Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2321/2608 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin osto-ilmon erään taiteilijan töistä aiheesta x, ja lopussa ilmoitin, että mahdollisesti saatan olla muistakin töistä kiinnostunut.

Tyyliin "Ostan Tape Taiteilijan ison maljakon, ensisijaisesti sinisen. Mahdollisesti myös muut koriste-esineet kiinnostavat."

Tuli vastaus, että mitkä esineet kiinnostavat. Vastasin, että ensisijaisesti iso sininen maljakko, mutta myös muita voi tarjota.

Ajattelin, että Jes, joku keräilijä rahantarpeessa! Ko.taiteilijan töitä ei ole paljon myynnissä. No, myyjä laittoi sitten kuvia kotinsa erilaisista esineistä, joista yksikään ei ollut ko.taiteilijan, viimeisenä vielä kuva jostain Tiimarin lilasta maljakosta...

Korjasin sitten ilmoani vielä selvemmäksi "myös muut Tape Taiteilijan esineet"...

Vierailija
2322/2608 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan mieluummin jätteisiin lähes uuden veroiset omani ja lasten pieneksi menneet vaatteet kuin tinkaan tuollaisten kaheleitten kanssa, joista kirjoitatte. Just niin omituisia tapauksia kuin arvelinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/2608 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kirppiksien täyspalvelut ovat kyllä loistavia.

Oon vuosia vienyt väh 2 krt vuodessa autollisen.

Korona-aikana tuli käytyä koti läpi pariin kertaan, nyt ei ole enää pöydällistäkään.

Vaikka ulkoistamalla ei parasta hintaa saakaan, pääsee huomattavasti helpommalla

Vierailija
2324/2608 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut ihan oikeasti kahdesti sairaalaan, kun olen varannut torista jotain, enkä mitenkään usein ostele nettikirppiksiltä. 

Vaarallista puuhaa, kannattaa olla extravarovainen jos on varannut jotakin. 

Toinen kerta oli tässä ihan hiljattain, mutta mä olin sen verran hyväkuntoinen, että jaksoin maksaa tuotteen etukäteen sairaalasta käsin ja näin sain myyjän niskasta huohottamasta noutoajankohtaa, eikä haitannut venyminen. :) 

Vierailija
2325/2608 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen, miten joillain (yllättävän usealla) voikin olla pokkaa vielä tingata selkeästi markkinahintaa alemmasta hintapyynnistä. Tulee jopa vähän paha mieli, kun joku tarjoaa esim. 100e arvoisesta tuotteesta, joka itsellä myynnissä 40 eurolla muuton vuoksi, kymppiä. Ja sitten kun se tinkaus tehdään paikan päällä hakiessa, oikein että käytetään hyväksi esim. juuri tuota muuttoa. :/

Vierailija
2326/2608 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miten joillain (yllättävän usealla) voikin olla pokkaa vielä tingata selkeästi markkinahintaa alemmasta hintapyynnistä. Tulee jopa vähän paha mieli, kun joku tarjoaa esim. 100e arvoisesta tuotteesta, joka itsellä myynnissä 40 eurolla muuton vuoksi, kymppiä. Ja sitten kun se tinkaus tehdään paikan päällä hakiessa, oikein että käytetään hyväksi esim. juuri tuota muuttoa. :/

Olin itse muuttamassa taannoin ja lähes kaikki tavarat oli jo muutettu uuteen kotiin, vanhaan jäi vain siivousvermeet ja myytävät. Uusi koti oli lähellä vanhaa, n. 20 minuutin kävelymatkan päässä, joten kävin aina siellä jos joku halusi jotain ostaa.

Sovin noudon Moccamasterista. Ilmoitus oli selkeä, viat oli ilmoitettu ja kone oli toimiva myös vikoineen. Pannun kannessa oli halkeama ja suodatinsuppilon kansi puuttui tai oli sekin haljennut, en enää muista. Näitä myydään varaosina. Jos olisi hankkinut varaosina uudet, olisi silti selvinnyt halvemmalla kuin ostamalla täysin uuden Moccamasterin. Pyysin koneesta 20e.

Nainen saapui, tuli kuulemma kolmella bussilla noutamaan keitintä. Sitten katselin 20 minuuttia kun hän pyöritteli sitä käsissään, katsoi puhelimella että paljonko maksaa uusi pannu ja uusi kansi ja laskeskeli, että niiden hinnalla hän saa jo melkein uuden keittimen. Pannu maksaa siis vajaa 30e ja kansi jonkun kympin. Uusi keitin 170e ja ylöspäin.

Siinä pohdiskeli pitkän tovin ääneen että onko kannattava ostos. Minä meinasin sanoa, että tulit kuitenkin kolmella bussilla sitä ostamaan... Totesin kuitenkin vaan, että niin enpä tiedä, se on sen 20e.

Ja pohdiskelu jatkui. Ei kehdannut ilmeisesti tingata itse vaan odotti että laskisin hintaa. Vaan en laskenut. Hän sitten totesi lopuksi että ei hän nyt taida ottaa. Totesin että okei, tulin tänne tätä varten, mutta selvä homma ja hyvää kotimatkaa.

Hän lähti taas bussille ja minä vein keittimen roskakatokseen lapulla "saa ottaa." Se oli viimeinen myytävä asia ja mittari oli täynnä :D Parin tunnin päästä kun lopetin siivouksen, se oli kadonnut.

Vierailija
2327/2608 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa minigrip pussissa. 4€

Vierailija
2328/2608 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin nettikirpparilla painavan täyspuisen lipaston. Ostaja tuli hakemaan ja ilman kantoapua. Pakotti minut raahaamaan lipaston autoonsa. Käsi oli minulla paketissa. Vitutti.

Vierailija
2329/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2330/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin facen marketplaceen myyntiin tyttären vanhojentanssimekon. Pian laittoi viestiä joku nainen virheellisellä suomella. Nimi ulkomaalainen ja kun menin katsomaan profiilia, niin sen mukaan asui Ranskassa. Alkoi heti epäilyttää. Nainen laittoi, että hän noudattaa puvun lähettipalvelulla ja jollakin systeemillä lähettää rahat. Vastasin, että epäilen nyt tätä juttua. Vakuutteli ja selitti uudestaan miten kaupat hoidetaan. Laitoin, että ei kiitos. Vastasi sitten ok ja lopetti siihen. Siis ihan kuin joku Ranskasta asti ostaisi käytetyn vanhojentanssimekon! Ranskasta löytyy takuulla enemmän pukuja! Muutaman päivän päästä tuli viesti joltakin toiselta ulkomaalaiselta jolle en vaivautunut edes vastaamaan.

Sain mekon lopulta myytyä torin kautta muutamassa tunnissa. Facessa sai roikottaa ilmoituksia useammassa ryhmässä ja marketplacessa ja muutama suomalainen kysyi tarkempia tietoja, mutta kauppoja ei tullut.

Vierailija
2331/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin nettikirpparilla painavan täyspuisen lipaston. Ostaja tuli hakemaan ja ilman kantoapua. Pakotti minut raahaamaan lipaston autoonsa. Käsi oli minulla paketissa. Vitutti.

Mä olen ollut samassa tilanteessa.

Onneksi ilmoituksessa luki en saa kantaa.

Olin selkeesti raskaana. Ostaja tuli yksin. Sanoin nyt en voi auttaa.

Tuli myöhemmin hakemaan, ystävän kanssa

Vierailija
2332/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joutunut ihan oikeasti kahdesti sairaalaan, kun olen varannut torista jotain, enkä mitenkään usein ostele nettikirppiksiltä. 

Vaarallista puuhaa, kannattaa olla extravarovainen jos on varannut jotakin. 

Toinen kerta oli tässä ihan hiljattain, mutta mä olin sen verran hyväkuntoinen, että jaksoin maksaa tuotteen etukäteen sairaalasta käsin ja näin sain myyjän niskasta huohottamasta noutoajankohtaa, eikä haitannut venyminen. :) 

Siis olet joutunut sairaalaan, kun olet "nettikirpparilta" jotain ostanut? Piriäkö ostit?

Vierailija
2333/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ihmeellistä tuossa tinkimisessä on? Eihän huutokauppahuijarikaan maksa 1000 euron arvoiseksi tietämästään tavarasta kuin maksimissaan satasen. Toki huutokaupan jälkeen kuola suupielistä valuen kehua retostelee, että taas tuli 900 euroa voittoa. miksi tietämättömän kusettaminen on huonoa käytöstä yksityiseltä, mutta täysin hyväksyttävää ammattikoijarilta?

Vierailija
2334/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin myyntiin halvalla keittiön pöytäryhmän, kun olin halvalla saanutkin muttei sopinutkaan meille. Jostain Jyväskylän suunnalta soitti nainen, joka kehui hienoa ja halpaa tuotetta ja sanoi että haluaisi sen kun on muuttamassa Helsinkiin, mutta kun tuote on siellä länsirannikolla, niin tuskin kannattaa postilla lähettää ja kun ei tiedä onko sopiva muutenkaan, mutta hieno on, kiitos ja kuulemiin🤔😁

Vierailija
2335/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan mieluummin jätteisiin lähes uuden veroiset omani ja lasten pieneksi menneet vaatteet kuin tinkaan tuollaisten kaheleitten kanssa, joista kirjoitatte. Just niin omituisia tapauksia kuin arvelinkin.

Et sitten voi viedä niitä esim Pelastusarmeijan keräyslaatikkoon?

Vierailija
2336/2608 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin torista ison viherkasvit, jota seuraavana päivänä lähdin autolla noutamaan. Soitin autosta vielä myyjälle ilmoittaakseni että olen nyt tulossa. Myyjä kertoi että turha tulla, kasvi on paleltunut kuoliaaksi.

Vierailija
2337/2608 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kasan vaatteita ja ilmoituksessa mainitsin että meillä ei ole sovitustilaa, periaatteesta en päästä outoa ihmistä vessaan tai makkariin, kun niissä on koruja ja kosmetiikkaa joita voi pölliä. Yksi mamma tuli sitten hakemaan sovittuja vaatteita ja päätti sitten riisua housunsa eteisessä mun edessä ja mieheni ollessa keittiössä näkö etäisyydellä sekä lasten nähden. Pyöri siinä sitten rikkinäisissä (!) pikkareissaan, totesi kolmet housut sopiviksi ja maksoi ne. 

Mies totesi myöhemmin, että mietti jo hetken millä voisi nollata näkömuistinsa, sen verran näki ennenkuin ehti karkuun.

Vierailija
2338/2608 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjoittaisit mieluummin.

Vierailija
2339/2608 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin ebayssä Marimekon kansiota. USAlainen nainen kiinnostui ja huusi kansion itselleen. Sitten alkoi kauhea vääntö postimaksusta. Postimaksu oli selvästi ilmoitettu kuten ebayssä pitääkin. No hänen mielestään se oli liikaa ja hän oli kuulemma ostanut samanlaisen kansion ennenkin ja postitus oli ollut halvempi. Ei auttanut vaikka pyysin tarkistamaan postimaksun postin sivuilta. Sitten kun hän huomasi että en jousta postimaksusta alkoi omituinen valitus sp-osoitteestani koska se ei sisällä omaa nimeäni. Tämä oli hänen mielestään erittäin hämäräperäistä. Huomautin hänelle että hänenkään sp-osoitteessaan ei ollut hänen nimeään. En tiedä onko tämä joku amerikkalainen tapa että asiakas on aina oikeassa ja kun tarpeeksi valittaa niin saa tuotteesta alennusta. Olen lueskellut notalwaysright.com saittia ja epäilen että näin voisi olla.

Myin joskus vintage-vaatteita kansainvälisesti, ja minulla on myös amerikkalaisista ostajista tosi ikäviä kokemuksia, vaikka valtaosa olikin ihan normaaleja. Postimaksuista tuli jatkuvasti valituksia, samoin siitä ettei Yhdysvaltoihin lähetetty paketti ollut muutamassa päivässä perillä. Jopa joulun aikaan olisi pitänyt tavaran tulla perille suorastaan valon nopeudella. (Ja tuohon aikaan Suomen posti oli vielä nopea.)

Muistan yhden ostajan, joka palautti juhlamekon koska väitti olevansa sille allerginen (?), ja se tuli takaisin hajuvedeltä voimakkaasti tuoksuvana ja meikkitahran kera. Oli ilmeisesti jo tehtävänsä tehnyt juhlissa.

Toinen ostaja tuli ilmeisesti katumapäälle ja ajatteli, että hyökkäys on paras tapa saada tahtonsa läpi. Jätti raivokasta negatiivista palautetta, jossa väitti, että puseron hihassa oli valtava ruokatahra, joka sai hänet oksentamaan (!) kun hän näki sen :D Sellainen juttu vaan, että pusero oli täysin käyttämätön, alkuperäinen hintalappu mukana (vaikka vanha olikin), ja kuvissa näkyi selvästi, ettei hihassa ollut minkäänlaista tahraa. No, otin palautuksen kuitenkin vastaan. Luulin että kyse oli jostain niin pienestä tahrasta, että se oli jäänyt minulta huomaamatta eikä erottunut kuvissakaan, mutta kun pusero tuli takaisin, näin että ostaja oli hieronut jotain puuroa tai muuta mössöä pitkin hihaa niin, että kuivapestävä vaate oli ihan pilalla. Tämän lisäksi hän ei ikinä poistanut tai muokannut raivokasta palautettaan, vaikka sai rahansa heti takaisin...

2340/2608 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tavara myynnissä,tulee kyselyjä.On .Oletko kiinnostunut ? Ei kuulu mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme