Varhaiset vaihdevuodet?
Onko kellään? Kokemuksia? Mitä oireita oli ja miten todettiin?
Olen kolmekymppinen, ja yllättäen alkaneet kummalliset oireet (voimakkaimpana jatkuvasti kuuma olo, vaikka normaalisti olen aina ja kaikkialla jäässä) ovat googlailun myötä alkaneet vaikuttaa varhaisten vaihdevuosien oireilta. Kuukautisista en osaa sanoa mitään, koska syön pillereitä ja vuoto tulee niiden vuoksi säännöllisesti.
Kommentit (9)
Mulla myös hiukset ohentuneet!
Mahtaakohan näin epämääräisellä oirekuvalla päästä lääkärin puheille?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaakohan näin epämääräisellä oirekuvalla päästä lääkärin puheille?
Lääkärin puheille pääsee kun menee vaan, vaikka ilman mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Kilpirauhanen oikkuilee?
Tää mullekin tuli mieleen. Vaihdevuodet erittäin epätodennäköiset tuossa iässä. Joku muu syy todennäköisempi. Lääkäriin siis!
Kilpirauhasarvot multa on testattu monesti, ovat olleet aina kunnossa. Olisi kyllä varmasti järkevää käydä testaamassa uudestaan.
Muutama vuosi sitten kärsin myös kaksi vuotta lapsettomuudesta, mutta en koskaan tullut tutkineeksi syitä, koska erosimme ja lapsihaave meni jäihin siinä samalla. Onkohan mun munasarjojeni toiminta alkanut hiipua jo tuolloin..?
ap
Menkää lääkäriin, pahimmillaan kasvain voi tehdä tuollaista..
Jos oisin sinä, varaisin ajan gynelle. Ja just semmoselle, joka erikoistunut gynekologiseen endokrinologiaan, ja kilpirauhasen vois testata.
Minuakin kiinnostaisi, sillä epäilen omalla kohdallani myös vaihdevuosioireita (olen tosin jo 35).
Olen aina ollut vilukissa, nykyään aina kuuma ja hiki valuu. Lisäksi kuukautiset vaikuttavat niukemmilta kuin ennen (aloitin tosin kuukautiskupin käytön juuri samoihin aikoihin kun huomasin tämän oireen), ja hiukseni ovat ehkä alkaneet ohentua.