Onko syytä epäillä hyväksikäyttöä?
Ollaan uusperhe, minulla yksi lapsi ennestään (poika, jo teini-ikäinen) sekä kaksi yhteistä lasta tytöt (7v. ja 2v.)
Olen vain alkanut epäillä, että mies olisi voinut koskea meidän kaksivuotiaaseen sopimattomasti. Joo, on vielä vaipat käytössä. Mutta, lapsi alkaa aina rimpuilla ja sanoo että sattuu kun putsataan pimpin kohdilta (puhdistuspyyhkeillä). Omin silmin katsottuna alue ei ole erityisen ärtynyt. Mutta lapsi jännittyy heti kun putsataan edes taivealuetta ja välillä sanoo au vaikka ei minusta olisi edes syytäkään.
Tuon toisen tytön kanssa ei tälläistä ollut. Aluksi laitoin asian sen piikkiin että ollut ripulia tms. ja siksi vaippa-alue vähän arka. Tai että mies saattaa olla kovakouraisempi (mutta edelleen, tätä ei ollut vanhimman tytön kohdalla). Mutta melkein vuoden jo? Joo ei, minusta. Lapsi itse on kyllä isin tyttö, hänen luokseen hakeudutaan ja minä (äiti) olen useimmiten se kakkonen. Mutta lienee ihan normaalia.
Nämä ovat niin vakavia mietteitä/syytöksiä etten mielelläni lähde heppoisin perustein syyttelemään (vaikka toki lapsi tulee aina ekana).
Muita lapsenvahteja meillä ei ole ollut.
Kommentit (5)
Pystyykö lapsi kertomaan, onko jokin satuttanut sitä aluetta?
taitaa olla erimielisyyttä uhteessa ja haetaan tätä kautta miehen päätä vadille, pitä riistakamera tupiin kun lähdet kylille ja stekkaat nuoleeko se vauvan pylly
'ä
Voiko lapsella olla virtsatietulehdus? Se kirvelee ja tekee kipeämmäksi häpyhuulien alueenkin. Laita pikkuiselle jotain perusvoidetta ja katso helpottaako. Joskus voi olla liikaa sokeria veressä, myös se rikkoo ihon ja kirvely alkaa. Olen tämän itse kokenus.
Aika sairaita miehiä teillä on.. Anna mä arvaan, vokista löytyi?
Aika vaikea sanoa juuta tai jaata. Jos mitään muita merkkejä tai muutosta käytöksessä ei ole?
Voisiko olla mahdollista, että lapsella on ollut huono kokemus vaipan vaihdosta, esim. tehnyt kipeää jostain syystä? Voisiko siitä olla jäänyt pelko tilannetta kohtaan?
Tietenkään mitään ei voi tuomita näin vähäisin tiedoin ja täysin tuntematta ja näkemättä perhettänne ja perhedynamiikkaa. Jos huolestuttaa, pidä silmät auki mutta älä hätiköi!