Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö lähihoitajaopiskelihan käydä eri paikoissa harjotteluissa?

Vierailija
04.05.2018 |

Päiväkoti, vanhainkoti jne..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Vierailija
2/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse juuri tietyissä paikoissa. Täytyy suorittaa tietyt harjoittelut, mutta ei mitään tiettyä pakollista paikkaa. Täytyy vaan miettiä onko paikka sellainen, jossa voi ko harjoittelun tehdä. Ei siis ole pakko olla juuri päiväkodissa tai vanhainkodissa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajia koulutetaan liikaa. Kaikki työttömät työnnetään lähihoitajakoulutukseen. Soveltuvuustestit on poistettu alalta. Kaikki pääsevät alalle, päihderiippuvaiset ja mielenterveys ongelmaiset.

Vierailija
4/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut jostakusta, joka joutui käymään kaikki työssäoppimisensa, myös tuon "päiväkotiharjoittelun" hoivakodissa, koska muualta ei vain yksinkertaisesti saanut harjoittelupaikkoja. Mutta lähtökohtaisesti pyritään siihen, että opiskeluaikana tulisi nähtyä mahdollisimman monipuolisesti erilaisia paikkoja, joissa oppii juuri sen opintojakson asioita.

Vierailija
5/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajia koulutetaan liikaa. Kaikki työttömät työnnetään lähihoitajakoulutukseen. Soveltuvuustestit on poistettu alalta. Kaikki pääsevät alalle, päihderiippuvaiset ja mielenterveys ongelmaiset.

Jep.Tosin jossain kohtaa varmaan vaihetaan johonkin muuhun alaan mihin kaikki nämä tungetaan. Olisiko vaikka rakennus ala seuraava?Taikka LVI ala?

Vierailija
6/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut jostakusta, joka joutui käymään kaikki työssäoppimisensa, myös tuon "päiväkotiharjoittelun" hoivakodissa, koska muualta ei vain yksinkertaisesti saanut harjoittelupaikkoja. Mutta lähtökohtaisesti pyritään siihen, että opiskeluaikana tulisi nähtyä mahdollisimman monipuolisesti erilaisia paikkoja, joissa oppii juuri sen opintojakson asioita.

Lh opintoihin ei kuulu mitään päiväkotiharjoittelua. Paitsi ehkä suuntautumisjaksolla lapsiin ja nuoriin.

Vierailija
7/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lh opintoihin ei kuulu mitään päiväkotiharjoittelua. Paitsi ehkä suuntautumisjaksolla lapsiin ja nuoriin.

Kasvun tukemisen jakso on yksi perusopintoihin kuuluvista harjoitteluista ja useimmiten se suoritetaan lasten parissa, minkä vuoksi sitä ainakin omana aikanani kutsuttiin päiväkotijaksoksi. Lapsen kehitystähän siinä käsitellään alusta loppuun. Mutta tietoni eivät välttämättä vastaa nykypäivää, sillä valmistumisestani on jo viitisen vuotta.

Vierailija
8/8 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvun tukemisen jakso on yksi perusopintoihin kuuluvista harjoitteluista ja useimmiten se suoritetaan lasten parissa, minkä vuoksi sitä ainakin omana aikanani kutsuttiin päiväkotijaksoksi. Lapsen kehitystähän siinä käsitellään alusta loppuun. Mutta tietoni eivät välttämättä vastaa nykypäivää, sillä valmistumisestani on jo viitisen vuotta.

Jakso kasvun tukeminen käsittää koko elämänkaareen syntymästä kuolemaan. Se ei ole mikään lastenhoitojakso. Siihen kuuluvan harjoittelun voi tehdä oikeastaan missä tahansa. Itse tein sen vanhusten palvelukodissa. Valmistuin neljä vuotta sitten. Olen ymmälläni siitä miten moni lähihoitaja kuvittelee suorittaneensa jakson lasten kehityksestä, vaikka kaikki ihmiselämän vaiheet siinä käydään läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi