Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiljainen paikka Helsingissä

Vierailija
04.05.2018 |

Onko Helsingissä hiljaisia luontoalueita, jos on niin missä? Paikka johon liikenteen aiheuttama melu ei kuuluisi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipoonkorpi

Vierailija
22/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santahamina. Ammuntoja tosin kuuluu viikoittain ja joskus sotaharjoituksiakin. Saarelle tosin et pääse ilman kulkulupaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoa on kyllä ihan runsaasti täällä, mutta hiljaisuutta ei. Itse olen kyllä niin tottunut siihen taustameluun ettei sitä yleensä huomaa. Mutta olin taas yksi päivä kävelyllä Viikin pelloilla ja metsissä ja ajattelin että tämä on kuin maaseudulla olisi jos ei tuota jatkuvaa liikenteen kohinaa olisi taustalla.

Vierailija
24/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Helsingin edustan asumattomat saaret. Osin myös sellaiset, joissa on rakennuksia ja toimintaa.

Vierailija
25/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten asutte täällä`?

Helsinkin on todella hilajinen paikka kansanvälisesti. Asuin Madridissa vuoden verran: auton torvet soi joka käänteessä, naiset rääkyivät joka kadunkulmassa jne. 

Minua näin suomalaisena vähän haittasi ja olenkin nyt Helsingissä, missä on hiljaisuus. 

En haluaisikaan asua. Mutta työ on täällä

Kauanko sinulla menee työmatkoihin? Ei tarvitse lähteä kovin kauas kehyskuntiin, kun ulkoilumahdollisuudet hiljaisuudessa paranevat . Itse käyn helsingissä töissä, bussimatka n50 km taittuu vajaassa tunnissa. Täällä omakotitalot ovat samanhintaisia kuin yksiöt helsingissä.

Vierailija
26/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsena Koskelassa ja siellä oli hyvät ja isot metsät lähellä.

Vierailija
27/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkin on todella hilajinen paikka kansanvälisesti. Asuin Madridissa vuoden verran: auton torvet soi joka käänteessä, naiset rääkyivät joka kadunkulmassa jne. 

Minua näin suomalaisena vähän haittasi ja olenkin nyt Helsingissä, missä on hiljaisuus. 

Miehen ja töiden takia. Viikottain kaipaan lapsuudenkotiini, Kaenuun korpeen. Se hiljaisuus on uskomatonta ja niin rauhoittavaa.

Vierailija
28/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ja isot metsät? 😂

Vierailija
29/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luontoa on kyllä ihan runsaasti täällä, mutta hiljaisuutta ei. Itse olen kyllä niin tottunut siihen taustameluun ettei sitä yleensä huomaa. Mutta olin taas yksi päivä kävelyllä Viikin pelloilla ja metsissä ja ajattelin että tämä on kuin maaseudulla olisi jos ei tuota jatkuvaa liikenteen kohinaa olisi taustalla.

Minulle metsä ei ole metsä, jos sinne kuuluu liikenne tai siellä törmää muihin ihmisiin. "Oikeassa" metsässä on vain hiljaisuus ja luonnon omat äänet.

Vierailija
30/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisikaan asua. Mutta työ on täällä

Kauanko sinulla menee työmatkoihin? Ei tarvitse lähteä kovin kauas kehyskuntiin, kun ulkoilumahdollisuudet hiljaisuudessa paranevat . Itse käyn helsingissä töissä, bussimatka n50 km taittuu vajaassa tunnissa. Täällä omakotitalot ovat samanhintaisia kuin yksiöt helsingissä.

Menee reilu 45min ja mielelläni kuulen ehdotuksia mihin kannattaa muuttaa. Selvästi en vielä tarpeeksi kaukana asu. Joku iso väylä tuntuu tulevan joka suunnasta vastaan.

Vierailija
31/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ja isot metsät? 😂

Niin..?

Vierailija
32/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle täysi hiljaisuus on jopa pelottavaa.

Esim. mökillä öisin tuntuu että onko koko muu ihmiskunta tuhoutunut kun mitään muuta ei kuulu kuin luonnon ääniä. :D

T: Helsinkiläinen

Vierailija
33/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ratkaisu: vastamelukuulokkeet. Aivan mahtavat. Mukautuvat ääniin ulkopuolelta ja tekevät vastaäänen. Voi niistä musaakin kuunnella mutta minä kuuntelen niistä hiljaisuutta. Voit kulkea ne päässä mannerheiminkadulla. Voit pitää niitä kotona kun lapset kiljuu ja ukko valittaa. Taivasllinen rauha. Myös töissä avokonttorissa hyvät.

Käy kokeilemassa elektroniikkamyymälässä. Vähän kalliimmat on (150-350e) mutta hintansa väärti.

Vierailija
34/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ja isot metsät? 😂

Niin..?

No se on tietysti suhteellista, mutta en nyt niitä metsiä ainakaan isoksi sanoisi.

Vierailija
35/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ratkaisu: vastamelukuulokkeet. Aivan mahtavat. Mukautuvat ääniin ulkopuolelta ja tekevät vastaäänen. Voi niistä musaakin kuunnella mutta minä kuuntelen niistä hiljaisuutta. Voit kulkea ne päässä mannerheiminkadulla. Voit pitää niitä kotona kun lapset kiljuu ja ukko valittaa. Taivasllinen rauha. Myös töissä avokonttorissa hyvät.

Käy kokeilemassa elektroniikkamyymälässä. Vähän kalliimmat on (150-350e) mutta hintansa väärti.

Oon miettinyt näitä kans onko suositella mitään tiettyjä? Ei ap

Vierailija
36/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ja isot metsät? 😂

Niin..?

No se on tietysti suhteellista, mutta en nyt niitä metsiä ainakaan isoksi sanoisi.

On ne Helsingin mittakaavassa isot. Ja siitähän oli nyt kyse. Katso vaikka kartasta.

Vierailija
37/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikinä käyttäisi tollaisia ulkona, haluan olla tietoinen ympäristöstä ihan turvallisuussyistä. Kotona tietty voisi käyttää. (Ei ap)

Vierailija
38/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät ja isot metsät? 😂

No on kohtuullisesti metsäaluetta, mutta kyllä sinne kuuluu nelostien kohina lähes joka paikkaan. Jos puhutaan Veräjämäen ja Koskelan väliin jäävästä alueesta.

Ja osa entisistä metsäalueista on nyt rakennettu ja ilmeisesti kokkarien ja vihreiden johtama Helsingin kaupunki aikoo leikata niistäkin vähistä mitä meillä on.

Toki lähellä on myös pääsy Vanhankaupunginlahden luonnonsuojelualueelle.

Vierailija
39/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, täytyy kokeilla! Olisiko sinulla vinkata jotain hyviä?

Kiitos muillekkin paikkaehdotuksista! Olen itsekin paljasjalkainen Helsinkiläinen, mutta nykyisessä tilanteessa psyyke kaipaisi hiljaisuutta luonnossa :).

Vierailija
40/40 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, täytyy kokeilla! Olisiko sinulla vinkata jotain hyviä?

Kiitos muillekkin paikkaehdotuksista! Olen itsekin paljasjalkainen Helsinkiläinen, mutta nykyisessä tilanteessa psyyke kaipaisi hiljaisuutta luonnossa :).

Olen siis ap