Kysymys: Voiko kuorsaus lopettaa parisuhteen? Vastaus: Kyllä voi.
Adrelaniini/v*tutushormoni on nyt pysyvästi ylittänyt jonkun oksitosiinihormonin tai mikälie tason.
Kommentit (11)
Ei sekään kaikilla toimi.
Kuorsauksen voi parhaiten lopettaa nukkumalla omassa yksiössä.
Aah, täältä tullaan...
Se kitalakileikkaus ei toimi läheskään kaikille ja mies/whatever ei halua mitään happimaskeja.
Paskat geenit -> parempaa tilalle, oma mielentyyneys ja terveys on aimutkertaisia asioita
Ap
Voiko kuorsaus olla syy ettei suhde jatku ensimmäisen yhteisen yön jälkeen?
Tuttavapariskunnan mies kuorsaa ihan järkyttävästi. Olivat meillä kylässä, nukkuivat yläkerrassa, ja me alhaalla, ja en pystynyt nukkumaan, koska kuorsaus oli niin kova. Kysyin aamulla naiselta, miten hän pystyy nukkumaan. Kuulemma on hyvät unenlahjat.
Minulla kaatuisi suhde kyllä jatkuvasta kuorsauksesta. Oma mieheni kuorsaa satunnaisesti, ja herään siihen aina ja se kuuluisa käyrä nousee kyllä joka kerta.
Monet kuorsaavat vain selällään nukkuessaan. Kun he kääntyvät kyljelleen, kuorsaus vaimenee / loppuu. Jos tätä ei ole jo kokeiltu, kannattaa ommella jokin piikkipallo (tai ehkä pelkkä pallo riittää) miehen paidan selkäosaan, niin hän automaattisesti välttelee selälleen kääntymistä.
Jos kuorsaus kyljellään vain vaimenee eikä kokonaan lopu, voi käyttää korvatulppia. Vaimea kuorsaus ei kovin hyvin kuulu korvatulppien läpi. Niiden käyttöön yleensä tottuu.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Voi voi, kuorsaus kyljellään vaimenee...ihana lukea näiden hyvää tarkoittavien kuorsausneitsyiden neuvoja :)
Ap
Ilmeneekö koskaan, että kuorsaaja huolehtii omaehtoisesti toisen hyvinvoinnista? En ole kuullut, että ehdottaisi muutoksia, koska välittää siitä, että toinen saa nukkua rauhassa ja tarpeeksi. Itsekkäitä tapauksia?
Exä kuorsasi ja lujaa. Ärsyttävintä oli, että vähätteli itse ongelmaa ja sanoi, että kuorsaa siksi koska makuuhuoneessa on liian kylmä. :D
Jätin muijan kun oli luvannut antaa mun nukkua kun lauantaina olis pitänyt lähteä aikaiseen aamuvuoroon, mutta alkoi yötä myöten urputtamaan kuorsauksesta. Jäi itkemään perään. Eli kuorsaus voi kyllä lopettaa parisuhteen.
Heräilin miehen kuorsaukseen aika monta vuotta. Olisi pitänyt reagoida aiemmin, meillä on kuitenkin kaikissa asunnoissa ollut tilaa. Eli nykyään nukun eri huoneessa eikä mies ole vinkunut, että minun pitäisi palata parisänkyyn. Nyt on oma huone, oma sänky, ihanasti tilaa sängyssä ja etäisyyttä miehen metelöintiin.
Eli kuorsaavan miehen pitää kyetä kustantamaan taloon yksi ylimääräinen huone, minne puoliso pääsee pakoon. Meillä avioliiton pelasti tämä.
Kuorsauksen voi lopettaa menemällä lääkäriin ja hoitamalla uniapneaa.
Ihan perusjuttuja näin vuonna 2018.