Uuteen viikkoon tammenterhot
Ja jälleen on maanantai, vaikka tuntuu kyllä että nämä viikot menevät uskomattoman hitaasti.
Kenellä alkaa olla todellinen piinan paikka tällä viikolla? Oikein kovasti plussatuulia ja tarrasukkia matkaan!
Omaa napaa, kp 18/30-41 tai jotain. Ovis on taidettu ohittaa ja pupuiltu tietysti kovasti =) Nyt vaan sitten odotellaan. Kyllä odottavan aika on piitkää. Ensimmäistä yrityskiertoa ja nyt jo ihan malttamattomana, miten sitä unohtikaan miten tähän jää koukkuun (meillä ennestään tyttö 04/05). Pitää välillä parikin kertaa päivässä laskee että mikäs se kiertopäivä nyt olikaa jne. =) Kovasti täytyis kehitellä jotain tekemistä jotta saisi jotain muuta miettimistä.
Olisko hyviä vinkkejä kiertoon odottamista odottaville?? =)
Mukavaa viikonalkua kaikille
B
Kommentit (29)
piinaviikolla ollaan =)
nyt kp27/?? kun kierukka otettiin maaliskuussa pois oli kp6 ja sen kierron pituus 26pvää nyt siis eka luomukierto menossa. Ovista en kyl bongannut mutta kovasti on pupuiltu ;)
Joskus ennen muinoin heitteli tuo pituus n.24-32 välillä joskus jopa 37. Malttamattomana odotellaan jotakin tuntemuksia.... Nuorimmaista kun odotin ei alkuun ollut juuri minkäänlaisia oireita, ne vähät joita oli saattoivat viitata yhtälailla tärppiin kuin tätiinkin. Vähän jalka vipattais tuonne apteekin suuntaan mutta yritän odotella vielä pari päivää.
Paljon plussia toivotellen
M
Oon touhunnut puutarhassa koko aamupäivän, appi on katellut pienemmän perään. Ihanna kun sai kerrankin jotain ihan konkreettista tehtyä tolle pihamaalle.
Ei kun asiaan, mulla on kierto tänään täynnä, kp 26/26, oireita on jos minkälaista. Tekis ihan kauheesti mieli testata tänään, mutta en tiedä uskallonko. Näkyisköhän tulosta jo tässä vaiheessa? Edellisillä kerroilla jaksoin odottaa jopa 1vk ennen kuin testasin, nyt en kyllä millään malttais.
Helppikää mua pitäislö testata tai ei? Ainaski mä aion ostaa testin tänään.
MoominMamma
uutena pyyhällän mukaan porukkaan :) Minulla on ennestään kasi poikaa. Syntyneet vuosina 2003 ja 2005. Nyt siis kolmatta toivotaan. Kierto lopuillaan, nyt kp 26/ 28-31. Viime viikon puolivälissä ja lopulla alavatsaa nipisteli tauotta. Eilen aamusella huomasin nippailun vähentyneen satunnaiseksi vihlaisuksi. Eli oireet lähes kadonneet. Eipä pahasti kyllä ollut oireita pojistakaan, joten en vielä luovuta! Tilasin kaksi raskaustestiä mammaksi.fi nettikaupasta, joten jahka ne saapuvat varmaankin testailen... luulisin saapuvan tuossa keskiviikon tuntumassa. Jänniä aikoja on!!
T. Caius kp 26/ 28-31
täti tuli tänään, oli yllätys kun olin jo niiiiiin varma et oli tärpännyt kun kaikenlaisia oireita oli mut en usko enää liian aikasessa vaiheessa " oireisiin" kolmas yrityskierto lähtee käyntiin kunhan menkat loppuu...
siirryn palloileen tuonne www.vauvat.net keskustelupalstalle helmikuisiin
siel on nii kivoja hymiöitä ym. :)
mut plussa onnea ihan kaikille
Ihana päivä täällä taas, aurinko paistaa ja sain tehtyä vaikka sun mitä!
kp 17/26-28, mahaan sattuu... tiiä tuota mitä sekin tarkoittaa... paniikin sekaiset tuntemukset on omasta kropasta, nykyään osaan vain ajatella pahinta!
Nyt neiti huutaa ruokaa, täytyy mennä.
-E-
Täällä tänään kp 13/27-31. teroja alan syömään kp.15 eli keskiviikkona. saa nähdä tuottaako mitään tulosta, eipä nuo menkatkaan kyllä kovin epäsäännölliset ole,mutta yrittänyttä ei laiteta joten saas nähdä.
Tän kuun taktiikkana on jokatoinen päivä pupuilua koko kierron ajan. Kaikkea pitää kokeilla siis:).
moominmamma: minä en ainakaan pystyisi olemaan testaamatta, vaikka parempi varmasti oliskin odottaa ainakin päivä pari. Minusta siihen ei siis ole ja aika monta turhaa testiä onkin sitten tullu tehtyä :/.
pitkästä aikaa täälläkin..
Mulla menossa nyt jännät päivät. :)
tänään on pk 32 32-37. Ja ninhän se on mennyt, että pillereiden jälkeen on pikkuhiljaa lyhentynyt tuo kierto. Eli ajattelin, että tässä olisi 30, mutta nytpä ollaankin jo 32 päivässä.
Vielä en uskalla testailla. Mulla jotenkin on semmonen tunne, että täti vielä tulee. Otan siis ihan iisisti, ettei pettymys site olisi niin mahdottoman suuri.
laskureista oon jo ties kuinkamonta kertaa katsonut, että mkä olisi laskettuaika, jos nyt tärppi olisi käynyt. Hassua. Jtku kalenterit näyttää että olisi jo joulukuussa 29 päivä. Toiset taas, että tammikuun 2. Sinänsä ei väliä kumpana tulis kun vaan tulis. :) Esikoinen on noita joulukuun vauvoja. :) Ja tuli 2 viikko etuaikaa. Eli jos toinen teksi saman, kuitenkin syntyisi joulukuussa. Mutta mulle ei väliä. KUnhan saan sen plussan. :)
Jännään vielä muutaman päivän, ja testailen sitten. ;)
monella edessä! Toivottavasti sieltä tulee monta, monta plussaa =)
Itsellä tänään ollut kunnon ovis oireita, kp15/28?. Pari päivää sitten alkanut alavatsan jomottelu muuttui kunnon nippailuksi vasemmalle puolen. " Isipupu" on joutunut / päässyt hommiin oikein kunnolla, tänään otetaan vielä varmistelukierros. Sitten pupuilut loppuu siihen muutamaksi päiväksi kun ukko lähtee reissuun. Josko sitä sais plussan äitinpäivälahjaksi =)
Kevätilma on ollut ihana ja muksujen kanssa oltu työpäivän päätteeksi ilta ulkona, yllätys, yllätys, renkaita vaihtamassa.
Mukavaa viikkoa kuumeileville ja piinaileville ;-)
niinpä äitienpäiväksihän se plussa uutinen olisi mitä ihanin!!!! En ollut ajatellutkaan asiaa, tuolta kantilta.
Nyt alkaa taas tulla raskausoireita, rintoja turvottaa ja iiiiiihan pikkaisen aristaa. Mutta viime kierrossa mulla oli niiiiin hiivatin kipeät rinnat, että ei voi kyllä tuosta päätellä mitään. Vatsaa on kyllä tosiaan (taisin mainita jo aiemmin), valitettavasti koskenut pikkuisen koko päivän, mitähän lie sekin. Epämääräiset vatsakivut tuovat aina sen kohdunulkoisen raskauden mieleen ja sitten tulee " paniikki" ...
Toisaalta voi olla ihan hyvä, että me lyödään hanskat tiskiin tän kierron jälkeen, kun rupee tuo mieli muuttumaan jo ihan hirveäksi. Toinen päivä on super iloinen ja toinen ihan mieli maassa. Ei ole helppoa olla nainen, ja vieläpä vauvakuumeinen nainen.
Ja sitten vielä tänään ystäväni sanoi, että hänen miehensä on vihdoin suostunut lapsentekoon, niin valitettavasti, vaikka olenkin todella iloinen hänen puolestaan, on hän sitä odottanut, niin pieni pisto tuntui sydämessä, että entä JOS hän tulee raskaaksi ennen minua, niin tiedä kuinka sitä osaa iloita hänen puolestaan.... No se jää nähtäväksi ja toivottavasti sitä oltais vaikka yhtä aikaa raskaana, se olis aivan ihanaa. (toivoo hartaasti että tiedettäis raskauksista myös yhtä aikaa). Toisaalta testin teko yhdessä (siellä olen tähänkin asti testini tehnyt) voisi olla mukavaa!!! =) Paitsi jos vain toinen saa plussan....ääääk ompas tämä vaikeata.. no aika näyttää
Nyt täytyy painua pehkuihin, vaikka mieleni tekisi jäädä nauttimaan tästä hiljaisuudesta, kun isäntä ja pikku neiti menivät jo tovi sitten nukkumaan.
-E-
Täällähän alkaa jo monella olemaan jännät paikat! Yksi plussannutkin jo tammikuisiin tullut; ONNEA NASULI! Toivottavasti nikki meni oikein.
Itse odotellaan vielä ovista. Piinailuun tuntuu olevan vielä pieni ikuisuus. Itsekin ajattelin, että äitienpäivä voisi olla " kiva" testauspäivä(mulla silloin kp 30, kierto on kestänyt nyt pari kiertoa 29 pvää), ellei sieltä sitten tule nega. Toisaalta voisi viettää äitienpäivän " ihan rauhassa" ja testailla vasta seuraavalla viikolla, jos on vielä aihetta. Tai sitten testaan jo malttamattomana aikaisemmin ;)
NATULIhan se oli, kuka oli plussanut eli onnittelut hälle!
t. huonomuistinen maria80
mutta negaahan se näytti. Kp oli eilen 26/26, mutta ei ole myöskään vuoto alkanut. Ehkä mä olin liian hätänen sen testin kanssa, testi jota käytin ei ole siitä herkimmästä päästä. Edellisilläkin kerroilla mulla näytti haaleeta posiitiivista viiva vasta vk yli oletetuista menkoista.
Onnee plussauksesta NATULI. Jos mäkin saan plussattua niin meillä olis sama la.
MuuninMamma
kp 28/?? vielä en ole testaillu mut eipä noita raskausoireitakaan ole. Flunssa vaan ei helpota, kohta pari viikkoa nokka vuotanut ja kurkku käheenä, kumma vaan ettei yhelläkään lapsella sitä ole.
MoominMamma: harmi et oli nega, toivottavasti se vielä plussaksi muuttuu. Toivoa on niin kauan kun tätiä ei näy ;)
Onnea Natuli!!
Minä taidan tehdä seuraa sadetaskulle (olikohan se nikki noin). Edelleenkään ei mitään oireita ja tätiä odottelen saapuvaksi. Menossa kp 25/28-?? No aika näyttää kuis akan käy.
Keväisiä plussasäteitä kaikille muille.
-m-
Onnea plussanneille!!! Olen iloinen puolestanne :)
Minä roikun yhä mukana, mutta siirryin suoraan lähtöruutuun. Tunsin kp 20/28 valtavaa kipua alavatsassa (liityntäkipuja?) ja vatsassa oli siitä lähtien kummallinen kosketusarka kohta. Haukotellessa tai äkkinäisissä liikkeissä oikeaa alavatsaa " repäisi" . Jos söi liikaa tai liian vähän, tuli etova olo. Olin siis jo ihan varma raskausoireista, kunnes kp 24/28 tuli valtavasti jotain valkoista. Eilen irtosi vaalea möykky, ja sanoin miehellekin surullisena, että meidän vauvan alkumme taisi joutua viemäriin. Tänäänkin irtosi vaalea möykky, ja sen jälkeen alkoivat kuukautiset, 2 päivää etuajassa. Olinkohan hetken raskaana ja sain hyvin varhaisen keskenmenon?
Kierron alkuvaiheessa on aina innoissaan ja toiveikas ja oviksen jälkeen alkaa jännitys, joka päättyy aina pettymykseen. Kuinka kauan tätä kestää?
Jos jotain positiivista pitää löytää, niin tammikuun alun L.A olisi sotkenut työkuvioita ja ollut taloudellisesti hieman liian hätiköity ajankohta. Mutta ei se oikeasti lohduta tippaakaan. No, uusi yritys alkaa ensi viikolla. Mieskin kannusti, että voinhan sitten siirtyä tammenterhoista helmipöllöjen ryhmään ;) Se taitaa nauraa näille keskusteluille. No, pysyn kuitenkin tällä tutulla listalla, koska seuraava toivottu L.A on 31.1.2007.
Ulkona on melkein helle ja tulppaanit kasvaa kohisten. Näin myös äsken ensimmäiset leskenlehdet metsän reunassa. Kesä tulee sittenkin! :)
A
Täällä on aivan ihana ilma ja taitaa olla aika pitkälti koko suomessa!!! Ihanaa kevät!
Mulla alkoi tänään vähän niin menkka kivut, joka olisi positiivista, kaikki raskaudet on alkanut tällä tuntemuksella. Niin voihan se merkitä menkkojakin, mutta niihin pitäisi olla vielä reilu viikko, joten ei pitäisi sitä juuri nyt merkitä.
Ei sillä että osaisi hirveästi alkaa iloita, kun on niin monta mennyt heti kesken, mutta ensin kait sitä on raskaaksi tultava, että voi loppuun asti päästä, tai saada keskenmenon... =) Täytyy yrittää pitää positiivinen asenne ja tällaisena päivänä ei voi murjottaa.
kp taitaa olla hmmm jotain... ens viikon lauantaina pitäisi menkat alkaa.. ei jaksa noita päiviä miettiä. Ajattelin testin tehdä ens viikolla, jos rinnoissa siltä tuntuu. Toinen takuu varma raskauden merkki mulla, rinnat kiinteytyy, heti.
Nyt ruuanlaittoon ja sitten takaisin ulos.
-E-
Taitavat kaikki olla päivät/illat ulkona keväästä nauttimassa kun ei täällä juuri ketään näy.Meillä ollaan paljon ulkona, mutta näköjään ehdin tänne koneellekin vähän turhan usein =o)
Kovasti uteliaana ole yrittänyt muita piinailijoita kurkkia. Jokos olette testaillut vai vieläkö maltatte odotella?
Rupes itteä tuo odottelu tympimään, testasin ti ja sain negan. Nyt sitten ihmettelen kun ei tuota tätiä näy....
M
Mulle tuli täti sitten kylään, ei tuu meille ainakaan tammikuun alussa vauvaa. Mutta jos sitten tärppäis ens kierrolla niin menkkojen mukaan la olis 31.1. Jutskattiin miehen kanssa ja annetaan silti vauvalle vielä mahis tulla, JEEEE :D
Hyvää vappua kaikille
MoominMamma
Jännä viikko alkamassa. Mulla tänään kiertopäivä 25/28-32. Pillereiden lopetuksen jälkeen nyt voi tietenkin kierto venyä, mutta ovis tuntui oikeaan aikaan kp 12 tai 13. Ja siitä parin viikon sisällähän pitäisi kuukautisten tulla eli ihan pian tai vasta ensi vuonna. Pakko oli hätähousuna testata tänä aamuna, vaikka hölmöä onkin. Negahan sieltä tuli. Palelee, lämmöt koholla, rinnat aristaa ym. oiretta löytyy, vaikka ne voi olla pms-oireita yhtä hyvin ja todennäköisemminkin. Testaan keskiviikkona uudestaan. Onko muita piinaviikolla mukana?