Face kaveriehdotus
Todistetusti facen kaveriehdotus tulee sinua stalkanneelta... mä näin yks vkl ihmisen jota en tunne, kerroin nimen ja asuin paikan.. viikon päästä face ehdotti kaveriksi..
Kommentit (16)
Kyllä, face kavaltaa nämä stalkkaajat ja tarjoaa heitä kavereiksi. Näin se vain menee, että kannattaa käydä kattelemassa.
Facebook näkee, jos oleskelette samassa paikassa, tai olette toistenne yhteystiedoissa.
Pari vuotta sitten oli uutinen, että raiskaaja jäi kiinni, kun facebook ehdotti tätä uhrille kaveriksi. Paikkatiedoista oli päätellyt, että ovat tuttuja. Eivät tienneet toistensa nimiä, joten stalkkaus ei olisi ollut mahdollista.
Tämän kaverin kanssa ei oltu samalta paikkakunnalta, ei yhteisiä kavereita, eikä muutakaan yhteistä. Silti oli kaveriehdotuksissa. Ite en tiennyt ees kaverin nimeä..
miksi menit kertomaan tuntemattomalle nimesi ja asuinpaikan?
Kävin Kauneimmissa Joululauluissa ja huomasin, että kaveriehdotuksiin tuli tyyppejä, jotka olivat myös kirkossa yhtä aikaa. Minäkin epäilen tuota syyksi sijaintitietojen perusteella tapahtuvaa kaveriehdottelua.
Google kuuntelee sua ja rekisteröi tekemisisäsi, ja facebook käyttää googlea apunaan tarjotessaan palveluja. Simple!
Itse en kuulu facebookkiin mutta ystäväni kertoo usein kuinka hänelle tulee joka päivä ainakin 300 kaveriehdotusta täysin oudoilta ihmisiltä ympäri maailmaa. Ei mitenkään voi olla mahdollista, että ne kaikki stalkkaisivat häntä eikä hän itse stalkkaa ketään. Mitään yhteistä hänellä ei ole kyseisten ihmisten kanssa.
Aloittaja0000 kirjoitti:
Juu. Kännissä...
Siis menon antamaan tietoni
Mun mielestä se näkee kanssa ne, ketä jotenkin lähellä? Ollut monesti samassa tilassa?
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se näkee kanssa ne, ketä jotenkin lähellä? Ollut monesti samassa tilassa?
Mutta tän tyypin kanssa tasan kerran samassa paikassa samaan aikaan.. Ja siellä oli paljon muitakin.. niitä ei ehdotettu?????
Vierailija kirjoitti:
Itse en kuulu facebookkiin mutta ystäväni kertoo usein kuinka hänelle tulee joka päivä ainakin 300 kaveriehdotusta täysin oudoilta ihmisiltä ympäri maailmaa. Ei mitenkään voi olla mahdollista, että ne kaikki stalkkaisivat häntä eikä hän itse stalkkaa ketään. Mitään yhteistä hänellä ei ole kyseisten ihmisten kanssa.
Joka päivä? Kuinka monelle tyypille kaverisi itseään oikein jakaa...?
Mitä eroa on niillä kaveriehdotuksilla joista tulee ilmoitus ja niillä jotka vaan tulee siihen reunaan? Mulla on yleensä näkynyt vaan siinä reunassa jotenkin et kaveri ehdotuksia sinulle, ja vain kahdesta tyypistä tullut ilmoitus että tässä sulle kaveriehdotus.. Eli miksi vain joistain tulee toi ehdotus onks ne niitä stalkkereita? :D (toinen oli ihan tuntematon jopa noista)
Mä tarkoitan niitä jotka tulee tonne vasempaan yläreunaan. Ihmisiä joita saatat tuntea..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä? Kuinka monelle tyypille kaverisi itseään oikein jakaa...?
Ei hän jaa mitään kenellekkään, eikä hänellä ole edes yhtään kaveria koko facessa, on siellä vain työnsä vuoksi. Olen itse nähnyt useasti kun hän poistaa satoja kaveriehdotuksia ja kiroilee, että mistä näitä oiken tulee.
En usko