Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin ja haittavaikutusten kesto n.20h, onko normaalia?

Vierailija
03.05.2018 |

Otin eilen 15mg puolet, eli 7,5mg mirtazapin lääkkeen noin klo.19.00-20.00 aikaan illalla ja vieläkin väsyttää ja pyörryttää. Söin lääkkeen ahdistuksen aiheuttamaan unettomuuteen. Minulla on kaksi pientä lasta, enkä syö lääkettä kuin tarvittaessa. Kuitenkaan minulla ei lasten vuoksi ole varaa olla pöllyssä koko päivää. Mitä teen? Olen kokeillut kaikenmoisia lääkkeitä, lähinnä neurolepteja mutta kaikissa on nämä samat haitat. Imovan olisi hyvä mutta sitä ei määrätä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor aiheuttaa saman ja siksi lääke vaihdettiin tähän. Olen nyt jotunut ottamaan mirtsan n.5kertaa ja aina sama vaikutus. Eikö todellakaan ole mitään sellaista vastaavaa lääkettä joka ei vetäisi ihan veltoksi? Ap

Vierailija
2/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Ota siitä puolesta vielä puolet. Lääkeleikkuri on keksitty.

Vierailija
4/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Ota siitä puolesta vielä puolet. Lääkeleikkuri on keksitty.

Se ei auta sitten. Eilen se lääke väsytti kropan mutta ei päätä. Mietin nostavani annoksen mutta annoin olla. Tämä on ihan toivotonta välillä. Ap

Vierailija
5/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, mirtatsapiini ei sovi satunnaiseen käyttöön unilääkkeeksi. Imovane on siihen paljon parempi. Jos ei muuta olisi niin ottaisin max. 1/8 tabletista.

Vierailija
6/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma väsyttää enemmän mitä vähemmän ottaa. Satunnaiskäytössä ei tosiaan ole hyvä lääke, mutta säännöllisessä käytössä tuo väsymys seuraavana päivänä häviää ainakin mulla jo muutamassa päivässä.

Vierailija
7/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tulin sanomaan, pitkäaikaisessa käytössä totuin tuohon päiväväsymykseen tai se väheni pitkällä tähtäimellä. Tosin aina oli hieman vaikea herätä sen kanssa.

Ja minulla nosti ruokahalua, siihen vaikutukseen en tottunut.

Vierailija
8/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tulit kysymään asiaa tällaiselta palstalta. Miksi et kysy lääkkeen määränneeltä taholta siis lääkäriltä? Tai jos et lääkäriä tavoita, niin kai osaat soittaa apteekkiin ja kysyä neuvoa sieltä,

Vierailija
9/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön Mirtazapinia aamuyön unettomuuteen 5mg iltaisin. Otan lääkkeen viimeistään klo 20 kun menen nukkumaan klo 22. Silloin se ehtii poistumaan aamuun mennessä ja vaikutus tulee oikeaan kohtaan. Yli vuoden käyttänyt eikä kiloakaan ole tullut painoakaan lisää.

Otatko kuinka myöhään?

Mirtazapin auttaa unettomuuteen parhaiten pienillä annoksilla! Mitä isompi annos sitä heikommin auttaa.

Vierailija
10/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor aiheuttaa saman ja siksi lääke vaihdettiin tähän. Olen nyt jotunut ottamaan mirtsan n.5kertaa ja aina sama vaikutus. Eikö todellakaan ole mitään sellaista vastaavaa lääkettä joka ei vetäisi ihan veltoksi? Ap

Oikeat unilääkkeet. Nukahtamista voisi helpottaa ottamalla reilun annoksen melatoniinia useampi tunti ennen nukkumaanmenoa, mutta ei sekään välttämättä auta.

Vierailija
11/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tulit kysymään asiaa tällaiselta palstalta. Miksi et kysy lääkkeen määränneeltä taholta siis lääkäriltä? Tai jos et lääkäriä tavoita, niin kai osaat soittaa apteekkiin ja kysyä neuvoa sieltä,

Koska lääkäri sanoi, että mirtsa on hyvin siedetty lääke eikä juurikaan haittavaikutuksia. Minusta 20h vaikutus on vaan liian pitkä aika enkä sanoisi sitä lieväksi. Lääkäreillä ei useinkaan ole kokemusta lääkkeistä. Ja osaan itsekin lukea pakkausselosteen. Ap

Vierailija
12/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön Mirtazapinia aamuyön unettomuuteen 5mg iltaisin. Otan lääkkeen viimeistään klo 20 kun menen nukkumaan klo 22. Silloin se ehtii poistumaan aamuun mennessä ja vaikutus tulee oikeaan kohtaan. Yli vuoden käyttänyt eikä kiloakaan ole tullut painoakaan lisää.

Otatko kuinka myöhään?

Mirtazapin auttaa unettomuuteen parhaiten pienillä annoksilla! Mitä isompi annos sitä heikommin auttaa.

Otin lääkkeen n.klo 19.00-20.00. Vaikutus loppui vasta n.kuuden maissa tänään. Nyt alkaa olla normaali olo, tosin kroppa on vieläkin väsynyt siis raajat. Ap

Vierailija
13/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kokeiltiin joskus tätä unettomuuteen. Söin sitä niin pieniä murusia kuin vain sain murrettua, ja silti päiväväsymyksen vuoksi jouduin lopettamaan.

Vierailija
14/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä joskus haluan nukkua 9tuntia, nakerran tabletista noin nuppineulan kokoisen palan ja nukun pitkät, hyvät unet ja herään pirteänä.

Joskus on yliväsynyt, uni ei tule muuten.

Yleensä nukun 7h ja se riittää.

Vierailija
15/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin aikanaan unettomuuteen samaa annosta. Viisi viikkoa olin saikulla ja söin lääkettä. Koko ajan olin kuin sumussa: kuulin keakustelun ympärillä, mutta en ehtinyt mukaan, mummot kävelivät vetokärryjen kanssa kadulla ohi. Onneksi olin saikulla eikä ollut lapsia vielä. Unessa kyllä pysyin hyvin. Lihoin yli 10kg.

Kamala lääke. Enää en ihmettele "käveleviä zombeja" kaduilla.

Vierailija
16/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli Mirtzapiinista todella sumuinen ja ahdistavan voimaton olo.

Vierailija
17/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Mirtazapinia 15 mg unettomuuteen. Vaikka ottaisin koko tabletin, ja otan sen n. tuntia ennen nukkumaan menoa, minua ei väsytä seuraavana päivänä yhtään ja herätessäni olen ihan reipas. Sama juttu, jos otan vain puolikkaan tabletin.

Käytin Mirtazapinia myös 8 vuotta sittten noin vuoden ajan, eikä minulla ollut silloinkaan mitään haittavaikutuksia. Ei väsymystä eikä painonnousua.

Mutta on taivaallisen ihanaa, kun nukkuu 7-8 tuntia joka yö, eikä valvo muutamaa yötä putkeen unettomuudesta kärsien.

Vierailija
18/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli Mirtzapiinista todella sumuinen ja ahdistavan voimaton olo.

Mulla vähän sama. Kun lääke alkaa vaikuttamaan niin tulee sellainen lievä ahdistus siitä pyörrytyksestä. Ap

Vierailija
19/19 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lihon vaikka syön liian vähän. Läskiä kertyy, lihakset sulaa.

Koko ajan samea olo.

Aion totutella pois uneen auttavista lääkkeistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi