Miten ADD/AHDHD-aikuiset onnistutte lukemaan kirjoja? Olisiko jotain vinkkejä, miten saada pidettyä fokus?
Kommentit (9)
Ihan hyvin. Luen kiinnostavia kirjoja tai sitten otan lääkkeen, jos on joku epäkiinnostava, mutta mitä pitäisi silti lukea syystä tai toisesta. Onko pakko lukea, jos siitä ei tule mitään? Minä taas en katso elokuvia kun en jaksa keskittyä ja ei edes kiinnosta.
No mä ylikeskityn. Kiinnostavan kirjan kanssa ongelma enemmän se, etten millään malttais lopettaa ja monet asiat jää siksi tekemättä (ajantajun kadotessa).
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin. Luen kiinnostavia kirjoja tai sitten otan lääkkeen, jos on joku epäkiinnostava, mutta mitä pitäisi silti lukea syystä tai toisesta. Onko pakko lukea, jos siitä ei tule mitään? Minä taas en katso elokuvia kun en jaksa keskittyä ja ei edes kiinnosta.
Auttaako lääkkeet sua?
äänikirjat vois auttaa sua. Voisit samalla vaikka virkata kun äänikirja soi. Tai tehdä ruokaa, käydä lenkillä, maalata... Tunnethan Celian valikoiman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako lääkkeet sua?
Kyllä. Muuttivat ihan koko elämän oikeastaan. Parin vuoden jälkeen en enää koe tarvitsevani niitä yhtä akuutisti kuin ensialkuun kun olen oppinut uudet rutiinit ja tavan työskennellä, vaikka vaikeaa se on toki yhä ilman. En siis liioittele, ihan koko elämä; ammatti, koulutustaso, kaikki meni uusiksi ja ei voisi olla paremmin nyt. Ilmeisesti en olekaan laiska ja tyhmä kun olen opiskellut AMK:ssa ja yliopistossa (ensin tähtäsin liian matalalle) huippumenestyksellä ja työllistynyt uuden alan töihin, vaikka koko aiempi aikuisikä on mennyt enemmän tai vähemmän työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auttaako lääkkeet sua?
Kyllä. Muuttivat ihan koko elämän oikeastaan. Parin vuoden jälkeen en enää koe tarvitsevani niitä yhtä akuutisti kuin ensialkuun kun olen oppinut uudet rutiinit ja tavan työskennellä, vaikka vaikeaa se on toki yhä ilman. En siis liioittele, ihan koko elämä; ammatti, koulutustaso, kaikki meni uusiksi ja ei voisi olla paremmin nyt. Ilmeisesti en olekaan laiska ja tyhmä kun olen opiskellut AMK:ssa ja yliopistossa (ensin tähtäsin liian matalalle) huippumenestyksellä ja työllistynyt uuden alan töihin, vaikka koko aiempi aikuisikä on mennyt enemmän tai vähemmän työttömänä.
WOW! Todella innostavaa!
Olen aina lukenut paljon, mutta vain minua kiinnostavia kirjoja. Koulukirjat jäivät lukematta. Ootellaan saisko metyylifenidaatti muutosta aikaan. Strattera ei toiminut.
Ei ole järkeä lukea väkisin. Luet vaan sitä mikä kiinnostaa ja mikä on kirjoitettu sellaisella tyylillä mitä jaksat lukea.