Olen masennuksesta ja ahdistuksesta kärsivä pitkäaikaistyötön nainen, onko mahdollisuuksia parisuhteeseen
Kommentit (28)
Pitkäaikaistyöttömyys ei haittaisi mutta en tiedä jaksaisinko katsoa ahdistusta ja masennusta. Riippuu miten vakavaa ja miten ne näkyy. En haluaisi tulla itsekin vedetyksi masennukseen.
En ole masentunut seurassa, vaan kun joudun olemaan yksin. Muuten olen ihan valoisa persoona.
En tiedä. Monesti parisuhde ei ole tasavertainen, jos vain toisella ahdistusta ja masennusta.
Jos molemmilla samantyyppisiä oireita, ehkä, en tiedä.
Usein masentununeena parisuhde kiemuroineen ei houkuttele. Itse kun myös pitkään kärsinyt samoista ongelmista.
Mutta sit herää kysymys, eikö mt-ongelmista kärsivillä ole samanlainen oikeus rakkauteen kun muillakin?
Vaikea kysymys.
Ei, ellet pysty aloittamaan puhtaalta pöydältä. On eri asia kertoa asiat kerran kuin jankata, kuinka kärsimyksestä on tullut osa identiteettiäsi.
Parisuhde ei myöskään ole hoitosuhde, joten kannattaisiko vaan hoitaa itseä ensin.
Olen myös päihteetön ja normaalipainoinen. Luulin pitkään pärjääväni ilman parisuhdetta, mutta en pärjääkään. :(
On mahdollista! Paitsi tuo yksinolojuttu, kannattaa sitten valita kotona viihtyvä mies, ettei tule harmistuksia jos toinen on kovasti menossa. Muista silti rakastaa itseäsi, tuollaisena kuin olet. (En tarkoita etteikö parempaan oloon kannattaisi aina pyrkiä) Onnea tulevaan :3
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Monesti parisuhde ei ole tasavertainen, jos vain toisella ahdistusta ja masennusta.
Usein masentununeena parisuhde kiemuroineen ei houkuttele. Itse kun myös pitkään kärsinyt samoista ongelmista.Mutta sit herää kysymys, eikö mt-ongelmista kärsivillä ole samanlainen oikeus rakkauteen kun muillakin?
Vaikea kysymys.
Löytyisikö mielenterveysyhdistyksestä vertainen kumppaniksi?
Vierailija kirjoitti:
Usein masentununeena parisuhde kiemuroineen ei houkuttele. Itse kun myös pitkään kärsinyt samoista ongelmista.Mutta sit herää kysymys, eikö mt-ongelmista kärsivillä ole samanlainen oikeus rakkauteen kun muillakin?
Vaikea kysymys.
Ei ole vaikea kysymys. Vastaus on: totta kai. Mutta jonkun on rakastuttava häneen.
On toki, jos et ole ruma. Eikä rumuuskaan välttämättä haittaa, jos et näytä mieheltä. Kaikkia ei välttämättä haittaa sekään... vaan mennään siihen, minkä itse kelpuutat: käykö kuka tahansa paremman puutteessa vai onko jotain ns. laatuvaatimuksia?
En tarvitse terapeuttia, sellainen on jo, eniten kaipaan sellaista fyysistä läheisyyttä ja hellyyttä. Ja mukavaa yhteisoloa jutellen jostain muusta kuin minun ongelmistani.
Ylöspäinpariutumisen mukaan ainakin kyllä.
ATN -> AKTM/KTM
AKTN -> KTM/YKTM
En ole ruma, en tosin enää yhtä hehkeä kun kaksikymppisenä. Treenaan joka päivä koska muuten ei pää kestä.
Ihan kuten kenellä tahansa on oikeus rakkauteen, niin myös sinulla.
Ja se tapahtuu ihan kuten kenellä tahansa. Ei oikotietä vaan samoin kuin kaikilla muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys.
Totta kai mt-ongelmaisilla on oikeus rakkauteen mutta kellään toisella ei ole velvollisuutta alkaa suhteeseen heidän kanssaan jos tuntuu ettei halua/pysty.
Jaa, laatuvaatimukset ei varmaan varaa enää sellaisiin. Yleesnä olen tykännyt sellaisista herkemmän sorttisista miehistä.
Voit olla ihanampikin kuin tekopirteä ura-suorittaja-pirkko.
Minulle kävisi myös mt-ongelmainen hyvin kunhan ei ole väkivaltainen eikä päihdeongelmainen.
Mies45 kirjoitti:
Voit olla ihanampikin kuin tekopirteä ura-suorittaja-pirkko.
Joo, voin olla aika ihana :)
Meistä molemmat oli samanlaisia kuin Ap,joten onnistuu
Varmasti. Saman kuvauksen miehellä ei valitettavasti juurikaan.