta asiaa helpotti se, että kengät oli vain joitakin kertoja sisätiloissa sovitettu, että kovin voimakasta ominaishajua niissä ainkaan oli :D
Eikä siinäkään muuten mitään, mutta hulluinta koko myyntiprosessissa oli se, että kenkiin kertyi nopeasti vähän enemmänkin jonoa (tämä mies siis oli ekana), ja osa jonottajista oli sitten sitä mieltä, etten missään tapauksessa saisi myydä kenkiäni tuolle miehelle, koska hänen tarkoitusperänsä kenkien suhteen olivat mitä olivat, ja lopulta oli kommenttikentässä täysi rähinä päällä...
Monenlaista säätäjää on ollut. Nyt palasi mieleen yksi. Ei todellakaan pahin, mutta kerron kuitenkin.
Myin vanhaa Singerin ompelypöytää. Sellaista 50-luvun täyspuista, jossa kolme pientä laatikkoa ja kapeat jalat. Kirjoitin selkeästi ilmoitukseen, että pöydän sisällä olevan ompelukoneen kunnosta en ole varma, en ole kuin kokeillut, että siihen tulee virta. Olin ostanut ja myin sitä vain pöytänä, ompelukone sisällä oli pelkkä ekstra ja hinta sen mukainen.
Eräs nuori nainen sen sitten halusi ostaa. Hienoa. Kun kaupan hetki tuli, niin kannoin sen kerrostalomme tuulikaappiin valmiiksi ja jäin odottelemaan. Meillä oli kotona ruokailu lapsen ja miehen kanssa kesken, niin ajattelin nopeuttavani hommia mukavasti meidan kaikkien kannalta. Väärin luultu! Paikalle tuli nuoren naisen lisäksi hänen vanhempansa, joista kumpikin alkoi tentata minua ompelukoneen kunnosta. Toistin monta kertaa, että minä en ole sitä käyttänyt, pöytä on ollut meillä lapsen pöytänä ihan sellaisenaan. Isä halusi, että jokseenkin painava pöytä roudattaisi takaisin kotiin ja laitetaan virta päälle. Onneksi pidemmällä käytävän puolella oli pistoke seinässä. Pöytä avattiin, kone nostettiin sisuksista ylös, virta laitettiin ja todettiin, että joo joo, valo tosiaan tulee. Sitten äiti totesi, että ei sitä kyllä enempää voi kokeilla, kun on öljyämätön. Sitä ne siinä sitten pällisteli, tytär oli lähinnä nolon näköisenä hiljaa ja minä aloin hiiltyä. Lopulta kysyin aika tiukasti, että aiotteko te ostaa sen, minä menisin mielelläni takaisin syömään nyt. Mieskin tuli jo katsomaan, että mitä ongelmia on, kun kestää ja kestää. Pitkin hampain isä kaivoi rahat taskustaan ja ne häipyivät.
Tytär oli siis ihan aikuinen nainen kyllä.
Yhtä sohvaa hetki sitten myin torissa ja se teki oharien ennätyksen. KUUSI oharia. Lopulta teki mieli halata sitä ihanaa nuorta naista, joka sohvan osti.
Myin isoa keittiökonetta Torissa. Hintaa pyysin viidenkympin pintaan, oli ihan asiallinen hinta (katsoin mitä hintoja vastaavista pyydetään ja laitoin hinnan alhaisimmasta päästä). Tuli tarjous: 20 e sisältäen postituksen :D Saahan sitä aina kokeilla hieman tinkaista, mutta voisi ostaja myös vähän ajatella myyjän kannalta: johan ison paketin postitus maksaa toista kymppiä, ehkäpä myyjä haluaisi kaupasta tassuunkin jäävän muutakin kuin muutamia euroja monen kympin koneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin hääpukuni myyntiin hyvien kuvien, mittojen ja selostuksen kera. Ilmoituksessa oli myös puh. nroni jos olisi lisäkysymyksiä. Ilmoituksen laitosta noin viikon päästä tuli soitto miespuoliselta henkilöltä. Hän kyseli puvusta ja minä selostin juurta jaksaen yksityiskohdista, ihmettelin vähän miksi hän kyselee asioita jotka olivat jo ilmoituksessa. Lopulta hän kysyi milloin voisi tulla sovittamaan pukua. Minä spontaanisti siihen: " öööö...mutta sinähän olet mies!" Oma mieheni joka istui lähelläni ja kuuli puheluni, silmät levähtivät pyöreiksi hämmästyksestä :D Yritin saada itseni koottua, ja ehdotin soittajalle, että sovitaan vaan joku sovitusaika, mutta soittaja katkaisi puhelun ilmeisesti tilanteesta nolostuneena.
No, hääpukuni on edelleen varastossani 18 vuoden jälkeen.
Mitä sillä on väliä, vaikka soittaja olisikin mies/kuulostanut mieheltä? En minäkään sulta ois mitään ostanut, jos oisit alkanut kyselemään tai arpomaan mun sukupuolta.
Tekopyhä kommentti.
Parhaita on nämä ostajat jotka tarjoavat vaikka 15 e tuotteesta 3 e sis. postit. Tai jos lahjoitan tavaraa, pitäisi nämä ilmaiset tavarat vielä kuljettaa halukkaalle kotiin asti.
Annoin pois paketissa olevat uudet verhot, joita myydään vielä ikeassa hintaan 49,90 euroa (halusin vaan nopeasti eroon). Ensimmäinen varaaja kysyi postitanko ilmaiseksi verhot :D olisin siis joutunut vielä maksamaan postikuluista, sen lisäksi että annoin verhot. Sitten hän ehdotti jos laitetaan postikulut puoliksi :D Ei sitten ottanut verhoja kun postikulut oli niin paljon enkä tullut niissä yhtään vastaan. Verhot taisi mennä kolmannelle varaajalle, joka olisi halunnut sopia treffit jonnekkin huitsinnevadaan mutta kun sanoin että lahjoitan verhot vain niin että ne noudetaan, haki sitten mukisematta ne.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen toisesta ketjusta. Lähetettiin nettikirppikselle myytäväksi 5 merkkivaatetta. Kyselin parin viikon päästä perään, niin koko pakettia ei oltu käsitelty. Jonkin päivän päästä tuli viesti, että eivät ota myyntiin Superdry hupparia, koska siinä värit haalistuneet. Kyseessä siis oli pusero, jossa oli valmiiksi uutena "utuinen" väri. Koko oli ollut liian pieni, joten kunnossa ei pitänyt olla ongelmaa. Pyysin hupparin takaisin, ja se saapui 2 viikon päästä. Niistä muista vaatteista sain noin kympin kappaleelta.
Mikä kirppis kyseessä? Eikai Emmy's?
Täältä pesee :’D
Eli täällä annettiin ilmaiseksi 15kg koiranruokasäkkiä jonka kerkesin itselleni varata ja jonoakin muodostui. Laitoin myyjälle YV ja kysyin että minkä merkkistä ruoka on? Koska meidän koiramme on todella nirso ja kokeiltu monet merkit - voi sitten joku toinen hakea jos on jo kokeiltua. Tämä ruoan antaja veti kamalat pultit. Laittoi pitkiä haukkumisviestejä ja julkisesti ryhmässä haukkui minut mm ”kiittämätön narttu jonka pitäis kaikki tietää vaikka ilmaiseksi antaa”tms. :D olin ihan puulla päähän lyöty! Ja tuo oli vain esimerkki sitä tekstiä tuli yvllä ja julkisesti niin että ryhmän ylläpitäjä poisti koko ihmisen. Paitsi tätä ennen kys henk oli estänyt minut jo kokonaan Facebookissa xD
Vierailija kirjoitti:
Eli täällä annettiin ilmaiseksi 15kg koiranruokasäkkiä jonka kerkesin itselleni varata ja jonoakin muodostui. Laitoin myyjälle YV ja kysyin että minkä merkkistä ruoka on? Koska meidän koiramme on todella nirso ja kokeiltu monet merkit - voi sitten joku toinen hakea jos on jo kokeiltua. Tämä ruoan antaja veti kamalat pultit. Laittoi pitkiä haukkumisviestejä ja julkisesti ryhmässä haukkui minut mm ”kiittämätön narttu jonka pitäis kaikki tietää vaikka ilmaiseksi antaa”tms. :D olin ihan puulla päähän lyöty! Ja tuo oli vain esimerkki sitä tekstiä tuli yvllä ja julkisesti niin että ryhmän ylläpitäjä poisti koko ihmisen. Paitsi tätä ennen kys henk oli estänyt minut jo kokonaan Facebookissa xD
Ehkä ylireagoi vaan kyllä sinussakin vikaa on.
Miksi tahallaan tuhlaat myyjän aikaa jos kerta tiedät valmiiksi, että et välttämättä otakaan sitä merkistä riippuen? Antaa semmoisen hakea joka ei turhaan ala säätämään asian kanssa.
Ehkä sinusta pieni vaiva, vaan jos paljon myy/antaa tavaraa niin kyllä se alkaa rassaamaan jos
"haluan päästä eroon tavarasta jolla on vielä rahallista arvoa, mutta mielummin vaan helpolla eroon kuin myymisen vaiva"
Hommasta syntyy lisäsäätöä.
Älyttömän moni kyselee tyhmiä ja spammaa 10 eri viestiä yksitellen kun kaiken melkein voi hoitaa&kysyä jo ensimmäisellä viestillä.
Miksi et vaan ollut järkevä ja laittanut heti:
Moi, voisin ottaa mikäli on merkkiä x,y tai z koska koira on nirso, muuten menkööt seuraavalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ylireagoi vaan kyllä sinussakin vikaa on.
Miksi tahallaan tuhlaat myyjän aikaa jos kerta tiedät valmiiksi, että et välttämättä otakaan sitä merkistä riippuen? Antaa semmoisen hakea joka ei turhaan ala säätämään asian kanssa.
Ehkä sinusta pieni vaiva, vaan jos paljon myy/antaa tavaraa niin kyllä se alkaa rassaamaan jos
"haluan päästä eroon tavarasta jolla on vielä rahallista arvoa, mutta mielummin vaan helpolla eroon kuin myymisen vaiva"
Hommasta syntyy lisäsäätöä.
Älyttömän moni kyselee tyhmiä ja spammaa 10 eri viestiä yksitellen kun kaiken melkein voi hoitaa&kysyä jo ensimmäisellä viestillä.
Miksi et vaan ollut järkevä ja laittanut heti:
Moi, voisin ottaa mikäli on merkkiä x,y tai z koska koira on nirso, muuten menkööt seuraavalle?
Ei, vaan ilmoitus on helppo tehdä muotoon "annetaan 15kg säkki x-merkkistä koiranruokaa", mikäli saa jonkinsortin psykoosin lisäkysymyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusin ostaa pleikkaripelejä miesystävälleni ja soitin myyjälle. Ehdin juuri esitellä itseni, kun myyjä sulki puhelun. Tästä suivaantuneena laitoin viestiä numeroon, että jos haluaa jotain saada myydyksi niin kannattaa käyttäytyä vähän asiallisemmin. No, tämän viestin lähettämisen jälkeen myyjä alkoi pommittaa minua soitoilla ja viesteillä, että kyllä hän myy ja milloin tulen hakemaan. En mennyt.
Luuli sua varmaan joksikin puhelinmyyjäksi tms. Ei sillä että tuo silti asiallista olisi ollut.
No joskus voi kyllä puhelu katketa ihan vahingossa jos vaikka hipaisee sitä näyttöä jotenkin väärin tms. Ei nyt heti tarvis alkaa haukkumaan.
Yleensä tälläsessä tilanteessa puhelun vanhingossa katkassut soittaa takasin, tai jos on jotain ongelmia puhumisessa niin laittaa edes pahoitteluviestin.
Tämä on totta. Mutta tässä tapauksessa myyjä ei ehtinyt soittaa takaisin, kun ostaja jo haukkui viesteillä. Ja kun myyjä yritti viestittää, että haluaa kyllä myydä, tämä ostaja ei enää vastannut. Kummallista toimintaa minusta tuo.
Tähän tuo edellinen kommentti