Voinko kutsua ylä-asteikäisiä pieniksi,
Kommentit (19)
Hih hih. Tätäkin piti kysyä muilta kun itse ei mitään osaa päättää.
Voit kutsua. Tunnen itsekin itseni vielä aika pieneksi (olen kasilla).
Voithan sä sarkastisesti kutsua iso kokoista miestäkin sillä nimityksellä.
Just tänäaamuna sanoin seitsentoistiaalleni, että "oot aina äitin pieni, vaikkoisit sata metriä ja sata kiloa".
En nyt pitäisi sen ikäistä enää pienenä lapsena, mutta toki voi aina sanoa "äidin pikkuinen" tms. :D
Niin, no kyllä sen ikäiset aika pieniä ovat. Ihan keskekasvuisia vielä.
Vierailija kirjoitti:
Just tänäaamuna sanoin seitsentoistiaalleni, että "oot aina äitin pieni, vaikkoisit sata metriä ja sata kiloa".
Sanoit mille?
Mielestäni tuon ikäiset ovat lapsia.
Voisiko sanoa, että ala-asteella on pieniä ja ylä-asteella isoja lapsia?
Mun 11v poika nyt viidennellä ja kyllä pidän häntä ja kavereitaan vielä pikkupoikina.
Harrastaa tosissaan futista ja on tultu kisamatkoilla seurattua häntä ja joukkuekavereitaan, niin kyllä he käyttäytyvätkin vielä tosi lapsellisesti:)
Ihan hyvä vaan, sillä ei mene murkkuikään enää kauan aikaa. Ihania poikia kaikki.
Itse nimitän lapsia yläasteikäisestä saakka nuoriksi. Se sopii suuhuni paremmin. Mutta minä en olekaan kenenkään äiti. Olen työskennellyt nuorten parissa (13-17v) ja on ollut vain luontevaa puhua "meidän nuorista." Ja kyllä he ovat vielä pieniä siinä mielessä, että huomiota ja huolenpitoa tarvitsevat.
Lapsia joka tapauksessa. Ei 12v mikään iso ole.
On täysin riippuvainen sanojan iästä. 5v ei voi sanoa 10v isosiskolle hänen olevan pieni, mutta lasten äiti voi kutsua 10v pikku mussukakseen tai joku 70v voi kutsua 30v lastaan vielä pikku tytökseen tai pojakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Ei ala-asteen loppupuolella olla enää pieniä.
Päiväkodissa on pieniä, eikä sielläkään eskarissa enää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia joka tapauksessa. Ei 12v mikään iso ole.
Nyt oli kyse yläasteikäisistä, ei 12-vuotiaista. Tähän aikaan vuodesta yläasteella ei ole 12-vuotiaita.
16-vuotiaita siellä kyllä on. Onko 16-vuotiaatkin mielestäsi pieniä?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ylä-aste?! Ala-asteessa on väliviiva, koska muuten se olis alaa steessa, koska kaksi aata lausutaan suomessa pitkänä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska "ylä-asteella" kirjoitetaan ilman yhdysmerkkiä.
Mulle mun ysiluokan nyt päättävä on "äitin pieni vauveli" ainakin aina silloin kun tahdon häntä vähän ärsyttää:)