Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?
Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!
Kommentit (2608)
Myin kirjahyllyä Tori.fi:ssä ja yksi vänkäsi pitkään, että olisi pitänyt vaihtaa hylly Adidaksen todella kirjavaan miesten verkkarikokonaisuuteen, kokoa XL. Olen kokoa S🙄
Vierailija kirjoitti:
Syöttötuolia myin ja olipas säätäminen sopivan noutoajan sopimiseksi. Sitten lopulta saatiin sovittua ja n. tunti ennen ostajan tuloa huomaan että voi p.. varaston avain on jäänyt miehen taskuun ja tämä on töissä.
No ei muutakun ilmotus ostajalle että äläpä tulekkaan. Pahoittelin ja lupasin tuoda tuolin ostajalle seuraavana päivänä junalla lastenrattaiden ja muksun kanssa, olikohan kerava tai korso tms juna-asemalle. Onneks asuttiin radan varressa silloin.
Tämmöstä sattuu..
Vahinkoja sattuu,mutta näköjään korjasit ja hyvitit asian.Iso plussa.Mutta nämä ostajat kun ei edes pahoittele....
Laitan usein ostoilmoituksia..Olin ostamassa pihakiviä.ilmoituksessa oli selkeästi että vain tietty koko kiinostaa.No eikö kaiken kokoista ja mallista tarjottu...ja ehdotettiin jopa ettää saahan niitä helpolla pieneksi!?
Vierailija kirjoitti:
Syöttötuolia myin ja olipas säätäminen sopivan noutoajan sopimiseksi. Sitten lopulta saatiin sovittua ja n. tunti ennen ostajan tuloa huomaan että voi p.. varaston avain on jäänyt miehen taskuun ja tämä on töissä.
No ei muutakun ilmotus ostajalle että äläpä tulekkaan. Pahoittelin ja lupasin tuoda tuolin ostajalle seuraavana päivänä junalla lastenrattaiden ja muksun kanssa, olikohan kerava tai korso tms juna-asemalle. Onneks asuttiin radan varressa silloin.
Tämmöstä sattuu..
Joillekin tuntuu sattuvan, joo. Itse olisin edellisenä iltana hakenut tuolin varastosta tai vähintään tarkistanut avaimen sijainnin, mutta tykkäänkin olla valmistautunut ja olisin nolostunut tosi paljon jos olisin huolimattomuuttanut aiheuttanut toiselle vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämmöstä sattuu..Joillekin tuntuu sattuvan, joo. Itse olisin edellisenä iltana hakenut tuolin varastosta tai vähintään tarkistanut avaimen sijainnin, mutta tykkäänkin olla valmistautunut ja olisin nolostunut tosi paljon jos olisin huolimattomuuttanut aiheuttanut toiselle vaivaa.
Osa meistä ihmisistä on inhimillisen erehtyväisiä. Onneksi
Myin tori.fi sivulla kissalle tavaroita, ruokakippoja, pari katollista vessaa ym. Kuitenkin tavaroita oli aika reilusti ja olin laittanut, että vain nouto, koska en omista autoa ja muutenkin pyysin koko läjästä tavaraa vain 20e, joten en bussillakaan lähde kuljettamaan, koska bussilippu maksaa. No, yksi nainen ilmoitti, että olisi halukas ostamaan nämä tavarat ja sovittiin muistaakseni seuraavalle päivälle, että tulee klo 17 hakemaan kotoani. Seuraavana päivänä sitten tämä nainen laittaa viestiä noin tuntia ennen, kuin hänen olisi tarkoitus tulla tavarat hakemaan ja kysyy, voisinki tuoda tavarat edes lähimmälle bussipysäkille, koska hän ei ole ennen käynytkään siellä missä minä asun, eikä siis olisi kuulemma osannut siellä liikkua. No, sovittiin, että hän katsoo bussin millä tulisi ja joka olisi siinä sovitulla pysäkillä noin klo 17 ja minä olisin siinä tavaroiden kanssa vastassa. Pakkasin kaikki tavarat muovipusseihin ja ne mitkä eivät pusseihin mahtuneet, kannoin kainalossa. Siinä sitten vähän jälkeen klo 17 meni ohi bussi, jolla hänen oli tarkoitus tulla ja minä sitten laitoin tälle naiselle viestiä, että missä olet, odotan pysäkillä? Sitten tulee tekstiviesti "anteeksi minulle tuli yllättävä kiireellinen meno". Ei sitten voinut aiemmin ilmoittaa, ettei pääsekkään tulemaan, koska tuli "yllättävä kiireellinen meno"?! Siinä sitte raahasin ne kaikki tavarat takasin himaan ja tästä ostajasta ei ikinä enää kuulunu mitään, eli ei siis näköjään ollutkaan aikomusta tulla hakemaan. Olisi vaan ihan reilua ilmottaa myyjälle rehellisesti ajoissa, jos ei sittenkään halua ostaa.
Exä antoi ison vaatekaappikokonaisuuden torissa. Englantia murtaen puhuva varasi sen itselleen. Ilmoituksessa oli mitat ja varmistettiin vielä että pitää olla van jotta saa sen vietyä pois. Vakuutteli että vani löytyy. Ukko tuli jollain pikkufarkulla tyylin golf. Sulloi osat sisään ja apupoika istui naama tuulilasissa, takaboksi jäi auki. Annettiin muovipussi merkiksi pitkästä kuljetuksesta taakse kiinni. Vannoivat etteivät mene motarille yms. taajaman ulkopuolelle suuriin nopeuksiin. Vähän mietin pitäisikö kieltää koko juttu.
EiEnääNettikirppiksiä kirjoitti:
Myin tori.fi sivulla kissalle tavaroita, ruokakippoja, pari katollista vessaa ym. Kuitenkin tavaroita oli aika reilusti ja olin laittanut, että vain nouto, koska en omista autoa ja muutenkin pyysin koko läjästä tavaraa vain 20e, joten en bussillakaan lähde kuljettamaan, koska bussilippu maksaa. No, yksi nainen ilmoitti, että olisi halukas ostamaan nämä tavarat ja sovittiin muistaakseni seuraavalle päivälle, että tulee klo 17 hakemaan kotoani. Seuraavana päivänä sitten tämä na9inen laittaa viestiä noin tuntia ennen, kuin hänen olisi tarkoitus tulla tavarat hakemaan ja kysyy, voisinki tuoda tavarat edes lähimmälle bussipysäkille, koska hän ei ole ennen käynytkään siellä missä minä asun, eikä siis olisi kuulemma osannut siellä liikkua. No, sovittiin, että hän katsoo bussin millä tulisi ja joka olisi siinä sovitulla pysäkillä noin klo 17 ja minä olisin siinä tavaroiden kanssa vastassa. Pakkasin kaikki tavarat muovipusseihin ja ne mitkä eivät pusseihin mahtuneet, kannoin kainalossa. Siinä sitten vähän jälkeen klo 17 meni ohi bussi, jolla hänen oli tarkoitus tulla ja minä sitten laitoin tälle naiselle viestiä, että missä olet, odotan pysäkillä? Sitten tulee tekstiviesti "anteeksi minulle tuli yllättävä kiireellinen meno". Ei sitten voinut aiemmin ilmoittaa, ettei pääsekkään tulemaan, koska tuli "yllättävä kiireellinen meno"?! Siinä sitte raahasin ne kaikki tavarat takasin himaan ja tästä ostajasta ei ikinä enää kuulunu mitään, eli ei siis näköjään ollutkaan aikomusta tulla hakemaan. Olisi vaan ihan reilua ilmottaa myyjälle rehellisesti ajoissa, jos ei sittenkään halua ostaa.
Kävi vähän vastaava,painavia kirjoja.
No enää nykyisin vain nouto ja tunnin aikahaarukka ajaksi,muuten en myy.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.
KUN OTSIKOSSA KYSYTÄÄN NIMEOMAAN ITSE KOETTUJA TAPAUKSIA NIIN MIKSI PITÄÄ HETI ALKAA KERTOMAAN JOTAIN TOISEN KÄDEN TARINOITA????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo tennarit on typerä myyntiartikkeli, eikä niitä osta kukaan, paitsi jos ovat Vans tai Converset. Tennareista ei pääse edes lahjoittamalla eroon. Vinkkinä vaan tennareiden myyjille, että helpommalla pääsee viemällä suoraan keräykseen.
Kirjoitatko omien lasten puolesta - ite en voi sietää likaisia merkkitennareita. Mielestäni koko vaikuttaa paljon. Joskus kolmikutoset eivät mene kaupaksi, vaikka käyttämättömät.
No viimeks olin myymässä kokoa 39. Ei niitä ostanut kukaan missään foorumissa. Tennareissa on paha puoli, että kankaassa väkisinkin on pientä likaa heti ekan käytön jälkeen. Lasten tennareita taas on ihan turha edes yrittää, kun ei niitä kukaan osta. Paitsi jos ovat Vans tai Converse. Eikä tämä oo mikään henk.koht. asia, vaan sen voi todeta millä tahansa nettikirpparilla, ei kukaan varaile.
Eli yritit myydä rähjäisiä tennareita ja ihmettelet, kun kukaan ei osta. Kyllä minä sain tennarit myytyä, mitään likaa niissä ei ollut, kun en millään kurakelillä ollut niitä käyttänyt.
En ole nettikirpparilla koskaan myynyt mitään enkä myöskään ostanut mitään, mutta kuulun pariin ryhmään ja oikeasti pakko sanoa, että niillä mammoilla siellä viiraa ja pahasti tai ovat hormonihuuruissaan :D Esim. mitä ihmeen järkeä on ostaa jotain vauvalelua 0,5e hintaan ja hakea se jostain toiselta puolelta kaupunkia ja bensoihin menee joku femma tms. jos autolla liikkuu :D Kuten joku täällä mainitsikin, niin ei maksa VAIVAA :D Jos tosiaan puhutaan näistä lastenvaate ja -tavaranettikirppareista niin en näiden tarinoiden/omien havaintojen perusteella koskaan/ikinä/milloinkaan sekaantuisi niihin. Mielummin hommaa sitten kirpparipöydän jostakin ja myy sitä kautta tavaraa... Tai jos pyytää bodystä euron ni sama lahjoittaa vaikka odottavalle kaverille tai hyväntekeväisyyteen...
Vierailija kirjoitti:
En ole nettikirpparilla koskaan myynyt mitään enkä myöskään ostanut mitään, mutta kuulun pariin ryhmään ja oikeasti pakko sanoa, että niillä mammoilla siellä viiraa ja pahasti tai ovat hormonihuuruissaan :D Esim. mitä ihmeen järkeä on ostaa jotain vauvalelua 0,5e hintaan ja hakea se jostain toiselta puolelta kaupunkia ja bensoihin menee joku femma tms. jos autolla liikkuu :D Kuten joku täällä mainitsikin, niin ei maksa VAIVAA :D Jos tosiaan puhutaan näistä lastenvaate ja -tavaranettikirppareista niin en näiden tarinoiden/omien havaintojen perusteella koskaan/ikinä/milloinkaan sekaantuisi niihin. Mielummin hommaa sitten kirpparipöydän jostakin ja myy sitä kautta tavaraa... Tai jos pyytää bodystä euron ni sama lahjoittaa vaikka odottavalle kaverille tai hyväntekeväisyyteen...
No ei fiksulta kuulosta sekään, että seuraa noita ryhmiä, vaikka ei käy kauppaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei fiksulta kuulosta sekään, että seuraa noita ryhmiä, vaikka ei käy kauppaa!
Aluksi tarkoituksena olikin käydä, mutta sitten kun huomasin, kuinka sekasia mammoja siellä on, niin asiasta on tullut lähinnä viihdettä :D
Ainiin, myin itseasiassa viime talvena käyttämättömäksi jääneen vauvakiikun, mutta laitoinkin sen ilmoituksen Toriin. Huomattavasti fiksumpi markkinapaikka kuin nuo fb:n vauvakirppikset. Kauppa sujui moitteettomasti. Noilla fb-vauvakirppareilla oon lähinnä niiden huumoriarvon takia :D
Vierailija kirjoitti:
Vaunujen kanssa pääsee ilmaiseksi bussilla ja samalla saa jotain sisältöä päivään muutakin kun kyhjöttää neljän seinän sisällä ja ompas noista joskus kaveruuksiakin syntynyt
Laitoin eilen äitini kokopuisen pirttikaluston toriin annetaan palstalle ja olin sopinut erään naisen kanssa, että noutaa klo 19. Äitini (70v) oli sitten laittanut kaikki valmiiksi, pessyt pöydän ja penkit, raahannut ne valmiiksi eteiseen odottamaan että hakijat saisivat sen nopeasti, mutta hakijasta ei kuulunut mitään. Laitoin sitten 19.30 naiselle viestiä, että onko tulossa ja vastasi vaan, että on jo avannut saunakaljan ja voikin noutaa seuraavana aamuna :D No, pöytä meni sitten seuraavalle halukkaalle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tämä nyt niin omituinen, mutta ihmettelin sitä tilannetta kyllä. Pohjustuksen: Asumme miesystäväni kanssa mukavasti suht uudella alueella Helsingissä, 90 neliötä, ylin kerros ja merinäköala, eli puitteet ok. Myin erään vaatteen Torissa, vanhempi nainen tulee sen hakemaan ja n. 15 min valehtelematta menee ristikuulusteluun, että kenen asunto tämä on, omistavatko vanhempamme, lähtipä vielä kiertämään asuntoa. :D En osannut edes sanoa mitään. Tuon jälkeen hän vielä pyysi minua pukemaan(?) vaatteen ylleni jotta näkee miten se istuu. Olisi mennyt itse vessaan pukemaan, kun oli muutenkin olonsa jo kotoisaksi tehnyt. Tästä kunniasta kieltäydyin ja lopulta sentään kaupat tuli tehtyä.
Tsekkasi kämppä ne arvoesineiden tms. varalta. Olisi tullut sissän luvatta seuraavaksi. Viesteissäsi olit jo kertonut koska olet kotona jne. Kannattaa olla tarkkana.
Myin pientä korua. Kerroin tuovani läheisen kaupan pihaan, johon oli helppo löytää ja tulla autolla. Alkoi jankkaus, että eikö voida tulla sun kotoa hakemaan. Mieskin oli tulossa mukaan. En päästänyt kotiini. Miksihän olisi väkisin pitänyt päästä?
Tämä tapahtui viime viikolla.
Olin myymässä pöytää tori.fi sivustolla hintaa 140eurolla.
Päivän jälkeen ilmoituksen teosta sain tekstarin.
Hei, mieheni voi tulla noutamaan pöydän tänään aamulla tarjoan 100e sopiiko kaupat aamulla?
Vastasin myönteisesti, odotin koko aamun ja ketään ei näkynyt. Ostaja soittaa ja pahoittelee ettei pääse tulemaan hakemaan, koska piti käydä hakemaan lapset tarhasta siirrämme kaupat päivälle.
Päivällä ostaja soittaa, ettei miehensä voi hakea, koska yksi lapsista on satuttanut itsensä. Sopiiko kaupat myöheisemmin? Taas minä vastasin myönteisesti. Ilta meni ja ketään ei näkynyt. Sain keskellä yötä viestin, ettei voinut tulla hakemaan, koska miehensä ei ollut ajokunnossa.
Sovin ostajan kanssa kaupat seuraavaksi aamuksi. Taas aamu kului ja ketään ei näkynyt. Möin pöydän seuraavalle ja pahoitin tekstarilla pöydän menneen seuraavalle.
Sain heti uhkailu viestejä naiselta, kuten miten saatoin myydä pöydän ja ymmärränkö että rikoin sopimusta ym. ym. ym. Sitten hänen miehensä soitti uhkasi tulla hakkaamaan minut, koska pöytää en myynyt.
Soitin päivän päästä takaisin molemmille. Sanoin tekeväni rikosilmoituksen seuraavasta viestistä laittomasta uhkailusta ja tuommoisesta käytöksestä, sekä suosittelin lukemaan tori.fi säännöt.
Mistä näitä sekopäitä tulee oikein? Enään en varaile vaan myyn heti ensimmäiselle ostajalle.
Opin läksyni, jos ostaja on epäluotettava sanon tavaran menneen, ettei tule tuommoisia sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Ainiin, myin itseasiassa viime talvena käyttämättömäksi jääneen vauvakiikun, mutta laitoinkin sen ilmoituksen Toriin. Huomattavasti fiksumpi markkinapaikka kuin nuo fb:n vauvakirppikset. Kauppa sujui moitteettomasti. Noilla fb-vauvakirppareilla oon lähinnä niiden huumoriarvon takia :D
Siis ne fb:n vauvakirppareiden sekopäämammat ois varmaan löytäny siitäkin jotain vikaa, vaikka kiikku oli alkuperäispakkauksessaan. Paketti oli kyllä avattu, mutta sen sisältöä eli kiikkua en ollut ottanut edes ulos pakkauksesta. Mutta fb-kirpparilla ois varmaan tullut siitäkin sanomista. Tosin siinä kohtaa ois saanut kyllä valittaa valmistajalle eikä minulle.
Tämmöstä sattuu..