Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
341/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lasten untuvatakin, italialainen merkki, ovh yli 250e luokkaa. Väri oli tosi herkkä ja siksi siinä hentoa tahraa, myin siksi sen muuten ehjän ja lämpimän takin tyyliin 25e ja tahrat mainittu ja kuvattu.

Joku osti sen innoissaan mutta valitti pitkällä sähköpostilla tahroista jälkikäteen. Sanoin että ne oli huomioitu hinnassa, ilman tahroja olisin pyytänyt varmaan 100e sekä tahrat oli tarkkaan kuvattu ilmoituksessa.

Sitten lähetti vielä yhden postin missä sanoi hähää, tahrat lähtivät sappisaippualla. Siihen vastasin vaan että hyvä niin, en itse uskaltanut yrittää puhdistaa jaihan mielellään myin halvalla tahrat ilmoittaen. Kummaa jengiä. Oli varmaan ostanut takin äkkiä ettei kukaan muu vie kun oli niin edullinen eikä huomannut tahrakuvia/lukenut tekstiä. Mutta vahingoniloa tahrojen poistumisesta en ymmärtänyt yhtään.

Vierailija
342/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin naisten nahkahanskoja huutonetissä, tämän tyyliset sirot, mustat ajohanskat. Ostajaehdokas otti yhteyttä ja pyysi saada nähdä kuvan, jossa hanskat ovat kädessä. En nähnyt pyynnössä mitään ongelmaa, joten otin kuvan hanskoista käsissäni. Seuraavassa viestissä sitten pyydettiinkin kuvaa, jossa hanskakäteni olisi joko kaulallani tai paljasta reittäni vasten. Valitettavasti jäi kauppojen teko siihen... olikohan Penttilän poika ostoretkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin aina huvittaa kun itse olen myynyt tavaraa, joka on hyväkuntoista ja ns. merkkitavaraa mutta myyn halvalla koska on ollut tarkoitus vain päästä asiasta eroon. Paljon myös todella hyväkuntoista tavaraa olen lahjoittanut ihan ilmaiseksi. Niin silti melkein aina saa säätää ja odotella, kymmeniä viestejä ja venkslausta ja mittojen kyselyä ja varmistelua ja ja ja, vain koska ostajat ovat naisia. Pätee ilmaiseksi annettuun tavaraan ja siihen ostotavaraan kans.

Mies pistänyt omia kamojaan myyntiin. Hintaa useampi satanen, eka tyyppi kommentoi postaukseen "ostan", kerkeää ehkä toinenkin siihen sanoa että minä ostan, jos Jaska tossa edellä ei ostakkaan. Sitten mies sanoo kellonajan milloin on kotona, tämä ostaja pistää yhden viestin ja kysyy osoitetta. Sitten saapuu tismalleen sovittuna aikana, ehkä minuutin myöhässä ja sanoo että tossa olikin joku iso rekka just tiellä niin piti hetki odotella. Iskee rahat käteen, lastaa ostoksensa autoon ja sanoo moro.

Mies antaa jotain tavaraa pois, eka ottaja sanoo "joo pistän viestiä koska sulle sopii haku" ja jälleen homma toimii automaattisesti.

Olenkin päättänyt että jos tulee vielä tavaraa josta halutaan vain eroon, niin pistän miehen ilmoittamaan siitä ja kun vauva-aika päättyy, niin mies myy kaikki vauvakamat. Minä en jaksa :D "onko tää istuin poikaväreissä" "millä pesuohjelmalla vaatteet pesty" "Minkäkokoinen mutteri noissa vaunuissa on tuolla alaosassa"

Vierailija
344/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin aina huvittaa kun itse olen myynyt tavaraa, joka on hyväkuntoista ja ns. merkkitavaraa mutta myyn halvalla koska on ollut tarkoitus vain päästä asiasta eroon. Paljon myös todella hyväkuntoista tavaraa olen lahjoittanut ihan ilmaiseksi. Niin silti melkein aina saa säätää ja odotella, kymmeniä viestejä ja venkslausta ja mittojen kyselyä ja varmistelua ja ja ja, vain koska ostajat ovat naisia. Pätee ilmaiseksi annettuun tavaraan ja siihen ostotavaraan kans.

Mies pistänyt omia kamojaan myyntiin. Hintaa useampi satanen, eka tyyppi kommentoi postaukseen "ostan", kerkeää ehkä toinenkin siihen sanoa että minä ostan, jos Jaska tossa edellä ei ostakkaan. Sitten mies sanoo kellonajan milloin on kotona, tämä ostaja pistää yhden viestin ja kysyy osoitetta. Sitten saapuu tismalleen sovittuna aikana, ehkä minuutin myöhässä ja sanoo että tossa olikin joku iso rekka just tiellä niin piti hetki odotella. Iskee rahat käteen, lastaa ostoksensa autoon ja sanoo moro.

Mies antaa jotain tavaraa pois, eka ottaja sanoo "joo pistän viestiä koska sulle sopii haku" ja jälleen homma toimii automaattisesti.

Olenkin päättänyt että jos tulee vielä tavaraa josta halutaan vain eroon, niin pistän miehen ilmoittamaan siitä ja kun vauva-aika päättyy, niin mies myy kaikki vauvakamat. Minä en jaksa :D "onko tää istuin poikaväreissä" "millä pesuohjelmalla vaatteet pesty" "Minkäkokoinen mutteri noissa vaunuissa on tuolla alaosassa"

Kyllä ne miehetkin osaa jahkata ja kokeilevat kaikenlaisia temppuja. Tullaan ostamaan vaikka rahaa ei muka ole kuin puolet sovitusta, varataan eikä koskaan enää vastata mihinkään viesteihin, luvataan kahvipaketti tuoda lahjoitetun tavaran vastneeksi eikä sitä koskaan ole mukana. Eli ihan samanlaisia kuin naisetkin usein. Toisaalta naisiakin on sellaisia jotka ei koskaan kysele enempää, maksavat heti ja sovitun summan, kiittelevät ja kehuvat kun ostoksensa ovat saaneet. Meitä on moneen junaan ja ei ole sukupuolesta kiinni.

Vierailija
345/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä mieltä te olette semmoisesta, että myyjä ei vastaa viestiin? Mulla käynyt monesti niin (torissa) , että olisin kiinnostunut ostamaan jonkun tuotteen, laitan myyjälle viestin että olisin kiinnostunut ostamaan jne, mutta myyjä ei vastaa mitään. Mun mielestä se on hieman ärsyttävää. Miksi ei voi vastata, että tuote meni jo (ja sitten poistaa ilmoituksen)?? Niin mä ainakin itse toimin.

Vierailija
346/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa huonekalusettiä. Yöllä oli myyjältä tullut sekava viesti ettei voi tulla kyseiseen paikkaan kun mies pahoinpitelee häntä. Ei iollut kiva lukea viestiä aamulla.

Linkkasin sitten hänelle kaikki mahdolliset auttavat puhelimet ja lyömättömät linjat. Väitti, että kyllä hän pärjää. Facen mukaan vanha pari, jotka joi yhdessä ja erikseen ja joista ukko sitten välillä flippasi. Ei tullut kauppoja.

Vierailija
347/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, myin Toirssa hyväkuntoista vuodesohvaa + divaania erikseen sekä rahia, samaa sarjaa, alihintaan . Rahi ja divaani erikseen menee hienosti, ostajat RAHOINEEN saapui

paikalleen SOVITUSTI . Kiitos tästä. Sitten sohva... Kaveri sopii noudon päivälle x klo 17. Ja jopa tulee n. 200 km päästä, on peräkärry vuokrattuna mutta rouva pomppii ( kirjaimellisesti) sohvan päällä ja sanoo että ei käy. Sitten viestittelyä jonossa oleville. No, mikäs siinä myyn seuraavalle joka hakee samana iltana. Jäin miettimään, että miksi vaivautua sen 200 km ja peräkärry vuokra jos ei osta... Sama se mulle mutta se älytön säätö...

Vierailija
348/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mieltä te olette semmoisesta, että myyjä ei vastaa viestiin? Mulla käynyt monesti niin (torissa) , että olisin kiinnostunut ostamaan jonkun tuotteen, laitan myyjälle viestin että olisin kiinnostunut ostamaan jne, mutta myyjä ei vastaa mitään. Mun mielestä se on hieman ärsyttävää. Miksi ei voi vastata, että tuote meni jo (ja sitten poistaa ilmoituksen)?? Niin mä ainakin itse toimin.

En vastaa jos siellä kysellään jotain lisäkuvia tai mittoja. Menee toisille ilmankin.

Vierailija
349/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovin myynnistä ja lupasin tuoda tavaran ostajalle. Ilmestyin paikalle ja kappas hänellä ei ollut tasarahaa. Eikä minulla vaihtorahaa. Sanon, että saat sillä mitä sinulla on ja ostaja antoi kaikki hilunsa minulle.

Tarinan opetus: varaa tasaraha (ostaja). Varaa vaihtorahaa (myyjä).

Vierailija
350/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kauppaa josta ei meinannut tulla mitään ja yhtäkkiä kävinkin kauppaa ostajan äidin kanssa. Ostaja oli siis alaikäinen ja juuri kun olin menettämässä hermoni, äiti astui kehään ja hoiti hommat loppuun. Mieleeni ei ollut juolahtanutkaan, että vastapeluri oli varhaisteini.

Vierailija
351/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko katsonut roskapostistasi?

Vierailija
352/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovin myynnistä ja lupasin tuoda tavaran ostajalle. Ilmestyin paikalle ja kappas hänellä ei ollut tasarahaa. Eikä minulla vaihtorahaa. Sanon, että saat sillä mitä sinulla on ja ostaja antoi kaikki hilunsa minulle.

Tarinan opetus: varaa tasaraha (ostaja). Varaa vaihtorahaa (myyjä).

Ei, vaan ostaja maksaa sillä rahalla, mikä hänellä on. Eli jos tuote maksaa 14e ja ostajalla on vain 20 euron seteli. Niin voi voi, silloin ostaja maksaa sen kaksikymppisen. Minulla ei ole myyjänä velvollisuutta olla vaihtokassana.

(Tällä keinolla tasaraha löytyy sieltä ostajan taskun pohjalta.... yllättäen....)

Vierailija
353/2608 |
11.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöttötuolia myin ja olipas säätäminen sopivan noutoajan sopimiseksi. Sitten lopulta saatiin sovittua ja n. tunti ennen ostajan tuloa huomaan että voi p.. varaston avain on jäänyt miehen taskuun ja tämä on töissä.

No ei muutakun ilmotus ostajalle että äläpä tulekkaan. Pahoittelin ja lupasin tuoda tuolin ostajalle seuraavana päivänä junalla lastenrattaiden ja muksun kanssa, olikohan kerava tai korso tms juna-asemalle. Onneks asuttiin radan varressa silloin.

Tämmöstä sattuu..

Joillekin tuntuu sattuvan, joo. Itse olisin edellisenä iltana hakenut tuolin varastosta tai vähintään tarkistanut avaimen sijainnin, mutta tykkäänkin olla valmistautunut ja olisin nolostunut tosi paljon jos olisin huolimattomuuttanut aiheuttanut toiselle vaivaa.

Sinulla onkin pään päällä sädekehä.

Vierailija
354/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin kerran myyjänä, että jos vastasin toriviesteihin kännykällä, viestit eivät menneet perille. Ihmettelin, kun kukaan monista kiinnostuneista ei vastannutkaan takaisin

Vierailija
355/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse huomasin kerran myyjänä, että jos vastasin toriviesteihin kännykällä, viestit eivät menneet perille. Ihmettelin, kun kukaan monista kiinnostuneista ei vastannutkaan takaisin

Minä huomasin saman. Ihmettelin kun kukaan ei vastaa ja pari kertaa sovin ekassa viestissäni, joka ei siis mennyt perille, jo nouto ajankin ja sitten olin hämilläni kun kaikki teki oharit vaikka hyvin varmoilta ostajilta vaikuttivat. Onneksi muutama otti yhteyttä uudelleen ja silloin asiaa selvitellessä tajusin ettei kännykällä vastatessa viestin uudelleenohjaus toiminut. Eli viesti ei ohjautunut ostajalle vaan takaisin torin omaan osoitteeseen. Jatkossa kirjoitin itse osoitekenttään ostajan osoitteen ja homma toimi taas.

Vierailija
356/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kerran kurahousut 2 eurolla Torin kautta. Ostaja osti myös 3 muuta vaatetta. Hän laittoi vihaisena viestiä, että 2 euron housuissa oli heijastimessa jotain häikkää! Menetin hermot niin täysin että laitoin hänen tililleen rahat takaisin niistä housuista - idiootti!!!

Vertailuksi: ostin Ice Peakin 8 euron ”uudenveroiset” softshellit ja niissä oli lahkeessa rispauman alkua (vahvistin ompelukoneella, joten en ottanut yhteyttä myyjään), KOSKA 8 EUROA?!?! Turha alkaa riitelemään euroista. Lisäksi itse otan ainakin aina tietoisen riskin, kun en osta kaupasta vaan käytettynä, ja tiedän että käytetty on aina käytetty......

Vierailija
357/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin vastaamatta vain viesteihin, joissa luki jotain tyyliin:

"Moi! Mä näin noi samat kengät facekirppiksellä vähä huono kuntosempina ja ne makso vaan 100 euroo. Sä varmaan myyt ne sit samalla hinnalla? OStan heti!!"

A) En ole facebookissa. Vielä vähemmän jossain niistä miljoonista kirpputoriryhmistä.

B) Jos myyn pari kertaa käytettyjä, OIKEASTI uudenveroisia kenkiä jo ostohintaan verrattuna puoleen hintaan, en aio myydä halvemmalla.

C) Osta ne kengät, toki. Sieltä facekirppikseltä. En pidä huutokauppaa.

Kaikkiin asiallisiin viesteihin vastasin mahdollisimman nopeasti ja tarvittaessa lisäkuvilla. Kaiken olen saanut myytyä haluamallani hinnalla, vaikka pari n. 20v. lissua ovatkin tehneet oharit.

Vierailija
358/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt, ostanut ja antanut paljon nettikirppiksillä. Suurin osa kaupoista on sujunut hyvin ja mallikkaasti. Muutama outo tapaus ollut joista eniten harmittanut ison villamaton myynti. Matto oli siis iso ja käyttämätön, ostajalle näytin mattoa vielä ulkona hänen sitä hakiessa. Seuraavana päivän tuli ostajalta viesti ettei hän haluakkaan mattoa kun oli väärän värinen sittenkin, että voiko perua ja palauttaa? Suostuin tähän ja ostaja toi maton takaisin. Vasta muutaman kuukauden kulutta ajattelin että täytyypä laittaa matto taas myyntiin, avasin paketin ( matto oli paketoitu muovipussiin ja teipillä tiivistetty paketti).  Vaan mitä kummaa, matossa oli viiltoreikiä useampia ja se oli täynnä kissankarvoja! Ostaja oli siis viiltänyt pakettia avatessaan mattoon reiät ja siksi halusi sen palauttaa, lattialla oli kuitenkin ollut jo jonkun aikaa koska täynnä karvoja. Jouduin myymään maton pilkkahintaan reikineen. Silloin ajattelin että ihmiset ovat kyllä niin härskejä...

Toinen tapaus liittyy kolmiosaiseen tasoon. Se oli osastolla annetaan. Nuori mies sitten otti yhteyttä että heille tuo kävisi. Hän tulee lastenvaunuilla kävellen sitä hakemaan n. 5 km päästä! Ilmeisesti reppana oli ajatellut kävellä matkan edes takaisin kolme kertaa sillä lastenvaunuihin mahtuu vain yksi osa kerrallaan. Säälistä sanoin, että raahaudu paikalle niin nostetaan taso mun autoon, heitän sinut sitten kotiin. Kovasti kiitteli, itse ajattelin että jotkut ihmiset elävät täysin ilman realistista käsitystä mistään...

Kolmas oli taas maton ostaja, sovittiin nouto juna-asemalle ja vaihdettiin  puhelinnumerot. Ostajaa ei näy ja puhelinnumero ei ole voimassa. Sähköpostilla sain kiinni, valitteli ettei ehtinyt paikalle mutta voinko tuoda maton hänelle kotiin. En tuonut, seuraava kävi ostamasta kotoani. Joidenkin on vain vaikea ajatella asioita toisen ihmisen kannalta.

Itseä harmittaa tavaroiden, lähinnä huonekalujen myyjät, jotka eivät viitsi laitta ilmoituksiinsa mittoja. Niitä joutuu aina erikseen kysymään, tulee turhaa posteilua. Itsellä on niin haastavat tilat että huonekalujen mitat tosi tärkeitä.

Vierailija
359/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin vastaamatta vain viesteihin, joissa luki jotain tyyliin:

"Moi! Mä näin noi samat kengät facekirppiksellä vähä huono kuntosempina ja ne makso vaan 100 euroo. Sä varmaan myyt ne sit samalla hinnalla? OStan heti!!"

A) En ole facebookissa. Vielä vähemmän jossain niistä miljoonista kirpputoriryhmistä.

B) Jos myyn pari kertaa käytettyjä, OIKEASTI uudenveroisia kenkiä jo ostohintaan verrattuna puoleen hintaan, en aio myydä halvemmalla.

C) Osta ne kengät, toki. Sieltä facekirppikseltä. En pidä huutokauppaa.

Kaikkiin asiallisiin viesteihin vastasin mahdollisimman nopeasti ja tarvittaessa lisäkuvilla. Kaiken olen saanut myytyä haluamallani hinnalla, vaikka pari n. 20v. lissua ovatkin tehneet oharit.

Sit on nää myyjät. Myydään vaatetta 23spk uuden saa kaupasta 24,95€. Myyjä oli tietoinen kaupan hinnasta 😅

Vierailija
360/2608 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä fb kirpiksellä ovat nämä "myyn jos hinta miellyttää" ihmiset. Monta kertaa todennut ettei mikään hinta miellytä 🙄