Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko raskaana?

avokaaaaaaaaado
03.05.2018 |

Olen 3-vuotiaan ja 1 v 4 kk -ikäisen lapsen äiti ja arvuuttelen kuukautisasioita. Osittaisimetän nuorempaa lastamme iltaisin ja aamuyöstä. Tytön synnyttyä neuvolalääkäri antoi jälkitarkastuksen jälkeen reseptin minipillereihin, joita siis sai käyttää imetyksen aikana. Pillereitä käyttäessä menkat tulivat kuitenkin parin viikon välein ja jätin pillerit pois koska esikoista imettäessä menkkoja ei tullut ollenkaan. Eikä nytkään tullut ennen kuin imetystä oli jatkunut aika tarkalleen 12 kk. Siinä vaiheessahan imetys oleellisesti oli jo vähentynyt pariin-kolmeen kertaan päivässä, iltaisin ja aamuyöstä. Eli tuossa vuoden vaihteessa menkat alkoivat tulla taas melko säännöllisesti kolmen kuukauden ajan. Oltiinkin varailemassa aikaa ehkäisyneuvolaan kun kuukautiset vaikuttivat palanneen ja kondomi ei ole se ihanteellisin. Ja tästä pääsenkin itse arvoitukseen. Meillä repesi kondomi pariin kertaan ja sattui ajoittumaan sellaiseen ajankohtaan, jossa kierron perusteella arvaisin ovulaation olleen. Kahden lapsen äitinä pitäisi ehkä tietää, mutta milloinkohan raskaus näkyisin testissä? Olen tehnyt testejä menkkojen "myöhästymisen" jälkeen useamman, mutta kaikki ovat olleet täydellisen negatiivisia, myös sellaiset, jotka nappaavat vähäisemmänkin määrän HCG:tä, terkkarissa en ole vielä käydä kun laskureiden mukaan oltaisiin vasta rv 6+0 - rv 6+5. Lievää aamupahoinvointia olen tosin kuvitellut potevani aikalailla siitä asti kun aloin epäillä raskautta. Kotiraskaustestit näyttävät kuitenkin vahvasti toista ja mieskin vitsailee että kärsin diabeteksen ensioireista tai luulotaudista. Oltiin laskelmoidusti suunniteltu, että kolmas lapsi saisi tulla, mutta mieluiten vähän ennen esikoisen menoa ekaluokalle niin saisin mammalomalla kulkea koulumatkoja ja auttaa läksyissä ja olisivat muutenkin nämä kaksi jo hiukan itsenäisempiä, ettei jäädä ihan alakynteen.. :D Kaipaan nyt kipeästi kokemuksia, mielipiteitä ja neuvoja kun olen niin hermona. Itsestä tuntuu, että pulla siellä on, mutta testit on negatiivisia. Aiemmat raskaudet on näkyneet testeissä aiemmilla viikoilla, mutta silloin en imettänyt, vaikuttaako se? Kiitos paljon kaikista vastauksista! <3

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän