Kauanko purkkihernekeittoa keitetään ja missä lämpötilassa? (Jalostaja)
Purkin kyljessä ei ole ohjetta ja netistä löydetyt ohjeet sotivat keskenään. Apua äkkiä!
Kommentit (41)
Tyhjennä purkin sisältö kattilaan. Laita puoli purkillista vettä sekaan. Laita levylle ja sekoita. Riittää kun on kiehumispisteessä. Levy pois päältä ja soppa lautaselle.
Laita säilyketölkin kansi roskissa tölkin sisälle, ettei tule haavaa roskapussia käsitellessä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjennä purkin sisältö kattilaan. Laita puoli purkillista vettä sekaan. Laita levylle ja sekoita. Riittää kun on kiehumispisteessä. Levy pois päältä ja soppa lautaselle.
Laita säilyketölkin kansi roskissa tölkin sisälle, ettei tule haavaa roskapussia käsitellessä.
Siis levyn kuumetessa voit sekoittaa.
Hernekeitto on hyvä ruoka silloin tällöin, voittaa grillituotteet kuus-nolla.
Hyvä jos opit huolehtimaan ruokailusta.
Säännöllinen ateriarytmi on paras.
Niin ja tiskaa kattila heti käytön jälkeen, ennenkuin ruoka jämähtää kattilaan. Vähän pyöräytä harjalla, huuhdo ja kattila on valmis seuraavaa keittämistä varten.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaisen klöntin saisi, jos lihatiskiltä pyytäisi palvikinkun niskaa :)
No joo: vähän vettä kattilaan, sinne hernaripurkin sisältö, lämmitetään, annokseen kourallinen sipulisilppua. Pierettää, se on varma.
Lihamestarin possun mureimman osan täydentämään hernekkeiton maun. Siitä possusta mitä lihamestari siinä työn ohessa on kasvattanut omalla mökillään työnsä missä viipaloi paloittelee possuja sekä lehmiä. Niska varsinkin palvikinkulla on sian herkullisin kohta missä liha kohtaa rasvakerroksen täydellisesti sulautuen ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi purkkihernarin lämmitysohjetta ja eikö täällä jo joku elbaileva idiootti ala selittää ihan muuta.
Ni, pääsihän pätemään 🤣Kiitos kun pilasit minun illan. Minä liotan itse herneet ja lisään palvikinkun niskaa siihen hernekkeittoon lopuksi. Purkkiruuat on täynnä niitä e koodeja ym. lisäaineita. Onko sinulla nyt hyvä mieli kun sait minulle pahan mielen? Mikä sinun onkelma oikein on kun olet noin ilkeä !?
Piti oikein käydä kaapilla tarkistamassa: Jalostajan hernekeitto, aineet: vesi, herne, sianliha, silava, suola
Suolako sinulle se lisäaine?
E koodien takana on paljon ihan normaaleja, luonnollisiakin aineita
Esim E300 = C vitamiini, E162=punajuuriväri jne.
Uskallatko syödä puolukoita: sisältää viittä eri E-koodia. Happoja E200 ja E210, hyytlöimisainetta E440, väriaineita E160a ja E163.
Jalostajan hernarin voit laittaa kattilaan ilman sitä metallikuorta. Laita purkki kuohukermaa sekaan sekä puoli putkea sinappia. Kutosella keittelet ja sitten piimän ja ruisleivän kera huiviin. Prööt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kysyi purkkihernarin lämmitysohjetta ja eikö täällä jo joku elbaileva idiootti ala selittää ihan muuta.
Ni, pääsihän pätemään 🤣Kiitos kun pilasit minun illan. Minä liotan itse herneet ja lisään palvikinkun niskaa siihen hernekkeittoon lopuksi. Purkkiruuat on täynnä niitä e koodeja ym. lisäaineita. Onko sinulla nyt hyvä mieli kun sait minulle pahan mielen? Mikä sinun onkelma oikein on kun olet noin ilkeä !?
Ihan kuin palvikinkussa ei olisi koodeja. Meillä hernekeitto on pikaruoka. Siksi koska se purkkihernari on ok. Se menee jopa kylmänä-hätätapauksissa. Jos teen itse, niin teen savuluista, koska linkistä ei tule mitään kunnon makua.
Minun savuluuasenteeni onnsamanlainen, kuin sinun kinkku. Eli inhottavan ylimielisen oloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaisen klöntin saisi, jos lihatiskiltä pyytäisi palvikinkun niskaa :)
No joo: vähän vettä kattilaan, sinne hernaripurkin sisältö, lämmitetään, annokseen kourallinen sipulisilppua. Pierettää, se on varma.
Lihamestarin possun mureimman osan täydentämään hernekkeiton maun. Siitä possusta mitä lihamestari siinä työn ohessa on kasvattanut omalla mökillään työnsä missä viipaloi paloittelee possuja sekä lehmiä. Niska varsinkin palvikinkulla on sian herkullisin kohta missä liha kohtaa rasvakerroksen täydellisesti sulautuen ruokaan.
Mitä tarkoitetaan niska palvikinkulla? Palvattua niskaa vai palvikinkkua lisäksi niskan kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti oikein käydä kaapilla tarkistamassa: Jalostajan hernekeitto, aineet: vesi, herne, sianliha, silava, suola
Suolako sinulle se lisäaine?E koodien takana on paljon ihan normaaleja, luonnollisiakin aineita
Esim E300 = C vitamiini, E162=punajuuriväri jne.
Uskallatko syödä puolukoita: sisältää viittä eri E-koodia. Happoja E200 ja E210, hyytlöimisainetta E440, väriaineita E160a ja E163.[/quoteMäkin olen pyrkinyt karsimaan arjestani e koodit, hankalimpia karsittavia happi (e948) ja hiilidioksidi (e290)
Miten voi aina joku tulla vinoilemaan,oli kysymys mikä tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkelma ja e koodit. Nyt herneet likoamaan hernekkeittoa varten. Ja palvikinkun niskaa siihen. Voi perse ja pää!
Jos sinä et osaa tehdä hernekkeittoa niin ei se ole minun mikreeni tai propleema. Sinulla taitaa kalsarit hinkata ja olla paha olla kun noin tiuskit. JA syö vaan niitä e koodeja mutta älä lapsille niitä anna! Miksi sinä ihan oikeasti olet noin ilkeä etkä suostu keskustelemaan asioista niinkuin akuiset!?
Jalostajan hernekeitto
Vesi, herne, sianliha, silava ja suola. Lihapitoisuus 4 %, lihaa ja lihaan verrattavia valmistusaineita yht. 6 %. Suolapitoisuus nautintavalmiissa tuotteessa 0,7 %
Ei ole E-koodeja
Ei siihen mitään kattilaa tarvita, suoraan vaan levylle porisemaan. Jos unohtui kantta raottaa niin sekin poksahtaa itsestään auki.
Ja eikun syömään
:DDD Ei vitsi xDDD Etsin vastausta kysymykseen justiin Googlea käyttämällä, mutta sun vastauksesta sai sen verran hyvät naurut, että ajattelin ilmaista sen tässä ennen kuin siirryn selkeisiin vastauksiin. :D
Se on metallipurkissa niin voihan siinä haarukka ja ulosvedossa päätyä metalliva suolistoon
Kyllä sitte köyhä keittää jaksaa, mutta jäähdyttämisestä tietoakaan!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvi keittää. Lämmittäminen riittää. Siitä saa myös hyviä vegaanipihvejä kun leikkaa siitä pötkelöstä siivuja, leivittää ja paistaa rasvassa.
Jalostajan peruskeitto ei ole vegaanista, kyllä niistä pihveistä tulee lihapitoisia. Etkö sinä pöljä ymmärrä vieläkään, että suurin osa suomalaisista on sekasyöjiä ja sellaisina onneksi pysyvätkin?
Avaa tölkki, ja lusikoi ääntä kohti. Mitään kommervenkkejä ei tarvitse tehdä.
Keitto on heti valmis syötäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvi keittää. Lämmittäminen riittää. Siitä saa myös hyviä vegaanipihvejä kun leikkaa siitä pötkelöstä siivuja, leivittää ja paistaa rasvassa.
Noin olen tehnyt. Tölkkiin pitää tehdä reikä pohjaan. Sitten avataan kansi. Puhalletaan pohjassa olevaan reikään, jolloin sisältö putkahtaa pötkönä ulos.
Siitä leikataan väh. neljä siivua koko pötköstä. Palat pyöräytetään vatkatussa kananmunassa ja sen jälkeen korppujauhoissa. Nämä paistetaan pannulla voissa.
Päälle voi lisätä haluamaansa juustoa esim.
Sehän on periaatteessa kypsää, joten tarvitsee vain muistaa lisätä vesi, sekottaa ja kuumentaa suuhun sopivaksi. Tosin Jalostajan hernekeitoista on löydetty torakoita, joten hyvä keittäminen ja "sattumien" seulominen on suositeltua.
Lämmitetään ja sekoitetaan jatkuvasti kunnes keitto on 97,4 asteen lämpöistä. Tuon yli ei saa päästää missään tapauksessa