Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
381/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt paljon tori.fi:ssä. Tilastollisesti luotettavimmat ostajat on nuoret naiset ja vanhemmat miehet. Vanhemmat naiset ja nuoret miehet taas tekee oharit ja säätää hinnoissa...(joo ei pidä yleistää, poikkeuksiakin on, mutta näin olen reilusti yli 200 kaupan kokemuksella havainnut). Viimeisin tapaus oli astioiden myynti, lopuksi 60+ herrasmies haki ne heti kun oli viestinyt asiasta ja oli kellon lyömällä paikalla sovittuun aikaan. No yksi rouva ensin laittoi viestiä että ostan...No sitten annoin puhelinnumeron ja osoitteen ja kyselin koska noutaa ...no ei vastausta pariin viikkoon, laitoin muutaman uuden kyselyn että ostaako vai ei. Laitoin uudelleen myyntiin ja samalta rouvalta tuli taas viesti että ostan...(hohhoijaa). Samoista astioista osa olisi halunnut ostaa osan, no sekin oli ok, mutta jos 50 osaa maksaa 50e, ei todellakaan tarkoita että 5 osaa saa vitosella...Ja että vielä spk (=sisältää posti kulut) tai että tuon painavat astiat vitosella jonnekin...

Yleisesti sanoisin, että miehet ovat paljon luotettavampia ja suoraviivaisempia näissä. Eli pitävät mitä lupaavat eivätkä ala vänkäämään, tinkimään, riitelemään, yms. Naiset ovat aivan kauheita, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

Vierailija
382/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myynyt paljon tori.fi:ssä. Tilastollisesti luotettavimmat ostajat on nuoret naiset ja vanhemmat miehet. Vanhemmat naiset ja nuoret miehet taas tekee oharit ja säätää hinnoissa...(joo ei pidä yleistää, poikkeuksiakin on, mutta näin olen reilusti yli 200 kaupan kokemuksella havainnut). Viimeisin tapaus oli astioiden myynti, lopuksi 60+ herrasmies haki ne heti kun oli viestinyt asiasta ja oli kellon lyömällä paikalla sovittuun aikaan. No yksi rouva ensin laittoi viestiä että ostan...No sitten annoin puhelinnumeron ja osoitteen ja kyselin koska noutaa ...no ei vastausta pariin viikkoon, laitoin muutaman uuden kyselyn että ostaako vai ei. Laitoin uudelleen myyntiin ja samalta rouvalta tuli taas viesti että ostan...(hohhoijaa). Samoista astioista osa olisi halunnut ostaa osan, no sekin oli ok, mutta jos 50 osaa maksaa 50e, ei todellakaan tarkoita että 5 osaa saa vitosella...Ja että vielä spk (=sisältää posti kulut) tai että tuon painavat astiat vitosella jonnekin...

Yleisesti sanoisin, että miehet ovat paljon luotettavampia ja suoraviivaisempia näissä. Eli pitävät mitä lupaavat eivätkä ala vänkäämään, tinkimään, riitelemään, yms. Naiset ovat aivan kauheita, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta.

Enpä ole suurta eroa huomannut. Joku miea on suora ja luotettava, joku toinen ei. Naiset yleensä ostavat kaikki lastenvaatteet. Mistähän sekin johtuu, eikö mies osaisi ihan samalla tavalla? Miehet ovat ostaneet minulta mm. pölykapselit, vanhat kesärenkaat, työkaluja, Aku ankkoja, vinyylilevyjä. Joskus kaupat sujuu, joskus takkuaa. Esim. kun myytiin pölykapselit, eka varaaja ilmoitti suoraan että ei ole sitten varaa lunastaa niitä ennen päivärahapäivää. Jonkun mielestä suoraa toimintaa, minusta taas epäreilua mennä varailemaan tavaraa, jota ei heti pysty maksamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on sinun kokemuksesi. Minulle on sitten osunut ne aggressiiviset, vänkäävät, inttävät, epäluotettavat miespuoliset ostajat ja myyjät.

Ja ainakaan naisostajissa ei kovin usein taida olla pervoja liikenteessä.

Vierailija
384/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torille laitoin poikien pyörän myyntiin.

Nainen soitti ja halusi ostaa pyörän ja hänen miehensä tulisi sen hakemaan.

Tulikin, tosin parituntia sovitusta ajasta myöhässä. Ajoi kaverinsa kanssa pihaan, kaljatölkki kädessä ja pisti heti tupakiksi. Ei siinä mitään, kyllä meidän pihalla polttaa saa, mutta siitä en tykännyt kun heitti tumpin maahan, purkki oli ihan siinä pöydällä näkyvissä.

Kunnon juntti virolainen!

Vierailija
385/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ilmaiseksi jääkaappipakastimen. "Ostaja" valitti että "kun on vain yksi kompressori". Nyrkkini oli jo ilmassa.

Vierailija
386/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin kautta eniten hupiostajia ja vääntöä. Ennenkuin saa yhden tavaran myytyä, siitä on tehnyt kauppaa jo ainakin kolmen ihmisen kanssa jotka vaan häviää savuna ilmaan jossain vaiheessa. Huutonetissä toiminta on luotettavaa, ja ostajat asiallisia. Vain muutama hupiostaja ollut 10 vuoden aikana vaikka kauppoja olen tehnyt yli 3500 kappaletta. Kaikkea ei viitsi laittaa edes myyntiin nykyisin, vien suoraan hyväntekeväisyyteen ennemmin kuin alan säätämään parin euron tavarasta.

Tyypillinen toriostaja kysyy tunnin päästä ilmoituksen listaamisesta, onko vielä myynnissä. Toinen kysymys myytkö hintaan x, joka alempi kuin pyynti. Jos suostun, niin häipyy linjoilta. Ja pelkkä viesti, jossa sanotaan olen kiinnostunut. Mitä se tarkoittaa, oletko kiinnostunut ostamaan, kiinnostunut lisätiedoista, kiinnostunut muuten vaan vaikket aio ostaa, nimittäin jos tuollaiselle lähettää tilitiedot niin häviää langoilta.

Vierailija
387/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä klassinen. Myin käyttämättömiä rintaliivejä torissa, en olisi millään halunnut niitä heittää roskiin. Laitoin ilmoituksen ja meni noin 5 sek kun 55v mies olisi halunnut ostaa ne.

No mikset myynyt. Mitä väliä sillä on kuka ne ostaa, jos kerran saat pyytämäsi hinnan niistä? 

Vierailija
388/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Jos sen yv:n pystyy ilmoitukseen laittamaan, luulisi voivan muutenkin viestitellä.

Vierailija
389/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilla enemmän ostajia (huutis ihan kuollut), Sääli että iso osa on tosiaan noita säätäjiä.

Vierailija
390/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutiksen ongelmaksi muodostui omistajan vaihto ja se että ihmiset alkoi myymään ihan asiakseen uutta tavaraa sitä kautta

Vierailija
391/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin facebook kirppiksellä vanhaa sänkyäni, ja ilmoittanut että pitäisi hakea samana päivänä kuin uusi sänkyni tulee. Oli runsaasti jonoa, ja varauksen tehnyt nainen vaikutti todella asialliselta. (Tässä kohtaa mainittakoon, asun pienehkössä kaksiossa, oli sius perjantai tämä päivä ja äitini oli tulossa siskoni kanssa viikonlopuksi yökylään toisesta kaupungista). Ilmoitti sitten päivällä hyvissä ajoin että myöhästyy puoli tuntia. 45 min alkuperäisen noutoajan jälkeen laitoin viestiä että missä kohtaa ovat, että tiedän alanko kantamaan osia alas jo. Vastasi että just ovat lähdössä ajamaan 10 minuutin ajomatkan päästä. Kului puoli tuntia, tunti, puolitoista... Ei enää ikinä vastannut viesteihini, eikä tullut sänkyä hakemaan jonka seurauksena jouduin majoittamaan vieraani pieneen kämppään missä oli iso purettu sänky ja patjat 😤 Näki kyllä mun viestit että tuskimpa se kuollutkaan oli

Vierailija
392/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutiksen ongelmaksi muodostui omistajan vaihto ja se että ihmiset alkoi myymään ihan asiakseen uutta tavaraa sitä kautta

Siellä voi laittaa hakuehtoihin kuntoluokituksen, eli jättää uudet pois. Myös hintaa voi rajata, niin etteivät kalliit uudet tuotteet tule hakuun.

Onko tosiaan niin ettei johonkin facekirppariin pääse ellei ole 100 ystävää? Ihan hulluihin sääntöihin tekin alistutte jos tuollaiset hyväksytte. Sama kuin menisi kauppaan ja kysyttäisiin löytyykö 100 ystävää, jos ei löydy niin ei myydä sulle, todisteeksi ystävät pitää ottaa kauppareissulle mukaan.

Vierailija
393/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran pahanhajuisen senkin nettikirppikseltä. Myyjä oli tuonut sen pihalle myyntiä varten ja enhän minä siinä hoksannut miltä se haisee. Vasta kotona haju selvisi ja se oli niin paha, että nostautin huonekalun pihalle tuulettumaan. Yritin palauttaa sen sisälle, mutta haju haittasi. Oli hirveän kiusallista, kun ei kehdannut ottaa yhteyttä myyjään, että hänen myymä huonekalu haisee niin pahalle, kun jos se oli joku myyjän kodin ominaistuoksu 😁 Se löyhkäsi niin voimakkaasti hajusteille ja semmoiselle ikävälle tunkkaiselle. Sukulaistyttö ihastui senkkiin, kun kävi kylässä ja halusi sen, vaikka kerroin, että en itse hajun takia siitä pidä. Häntä ei ole haitannut sen haju kuulemma ollenkaan. Hän on toisaalta semmoinen, että tykkää tuoksukynttilöistä sun muista hajusteista ja minä en yhtään. Ehkä olen herkkänokkainen.

En ole oikein halunnut ostaa sen jälkeen nettikirppiksiltä huonekaluja. Tai ainakin nuuskaisisin niitä ensin😁

Vierailija
394/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä voi laittaa hakuehtoihin kuntoluokituksen, eli jättää uudet pois. Myös hintaa voi rajata, niin etteivät kalliit uudet tuotteet tule hakuun.

Onko tosiaan niin ettei johonkin facekirppariin pääse ellei ole 100 ystävää? Ihan hulluihin sääntöihin tekin alistutte jos tuollaiset hyväksytte. Sama kuin menisi kauppaan ja kysyttäisiin löytyykö 100 ystävää, jos ei löydy niin ei myydä sulle, todisteeksi ystävät pitää ottaa kauppareissulle mukaan.

En ole tuollaisesta kuullutkaan. Olen aika monella fb-kirppiksellä jäsenenä, eikä niistä missään ole ollut vaatimusta mistään ystävälistoista tms. En tosin yhtään hämmästyisi vaikka tuollaisiakin olisi, joillain lähtee aivan lapasesta noiden kirpparien ja ylipäätään muidenkin fb-ryhmien sääntöjen kanssa. Johonkin puutarharyhmään joskus aikoja sitten kun yritin liittyä, tuli ylläpitäjältä viesti jossa tivasi että miksei profiilini ole julkinen. Siis häh... v*ttuako se sinulle kuuluu ja miksi pitäisi olla?! (Joo en vastannut noilla sanoin kuitenkaan.) Peruin sitten liittymisen, pitäkää tunkkinne. :D 

Vierailija
395/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran pahanhajuisen senkin nettikirppikseltä. Myyjä oli tuonut sen pihalle myyntiä varten ja enhän minä siinä hoksannut miltä se haisee. Vasta kotona haju selvisi ja se oli niin paha, että nostautin huonekalun pihalle tuulettumaan. Yritin palauttaa sen sisälle, mutta haju haittasi. Oli hirveän kiusallista, kun ei kehdannut ottaa yhteyttä myyjään, että hänen myymä huonekalu haisee niin pahalle, kun jos se oli joku myyjän kodin ominaistuoksu 😁 Se löyhkäsi niin voimakkaasti hajusteille ja semmoiselle ikävälle tunkkaiselle. Sukulaistyttö ihastui senkkiin, kun kävi kylässä ja halusi sen, vaikka kerroin, että en itse hajun takia siitä pidä. Häntä ei ole haitannut sen haju kuulemma ollenkaan. Hän on toisaalta semmoinen, että tykkää tuoksukynttilöistä sun muista hajusteista ja minä en yhtään. Ehkä olen herkkänokkainen.

En ole oikein halunnut ostaa sen jälkeen nettikirppiksiltä huonekaluja. Tai ainakin nuuskaisisin niitä ensin😁

Oisit ensin pyyhkinyt etikalla ja ripotellut sitten soodaa päälle ja imuroinut parin tunnin päästä

Vierailija
396/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei omituista mutta ärsyttävää. Joku muutoman euron vaate tai jopa olet ihan antamassa, kuva ja koko näkyy, silti kysellään mikä väri, mikä mitta hihassa yms. Varataan ja mietitään ja sitten ei ehkä edes kelpaa... Sitten pahoittaa mieli jos tuote on jo myyty, vaikka ei itse ole ilmoittanut mitään muuta kuin av tai yv ja edes viestiä sitten laittanut... Kannattaa myydä aina nopeimmalle 😉

Tuosta hommasta että jos joku ei välittömästi laita viestiä... Se teksti yv on tarkoitettu myyjälle tiedoksi, että ostaja aikoo laittaa yv:n eli yksityisviestin. Kaikki meistä kun ei pysty reaaliajassa viettämään aikaansa netissä. Olen itse kätilö. Synnyttäjä tuskin olisi innoissaan, jos alkaisin kesken kaiken lähetellä nettikirppikselle yv:tä

Sitten et vaan varaile tavaroita kesken synnytyksen, ei se synnyttäjä niistä av:stakaan innoissaan ole. Tai vähintään kommunikoit näin: av, yv tulossa heti kun töistä tauko. Myyjä voi sitten päättää jääkö sitä vauvan syntymää odottelemaan vai myykö jollekin joka pystyy reaaliajassa ne kaupat sopimaan.

Vähän ohis, en siis ite oo kätilö, mut kun suurin osa ostajista yleensä on työikäisiä, niin musta ainakin on luontevaa, että kaikki ei voi niitä yv:tä tai muita viestejä lähetellä kesken työpäivän. Jos varannut ei vastaa vuorokauteen, sitten tietty voi alkaa pommittaa.

Tämä ei mulla oikeasti mene jakeluun. Jokaisessa työssä on jonkinlainen tauko. Ottakaa liittoon yhteyttä, jos ei ole. Mutta jos ehtii katsella ja lukea sen myynti-ilmon ja varaamaan, sen yv:n kirjoitus kestää muutaman sekunnin: Hei, ostan tämän. Olen töissä, kiireinen päivä, sopiiko, että sovimme asiasta tarkemmin klo 16 jälk? Tuon voi naputella vaikka vessareissulla. 

Tuon 

Esim kätilöillä se tauko on silloin kun ehdit sen pitää ja yleensä se tauko on niin että esim syöt silloin ja samalla katsot monitoreja joissa näkyy synnyttäjien ja heidän vauvojensa tiedot esim sydämensyke. Siinä ehdit juuri syödä tai juosta pikapissalla jos toinen kätilö ehtii sillä aikaa katsoa monitoreja. Ei siinä ehdi naputella viestejä.

Mutta ehtii selata nettikirppareita ja tehdä sen varauksen?

Noinko vähän ihmisellä on mielikuvitusta? Sitä saattaa selata bussissa tms ennen vuorpa ja huomata tuotteen minkä haluaa juuri hetkeä ennen omaa pysäkkiä tai hetkeä ennen omaa vuoroa ja ehtiä juuri sanpmaan sen av yv ja sitten pitääkin sulkea puhelin. Pitäisi sen verran olla malttia myyjällä että odottaa perus työpäivän verran.

No ei. Jos ottajia olisi muitakin, en jää odottelemaan, millainen säätäminen sitten työpäivän jälkeen alkaa. Eka noutaja saa.

Vierailija
397/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin hääpukuni myyntiin hyvien kuvien, mittojen  ja selostuksen kera. Ilmoituksessa oli myös puh. nroni jos olisi lisäkysymyksiä. Ilmoituksen laitosta noin viikon päästä tuli soitto miespuoliselta henkilöltä. Hän kyseli puvusta ja minä selostin juurta jaksaen yksityiskohdista, ihmettelin vähän miksi hän kyselee asioita jotka olivat jo ilmoituksessa. Lopulta hän kysyi milloin voisi tulla sovittamaan pukua. Minä spontaanisti siihen: " öööö...mutta sinähän olet mies!" Oma mieheni joka istui lähelläni ja kuuli puheluni, silmät levähtivät pyöreiksi hämmästyksestä :D Yritin saada itseni koottua, ja ehdotin soittajalle, että sovitaan vaan joku sovitusaika, mutta soittaja katkaisi puhelun ilmeisesti tilanteesta nolostuneena.

No, hääpukuni on edelleen varastossani 18 vuoden jälkeen. 

Mitä sillä on väliä, vaikka soittaja olisikin mies/kuulostanut mieheltä? En minäkään sulta ois mitään ostanut, jos oisit alkanut kyselemään tai arpomaan mun sukupuolta.

Eiks tää tyyppi ole se lähes kaikkiin mekkoilmoihin vastaileva mies?

Vierailija
398/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä myin mekon toissa viikolla miehelle.Ihan asiallinen kaveri kävi hakemassa.Toki jo viesteistä voi jotain päätellä onko asiallinen vai ei.

Vierailija
399/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin facebook-kirppiksellä kiharrinta. Siitä kiinnostui eräs mies, joka laittoi heti yksityisviestiä. Huomasin profiilikuvasta, että mies oli kalju (ja no, en kyllä muutenkaan tunne hiuksiaan kihartelevia miehiä), joten heti ”kirppispervo” hälytyskellot alkoi soimaan. Kysyin mieheltä, että ihan itsellekkö tulee, ja hän vastasi, että vaimolle. Uskoin, ja sovittiin nouto.

Kun noutoaika tuli, kyyläilin ikkunasta milloin hän tulee, että osaan olla vastassa avaamassa ovea. Auto ajoi pihaan ja mies käveli ulko-ovellemme, mutta ei painanut summeria vaan jäi siihen pyöriskelemään vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Kurkistelin parvekkeelta, ja hän näytti kurkistelevan sisälle rappuun, kunnes kääntyi kannoillaan, meni autoon ja ajoi pois. Myöhemmin tuli viestiä, ettei haku onnistukkaan, perutaan kaupat.

Ystävien kanssa ollaan mietitty eri skenaarioita tästä, ja pelottavin on tosiaan se, että mies tosiaan oli kirppispervo, ja hänet ajoi pois rappukäytävässä oleva nimitaulu,

jossa näkyy siis sekä minun että avokkini sukunimi asuntomme kohdalla. Eli ei uskaltanut tulla, jos kotona olisi ollut mahdollisesti myös mies vastassa.

Huh, mahdollisesti joku raiskaaja. Oliko sillä nahkahanskat? (Viitaten Penttilään)

Vierailija
400/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tinkasi satasen kauppahinnasta kymppiin ja kiukutteli, kun en sillä hintaa myynyt (merkkitavara, ovh 150 euroa, lähes käyttämätön). Yksi varasi, mutta halusi maksuajan. Yksi teki oharit (en odotellut vaan tein omia juttuja 30 minuutin odottelun jälkeen). Ohareiden jälkeen halus vielä tinkaa. Vihdoin yksi tuli ja haki tavaran.

Laitan aina ilmoitukseen, että en varaile, menee ekalle joka maksaa ja hakee/vien paikalle. En suutu ohareista, vaan sovin ajat omien menojen mukaan ja jos ei ilmesty niin jatkan kuten ennenkin ja menee seuraavalle ilman erillisiä ilmoituksia. Vääntämiseen en lähde, ei ole aikaa siihen.

Olen itse ostanut pari hajonnutta tuotetta joten en enää osta postipaketilla näkemättä ja vaatteet ostan suoraan uutena, homeisen lastenvaatepaketin kerran saaneena sitä oppi, ettei vaatteita kannata nettikirppareilta ostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän