Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkisia asioita, joita hankala oppia!

Vierailija
04.05.2018 |

Olen pian 40 ja aina joudun tarkistamaan pattereita vaihtaessani, että kumpi pää olikaan se plussa ja kumpi miinus. Aika monet patterit olen vaihtanut elämäni aikana, mutta tätä asiaa en ikinä muista!Tänä aamuna viimeksi..onko muilla jotain samankaltaisia arjen pieniä takkuja?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kumpi on oikea ja kumpi on vasen :D

Vierailija
2/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka polkupyörän renkaaseen pumpataan ilmaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen ja oikea aiheuttaa harmaita hiuksia, aina joutuu miettimään. Samoin kierteen suunta, aina joutuu tekemään mielikuvaharjoituksen pullon avaamisesta ennen kuin hahmottaa kumpaan suuntaan esim. öljyproppu aukeaa.

Vierailija
4/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsilukolliset viemäriaineet. Menee aina minuutteja saada se korkki auki😂

Vierailija
5/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa hullulta, mutta minulla pohjoinen ja etelä, kun kartalla on esim. Eyelä-Esplanadi ja Pohjois-Esplanadi. Vaikka siis osaan kävellä sinne, en muista, kummalla kadulla se paikka on. Viimeksikin puheessa sanoin väärin ja kun tajusin sen, ihmettelin, miten voin seota tuossa.

Vierailija
6/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uiminen ja autolla ajaminen! Oikein syöminen on myös vaikeaa. Syön terveellisesti, mutta ruokarytmi tulisi  olla parempi.

Vierailija
7/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasen ja oikea aiheuttaa harmaita hiuksia, aina joutuu miettimään. Samoin kierteen suunta, aina joutuu tekemään mielikuvaharjoituksen pullon avaamisesta ennen kuin hahmottaa kumpaan suuntaan esim. öljyproppu aukeaa.

Toi kierteen suunta, just hokasin, että mulla on sama ongelma pihan vesiletkun kanssa. Jos en näe, tuleeko letkusta vettä, niin en muista kumpaan suuntaan pyörittämällä vesisuihku katkeaa ja kummasta suunnasta tulee vaan kovemmalla voimalla!

Ap

Vierailija
8/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usein osaa avata ovien lukkoja. Nolona näperän niitä auki.

Unohdan hörpätä kahvia, jos kuppi on tosi täysi ja tietenkin kohta läikytän sitä johonkin.

Vierailija
9/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän leivän leipominen, siis sellaisen että siinä on oikea rakenne ja maistuu hyvältä vielä parinkin päivän päästä.

Vierailija
10/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella yleistä, mutta syytä sille ei ole vielä löydetty. Liittynee jotenkin aivosymmetriaan tai tilalliseen ajattelutapaan. Munkin pitää miettiä joka kerta, kumpi on kumpi - ellei ole kynää kädessä. Suuntia antaessa se on usein "vasen..eikun se toinen vasen".

Vierailija
11/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on todella yleistä, mutta syytä sille ei ole vielä löydetty. Liittynee jotenkin aivosymmetriaan tai tilalliseen ajattelutapaan. Munkin pitää miettiä joka kerta, kumpi on kumpi - ellei ole kynää kädessä. Suuntia antaessa se on usein "vasen..eikun se toinen vasen".

Ainiin, ja tämä on ominaisuus, mitä on lähes mahdoton opetella. Paitsi jos omistaa Volvon.

-sama

Vierailija
12/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan maailmankaikkeuden ainoa ihminen, joka ei ymmärrä mitään verenpaineesta. Mitä on yläpaine ja alapaine, mistä ne muodostuu, miksi liian matala on huono ja toisaalta liian korkeakin on huono. Ja mitä niistä voi aiheutua. Jne.

Vierailija
13/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutto ja netto. Aina pitää tarkistaa miten päin se nyt menikään.

Vierailija
14/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan tämän yksinkertaisesti termistä "paljonko jostain voi netota", eli tietenkin paljonko jää käteen (koska ei siitä sitten enää mitään verojuttuja vähennetä).

Vierailija
15/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netto on se mitä sä oikeasti nettoat käteen.

Vierailija
16/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehun laimentaminen ohjeen mukaan. Eli jotain osaa tämän verran ja tuota osaa tuon verran. Uskomatonta miten surkea olen kaikessa arkimatematiikassa - puhumattakaan muista laskuista.

Vierailija
17/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Objektiivinen ja subjektiivinen. Ikinä en muista. Olisko tähän jotain muistisääntöä?

Vierailija
18/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Objektiivinen ja subjektiivinen. Ikinä en muista. Olisko tähän jotain muistisääntöä?

Ah, tämä kans! Kysyin samaa joskus ja sain jonkun selityksen katsomisesta kameran objektiivin linssin läpi. Mutta kumpaa se sitten tarkoittaa? :D

Vierailija
19/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netto on se mitä sä oikeasti nettoat käteen.

Oma päätön muistisääntö: Brutto voi olla brutaalin iso, mutta nettoat nirkosen vähän.

Vierailija
20/35 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monojen laittaminen suksiin. Lapset laittavat ne tuosta vaan, niks naks. Ja minä taistelen. Usein mies joutui viime talvenakin auttamaan!

Yksin kun lähdin hiihtämään, niin laitoin monot jo kotona kiinni suksiin. En kehdannut niiden kanssa yksin taistella parkkipaikalla, noloa 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi