Kokemuksia kuivausrummusta?
Ostin kuivausrummun viimeviikolla kun ei riitä tilat pyykkien kuivattamiseen.
Melkein kaikissa vaatteissa tuntuu olevan rumpukuivauksen kieltävä merkki. Olen vähän maalaisjärkeä käytellen kuitenkin sullonut vaatteita rumpuun ja ovat säilyneet vahingoittumattomina. Myyjä mainosti myös, että huonepöly vähenee kuivausrummun myötä, oletteko huomanneet että näin olisi?
Kommentit (7)
Meillä on ollut kuivausrumpu monta vuotta. Olen kyllä sullonut kaikki vaatteet aina rumpuun enkä välittänyt kielto merkeistä. Hyvin on vaatteet kestänyt. Sitä paitsi meillä on varovainen kuivaus-ohjelma. Pölyn vähenemisestä en osaa sanoa, mutta vaatteet hieman kutistuu rummussa.
Meillä kuivausrumpu käytössä pari-kolme kertaa viikossa. Kyllä vaatteista kerta kerran jälkeen lähtee paljon sitä nukkaa ja pölyä, kuluttanee vaatteita ajanoloon?
Yritin kuivausrumpua ostaessa olla ekologinen ja saada A-energialuokan konetta kun sähkö on niin kallista. Myyjä sanoi, ettei sellaisia valmistetakaan, kaikki ovat C:tä.
Minäkin tyhjennän sen jokaisen kuivauskerran jälkeen. Meillä on lemmikkejä ja olen huomannut, että niiden karvat irtoavat vaatteista kuivausrummussa, mikä on siis vain positiivista koska niitä on muuten niin hankalaa saada pois.
Meidänkin rumpu on C luokkaa energiankulutuksessa.
ap
kävin kans kattelemas uutta vehjettä kaikki c-luokkaa mut ei se niin hirveitä kuitenkaan sitä sähköä kuluta! ite olen niin laiska ja mukavuuden haluinen että ' ' maksan' ' mielelläni 20ctn että kuivausrumpu pyörittää koneellisen vauvan pienen pieniä vaatteita kuivaks, eikä tarvitse niitä viritettä narulle ja oikoa kuivina uudelleen.. Rumpuvaatteet on meil anakin ihanan rypyttömiä!
Jos tilat ei riitä kuivaamiseen, niin silloin kuivausrumpu ajaa asian.
Mutta, se nukkaannuttaa ja kutistaa pyykkiä.
Itse omistan kuivausrummun, mutta käytän sitä vain talvella ja sadesäällä. Tuuli ja aurinko kuivattaa lopun ajan.
Kesällä naruilla kuivatuista tulee kovia, rumpu saa ne ihanan pehmeiksi. Ainoastaan lakanat kuivaan naruilla, kun ei niistä tule rummussa hyviä.
Eikä kutista, jos kuivaat oikein.
..nekin missä rummun kieltävä merkki.. eipä ole vaatteille kuinkaan käynyt mutta ymmärrän kyllä että omaa typeryyttäni on jos jokin menee pilalle.. Mitä muka niille vaatteille voisi tapahtua kuivauksenaikana? Saa ne silittääkkin..
Meille hankittiin rumpu koska olen pölyallerginen, helpotaa ainakin mun oireita, varsinkin talviaikaan. Kun tyhjennät sen nukkasihdin niin huomaat kuinka paljon vähemmän pölyä ja nöyhtää tulee huoneilmaan ihan kongreettisesti! On muuten kamala mälli, yöks! Toinen syy rummun hankkimiseen oli vauvan vaatteet, niitä on mielestäni v-mäinen ripustella kuivumaan kun niitä likastuukin aika vauhtia..