Onko yksityiset ultrat tosiaan näin kalliita??
Niin, eli varasin tuossa just ajan yksityiselle ultraan (Kokkolan Sanator, aiemmin täällä kyselinki, että mihin menis..) ja hinta oli kyllä niin hirvittävä, että en tiiä pitäskö perua koko aika. Ensiks oli joku vastaanottokäynnin hinta 60 euroa + ultra 66 euroa + toimistomaksu 9 euroa, eli yhteensä 135 euroa!!!! Onko teillä muilla ollut minkälaisia hintoja? Vissiin tuosta jonku Kela-korvauksen saa, mutta onkohan se paljoakaan? Kiitos jos joku vastaa...
Kommentit (5)
Me maksettiin alkuraskauden ultrasta 74¿ ja rakenneultrasta n. 50¿. Ja molemmat tehtiin Koskiklinikalla Tampereella
mutta itselleen maksettavaksi jäi noin 85¿. Rakenneultra siis kyseessä.
Vaasassa mehiläisessä 118 euroa ja siitä sai sitten kelakorvauksen myöhemmin pois. Alkuraskauden ultra on täälä ainakin kalliimpi kuin muut ultrat. Mulla seuraavat ultrat on maksanut 58euroa ja siitä sitten on saatu kelakorvaus pois. Jouduin aika tiheenseen käymään yksityisellä kun neuvolasta ei apua saanut eivätkä ottaneet mun tilanetta sielä vakavasti! Mun mielestä jokainen ultra on kuitenkin ollut hintansa arvoinen. Maksaisin heti uudestaan jos sitä tarvisin.
Lilli81 34+3
Oulussa Gynekossa maksaa alkuraskauden ultra kelakorvauksen jälkeen (vähennetään suoraan) n. 57 euroa.
Hirveästi vaihtelevat nuo ultrahinnat ympäri maata & saman kaupungin sisälläkin varmasti. Erikoisosaamistahan nuo toki vaativat...
Kävimme lääkärikeskus Mehiläisessä rakenneultrassa, 20 minuutin aika (kesti tosin puoli tuntia) ja koko toimituksen hinnaksi kertyi n. 140 euroa. Kelakorvaus otettiin suoraan siinä maksettaessa pois hinnasta ja itse maksettavaksi jäi n. 92 euroa. Eli kallista on.
Paljon rakenteellisia juttuja siellä tarkastellaan, ja tietysti oli mukava nähdä ja kuulla, että kaikki toimii ja näyttää siltä kuin kuuluukin. Vaatiihan se toki ammattitaitoa ja tekniikkaa, mutta kävi itselläkin mielessä siinä maksaessani, että olikohan tämä nyt ihan koko hintansa arvoinen juttu lopulta. En kysynyt tuota hintaa etukäteen, mutta kuvittelin, että isompi lääkärikeskus on edullisempi - varauduin sellaiseen vähintään 70 euron itse kustannettavaan osuuteen.