Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Möin nahkatakkia tori.fi:ssä. Noh, ostaja löytyi. Sovittiin, että nähdään paikallisessa kauppakeskuksessa. Siellä sitten sovitti takkia, eikä siinä mitään. Alkoi tinkimään hinnasta(tässä vaiheessa mainittakoon, että pyytämäni hinta oli edullinen, kyseessä oli kuitenkin merkkitakki). Pysyin napakasti kannassani, hinta on ja pysyy. No tässä vaiheessa ostaja ehdotti hintaa ja kertoi, että hänellä on autossaan vastaavanlainen samaa merkkiä(tosin eri malli) oleva takki. Saisin siis nahkatakin ja hieman vähemmän rahaa kuin pyytämäni summan. No, suostuin ja kävin sovittamassa takkia autolla. Takki ei sopinut.. Tässä vaiheessa ostaja jankkasi, jankkasi ja jankkasi. Haluaa takin halvemmalla. Aikaa oikeasti oli mennyt tässä vaiheessa puolitoista tuntia. Sanoin, että lähden kotiin, ota yhteyttä mikäli kelpuutat pyytämäni summan.
Seuraavana päivänä sitten alkoi pommitus. Mä olin töissä, puhelimeen tuli viestejä ja puheluita. Kyseessä tietenkin tämä ostaja. Olisin saanut tässä vaiheessa uuden ostajan takilleni(joka olisi maksanut takista siis pyytämäni hinnan). Tämän kauppakeskus-ostajan mielestä olin epäreilu, takki olisi kuulunut hänelle. No tekstareita pukkasi lisää, mulla meni hermo. Sanoin tälle, että nyt maksat pyytämäni hinnan ja piste. No tarina päättyi niin, että ostaja saapui autollansa lähes kotiovelleni ja maksoi mukisematta takin(alkuun kuitenkin vaati, että olisin tullut Espooseen, asun itse Helsingissä?). Otin siihen vielä mieheni mukaan, sillä mua alkoi oikeasti vähän pelottamaan, niin epätasapainoiselta toi torityyppi vaikutti :D
No et tainnut oikeasti pelätä, kun kuitenkin suunnilleen annoit kotiosoitteen, nyt hän tietää missäpäin asut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin facebook-kirppiksellä kiharrinta. Siitä kiinnostui eräs mies, joka laittoi heti yksityisviestiä. Huomasin profiilikuvasta, että mies oli kalju (ja no, en kyllä muutenkaan tunne hiuksiaan kihartelevia miehiä), joten heti ”kirppispervo” hälytyskellot alkoi soimaan. Kysyin mieheltä, että ihan itsellekkö tulee, ja hän vastasi, että vaimolle. Uskoin, ja sovittiin nouto.
Kun noutoaika tuli, kyyläilin ikkunasta milloin hän tulee, että osaan olla vastassa avaamassa ovea. Auto ajoi pihaan ja mies käveli ulko-ovellemme, mutta ei painanut summeria vaan jäi siihen pyöriskelemään vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Kurkistelin parvekkeelta, ja hän näytti kurkistelevan sisälle rappuun, kunnes kääntyi kannoillaan, meni autoon ja ajoi pois. Myöhemmin tuli viestiä, ettei haku onnistukkaan, perutaan kaupat.
Ystävien kanssa ollaan mietitty eri skenaarioita tästä, ja pelottavin on tosiaan se, että mies tosiaan oli kirppispervo, ja hänet ajoi pois rappukäytävässä oleva nimitaulu,
jossa näkyy siis sekä minun että avokkini sukunimi asuntomme kohdalla. Eli ei uskaltanut tulla, jos kotona olisi ollut mahdollisesti myös mies vastassa.Huh, mahdollisesti joku raiskaaja. Oliko sillä nahkahanskat? (Viitaten Penttilään)
No olisi me kertomattakin ymmärretty, että Penttilään viittasit.
Matoistaan eroon päässyt kirjoitti:
Itse myin facen kirpparilla mattoja, hintana kahvipaketti tai suklaalevy. Yhden kanssa sovittiin nouto. Puolen tunnin päästä kyseisestä ajasta kyselin missä on. Tunnin päästä vastaa, että venyi eikä päässyt puhelimeen. Sovitaan uusi aika. Varttin päästä kysyn missä on. Puolen tunnin päästä kerron peruvani kaupat. Seuraava ostaja hakee 2/3 osaa matoista, mutta on unohtanut kahvipaketin kotiin. Loppujen mattojen hakija ei edes tarjoa mitään. Niin vihainen itselleni, että mitä annoin! Mutta taustalla ehkä kuitenkin halu päästä eroon. Mutta itse en kyllä kehtaisi kyseisellä tavalla toimia...
Huvittavimpia olette te kahvipaketti/karkkipussi/vaippapaketti/kissanhiekka -myyjät. Eli ei riitä, että tuun sovittuna aikana sovittuun paikkaan hakemaan sulle ylimääräiset tavarat kätevästi pois, mutta että käyn vielä sulle kaupassakin. Jätän aina väliin nämä ruoka-apua kaipaavat, kun en jaksa kenellekään aikuiselle täysijärkiselle alkaa vielä kauppa-avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse myin facen kirpparilla mattoja, hintana kahvipaketti tai suklaalevy. Yhden kanssa sovittiin nouto. Puolen tunnin päästä kyseisestä ajasta kyselin missä on. Tunnin päästä vastaa, että venyi eikä päässyt puhelimeen. Sovitaan uusi aika. Varttin päästä kysyn missä on. Puolen tunnin päästä kerron peruvani kaupat. Seuraava ostaja hakee 2/3 osaa matoista, mutta on unohtanut kahvipaketin kotiin. Loppujen mattojen hakija ei edes tarjoa mitään. Niin vihainen itselleni, että mitä annoin! Mutta taustalla ehkä kuitenkin halu päästä eroon. Mutta itse en kyllä kehtaisi kyseisellä tavalla toimia...
Huvittavimpia olette te kahvipaketti/karkkipussi/vaippapaketti/kissanhiekka -myyjät. Eli ei riitä, että tuun sovittuna aikana sovittuun paikkaan hakemaan sulle ylimääräiset tavarat kätevästi pois, mutta että käyn vielä sulle kaupassakin. Jätän aina väliin nämä ruoka-apua kaipaavat, kun en jaksa kenellekään aikuiselle täysijärkiselle alkaa vielä kauppa-avuksi.
Noissa kahvipaketti-pyynnöissä taitaa vaan taustalla olla se että sellainen löytyy avaamattomana todennäköisesti kaikista suomalaisista kodeista.
Minulla on lievä luki-häiriö, ja ilmeisesti sen takia en pysty aina tulkitsemaan hymiöitä. Osaan kirjoittaa ok, mutta luetun tulkitseminen on minulle vaikeaa. Esim. viimeksi ostajaehdokas laittoi sanasta sanaan viestin, että eiköhän me jokin sopiva aika löydetä ;). Minun oli pakko kysyä puolisolta, mitä se tarkoittaa. Siis halusiko tämä ostaja kysyä minulta, milloin on hyvä aika tehdä kaupat? Että minun pitää nyt sanoa aika? Vai oliko se hymiö merkkinä, että kaupat jää hamaan tulevaisuuteen? Että ei sovita vielä aikaa tai jotain? En muista, miten täsmälleen puoliso sen tulkitsi. Jotain sinne päin, että kaupat syntyi, sovitaan myöhemmin haku. Älkää hyvät ihmiset käyttäkö hymiöitå, joita pitää tulkita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa kahvipaketti-pyynnöissä taitaa vaan taustalla olla se että sellainen löytyy avaamattomana todennäköisesti kaikista suomalaisista kodeista.
Ei varmaan löydy! Meillä keitetään kahvia pari, kolme kertaa kuukaudessa, eikä pidetä mitään jemmapaketteja. Kuka muka ostaa kahvia varastoon?
Mulla on nyt tullut 2 tilannetta eteen, toinen ostajana ja toinen myyjänä.
Eräs nainen möi takkia fb-kirppiksellä ja halusi siitä 15e. Katselin, että ilmoitus oli jo jonkun aikaa ollut kirpiksellä ja kukaan ei ollut kiinnostunut, tarjosin 10e ja sanoin, että jos sillä lähtee niin tulen samana päivänä hakemaan. Myyjä vastasi, et odottaa klo : 17 asti, että tuleeko parempia tarjouksia. Ok, ei siinä mitään. Mut sit se poisti ilmoituksen ja pari päivää myöhemmin laittoi takista uuden ilmoituksen ja siihen joku kommentoi, että maksaa takista 6e, johon myyjä, että ok, tule hakemaan. Selvä, oisit saanu multa enemmän ja nopeammat kaupat 😂
Toinen sattui tällä viikolla. Möin kiharrinta 15e/paras tarjous periaatteella. Joku teinipelle varasi sen, sovittiin että saa sen 10 eurolla (ei ollut muita jonossa). Yv:llä sovittiin, että tulee hakemaan ylihuomenna iltapäivällä , noh ei kuulunut. Laitoin viestin n. neljän aikaan , että mihin aikaan oot tulossa hakemaan? Ei vastausta. No seuraavana päivänä laitoin, että haluatko vielä ostaa sen? Ei edelleenkään vastausta, mutta näin että myyjä oli useasti aktiivisena samaan aikaan mun kanssa messengerissä. No sit laitoin, että aika noloa käytöstä, ettei vastaa ees mun viesteihin ja teki oharit, perun kaupat. Ja yllättäen vastasi heti, että voi kun ei oo ollu paikalla ja ei oo puhelimessa sovellusta... 🤔 Laitoin vaan, että kyllä oot ollu paikalla ja mä oon sen selkeesti nähnyt kun oon itse käynyt samaan aikaan paikalla 😂 Yritti sit vielä valehdella, että ei huomannut kun oli nukkumassa. Joo kelpaisi mullekin 2 päivän pituiset unet🤔😂 Sit se pelle esti mut, nolotti varmaan oma hölmöys ja hupivarailu sen verran. Profiilista päätellen n. 18v tyttönen, vaikka ulkonäkö vastasi enemmän 15v teinipissistä. Noh, en varaile enää kellekään.
Mua ärsyttää eniten ne, jotka ei osaa sanoo tuotteelle mitään hintaa ja myy jos hinta miellyttää. Sekä hupivarailijat ja ne jotka kuvittelee, että mulla on joku velvollisuus ottaa mitta kainalosta Kiinaan asti ja lähettää kuvia 2e rytkyt päällä ja tietää, että sopiiko kyseinen rytky just hänen vartalolleen. Plus sit vielä pitäisi odottaa miehen mielipide asiasta. Ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutiksen ongelmaksi muodostui omistajan vaihto ja se että ihmiset alkoi myymään ihan asiakseen uutta tavaraa sitä kautta
Siellä voi laittaa hakuehtoihin kuntoluokituksen, eli jättää uudet pois. Myös hintaa voi rajata, niin etteivät kalliit uudet tuotteet tule hakuun.
Onko tosiaan niin ettei johonkin facekirppariin pääse ellei ole 100 ystävää? Ihan hulluihin sääntöihin tekin alistutte jos tuollaiset hyväksytte. Sama kuin menisi kauppaan ja kysyttäisiin löytyykö 100 ystävää, jos ei löydy niin ei myydä sulle, todisteeksi ystävät pitää ottaa kauppareissulle mukaan.
En ole tuollaisesta kuullutkaan. Olen aika monella fb-kirppiksellä jäsenenä, eikä niistä missään ole ollut vaatimusta mistään ystävälistoista tms. En tosin yhtään hämmästyisi vaikka tuollaisiakin olisi, joillain lähtee aivan lapasesta noiden kirpparien ja ylipäätään muidenkin fb-ryhmien sääntöjen kanssa. Johonkin puutarharyhmään joskus aikoja sitten kun yritin liittyä, tuli ylläpitäjältä viesti jossa tivasi että miksei profiilini ole julkinen. Siis häh... v*ttuako se sinulle kuuluu ja miksi pitäisi olla?! (Joo en vastannut noilla sanoin kuitenkaan.) Peruin sitten liittymisen, pitäkää tunkkinne. :D
Kuvittelisin, että tollaisella säännöllä yritetään karsia huijareiden feikkiprofiileja ryhmässä. Harva jaksaa feikkiprofiilin eteen nähdä niin paljon vaivaa, että haalisi yli sata kaveria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siinä sitten kantsii olla vaihtoehdot: kahvi- tai teepaketti? Meillä poika juo kahvia, ostelee kalliita kylmiä latteja. Itse juon vain teetä. Mies juo aamuisin kupin dolce gusto-keittimellä kapseleista tehtyä kahvia. Jos ei kapselit kelpaa maksuksi, niin miksei raha tai teepaketti käy?
Vierailija kirjoitti:
Torilla enemmän ostajia (huutis ihan kuollut), Sääli että iso osa on tosiaan noita säätäjiä.
Tästä voi päätellä, että fiksut ovat vähemmistö. Tässäkin asiassa.
Kuten myös äitienpäivän viettämisessä.
Mä olen aika hämmästynyt tästä kahvipakettinärkästyksestä.. Olen itse laittanut noin, kun olen nähnyt muidenkin sitä käyttävän.
Ilman muuta mulle voi sanoa, et hei mulla ei ole kahvia, mut tässä 3,50 € niin saat kahvipaketin.
Ilmeisesti olen yliarvioinut joidenkin kirppari jäsenten älykkyyttä. En tosiaan ajatellut, että musta ajatellaan, että en viitsi itse käydä kaupassa :D Käynhän mä siellä muutenkin.
Tyhjennettiin varmaan parisataa kiloa romua roskalavalle ja jätteisiin. Yhtään ei laitettu myyntiin juuri siksi, että ostajien tekemien ohareiden ja noutoon liittyvän säätämisen vuoksi menee hermot pikkusummien vuoksi. Parhaat laitoin roskalavan reunalle, esim Moccamaster lähti viidessätoista minuutissa...
Vierailija kirjoitti:
Annoin torissa ilmaiseksi akvaarioharrastuksen päätyttyä tarvikkeita, laitteita ja somisteita jne. Nainen joka haki tavarat, kertoili akvaariostaan, johon antamani tavarat ym. tulisivat ja vaikutti olevan mielissään, kun sai ilmaiseksi tarvitsemiansa. Antamani tavarat ilmestyivät muutaman päivän päästä toriin myyntiin ja ihan hyvään hintaan.
Naisten kenkiä myydessä sain puhelun mieheltä, joka tiedusteli, kuinka paljon kenkiä on käytetty. Toki olin kirjannut ilmoitukseen olivatko kengät jääneet käyttämättä tai niitä oli käytetty vain muutamasti. Soittaja oli kuitenkin kiinnostunut mahdollisimman paljon käytetyistä kengistä, mielellään lenkkareista, joissa olisi hikoiltu mahdollisimman paljon. Tälläisiä kun ei löytynyt, olisi ostaja ollut kiinnostunut myös likaisista sukistani.
Tämän puhelun jälkeen lakkasin ilmoittamasta puhelinnumeroani ilmoituksissa, enkä kenkiä sen koommin ole kaupannut.Eräs huonekalun ostaja ihastui koiraani (joka ei siis myynnissä ollut..) kovasti ja istuutuikin muina miehinä lattialle rapsuttelemaan koiraa pitkäksi toviksi. Koira toki otti kaiken ilon irti tästä tilaisuudesta eikä ostajakaa turhaa kiirettä lähtemisessä pitänyt.
Toi koiran rapsuttaja on hyvinkin voinnut olla mieheni 😁. Hän rakastaa koiria ja jää aina rapsuttamaan kaikkia ohi meneviäkin..
Mun mielestä toi kahvipaketti maksuna on ihan hyvä, sillä useilla ihmisillä varmasti se kaapista löytyy... omituisin oli kun yksi pyysi pari päivää sitten meidän paikallisella fb-kirppiksellä jäätelöpaketin maksuksi😅
Jos myy tori.fi:ssä halvalla tai antaa ilmaiseksi, niin suurin osa ostajista on tosi outoja ilman minkäänlaista elämänhallintaa. Tosi rasittavaa säätää noiden ohareiden tekijöiden kanssa. Mullakin meni koko eilinen päivä odottaessa kotona kahden tavaran noutajaa, jotka tekivät molemmat sitten oharit. Suututtaa tuollainen!
Toinen vielä laittoi viimeisenä viestinä: "Lähden nyt kotoa" ja sitten kohta perään "Sorry, että joudun perumaan tuloni näin viime hetkellä."
Toiset varaavat tavaraa ja eivät sitten tule noutamaan ja siinä välissä menettää sitten potentiaalisen ostajan.
Kolmas ryhmä on nämä, jotka pyytävät viemään tavaran jollekin kaverilleen, joka asuu pääkaupunkiseudulla... Joo ei. Myyn halvalla tai annan ilmaiseksi noudettuna sen takia, että mun aikaa ei kuluisi. Lähdenkö siis kuskaamaan tavaraa 20 km päähän? No en todellakaan.
Olisin kiitollinen, jos joku kertoisi, kuinka selvittää etukäteen ostajan kyky huolehtia kauppa loppuun.
Ai et on muilla niin samanlaisia kokemuksia. Harmittaa tosi paljon kun ennenvanhaan oli kirppishommakin tosi kivaa. Nykyään sekin maksaa liikaa ja nettikirppisten kiemurat tulleet kanssa tutuiksi.
Mutta onko mitään vinkkiä mitä tehdä nyt ylimääräiselle tavaralle ja vaatteille? Tuntuu pahalta laittaa suoraan roskiin...
Mä lahjoitan hyväntekeväisyys-kirppareille. Vien töihin taukotiloihin ja pukuhuoneisiin lapulla että saa ottaa. Jos en ois töissä, veisin vaikka tyyliin terveyskeskuksen tai kirjaston vessaan tms. Ja se saa otta-lappu, kun voi muuten päätyä homehtumaan löytötavaroihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika hämmästynyt tästä kahvipakettinärkästyksestä.. Olen itse laittanut noin, kun olen nähnyt muidenkin sitä käyttävän.
Ilman muuta mulle voi sanoa, et hei mulla ei ole kahvia, mut tässä 3,50 € niin saat kahvipaketin.
Ilmeisesti olen yliarvioinut joidenkin kirppari jäsenten älykkyyttä. En tosiaan ajatellut, että musta ajatellaan, että en viitsi itse käydä kaupassa :D Käynhän mä siellä muutenkin.
Itse en ole tuota käyttänyt, mutta hämmästelen myös närkästystä. Kahvipaketti on sellainen juttu, joita tosi monilla on kuitenkin kaapissa. Itse ostan kahvit aina tarjouksesta joten niitä on tälläkin hetkellä tuolla useampi paketti, ihan kätevää olisi viedä sellainen kiitokseksi/vaihtariksi jostain pienestä jutusta. Ja jotenkin kuvittelisi, että jos ei sitä kahvia itse käytä niin osaisi avata suunsa ja kysyä että kun ei nyt satu kahvia olemaan, niin sopiiko että annan x määrän euroja sen sijaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te naiset pelkäätte, jos mies haluaa ostaa itselleen naisten vaatteita. Onhan näitä miehiä, jotka haluavat pukeutua naisten vaatteisiin. Useimmat kuitenkin salaavat taipumuksensa. Siksi he kait mieluummin ostavat muualta kuin naistenvaateosastolta kaupasta. Minä luulen , että he ostaisivat tinkaamatta, jos vain suostuisitte myymään. Ladyboyt eivät ole vain thaimaalainen juttu.
Yksinäisiltä naisilta hikisiä kenkiä ja käytettyjä pikkareita..? Älä viitsi.
Sinä et tiedä kovinkaan paljoa noista seksuaalisista perversioista.
Mitä ihmettä? Ei noita hikisiä ja käytettyjä todellakaan osteta itselle päälle puettaviksi, vaan ihan muuhun tarkoitukseen. Mitä tässä en sinun mielestäsi ymmärrä? Vai onko sinusta transvestismi tai transsukupuolisuus sitä että kysellään naisten likaisia vaatteita nuuhkittaviksi?
Siis näitä käytettyjä naisten asusteitahan tilataan erilaisia seksuaalisia fetissejä varten. Ei niillä ole mitään tekemistä transsukupuolisuuden kanssa, että tiedoksi vaan sinullekin.
Hyvä että kerrot tälle tietämättömälle. Minusta on todella loukkaavaa niputtaa nämä naisten käytettyjen pikkuhousujen tilaajat transihmisiin. Varsinkin kun olen saanut läheltä seurata oman transnuoreni sukupuolenvaihtamisruljanssia sekä sitä edeltänyttä kiusaamista, syrjimistä ja vakavaa masennusta. Siinä ei silloin todellakaan puhuta naisten käytetyistä pikkuhousuista. Eiköhän se ihmisryhmä joka niitä himoitsee ole ihan joku muu, kun transihmiset. T: Äiti joka tämän kaiken on nähnyt ja myötäelänyt.
Joo ei minullakaan olisi mitään ongelmaa myydä vaatteita miehelle, mitäpä se minulle kuuluu tai edes kiinnostaisi mihin tarkoitukseen ostaja niitä käyttää sen jälkeen kun olen tavarat myynyt. Ainoa noissa tapauksissa on se että osa niistä haluaa vaan chattailla niistä vaatteista ja hekumoida sillä ajatuksella selkeästi ilman mitään tarkoitustakaan ostaa, ja se on tosi rasittavaa ajanhaaskausta. Vaan ajanhaaskaajia toki on ihan niissä muissakin ostajissa. Normitiedot voin antaa mitkä muillekin, sitten saa tulla ostamaan tai olla ostamatta, eikä voisi vähempää kiinnostaa onko mies vai nainen joka sen ostaa.