Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on tullut tavaksi käydä suihkussa päivittäin?

Vierailija
04.05.2018 |

Ei ole ollut normaalia vielä 70-80-luvulla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

80luvulla

Vierailija
2/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko käydä ma-to joka ilta suihkussa sillä en kehtaa liikkua ihmisten ilmoilla (=töissä) rasvaisella tukalla. Viikonloput löhöän kotona ja käyn suihkussa vain su-iltana, ei haittaa olla likaisella tukalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko käydä ma-to joka ilta suihkussa sillä en kehtaa liikkua ihmisten ilmoilla (=töissä) rasvaisella tukalla. Viikonloput löhöän kotona ja käyn suihkussa vain su-iltana, ei haittaa olla likaisella tukalla.

Jos ihosi kuivuu niin voithan pestä vain hiukset lavuaarissa.

Vierailija
4/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisithan sä pestä vain ne hiukset lavuaarin päällä, menemättä kokosuihkuun.

Vierailija
5/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla mun mielestä alkoi ylihygieenisyys.

Vierailija
6/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli tapana peseytyä joka päivä 70- ja 80-luvullakin oli suihku tai ei. Näin ainakin minun lapsuuden perheessä.

Vierailija
7/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla sitä nyt pesee itsensä kokonaan kuin hiuksetkin. Ihanan raikas olo kun aamulla käynyt suihkussa.

Vierailija
8/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina illalla suihkussa. Inhottava mennä sänkyyn likaisena. Hyi hitto.

Vierailija
9/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan että tuossa 25 vuotta sitten. Nykyään on jopa päiviä että käyn kaksi kertaa saunassa.

Vierailija
10/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko käydä aamuin illoin. Ihosta tulee tahmea ja etenki selkä käy kutisemaan jos en huuhtele hikeä. Tukan pesen aamuisin koska yöllä hikoilen sen ihan kamalaksi. Ja juu en kärsi kuivasta ihosta, olen siis nainen, hikinen työ sairaanhoitajana, sitäpaitsi käsivarsissa tai naamassa voi olla ihmisten hilsettä tms näkymätöntä, minkä kanssa en halua mennä nukkumaan.

Vierailija
11/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä käy suihkussa joka päivä. Käyn suihkussa kun pitää käydä suihkussa, en siksi että olisin moderni kansalainen joka tuhlaa vettä huvikseen.

Tuntuu menneen ihmisillä vähän pakkomielteen puolelle, ei osata käyttää enää aivoja. Miksi hinkata itseä veden alla jos ei ole vielä edes likainen. Eihän siitä mitään hyvä'ä seuraa, ihokin kärsii ja sitä kautta koko keho.

Vierailija
12/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Aina oon käyny 2(3)-7 päivän välein. Lapsena siis tuo kerran viikossa. Mulla on omatkin aivot.

Vierailija
13/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla saati aiemmin ei vielä maalla ollut kaikilla kylppäriä tai sisävessaakaan. Saunaa ei varmaan lämmitetty ihan joka päivä, jos ei oltu hikisissä hommissa. Toki useimmat varmaan pesivät kriittisimmät paikat päivittäin. Tuskin sieltä kaupunkiin muutettaessa jatkuva suihkuttelu heti tuli tavaksi, vaan vuosien, sukupolvien ja kulttuurin muutosten myötä. Olisihan se ekologisempaa ja taloudellisempaa välttää liikaa lotrausta. Itsekään en varmaan ihan joka päivä kävisi suihkun alla seisomassa (ja päivä toki jääkin joskus välistä), jos ihoni ei selästä ja rinnasta olisi sen verran rasvoittuva, että pukkaa äkkiä näppylää.

Vierailija
14/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisulit on heränny 😷

Vierailija
15/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo tullu tavaksi vieläkään, vaan käyn suihkussa/saunassa 1-2 kertaa viikossa. Superkuiva ihoni ei mitenkään kestäisi päivittäistä kastautumista, koska tälläkin tyylillä saa olla rasvailemassa! Hiuksia (sekä kainaloita) pesen lavuaarissa tarvittaessa, ja alapesu hoituu bidesuihkulla. En hikoile paljon, enkä haise!

Vierailija
16/16 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn yleensä joka toinen päivä, joskus päivittäin. En koe olevani likainen, enkä haise.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi