Sokerirotta taas meillä
Jälleen könyää pitkin kaappeja etsien herkkuja. Ja kinuaa limsaa sun muuta sokerilientä. Ja sotki taas keittiön kokkailullaan. Mies ei puutu ja minä taas joudun kaiken siivoamaan sunnuntaina.
Ikää 13v ja kyseessä miehen poika.
Olen ehkä ilkeä, mutta nämä viikonloput ovat erittäin raskaita ja kuormittavia.
Kommentit (55)
Huomaa ettei AP:n lapsi kyseessä. Inhottava termi 13-v lapsesta. Anna pojan olla, ja tietty sanot isälle että hoitaa ja antaa sitä limukkaa ja karkkia jos haluaa. Sullahan ei oikeus ole kieltää.
On se hyvä, että jotkut uskaltaa asettaa rajoja ja sääntöjä.
Taitaa jotkut kommentoijat elää itsekin roskaruualla ja herkuilla, ja kuten siat pellossa.
Jos aina antaa pennuille periksi, ei ne mitään opikaan ja vanhemmat vain kädettöminä ihmettelee missä vika myöhemmin.
Kas kun eivät vanhemmat hyväksy sitten päihteitä, samalla tavallahan sokerikin koukuttaa. Se tanskalaisohjelma oli hyvä jossa puitiin lasten ylipainoa ja sitä, että vanhemmat ovat nykyään aivan liian lepsuja. Ja useilla lapsilla on vielä peliriippuvuuskin sokeririippuvuuden rinnalla.
Kivaa kattoo kun viekkarit ovat iskeneet :D
AP
3 km lenkki ja poika ei millään olisi jaksanut kävellä. Reitillä ylämäkiäkin.
Ei tuosta ole armeijaankaan.
Ei osaa kävellä normaalisti, semmosta velttoa löntystämistä. Ja kitinää.
AP
Eräs kesä olisi pitänyt jalkapallo viedä hänen eteensä jotta voi potkaista sen maaliin. Ei voinut muiden kanssa pelata kunnolla ja toiset jo hieman hermostuivatkin siihen valittamiseen. Ei voinut juosta kuten muutkin eikä edes voinut yrittää saada palloa itselleen, kuten pelissä kuuluu tehdä.
Lopulta istui penkillä kiukuttelemassa.
AP
Huono kuntoinen 13-vuotiaaksi. Sohvaperuna.
AP
Jo tuli asia selväksi. Hirveä kakara ja sen äiti. Isä on tainnut olla tossukka, kun hänen vaikutuksensa ei pojassa näy.
Vierailija kirjoitti:
3 km lenkki ja poika ei millään olisi jaksanut kävellä. Reitillä ylämäkiäkin.
Ei tuosta ole armeijaankaan.
Ei osaa kävellä normaalisti, semmosta velttoa löntystämistä. Ja kitinää.AP
Kuulostat tosi ilkeältä ihmiseltä ap.
Sulla on väärä mies. Itsepähän valitsit.
Vierailija kirjoitti:
Sokerirotta on pojaksi tosi lyhyt, 156cm ja mun tytär joka on saman ikäinen, on 5cm pidempi. Mutta likka ei eläkään sokerilla ja roskaruualla, eikä muutenkaan nirsoile.
Tällä pojalla on pömpöttävä vatsa. Näyttää kuin olisi raskaana.AP
Miksi puhut ihmisestä noin rumasti
No hohhoijaa. Heitä se sitten vaikka pihalle ja katso sanooko miehesi mitään.
Tosiasiassa käy lapsi sääliksi kun on noin uskomattoman v-mäinen noita-akka äitipuolena.
Miehesikin on uskomaton tossu kun ei ota kantaa tuohon asennevammaasi.
Toivottavasti tuo poika kuormittaa viikonloppujasi mahdollisimman paljon ja pitkään tulevaisuuteen. Tiedä vaikka, jos hän lusmuna aikuisena vielä muuttaakin teille, jos muuta kämppää ei saa aikaiseksi etsiä. XD Toivon, että näinkin vielä käy, jotta elämäsi olisi mahdollisimman hankalaa. :)
Ap on todellakin ilkeä, v*ttumainen luonne ja inhottava kaikintavoin. Huomaa ettet pidä pojasta. Mikään hänessä ei ole mieleesi. Ota ja lähde suhteesta, pakkaa tyttäresi ja itsesi mahdollisimman pian, häivy.
Isä tai poika eivät varmasti itke perääsi. Poikaa voisi pelkänv*ttuilun sijasta auttaa pikkuhiljaa muuttamaan elintapojaan. Mutta eihän se anna ap:lle tarvitsemaansa ylemmyydentunnetta. Olet todella epämiellyttävä.
Perusperiaatteet kasvatuksessa: ravinto, hygienia ja liikunta ap:lla kunnossa. Emotionaalinen puoli ei todellakaan! Miten voit puhua miehesi lapsesta noin, varsinkin jos tosiaan vaan on 1 krt/kk teillä. Pojalla selvästi ongelmia joita " herttainen" äitipuoli vaan lisää. Olet itse valinnut uusperhekuvion, now deal with it!
Poika on iässä jossa tarvitsee tukea ja kannustusta ja rakkautta ja tuollainen rotta on pesiytynyt hänen elämäänsä, voi voi.
Aika velttoja jotkin lapset vain ovat. Jos jo pelkkä kävelykin tuottaa tuskaa ja päivä ilman herkkuja, niin ei kyllä ole lapsella kaikki muumit laaksossa. Eikä vanhemmillakaan, jos sallivat sohvalla makoilun ja älyttömän herkkujen syömisen.
Ei tule pärjäämään elämässä tuolla menolla, jos ei mitään edes yritä tehdä ja kaikki pitäisi kantaa eteen kuin manulle illallinen.
Kyllä tulee olemaan pojalla vaikeaa, kun ei perusasioitakaan osaa eikä halua oppiakaan.
Jos jo muutkin lapset hermostuvat, kun yksi vaatii jotain erityiskohtelua joukkuepelissäkin, niin ei kyllä tule pärjäämään intissä eikä työelämässä tuolla asenteella.
Elämä iskee ja lujaa naamaan. Julmalta kuulostaa, mutta niin se vain menee.
Tuskin kukaan normaali tyttökään kiinnostuu sohvaperunasta ja ala passaamaan moista. Itse en vävyksi tuollaista huolisi. Laiskalta ja pilalle passatulta kuulostaa.
Realismi ei ole ilkeyttä.
Nykyään lapset vetelevät naruista ja vanhemmat ovat kuin marionettinukkeja.
"Ei voi kieltää, ettei mieli pahoitu" ;)
"Ei voi vaatia tekemään mitään, ettei mieli pahoitu" ;)
Jos ei hyvällä mene mikään päähän, sitten pahalla. Vanhemman on osattava olla jämäkkä, päättää asioista, pysyä päätöksissään, ja osattava pitää kuria.
Jos toiselle tykkää vittuilla, niin sitten pitää kestää sama takaisin itse, eikä pahoittaa mieltään, kun joku tölväiseekin takaisin.
Joistakin on hauskaa nälviä muita, mutta itse ei sitten kestetä samaa. Tulee itku, paha mieli, kun saikin itse kuraa niskaan.
AP ei ole ilkeä, hän on kasvattaja ja selvästi vanhanaikainen, ei nykyaikainen pullamössövanhempi jotka eivät osaa pitää kuria eivätkä osaa olla jämäköitä. Pelätään ihan liikaa sitä, ettei nyt pirkko-petteri pahoita mieltään ja ole koko ajan kivaa.
Sano sille tyttärellesi että antaa tuheroa pojalle niin saa muuta ajateltavaa.