Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

16-vuotiaan virtsankarkailu

Vierailija
04.05.2018 |

Onko kellään kokemusta teini-ikäisen inkontinenssista? Vaiva jatkunut vuosia, on päivittäistä (lapsi ei omani mutta pesen hänen pyykkejään, siksi tiedän) ja nuori itse ei osaa sanoa, mistä johtuu. Veimme lääkäriin, joka sanoi, että on tavallista (?!) tämänikäisillä eikä määrännyt mitään jatkotutkimuksia tms. Onko todella niin, että asian kanssa on vaan pakko elää eikä mitään apua saa? Ongelmaa lisää nuoren häpeä eli piilottelee likaisia vaatteitaan eikä vaihda niitä eli haisee, vaikka asiasta puhuttu nätisti ja rakentavasti kymmeniä kertoja. Psykiatrilleko seuraavaksi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo kyllä normaalia ole, ihan kukkua. Tutkimuksiin vaan, voi olla vaikka jotain rakenteellista ongelmaa.

Vierailija
2/3 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Minulla oli samanlaista oireilua ja virtsankarkailua 12 vuotiaana. Jumppa- ja balettiharrastuksen ansiosta se loppui. Ilmeisesti lantionpohjan lihakset ja yleiskuntoni parani, pidätyskyky parantui, eikä ongelma enää vaivannut. Harrastaako hän liikuntaa? Jos ei, olisi syytä aloittaa edes jokin kevyt liikuntaharrastus.

Toki tyttärelläsi saattaa olla jokin lääkärin apua tarvitseva oire, joten suosittelen menemään jatkotutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei juurikaan liiku eli ongelma voi olla siinä. Hän ei ole minun lapseni eli mahdollisuuteni viedä häntä lääkäriin ovat rajalliset, etenkin kun hän itse vastustaa sitä ja äitinsäkin sulkee silmänsä ongelmalta.

Ap