Jos kirpputorilla myydään arvokasta esinettä alihintaan, niin kai otat myyjään yhteyttä?
Millainen on ihmisen moraali, jos hän ostaa tahattomasti alihintaiseksi hinnoitellun arvokkaan tuotteen? Ja kehtaa vielä myydä sitä itse voitolla? En ymmärrä ihmisiä, jotka ovat näin itsekkäitä. Minulla on yksi kaveri, joka kehuskeli facebookissa jollain harvinaisella lampulla tehneen 400 euroa voittoa. Oli maksanut lampusta 15 € kirpputorilla. Mulle tuli myyjän puolesta tosi paha mieli, sillä hän on luopunut arvokkaasta omaisuudestaan pilkkahintaan. Jos itselleni tehtäisiin noin katala petos, niin ärsyttäisi tosi paljon. Ihmisten ei pitäisi aina vain ajatella sitä rahaa ja omaa maksimaalista hyötyään!
Kommentit (31)
Hei ap, todella monet hankkii elantonsa sillä että ostaa halvalla ja myy kalliimmalla, kuten minä. Ihan laillista. Ihmisten kannattaa ihan itse selvittää myymänsä tuotteen arvo... mutta mun onneksi todella monet ei niin tee.
Myyjä hinnoitteli haluamallaan tavalla, ja oli varmastikin tyytyväinen kun joku pöhkö sen suostui maksamaan!
Jobbarithan tekee juuri sitä. Ostavat kuolinpesiä ja vanhoja varastoja halvalla ja myyvät eteenpäin kirppiksillä ja rompetoreilla.
Minä ostin merkkilaukun kirpparilta 50€. Käytin sitä aikani ja pistin huutonettiin myyntiin, kun ei sittenkään ollut ihan oman tyylinen. Sen huusi joku 120€:lla. Mutta ei siinä vielä kaikki. Laukun entinen omistaja oli ottanut yhteyttä tähän huutajaan (laukun sarjanumeron perusteella tunnisti) ja ruvennut mustamaalaamaan minua varkaaksi. Sai yhteystietoni huutajalta, soitti minulle ja alkoi syytellä, kuinka häneltä oli varastettu tämä laukku kirpparilta ja että hän oli yrittänyt sitä myydä hintaan x, y ja z eikä ollut mennyt kaupaksi ja on epäreilua että minä sain laukun myytyä paljon kalliimmalla kuin mitä hän oli pyytänyt. Oli sinne kirpparillekin soittanut että hän on saanut varkaan kiinni. ONNEKSI muistin minä päivänä olin laukun ostanut. Myyjän pöytävuokra oli päättynyt ostoa edeltävänä päivänä ja ostokseni oli tilittynyt pöydän seuraavalle vuokraajalle. Laukun alkuperäinen omistaja kaiketi sai sen rahansa sitten kirpparin toimesta itselleen ja laukun huutaja halusi silti tehdä kaupat kanssani. Mutta kaikenlaista sitä voi sattua.
Jobbareita on turha syyttää samoin kuin muita kaupanalalla toimivia. Kuolinpesiä ostavat
Tekevät rankkaa työtä ja useimmiten ilman hääppöistä tuntipalkkaa. Omaisilla itsellään
On mahdollisuus myydä ja käydä omaisuus läpi ja miettiä miten arvostaa ajankäyttönsä.
Siis jos itsepalvelukirpputorilla myydään liian halvalla? No en todellakaan ota myyjään yhteyttä.
Joku muuhan sen tavaran ostaa kuitenkin siinä välissä. Vai pitäisikö ostaa se siihen halpaan hintaan ja ottaa sitten myyjään yhteyttä, että haluaa maksaa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen petos tuossa muka tapahtuu? Olet vähän lapsellinen nyt.
Kyllä se on petos. Mihin on kadonnut oikeasti ihmisten moraali? Kaikki ovat vain rahan ja pintaliidon perässä.
Ap
Keksi jotain parempaa. Jos on niin tyhmä että myy arvokasta pois halvalla, niin se EI ole ostajan vika.
Ai oikein PETOS :D
Kyllä se on myyjän tehtävä selvittää tuotteiden arvo ennenkuin niitä vie myyntiin, eikä itkeä jälkikäteen.
Saati että se olisi asiakkaiden tehtävä kertoa myyjälle ne hinnat.
En tunnista arvoja, mutta leikitään että näkisin kirpparilla jonkin tuotteen liian halvalla ja pyhyyttäni en kehtaisi ostaa sitä. Sitten joku muu nappaisi sen, koska en itse ottanut. Ärsyttäisi. Jos ostaisin jotain alihinnalla ja saisin kuulla myyjän katuvan, voisin kyllä myydä takaisin.
Tämä! Juuri näin <3 <3 <3