Miten Amazonilta tilataan?
Kommentit (15)
Jos menet amazon.com.iin niin klikkaa etsiessä vaihtoehdoksi että tuote postitetaan Suomeen. Useat myyvät vain USA.han.
Vierailija kirjoitti:
Jos menet amazon.com.iin niin klikkaa etsiessä vaihtoehdoksi että tuote postitetaan Suomeen. Useat myyvät vain USA.han.
Sama muissakin, mutta esim elektroniikkaa voidaan myydä Saksan Amazonilla Suomeenkin. Ja sen saa nyt myös englanniksi, jos saksa ei meinaa luonnistua.
Edellämainittujen ohjeiden lisäksi muistaa, että USA ei ole EU-aluetta = joutuu useimmiten maksamaan tullit ja alvit.
Vierailija kirjoitti:
Edellämainittujen ohjeiden lisäksi muistaa, että USA ei ole EU-aluetta = joutuu useimmiten maksamaan tullit ja alvit.
Jotkut eivät edes ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Usasta ei useimmiten kannata tilata yhtään mitään. Postikulut nousevat niin korkealle, että saman tuotteen saa Euroopasta halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tilata tullimuurin takaa jenkkilästä. Minä tilaan UK:n, Saksan ja joskus Espanjan Amazonilta. Tilaus tapahtuu kuten kaikkialla muuallakin, paitsi että Amazon tallettaa maksukortin tiedot ja seuraavat tilaukset onnistuvat pelkällä sisäänkirjautumisella. Kannattaa siis valita salasana huolella. Ja ehkä estää kortin nettiostokset muulloin kuin tilausten ajaksi, mikäli ei luota 100 prosenttisesti Amazonin tietoturvaan.
Vierailija kirjoitti:
Amazon.com tilauksesta menee tullimaksut ja lähetyskulut. Kannatta tilata joko Amazon.de tai Amazon.co.uk
ENsinnäkin et tilaa Amazonilta mitään, se on vain laskuttaja. Tavara ei edes käy Amazonilla vaan tulee jostain tavarantoimittajalta sulle joka myös kösittelee sun henkilötietosi. En koskaan tilaa Amazonista tästä syystä
Vierailija kirjoitti:
ENsinnäkin et tilaa Amazonilta mitään, se on vain laskuttaja. Tavara ei edes käy Amazonilla vaan tulee jostain tavarantoimittajalta sulle joka myös kösittelee sun henkilötietosi. En koskaan tilaa Amazonista tästä syystä
Väärin. Amazon sekä myy itse tavaraa omasta varastostaan että antaa ns. kauppapaikan itsenäisille kaupoille, jotka lähettävät omat tuotteensa itse.
Kiitos paljon vastauksista!
Vielä yksi kysymys, miten/millä olette maksaneet siellä? Mulla on vain visa electron enkä ole koskaan käyttänyt paypalia tai mitään. Ap
Amazon on vaikea. Moni myyjä ei suostu lähettämään suomeen. Todella ärsyttävää kun näkee hyvän tuotteen.
Itse ratkaisin sen silleen että avasin usan matkalla tilin postinvälitysfirmalla. Ei mene korkeita tulleja kun firma laittaa halvat hinnat papereihin. Jotkut tuotteet kannatta tilata sieltä jotkut ei. Kun euro oli 1.4 todellakin kannatti.
Amazon.co.uk on paljon huonompi kuin .com. tosin sieltäkin tulee tilattua sillä tuotteet tulevat nopeammin. Myös samat voltit takaa että kaikki tuotteet toimivat (sovittimen avulla).
Noihin arvosteluihin ei kannata luottaa. Myyjät kirjoittelevat niitä itse tai lahjovat muita. Kannattaa laittaa kaikki fakespot.com läpi. Keskiverto on aika korkea joten mitään alle 4.4-4.5 ei kannata ostaa. Myyjiltä kannattaa tarkistaa arvosanat myös. Alle 97% ei kannata ostaa eikä uusilta kun jotkut ovat huijareita, myyvät feikkejä ym mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksista!
Vielä yksi kysymys, miten/millä olette maksaneet siellä? Mulla on vain visa electron enkä ole koskaan käyttänyt paypalia tai mitään. Ap
Visa ja mastercard. Electron varmaan toimii myös. R kioskista kai voi ostaa visa lahjakortin jos electron ei käy.
Paypal ei todellakaan kun se on kilpailija amazon pay:lle.
Jostain lehtijutusta luin että Amazon.de verkkokaupasta noin 40 euron tilaus tulee suomeen ilman postikuluja mutta jossain keskustelupalstalla mainittiin että lähetykset saattaa tulla "tipoittain" eli vähitellen koska tavaroita myy muutkin kuin Amazon.
Onko tosiaan niin että voi saada lähetykset ilman postikuluja tai pienillä postikuluilla vai pitääkö siellä verkkokaupassa valita tavarat jostain tietystä paikasta että saa ilmaiseksi tai pienillä postikuluilla?
Klikkaa tuotteen ostoskoriin ja menee kassalle. Syöttää maksutiedot ja osoitteen ja jää odottamaan pakettia.