Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakoileeko puoliso puhelinta / Smart Locker, google

Vierailija
03.05.2018 |

Kävi kummallinen juttu. Puhelimeni antoi ilmoituksen jossa näkyi puolison sähköposti ja että on kirjautunut Googlen Smart Locker:iin. Meillä on molemmilla android ja itse en tiedä mikä ko. googlen palvelu on.

Voiko olla mahdollista, että puoliso vakoilee jotenkin tätä kautta puhelintani? Tai voiko tämä jotenkin johtua Bluetooth:ista (puhelimet olivat n.metrin päästä toisistaan). En ole kysynyt asiasta, koska en usko että hän vastaisi totuudenmukaisesti jos vakoilisi puhelintani.

Tietääkö joku tarkemmin tuosta googlen palvelusta?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jollain on tietoa tuosta palvelusta. Olisin kiitollinen. Ap

Vierailija
2/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita googlelle ja kysy, eiköhän heillä ole Suomessakin toimisto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun täytyy tuollaista miettiä, niin ei taida suhde olla ihan terveellä pohjalla...

Vierailija
4/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kvg

Vierailija
5/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, luulen että kuka vain hämmästyisi tällaista. Ainakin itse olin hämmentynyt ja en tiedä mitä ajatella. Ennen kuin kysyn asiasta häneltä, niin haluan saada jonkun käsityksen tuosta palvelusta. Lueskelin netistä, mutta käytännössä en saanut vastausta tähän. Ap

Vierailija
6/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suojaus puhelimessasi on? Käytätkö esim. sormenjälkilukijaa tai laitatko jonkin koodin tai kuvion, että pääset käyttämään puhelintasi? Ainakin tämän miehesi pystyy ohittamaan smart lockin avulla. Sen idea on siis, ettei joka kerta puhelimelle mentäessä tarvitse laittaa sitä koodia. Voit esimerkiksi määrittää, että ollessasi kotona koodia ei kysytä. Tarkoitus on siis helpottaa käyttöä ja vähentää turhaa näpyttelyä.

Vierailija
7/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 käytän pin-koodia.Eli hän saattaa päästä puhelimelle?

Vierailija
8/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen.Eli hän voinut yhdistää meidän laitteet ja käyttää puhelimellaan minun puhelinta?Mun puhelimeen ilmestyi toi kirjautumisteksti jossa hänen sposti.

Bluetooth ei voi tätä sotkea?

Ap

Vierailija
9/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti minäkin sanoisin, että teidän välillä ei muutenkaan kaikki ole kunnossa jos sinun täytyy miettiä tuollaisia.

Vedä puhelin tehdasasetuksille niin ainakin häviää kaikki asennukset. Ja hei, muuta pois miehen luota johon et voi luottaa.

Vierailija
13/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies on päässyt puhelimellesi asentamaan mitään? Älä anna hänelle pin koodia äläkä asentaa mitään, mikään puhelin ei ole niin monimutkainen että sen takia pitäisi mies päästää asentelemaan sinne mitään.

Vaihda pin koodi ja ota sormenjälkitunnustus käyttöön.

Vierailija
14/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity vakoiluun.

Vierailija
15/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Google on antanut lisätietoa kunnianhimoisista pyrkimyksistään korvata perinteisen salasanat muilla tunnistusmenetelmillä."

"Ensimmäiset viitteet tulevasta on nähty Android-laitteiden Smart Lock -ominaisuudessa, joka voi kytkeä lukituksen pois päältä esimerkiksi luotetussa sijainnissa tai kun luotettu Bluetooth-laite on lähellä. Lopullinen tavoite on kuitenkin muodostaa automaattisesti taustalla toimiva järjestelmä, joka tunnistaa käyttäjän useiden elementtien avulla. Kirjoitustapa, kävelytyyli, sijainti, ääni ja monet muut elementit antavat käyttäjälle arvosanan, jonka mukaan pääsy laitteeseen ja palveluihin sallitaan. Mikäli tunnistus ei ole tarpeeksi varma, turvaudutaan edelleen salasanoihin."

Vierailija
16/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys edelliseen.Eli hän voinut yhdistää meidän laitteet ja käyttää puhelimellaan minun puhelinta?Mun puhelimeen ilmestyi toi kirjautumisteksti jossa hänen sposti.

Ap

Laitteita ei voi hyväksymättä yhdistää joten mies tuskin vakoilee nyt ketään.

Vierailija
17/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole antanut puhelintani kellekkään mitään asentamista varten.Miten joku voisi tietää salasanan,niin vaikka näkemällä.En tiedä.

En ajatellut muuttaa pois,kun eihän tässä mitään ole selvinnyt.Välit ei oikeastaan nyt ole se olennaisin tässä,vaan se seurataanko puhelintani.Jos näin,niin sitten välit tarkastelun alle.

Outoa kuitenkin on,että puhelimeni ilmoittaa hänen spostinsa kirjautuneen sisään Smart Lockerilla.Teki tämän automaattisesti,koska henkilö nukkui.

En käsitä.Huomasin puhelintani nyt tutkiessa,että siellä on hänen tietojaan mihin salasanoja ei tallenneta eli ei esim.mun nettipankki vaan hänen.Puhelimet siis synkkaa jostain syystä ja itse en sitä ole tehnyt.

Vierailija
18/20 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huojentavaa.Joskin nyt tuli mieleen,että mitäs jos on puhelimellani hyväksynyt.Oli vaan tosi outo se ilmoitus.

Vierailija
19/20 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huojentavaa.Joskin nyt tuli mieleen,että mitäs jos on puhelimellani hyväksynyt.Oli vaan tosi outo se ilmoitus.

Ei ole voinu yhdistää jos ei tiedä salasanaa millä puhelimen saa auki.

Vierailija
20/20 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, minulla käynyt samalla tavalla, eli tuli Smat Locker ilmoitus puhelimeen ja siinä miehen sähköpostiosoite. Tosi hämmentävää.