Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
421/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutiksen ongelmaksi muodostui omistajan vaihto ja se että ihmiset alkoi myymään ihan asiakseen uutta tavaraa sitä kautta

Siellä voi laittaa hakuehtoihin kuntoluokituksen, eli jättää uudet pois. Myös hintaa voi rajata, niin etteivät kalliit uudet tuotteet tule hakuun.

Onko tosiaan niin ettei johonkin facekirppariin pääse ellei ole 100 ystävää? Ihan hulluihin sääntöihin tekin alistutte jos tuollaiset hyväksytte. Sama kuin menisi kauppaan ja kysyttäisiin löytyykö 100 ystävää, jos ei löydy niin ei myydä sulle, todisteeksi ystävät pitää ottaa kauppareissulle mukaan.

En ole tuollaisesta kuullutkaan. Olen aika monella fb-kirppiksellä jäsenenä, eikä niistä missään ole ollut vaatimusta mistään ystävälistoista tms. En tosin yhtään hämmästyisi vaikka tuollaisiakin olisi, joillain lähtee aivan lapasesta noiden kirpparien ja ylipäätään muidenkin fb-ryhmien sääntöjen kanssa. Johonkin puutarharyhmään joskus aikoja sitten kun yritin liittyä, tuli ylläpitäjältä viesti jossa tivasi että miksei profiilini ole julkinen. Siis häh... v*ttuako se sinulle kuuluu ja miksi pitäisi olla?! (Joo en vastannut noilla sanoin kuitenkaan.) Peruin sitten liittymisen, pitäkää tunkkinne. :D 

Kuvittelisin, että tollaisella säännöllä yritetään karsia huijareiden feikkiprofiileja ryhmässä. Harva jaksaa feikkiprofiilin eteen nähdä niin paljon vaivaa, että haalisi yli sata kaveria. 

Ymmärrän toki, mutta sääntönähän tuo on aivan typerä. Esim. minulla ei ole sataa kaveria, vaikken feikki olekaan. Se johtuu ihan siitä, etten halua haalia facebook-kavereikseni kaikkia puolituttuja, siellä on vain ne ihmiset joiden kanssa oikeasti haluan olla tekemisissä. Ja en taatusti ole ainoa, jonka kaverimäärä on alle sadassa, monilla tuntemillani ihmisillä on vielä vähemmän. Sitten toki taas on niitä jotka ottavat kavereikseen joka kumminkaiman ja jopa ihmisiä joita eivät oikeassa elämässä tunne, ja sekin on toki ihan ok, jokainen tyylillään. Mutta vaikka niitä kavereita olisi viisisataa, niin en silti rupeaisi kaverilistaani esittelemään jollekin täysin random tyypille jolla on fb-kirppiksen ylläpitäjyys kihahtanut päähän. 

Ymmärrän että tuollaisissa ryhmissä, joissa käydään kauppaa, yritetään jotenkin seuloa jäseniä, mutta järjettömyyksiin silti ei tarvitse mennä, ja loppupeleissä vastuu on käyttäjillä itsellään, kenen kanssa kauppaa lähtee tekemään.

Vierailija
422/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää ne "vaihdetaan kahvipakettiin" kokonaan väliin, koska en juo kahvia. Voisin kysyä että kelpaako vitonen, mutta rehellisesti sanottuna en jaksa. Tuskinpa olen kauheita aarteita missannut.

Parhaita on ne "paketti hyvää kahvia". Mun mielestä kaikki kahvi maistuu kauhealta, niin alappa siinä arvioimaan. Jälleen rahalla selviäis, mut ei edelleenkään riitä virta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jää ne "vaihdetaan kahvipakettiin" kokonaan väliin, koska en juo kahvia. Voisin kysyä että kelpaako vitonen, mutta rehellisesti sanottuna en jaksa. Tuskinpa olen kauheita aarteita missannut.

Parhaita on ne "paketti hyvää kahvia". Mun mielestä kaikki kahvi maistuu kauhealta, niin alappa siinä arvioimaan. Jälleen rahalla selviäis, mut ei edelleenkään riitä virta :D

Joo jos ei riitä virta kaupankäymiseen edes yhden viestin verran, niin tosiaan kannattaa jättää väliin. Tuskinpa siinä kumpikaan hirveästi menettää.

Vierailija
424/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ajatellut, että nuo kahvipakettipyynnöt johtuu siitä, että ihmisillä harvoin on nykyään käteistä. Kyllä itselle ainakin on vaivattomampaa ehkä käydä ostamassa se kahvi korttimaksulla kaupasta, kuin nostaa pari kymppiä ja yrittää sitten särkeä sitä parin euron kirppisostoksen takia...

Vierailija
425/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta kertaa on käynyt niin ettei myyjä vaivaudu vastaamaan kun olen laittanut viestiä että ostan tavaran, useimmiten just Hesan seudulta olleet. silti tavara roikkuu netissä kuukausikaupalla. Olis kiva jos vastais ettei ole enää myynnissä tai myyty jo...

Vierailija
426/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kysyin yhdestä häkistä rotille. En saanut viikkoon vastausta myyjältä, joten katsoin ilmoituksesta numeron ja soitin hänelle. Hän sanoi, että häkki on myyty jo. Tässä ei mitään, mutta satuin huomaamaan, että tämän puhelun jälkeen ilmoitus häkistä oli torissa vielä yli kuukauden. En ymmärrä myyjiä, jotka eivät voi poistaa ilmoitusta jos tuote on jo myyty, varsinkin jos joku siitä kyselee. On minulle ennenkin tullut ilmoitus vastaan, jonka myyjä on unohtanut poistaa, mutta on kyselyni jälkeen ilmoitus heti poistunut.

Sitten samoihin aikoihin kun haeskelin torista vieläkin sitä häkkiä, silmiini osui samanlainen häkki, mitä olin katsellut Zooplussalta. Ainoa ero vain, että ilmoituksessa myyjä kauppasi häkkiä 70e:n hinnalla, kun upouusi Zooplussalta maksaa 40e. Myyjä oli laittanut kuvan kyseisestä häkistä Zooplussan sivuilta, joten aivan varmasti tiesi, mitä uusi häkki maksoi sieltä. Laitoin myyjälle viestiä, että hän varmasti tietää uuden häkin maksavan 40e ja että on törkeää tehdä tuollaista. En saanut koskaan vastausta viestiini, jos ilmoituksessa olisi ollut numero, olisin soittanut myyjälle. Ilmiannoin ilmoituksen torille ja laitoin mukaan linkin, josta voivat tarkistaa uuden häkin hinnan ja verrata sitä myyjän hintaan. Eniten tuossa ilmoituksessa otti silmään juuri se, että selkeästi tiesi mitä uusi maksaa, koska käytti Zooplussan sivuston kuvaa.

Tuohan on ihan ilmiselvää mitä tuo on tekemässä. Ei sillä mitään häkkiä ole koska se on lainannut kuvan kaupan sivuilta. Jos joku hölmö haluu ostaa niin se käy kaupasta ostamassa ja myy voitolla.

Mutta mikä tuossa on kiellettyä?Saahan se myyjä pyytää mitä haluaa.Turhaa näistä mitään "ilmiantoja" tehdään.Tyhmäähän tuo toki on mutta hyvä business jos löytyy tyhmä ostaja.

Se, että myy tavaraa, joka ei ole omassa omistuksessa, se on kiellettyä.

Ohis. Tämä kommentti ei koske varsinaisesti näitä huutokauppoja, joita tässä keskustelussa on tullut esille vaan hieman laajemmin ajateltuna asiaa.

Tavaran myyminen jota ei (vielä) omista sanotaan ylimyymiseksi, pörssissä se on shorttausta ja tunnetaan suomessa nimellä "lyhyeksi myyminen". Pörssi on olennaisesti juuri huutokauppaa :)

Monet verkkokaupathan tekee juuri sitä, tavara on maahantuojan varastossa, jos edes siellä välttämättä. Tilaavat tavaran itse vasta kun asiakas on tilannut heiltä. Jotkut näyttää sen sivulla, toiset ei, mutta asian voi päätellä siitä kun tavaran toimitusaika on hieman pidempi.  Toki jos tekee kaupan, niin sitten tavara pitäisi saada ostettua ja toimitettua asiakkaalle, mutta sitäkin rikotaan sanomalla että valitettavasti tavaraa ei enää olekaan ja sitä ei saada tilattua tms. vastaavaa. Näin tehdään jos hinta maahantuojalla tai valmistajalla on noussut eikä kauppaa kannata myydyllä hinnalla tehdä. Tätä samaa tehdään myös kautukaupassa, sanotaan että tavara on keskusvarastossa vaikka se on eri firman ts. maahantuojan varastossa.

Pörssissä lyhyeksi myyminen on nykyisin kielletty, ilman että osakkeet on myyjällä itsellä hallussa. Sitäkin kierretään lainaamlla osakkeet yhdeksi päiväksi ja palautetaan seuraavana päivänä. Lainaajalle maksetaan tietysti lainasta korvaus. Myyjä sitten ostaa ennen kaupan myötä sovittua toimituspäivää osakkeet itselleen markkinoilta ja tekee voittoa sillä että sai ne osakkeet halvemmalla kun ostaja kuvitteli niiden hinnan siinä vaiheessa olevan. Shorttaaminen on riskipeliä ja periatteessa väärin moraaliselta kannalta, mutta sitä kyllä tehdään siitä huolimatta isojen voittojen toivossa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Lyhyeksi_myynti

Vierailija
427/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuu kirjoitti:

monta kertaa on käynyt niin ettei myyjä vaivaudu vastaamaan kun olen laittanut viestiä että ostan tavaran, useimmiten just Hesan seudulta olleet. silti tavara roikkuu netissä kuukausikaupalla. Olis kiva jos vastais ettei ole enää myynnissä tai myyty jo...

Mulle on ainakin torissa käynyt useammankin kerran niin, että salasana on muka väärä. En saa poistettua ilmoitusta, vaikka salasana on varmasti oikea, käytän siellä aina samaa.

Vierailija
428/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien kaiken tarpeettoman tavaran kaatopaikalle. Ei enää koskaan sitä persaukisten tolvanoiden kanssa säätämistä, tinkaamista ja venkoilua.

Sama täällä. Mikä on tosi tylsää, koska kyllä sitä joskus miettii niitä roskavuoria ja sitä, että samaan aikaan on ihmisiä, joille voisi ihan oikeasti olla iloa ja käyttöä noista jutuista. Mutta on ollut niin ikäviä kokemuksia ihan jo ilmaiseksi lahjoittamisen kanssa - jonka lisäksi se vie aikaa - että ei vain viitsi.

Omassa taloyhtiössäni on viime aikoina muodostunut ihan tavaksi, että roskakatoksessa on oikeastaan joka viikko tosi hyväkuntoisia lamppuja, tuoleja, ties mitä. Ei niin varmaan saisi tehdä, mutta kun ne viedään kiltisti pois niin ihmiset eivät viitsi nähdä enempää vaivaa.

Olisi megahyvä, jos olisi jokin toimiva ja helppo hyväntekeväisyysjuttu jossa lahjoitettaisiin kunnollista tavaraa nimenomaan köyhille suomalaisille. Tyyliin että olisi samantyyppiset keräyslaatikot kuin jollain UFF:lla, mutta tavarat menisivät ilmaiseksi jakoon, ei myyntiin. Ja nimenomaan suomalaisille. Tosin tuotakin varmaan hyväksikäytettäisiin. 

Esimerkiksi Hurstille voi lahjoittaa hyväkuntoisia vaatteita ja jotkut suomalaisia auttavat hyväntekeisyysjärjestöt ottavat kaluste- ym tavaralahjoituksia vastaan. Eikös esimerkiksi naisten turvakodit järjestä apua tarvitseville naisille uuden asunnon kalusteet juurikin lahjoituskalusteista?

Vierailija
429/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta  kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.

Yksinäisiltä naisilta hikisiä kenkiä ja käytettyjä pikkareita..? Älä viitsi.

Sinä et tiedä kovinkaan paljoa noista seksuaalisista perversioista.

Mitä ihmettä? Ei noita hikisiä ja käytettyjä todellakaan osteta itselle päälle puettaviksi, vaan ihan muuhun tarkoitukseen. Mitä tässä en sinun mielestäsi ymmärrä? Vai onko sinusta transvestismi tai transsukupuolisuus sitä että kysellään naisten likaisia vaatteita nuuhkittaviksi?

Siis näitä käytettyjä naisten asusteitahan tilataan erilaisia seksuaalisia fetissejä varten. Ei niillä ole mitään tekemistä transsukupuolisuuden kanssa, että tiedoksi vaan sinullekin.

Hyvä että kerrot tälle tietämättömälle. Minusta on todella loukkaavaa niputtaa nämä naisten käytettyjen pikkuhousujen tilaajat transihmisiin. Varsinkin kun olen saanut läheltä seurata oman transnuoreni sukupuolenvaihtamisruljanssia sekä sitä edeltänyttä kiusaamista, syrjimistä ja vakavaa masennusta. Siinä ei silloin todellakaan puhuta naisten käytetyistä pikkuhousuista. Eiköhän se ihmisryhmä joka niitä himoitsee ole ihan joku muu, kun transihmiset. T: Äiti joka tämän kaiken on nähnyt ja myötäelänyt.

Jos sulla oikeasti olisi transläheinen, tietäisit, että on korrektimpaa puhua sukupuolenkorjauksesta kuin -vaihtamisesta.

Vierailija
430/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa oma transsukupuolinen sanasto keskustelu jossain toisessa ketjussa kuin nettikirppisketjussa. Tämä on pitkästä aikaa viihdyttävä ketju niin teidän häröily pilaa ketjun. Kiitos.

Vierailija
431/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vien kaiken tarpeettoman tavaran kaatopaikalle. Ei enää koskaan sitä persaukisten tolvanoiden kanssa säätämistä, tinkaamista ja venkoilua.

Sama täällä. Mikä on tosi tylsää, koska kyllä sitä joskus miettii niitä roskavuoria ja sitä, että samaan aikaan on ihmisiä, joille voisi ihan oikeasti olla iloa ja käyttöä noista jutuista. Mutta on ollut niin ikäviä kokemuksia ihan jo ilmaiseksi lahjoittamisen kanssa - jonka lisäksi se vie aikaa - että ei vain viitsi.

Omassa taloyhtiössäni on viime aikoina muodostunut ihan tavaksi, että roskakatoksessa on oikeastaan joka viikko tosi hyväkuntoisia lamppuja, tuoleja, ties mitä. Ei niin varmaan saisi tehdä, mutta kun ne viedään kiltisti pois niin ihmiset eivät viitsi nähdä enempää vaivaa.

Olisi megahyvä, jos olisi jokin toimiva ja helppo hyväntekeväisyysjuttu jossa lahjoitettaisiin kunnollista tavaraa nimenomaan köyhille suomalaisille. Tyyliin että olisi samantyyppiset keräyslaatikot kuin jollain UFF:lla, mutta tavarat menisivät ilmaiseksi jakoon, ei myyntiin. Ja nimenomaan suomalaisille. Tosin tuotakin varmaan hyväksikäytettäisiin. 

Esimerkiksi Hurstille voi lahjoittaa hyväkuntoisia vaatteita ja jotkut suomalaisia auttavat hyväntekeisyysjärjestöt ottavat kaluste- ym tavaralahjoituksia vastaan. Eikös esimerkiksi naisten turvakodit järjestä apua tarvitseville naisille uuden asunnon kalusteet juurikin lahjoituskalusteista?

Kyllä, mm. Kontilla on lootat johon voi käydä vaatteita pudottamassa. Monet hyväntekeväisyysjärjestöt jopa hakevat isomman satsit/huonekalut kotoa, jos hyväkuntoisia. Ja on ihan kantajat ja pakut omasta takaa :)

Vierailija
432/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matoistaan eroon päässyt kirjoitti:

Itse myin facen kirpparilla mattoja, hintana kahvipaketti tai suklaalevy. Yhden kanssa sovittiin nouto. Puolen tunnin päästä kyseisestä ajasta kyselin missä on. Tunnin päästä vastaa, että venyi eikä päässyt puhelimeen. Sovitaan uusi aika. Varttin päästä kysyn missä on. Puolen tunnin päästä kerron peruvani kaupat. Seuraava ostaja hakee 2/3 osaa matoista, mutta on unohtanut kahvipaketin kotiin. Loppujen mattojen hakija ei edes tarjoa mitään. Niin vihainen itselleni, että mitä annoin! Mutta taustalla ehkä kuitenkin halu päästä eroon. Mutta itse en kyllä kehtaisi kyseisellä tavalla toimia...

Huvittavimpia olette te kahvipaketti/karkkipussi/vaippapaketti/kissanhiekka -myyjät. Eli ei riitä, että tuun sovittuna aikana sovittuun paikkaan hakemaan sulle ylimääräiset tavarat kätevästi pois, mutta että käyn vielä sulle kaupassakin. Jätän aina väliin nämä ruoka-apua kaipaavat, kun en jaksa kenellekään aikuiselle täysijärkiselle alkaa vielä kauppa-avuksi.

Noissa kahvipaketti-pyynnöissä taitaa vaan taustalla olla se että sellainen löytyy avaamattomana todennäköisesti kaikista suomalaisista kodeista.

Ei varmaan löydy! Meillä keitetään kahvia pari, kolme kertaa kuukaudessa, eikä pidetä mitään jemmapaketteja. Kuka muka ostaa kahvia varastoon?

Mulla on tällä hetkellä 37 pakettia + avattu. Meillä menee paketti vajaassa viikossa. En voi vastustaa kahvitarjouksia vaan silloin hamstraan. En muista milloin olen viimeksi joutunut ostamaan normaalihintaista kahvia.

Vierailija
433/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on yli 10v kun kuumeisesti etsin lapselle 20" polkupyörää. Aina kun soitin, niin pyörä oli jo myyty. Sitten ehdin Vauvan kirppiksellä (en ole tutkinut onko sitä enää) apajille heti. Ilmoitus ilmestyi torstai-iltana ja soitin heti. Pyörä sijaitsi meiltä parin kilsan päässä ja sovittiin, että tule perjantai-iltana sitä hakemaan.

Perjantaina aamupäivällä kännykkäni soi, mutten voinut vastata, koska puhuin työpuhelimessa. Vastaajaan oli jätetty viesti, etten voikaan tulla hakemaan pyörää, koska he ei löydä mistään sen avainta. Ilmoittelevat sitten kun avain löytyy. Ei ole vieläkään tullut ilmoitusta. Pyörä saatiin toisaalta.

Mieheni myi jotain ja hinta oli 50€. Tuli hoono soomi tekstari, että maksaa 20€ ja tulee hakemaan aamulla. Ei näkynyt, koska ei tiennyt (onneksi) osoitetta.

Vierailija
434/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Myin erästä kodinkonetta torilla. Mies ottaa yhteyttä että tulee ostamaan ja käy vain automaatilla ensin ja kaupassa rikkomassa rahaa. Vastaan ok. Hetken kuluttua tulee uusi viesti: "Tuonko pullaa tms. samalla jos keitetään kahvi?" Ihmettelin viestiä ja ajattelin että ehkä tarkoitus laittaa tuo viesti vaimolle tms. ja vastasinkin, että taisi tulla tämä viesti väärään numeroon. Ei vastaa mitään. Hetken kuluttua mies (ehkä 50v) saapuu. Tosi asiallisen oloinen, mutta liian tuttavallinen. Tuo rahan lisäksi suklaalevyn. Kyselee kaikkea mitä opiskelen jne. Lähtee kyllä myös asiallisesti pois mutta vähän ahdisti tämä henkilö ja olin yksin kotona.

2. 40-50v mies, tosi outo (vähän vajaan oloinen), tulee katsomaan myymääni huonekalua. Ei osta, mutta kiertää asuntomme ja arvostelee kriittiseen sävyyn juuri remontoidun asuntomme materiaalivalintoja jne. ja sitten ilmoittaa, että hänen täytyy nyt käydä paskalla. Olin ihan äimänä enkä osannut muuta kuin osoittaa vessan. Odotin siinä sitten varmaan vartin kun mies käy paskalla ja poistuu sen jälkeen.... Tämä juttu lähinnä naurattaa :D

3. Nainen tulee ostamaan vaatteita. Ei millään meinaa löytää asuntoa ja soittelee jatkuvasti että missä asuntomme sijaitsee ja miten löytäisi sen kun hänellä ei ole karttaa. Saapuu 1h myöhässä ja paikalle pelmahtaa ehkä 25v nainen, joka paikalle päästyään kaivaa käsilaukustaan bissen ja avaa siinä "ei varmaan haittaa jos tässä samalla juon kaljaa, olen menossa kaverille tästä". Katsoo varaamiaan vaatteita, ostaa niistä lopulta ehkä puolet ja kyselee tosi tarkasti miksi myyn mitäkin. Mun mies kuunteli samaan aikaan toisessa huoneessa et mitä helvettiä... 

Joo on näitä outoja kokemuksia. Nykyään en enää jaksa myydä mitään netissä, etenkään FB kirppareilla kun on niin mahdotonta säätöä (ja etenkin kaikki ne kirppissäännöt rassaa). Noutajat on oikeasti 90% tapauksista myöhässä, aina paikanpäällä tingataan tai ei ole riittävästi rahaa messissä. Toi myöhästyminen etenkin on enemmänkin sääntö kuin poikkeus, aivan käsittämätöntä. 

Vierailija
435/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin käyttämättömiä naistenvaatteita 2-4€ hintaan ja silti tulee sovituspyyntöjä ja kyselyjä voiko palauttaa parin päivän päästä ja tuntuukin, että oli hutiostos. Oikeesti! Ei maksa vaivaa kuvata ja päivystää netissä, ensi kerralla heitän suoraan tekstiilijätteisiin.

Pelastusarmeija, Fida, Hope, UFF...

Miksi et lahjoittaisi jatkokäyttöön? Varmasti joku kirpputori tai lahjoituslaatikko löytyy kyllä ja vaatteet pääsevät vielä käyttöön tai muuksi materiaaliksi

Vierailija
436/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ostaa pleikkaripelejä miesystävälleni ja soitin myyjälle. Ehdin juuri esitellä itseni, kun myyjä sulki puhelun. Tästä suivaantuneena laitoin viestiä numeroon, että jos haluaa jotain saada myydyksi niin kannattaa käyttäytyä vähän asiallisemmin. No, tämän viestin lähettämisen jälkeen myyjä alkoi pommittaa minua soitoilla ja viesteillä, että kyllä hän myy ja milloin tulen hakemaan. En mennyt.

Toisen kerran myin itse auton osia. Sain todella monta viestiä, missä luki vain "Maksan 50€" tai "Haluan ostaa, milloin haku". En vastannut näihin, kyllä pitäisi sen ostajan kertoa mitä haluaa ostaa, ei niin että minä joudun kyselemään että mitäs tarkoitit..

Vierailija
437/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin ostaa pleikkaripelejä miesystävälleni ja soitin myyjälle. Ehdin juuri esitellä itseni, kun myyjä sulki puhelun. Tästä suivaantuneena laitoin viestiä numeroon, että jos haluaa jotain saada myydyksi niin kannattaa käyttäytyä vähän asiallisemmin. No, tämän viestin lähettämisen jälkeen myyjä alkoi pommittaa minua soitoilla ja viesteillä, että kyllä hän myy ja milloin tulen hakemaan. En mennyt.

Luuli sua varmaan joksikin puhelinmyyjäksi tms. Ei sillä että tuo silti asiallista olisi ollut. 

Vierailija
438/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hankkimassa vuodesohvaa ja vaikka olin vannonut etten osta enää käytettyä, niin Torista löytyi niin hyvä tarjous ettei voinut ohittaa. Ei ollut erityisen halpa (100€) mutta kuitenkin sellainen jota en olisi ikinä raaskinut ostaa uutena. Todella siisti sohva ja ystävällisesti mainittiin vielä, ettei eläintalous. Hienoa!

Myyjällä oli kova paniikki päästä sohvasta eroon, onneksi sain parissa tunnissa kaverin tyhjentämään peräkärrynsä ja tulemaan kuljetus- ja kantoavuksi. Lupasin tietty pari kymppiä vaivanpalkkaa vaikka autellaan toisiamme välillä puolin ja toisin ihan ilmaiseksikin.

Ajettiin myyjän luo ja sisään astuessa vastaan pelmahti ihan järkyttävä, pinttynyt tupakan löyhkä! Olin niin hämilläni tilanteesta (ei eläintalous mutta polttavat sisällä...), että kannettiin sitten sohva peräkärryyn ja mun luona siitä sitten minihissiin ängettynä yläkertaan. Tupakoimattomana jotenkin ajattelin ettei se voi niin pahalle haista ja näytti kuitenkin tosi hyvältä.

Lopputulos: sohvalla ei voinut edes istua saati nukkua hajusta johtuen, satsattuani 30€ hajunpoistosuihkeisiin tein sohvasta annetaan-ilmoituksen ja mainitsin tietysti hajusta. Joku nainen kävi sitten pienen väännön jälkeen hakemassa sen pois.

Nyt meillä on uutena ostettu sohva ja ludejuttuja lukeneena olen tyytyväinen, ettei aiemman sohvan mukana tullut muuta kuin röökin käryt. Olen oppinut virheistäni.

Vierailija
439/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuli sua varmaan joksikin puhelinmyyjäksi tms. Ei sillä että tuo silti asiallista olisi ollut. 

No joskus voi kyllä puhelu katketa ihan vahingossa jos vaikka hipaisee sitä näyttöä jotenkin väärin tms. Ei nyt heti tarvis alkaa haukkumaan.

Vierailija
440/2608 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin hutiostoina sovittamatta ostettuja rintaliivejä pilkkahinnalla ostohinnasta. Ostaja oli vähän nolon näköisenä, kertoi ostavansa mummolle. Varmasti itselleen osti, eivät olleet mitään mummomatskua.

Nykyään jätän halvat pienet tavarat ovelle, rahan voi laittaa postiluukkuun. Nouto ei ole omista menoista kiinni ja kaikki on maksaneet sovitusti. Välttyy tinkaajilta. Muutama on jättänyt tavaran hakematta, mutta ei ole haitannut kun ilmoituksetkin poistuu vasta kun tavara ostajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi