Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan lakanat pitäisi pestä kerran viikossa!
Kommentit (21)
Muutaman viikon välein tulee vaihdettua, mutta kesällä useammin, kun hikoilee enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse jaksa pestä vain 3-4 viikon välein.
Hyi, nukut siis sonnassasi!!! :-¤
Vierailija kirjoitti:
Vähintään joka toinen viikko, tyynyliina kerran viikossa ainakin.
Meillä vaihdetaan tyynyliina joka viikko, alulakana joka toinen viikko ja pussilakana kerran kuussa. Pyykit pestään hajusteettomalla pesuaineella ilman huuhteluainetta ja kuivataan kuivausrummussa, jolloin niistä lähtee irtonukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, nukut siis sonnassasi!!! :-¤
Kuule, tuo sun tapasi kakata sänkyyn ei todellakaan ole mitenkään normaali. En tunne ketään, joka kakkaisi sänkyynsä, joten älä nyt kuvittele, että kaikki muutkin tekisivät niin.
Minusta perin viikon välein riittää, koska pitää ottaa huomioon myös vedenkulutuksen ja pesuaineen aiheuttamat saasteet vesiin yms. Käytettävä biologisesti hajoavaa pesuainetta. Huuhteluaine on ihan turha lisäkemikaali pesuissa.
Vierailija kirjoitti:
ja tutkimuksen rahoitti...
Lakanoiden, pyykkikoneiden ja pesuaineiden valmistajien yhdistys :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaihdetaan tyynyliina joka viikko, alulakana joka toinen viikko ja pussilakana kerran kuussa. Pyykit pestään hajusteettomalla pesuaineella ilman huuhteluainetta ja kuivataan kuivausrummussa, jolloin niistä lähtee irtonukka.
Miten muistat tämän aikataulun? Merkitsetkö kalenteriin?
Siellä ollaan kengät jalassa kaikkialla, joten huonepölyä ja muuta likaa enemmän
Viikon välein vaihdan koska mikään ei ole ihanampaa kuin puhtaiden lakanoiden ilta :).
Totta kai pitää.
Ihmiset hikoilevat puoli litraa yössä. Minä en halua nukkua saastassa.
Oikeasti, älkää naurako! Olin vaihto-oppilaana Jenkeissä 80-luvun lopussa. Mulla oli itseneulottu neule (hei sähkönsinistä ja mustaa), josta pidin kovasti. Mulla oli se päällä koulussa ma ja sitten ti-aamuna ajattelin, että kylmä päivä taas, niin laitoin sen ylleni.
Useampi, ihan tuntematonkin, mainitsi minulle "You wore that yesterday omg" ja tajusin, että vaan köyhät luuserit käyttää samaa vaatetta peräkkäisinä päivinä ja siihen toi lakanahommakin perustuu.
Koska mä voin. Mulla on siis niin monet lakanat kaapissa...
Vierailija kirjoitti:
Viikon välein vaihdan koska mikään ei ole ihanampaa kuin puhtaiden lakanoiden ilta :).
Appiukkoni aina muisteli puhtaan pyllyn juhlaa, kun oli lauantai... sauna you know...
Olen aina pessyt lakanat vähintään kerran viikossa tai jopa useammin.