Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa "kunnon" koiran mutta rotikkaan en suostu

Vierailija
05.05.2018 |

Labbiksissa mietityttää pystytäänkö vastaamaan energiantarpeeseen, ainakin ne on jonkinlaisessa adhd-maineessa 😅 Mutta muuten labradori olisi se ykkösvaihtoehto minulle.

Koirataustaa on 2x perhoskoira, 1 terrierimix ja 1 chihuahua. Mies ei halua enää pientä koiraa, eikä minullakaan isoa vastaan mitään ole, mutta en tunne isoja rotuja niin hyvin. Ja rotikan vaikeus vähän mietityttää minua, ison koiran koulutus on kuitenkin entistä isompi vastuukysymys.

Ja lapsiperhe ollaan... perhekoiraksi tulisi, en ole kiinnostunut mistään tavoitteellisesta harrastamisesta tms. Ehdotuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäm koulu?

Vierailija
22/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berni sopii lapsiperheeseen, mutta ovat todella huomionkipeitä ja jotkut yksilöt todella itsepäisiä, joten vaativat kyllä hyvän koulutuksen (helppoja lahjoja). Aikuisempana vähän laiskoja ja tykkäävät "retkeilystä" - ota siis eväät mukaan... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rotweilereilla on aika paljon luonnehäiriöitä. En ottaisi ikinä.

rottweiler on jalostettu pilalle. Eli aivan arvoisien kasvattajien syytä.

80-lukuun asti rotu oli paras.

Nyt on haettu terävyyttä, puolustushalua ja tarmoa.

Vierailija
24/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaenglanninlammaskoira. Lapsirakas, älykäs, hyväntuulinen ja sopeutuvainen. Tykkää kaikista.

Vierailija
25/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leonbergin koiralle iso peukku. Ylväs koira joka rakastaa ja on lempeä. Uskollinen ja luontaisilla suojeluvaistoilla varustettu.

Vierailija
26/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen joku lattiamoppi pitää olla, ja tyttökoira että voivat sekarotuiset rakit nylkyttää sitä.

Vierailija
27/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernin paimenkoira, kultainennoutaja tai collie

Vierailija
28/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vaikka tanskandoggi rotikan sijaan. Ne on hyväluonteisia ja kokoa riittää.

"Tanskandoggi on perusluonteeltaan ystävällinen, itsevarma, helposti käsiteltävä ja lempeä koirarotu. Tanskandoggit ovat älykkäitä koiria ja oppivat nopeasti. Ne ovat rauhallisia ja hiljaisia eivätkä yleensä hauku syyttä. Luonteeltaan rodunomaisella tanskandoggilla on korkea ärsytyskynnys, eikä se ole käytökseltään hyökkäävä. Se on myös pidättyväisen välinpitämätön vieraita ihmisiä kohtaan."

Vierailija
29/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut alaskanmalamuutti. Iso ja takuulla "miehekäskin" ulkonäöltään. Liikuntaa toki isot koirat tarvitsevat aina. Meidän koira oli lähinnä seurakoira, mutta talvisin laitettiin sille vetovaljaat, liinat ja pulkka perään. Pulkkaan laitoin lapset istumaan ja sitten ulkoilemaan. Olin yh eli oli vain yksi aikuinen koirasta huolehtimassa. Ongelma tämän rodun kanssa on, että ne eivät ole aina kovin sosiaalisia muita koiria kohtaan vaan vaativat sosiaalistamista eikä lapset voi ulkoiluttaa tällaista kuormanvetokoiraa, varsinkaan, jos sitä ei ole koulutettu. Fyysisillä voimilla ei siis malamuuttia pidellä. 

Vierailija
30/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki vastaajille: Koirarotujen nimet ovat yhdyssanoja & pienellä alkukirjaimella: suomenpystykorva, leonberginkoira, berninpaimenkoira, labradorinnoutaja jne.

Aloittajalle sanoisin, että kohdista haku seurakoiriin, jos ei ole kiinnostusta minkäänlaiseen harrastamiseen. Ei siis palvelus-, metsästys- tai rekikoiria.

Vierailija
31/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Amerikanakita

Aivan mahtava rotu!

Amerikanakita on kyllä mahtavan näköinen koira, mutta todella vaativa kouluttaa eikä sitä suositella esim. ensimmäiseksi koiraksi. Todella reviiritietoinen, ei hyväksy helposti laumaan muita tulokkaita eikä tule usein toimeen muiden koirien kanssa. En ehkä suosittelisi lapsiperheelle.

Vierailija
32/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei ota pölymoppi. et osaa todellakaan hoitaa mitään isoa koiraa jos täällä kyselet mikä rotu olisi hyvä.

just huomaa että ollaan ottamassa sitä samaa rotua mikä on kavereilla. hei haloo jos mies päättää ottaa koiran niin hän sen sitten hoitakoon ja sinä akkana hoitelet kakarat.

siinä mitään ihmeellistä ole. kyselyjä aivan turhaan. tutki kennelliiton sivuja. sieltä löydät eri rotuja ja tiedot niistä senkin tumpelo.

minun mieheni oli ostanut koiran meille enkä siitä mitään sanonut sen enempää. iso rotu ja molemmat hoidetaan sitä ja nyt muitakin koiria. ja vielä hauska juttu minä ostin hevosen enkä kysellyt mitään mieheltä. hän hoitaa nyt hevosia ja koiria samoin kuin minäkin. yhteispelillä se sujuu.

eikä sinun miehesi tarvitse mitään lupaa sinulta jos ostaa ison koiran niin ostaa. ihme akkoja tämänpäivän akat kun ei osaa mitään tehdä kuin kyselmällä netissä ventovierailta ihmisiltä neuvoja.

vielä tiedoksi meillä on kolme kissaa, hevosia, koiria ja kaikki hoidetaan yhdessä niitä. mutta ne tarvitsevat tilaa, ruokaa, liikuntaa, lepoa ja erityisesti rahaa niihin kuluu. raha on vain väline hankkia niitä ja jos tulee eläinlääkärissä käyntejä niin se maksaa. 

kaikille haukkujille jotka meinaavat tätä kirjoitusta haukkua niin EVVK. me emme myy mitään koiria tai muitakaan eläimiä mutta olemme halunneet ostaa erilaisia eläimiä meille kun meille siihen puitteet ja mahdollisuudet. kaikki eläimet ovat meidän perheenjäseniä ei niitä tosiaankaan myydä vaan pidetään itse ja jos ei itse pystytä pitämään esim sairaus niin sekin asia on hoidettu että eläintenhoitaja tulee meille asumaan ja hoitaa eläimet. sopimus on jo tehty. kaikki pitää huomioida eläintä hankkiessa mitä tulee eteen esim 10 tai 20 ajalla.

Vierailija
33/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei ota pölymoppi. et osaa todellakaan hoitaa mitään isoa koiraa jos täällä kyselet mikä rotu olisi hyvä.

just huomaa että ollaan ottamassa sitä samaa rotua mikä on kavereilla. hei haloo jos mies päättää ottaa koiran niin hän sen sitten hoitakoon ja sinä akkana hoitelet kakarat.

siinä mitään ihmeellistä ole. kyselyjä aivan turhaan. tutki kennelliiton sivuja. sieltä löydät eri rotuja ja tiedot niistä senkin tumpelo.

minun mieheni oli ostanut koiran meille enkä siitä mitään sanonut sen enempää. iso rotu ja molemmat hoidetaan sitä ja nyt muitakin koiria. ja vielä hauska juttu minä ostin hevosen enkä kysellyt mitään mieheltä. hän hoitaa nyt hevosia ja koiria samoin kuin minäkin. yhteispelillä se sujuu.

eikä sinun miehesi tarvitse mitään lupaa sinulta jos ostaa ison koiran niin ostaa. ihme akkoja tämänpäivän akat kun ei osaa mitään tehdä kuin kyselmällä netissä ventovierailta ihmisiltä neuvoja.

vielä tiedoksi meillä on kolme kissaa, hevosia, koiria ja kaikki hoidetaan yhdessä niitä. mutta ne tarvitsevat tilaa, ruokaa, liikuntaa, lepoa ja erityisesti rahaa niihin kuluu. raha on vain väline hankkia niitä ja jos tulee eläinlääkärissä käyntejä niin se maksaa. 

kaikille haukkujille jotka meinaavat tätä kirjoitusta haukkua niin EVVK. me emme myy mitään koiria tai muitakaan eläimiä mutta olemme halunneet ostaa erilaisia eläimiä meille kun meille siihen puitteet ja mahdollisuudet. kaikki eläimet ovat meidän perheenjäseniä ei niitä tosiaankaan myydä vaan pidetään itse ja jos ei itse pystytä pitämään esim sairaus niin sekin asia on hoidettu että eläintenhoitaja tulee meille asumaan ja hoitaa eläimet. sopimus on jo tehty. kaikki pitää huomioida eläintä hankkiessa mitä tulee eteen esim 10 tai 20 ajalla.

Itse nyt satun tykkäämään siitä että voi käydä keskustelua ja vaihtaa ajatuksia 😊 Jos sinua ärsyttää asioista keskustelu olet ehkä väärässä paikassa? (=keskustelupalsta)

Meidän parisuhteessa päätökset tehdään yhdessä ja koiria on ollut maks. 2 kerrallaan niin riittää aika ja resurssit hyvin. Koirat on perheenjäseniä ja niiden hankinta tehdään yhdessä.

Kiitos kaikille ehdotuksista,lisää saa laittaa 😊

ap

Vierailija
34/34 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranliha on oikein maukasta grillattuna

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä