Tunnetko vapaalla jalalla olevia rikollisia?
Kommentit (15)
Tunnen monta. Sakkovangista murhaajaan.
Kaupasta varastavia, osa ollut vankilassa, osa ei ole jäänyt kiinni.
Yhden pedofiilin tunnen. Sai pitkän linnatuomion jonka on jo istunut. Oli epäiltynä myös törkeästä väkivaltarikoksesta, mutta näyttö ei lopulta riittänyt.
Tunnen vankilasta vapautuneen pahoinpitelijän ja raiskaajan. Suuttui kun estin raiskausyrityksensä siviilissä. Haluatko nimen ja osoitteen, asuu nykyään Helsingin Viikissä. Kandee varoa siellä ja Pihliksessä! Löi minuakin.
Tunnen mustalaisia Suomesta ja Romaniasta.
Ystäväni oli jäänyt kiinni useista varkauksista ennen kuin tapasimme. Ystävystyimme, hän kävi istumassa tuomionsa (vuosi), ja jatkoimme samaan malliin hänen vapauduttuaan. Itse en ole koskaan tehnyt mitään punaisia päin kävelemistä kummempaa, ja olen juristi. (Ystävyytemme ei liity työhöni mitenkään).
Itse tunnen seksuaalirikollisen, ei ole jäänyt kiinni. Monia pikkurikollisia tiedän myös, huumausainerikollisia lähinnä. Harva niistä pienistä tekijöistä jää kiinni tai saa mitään vankilatuomioita.
Ap
Tunnen pari.
Molemmat istui tuomionsa vankilassa. Toisella huumerikos, toisella törkeä pahoinpitely.
En tunne ainuttakaan rikollista.En liiku sellaisissa piireissä.
En tunne mutta tiedän heitä liikuskelevan lähettyvillä. Terveisiä Niuvanniemestä!
015 kirjoitti:
Tunnen vankilasta vapautuneen pahoinpitelijän ja raiskaajan. Suuttui kun estin raiskausyrityksensä siviilissä. Haluatko nimen ja osoitteen, asuu nykyään Helsingin Viikissä. Kandee varoa siellä ja Pihliksessä! Löi minuakin.
Ole huoleti. Kyseinen henkilö on kyllä tiedossa.
TUnnen kaksi pedofiilia, toinen on jäänyt kiinni, toinen ei. Molemmat siis ovat tehneet väärin ihan käytännössä.
En kommentoi. Supo valvoo tätä(kin) palstaa.
Tunnen väkivaltarikollisen josta ei ole tehty koskaan rikosolmoitusta. Uhrina oma lähisuku ja parisuhde. Tarkemmin ajatellen tiedän toisenkin, eikä hänestäkään ole tehty rikosilmoitusta, se oli tapon yritys. Siis nämä ovat vanhentuneita. Myös kaksi vanhaa raiskausta tiedän. Toinen oli purjeveneessä työtoverille sattunut ja toinen Ullanlinnassa. Tekijät tiedetään. Varmaan suuri osa rikoksista jää ilmoittamatta.
Lisäkysymys vielä, onko tuttusi sovittanut rikoksessa vaiko ei koskaan ole jäänyt kiinni?
Ap