miksi ette moikkaa kun tulette sisään pieneen myymälätilaan?
Olen kuitenkin siinä metrin päässä ja tervehdin ensin.
t: kassa
Kommentit (11)
Joskus nuorena olin itseni kanssa niin solmussa että oli kuukauden paras suoritus jos yleensä uskaltautui ulos ovesta. Silloin toivoi kovasti ettei kukaan kiinnittäisi huomiota ja paniikkikohtaus tuntui väijyvän aina nurkan takana. Sittemmin pahimmat ongelmat ovat jääneet taakse ja on kertynyt kokemusta erilaisista asioista, myös myymälätyöstä, ja nykyään tervehdin aina. Tässä siis yhden ihmisen "selitys"... Meitä on moneksi, ja on erilaisia kriisejä...
Mä aina tervehdin, vaikka osa myyjistä katsoo mua kieroon, kun näytän vähän erilaiselta. Ja kiitän kans maksun jälkeen.
Moikkaan, vaikka usein pienessä myymälässä haluaisi vältellä kontaktia myyjän kanssa. Niissä harvemmin on muita paikalla, kuin toimeton myyjä, joka hyökkää haukkana palvelemaan, kun itse haluaisi vaan rauhassa katsella tarjontaa.
Moikkaan, ainakin jos mulle moikataan. Luulen, että jotkut pelkää sitä, että jos herättävät huomiosi, tulet kyselemään tarvivatko he apua ja yrität myydä heille tavaraa. Itse vihaan sitä kun koko ajan kysellään ja vielä monta myyjää peräjälkeen. Ymmärrän, että "pitää olla palvelualtis ja blaa blaa blaa", mutta itse toivoisin, että mut jätetään rauhaan. Tulen kyllä sitten itse kysymään jos tarvin apua. Pitäisi keksiä joku koodi, millä voisi selväksi viestittää ympäristölleen olevansa introvertti joka ahdistuu huomiosta. Niin tai näin, tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin.
En pidä myyjiä oikeastaan ihmisinä.
Siksi, etten halua myyjää tyrkyttämään kaikkea. Ärsyttävää nykyään, kun ei rauhassa saa katsella.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, etten halua myyjää tyrkyttämään kaikkea. Ärsyttävää nykyään, kun ei rauhassa saa katsella.
toki annan rauhassakin katsella, mutta usein sitten tarvitaankin apua 10 sekunnin päästä....
ap
Mä ainakin moikkaan ja aina. Myös bussinkuljettajaa noustessani bussiin, naapureita, jopa postimiestä jos sattuu just olemaan laatikoilla kun haen postin. Moikkaaminen on kanssaihmisen huomioonottamista.
Tervehdin. Aina myyjä ei vastaa.