Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan perheesi pärjäisi, jos tilillä olisi 600€?

Vierailija
03.05.2018 |

Siinäpä se kysymys. Meillä on tuon verran, palkkapäivä on vasta 15.5. Auto pitäisi tankata, ruokkia kolme teiniä ja kaksi aikuista ja yksi koira, ostaa yhdelle lapselle kengät, toiselle housut ja itselle takki. Taas mennään aivan kädestä suuhun! Ärsyttää niin paljon tämä jatkuva kituutus!

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme kunnan hommissa molemmat, nettona palkkaa jää noin 5500€/kk. Kun laskut on maksettu (autot, asunto, juoksevat kulut) ruokaan ja vaatteisiin jää noin 1500€/kk. Nyt on ollut isoja laskuja, siksi olemme näin tiukilla. Tuntuu silti, että rahat ovat aina ihan finaalissa. Ja juu, kyllä nuo ovat pakollisia ostoja, talvikengillä tai -vaatteilla ei voi enää mennä.

Tilaat vaatteet netistä, maksutavaksi lasku. tai sitten ostat luottokortilla?

Vierailija
42/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisit myydä varmaankin jotain nettikirppiksellä mistä tuloa joilla ostat sitten vaatteet esim nettikirppikseltä.

Ei ole noloa ostaa käytettyjä vaan ekologinen teko suorastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tuolla rahalla pärjäisin oikein hyvin monta viikkoa. Ruoaksi ostaisin jotain halpaa, osittain eineksiä kuten maksalaatikkoa, hernekeittoa tms., osittain paljon halpoja kasviksia (lue: juureksia) ja muita peruselintarvikkeita. Itselleni löytäisin takin varmasti kirpputorilta, tosin en todellakaan ostele takkeja joka vuosi, vaikka rahaa olisikin. Myös lapsen kengät ja housut etsisin jostain halvalla, tai jos tarvitsevat jotkut tietyt, sanoisin että ehkä pakko odottaa (vaikka ei kyllä olisi, jos eivät maksa yli 100 euroa). En oikeasti tajua ap:ta. 

Vierailija
44/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja nyt on selvästi näitä "hyvätuloisia köyhiä". On oikein hyvät tulot, mutta jos lainaa on otettu niin paljon, että oikeasti 4000 euroa/kk menee niiden lyhennyksiin, niin onhan se nyt selvää että raha on tiukassa vaikka yli keskitason palkat olisikin.

Vierailija
45/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis NETTOtulot 5500€?! Mihin se raha menee?

Et taida ihan ymmärtää pyrkyreiden aivoituksia? ;)

Pitää katos asua siellä etelä espossa yksityistalossa joka on ainakin 250 neliötä. Sitten maksetaan 3000e lyhennyksiä ja korkoa 30v ajan. Ja autotkin pitää vaihtaa uuteen jaguaariin tms mersuun 3v välein (25% auton arvosta tippuu ku ajaa autokaupasta ulos) jne.

Lisää kivaa velkaa.

Sitten täytetään huvila ikealla sekä perintöhuonekaluilla toiveena että joskus vielä tulisi se lottovoitto että lastut saisi heivattua helvettiin.

Sitten ollaan persaukisia ja ihmetellään mihin ne rahat menikään. Mutta toisaalta ei sitä lapsia haluaisi pakottaa mihinkään mellunmäen peruskouluunkaan.... vaikka asumisen saisikin paljon halvemmalla.

Ei ihan. Kaksi tavallista autoa on, koska töihin pitää päästä. Ihan Vantaalla asutaan, rivitalossa, oisko 110neliötä. Kolme lasta, koira, velkaa ihan perussumma (vielä 170000€). Aiemmin tulot olivat pienemmät, joten silloin ostettiin velkarahalla ruokaakin, nyt on pitänyt vuoden sisällä uusia kodinkoneita, vaatevarastoja (ihan tavallisia vaatteita ja kenkiä), sohva, matto ja lapsille pyörät. Niitä nyt maksellaan visalta pois. Ja ei, ei me matkusteta ensi kesänäkään etelään, vaan maksetaan laskuja.

T. Ap

Vierailija
46/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme kunnan hommissa molemmat, nettona palkkaa jää noin 5500€/kk. Kun laskut on maksettu (autot, asunto, juoksevat kulut) ruokaan ja vaatteisiin jää noin 1500€/kk. Nyt on ollut isoja laskuja, siksi olemme näin tiukilla. Tuntuu silti, että rahat ovat aina ihan finaalissa. Ja juu, kyllä nuo ovat pakollisia ostoja, talvikengillä tai -vaatteilla ei voi enää mennä.

Tilaat vaatteet netistä, maksutavaksi lasku. tai sitten ostat luottokortilla?

Ei pysty nyt, luottokortti on tapissa.

Vierailija
47/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ihan ymmärtää pyrkyreiden aivoituksia? ;)

Pitää katos asua siellä etelä espossa yksityistalossa joka on ainakin 250 neliötä. Sitten maksetaan 3000e lyhennyksiä ja korkoa 30v ajan. Ja autotkin pitää vaihtaa uuteen jaguaariin tms mersuun 3v välein (25% auton arvosta tippuu ku ajaa autokaupasta ulos) jne.

Lisää kivaa velkaa.

Sitten täytetään huvila ikealla sekä perintöhuonekaluilla toiveena että joskus vielä tulisi se lottovoitto että lastut saisi heivattua helvettiin.

Sitten ollaan persaukisia ja ihmetellään mihin ne rahat menikään. Mutta toisaalta ei sitä lapsia haluaisi pakottaa mihinkään mellunmäen peruskouluunkaan.... vaikka asumisen saisikin paljon halvemmalla.

Ei ihan. Kaksi tavallista autoa on, koska töihin pitää päästä. Ihan Vantaalla asutaan, rivitalossa, oisko 110neliötä. Kolme lasta, koira, velkaa ihan perussumma (vielä 170000€). Aiemmin tulot olivat pienemmät, joten silloin ostettiin velkarahalla ruokaakin, nyt on pitänyt vuoden sisällä uusia kodinkoneita, vaatevarastoja (ihan tavallisia vaatteita ja kenkiä), sohva, matto ja lapsille pyörät. Niitä nyt maksellaan visalta pois. Ja ei, ei me matkusteta ensi kesänäkään etelään, vaan maksetaan laskuja.

T. Ap

Tämän luettuani olen entistä kiitollisempi vanhemmilleni, jotka jo lapsena opettivat minulle, että lainarahaa ei käytetä muuhun kuin asunnon ostamiseen. Itselleni ei tulisi mieleenkään (varsinkaan noilla tuloilla) ostella kodinkoneita, vaatteita, huonekaluja tai mitään muutakaan luotolla. Ostan vain asioita, joihin minulla on varaa. Pahan päivän varalle tilillä on aina jonkun verran rahaa, jolla voi sitten ostaa vaikka juuri pesukoneen tai muun välttämättömän. Ennakoitaviin ostoksiin säästän etukäteen.

Vierailija
48/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se kysymys. Meillä on tuon verran, palkkapäivä on vasta 15.5. Auto pitäisi tankata, ruokkia kolme teiniä ja kaksi aikuista ja yksi koira, ostaa yhdelle lapselle kengät, toiselle housut ja itselle takki. Taas mennään aivan kädestä suuhun! Ärsyttää niin paljon tämä jatkuva kituutus!

Okei. Nettona 5500 euro/kk käytettävänä. "Autot, asunto, juoksevat kulut", niihin menee 4000 euroa. Oletetaanko nyt vaikka että näistä kiinteistä kuluista lainaa on 3000 euroa/kk? Eli vuodessa 36 000 lainanlyhennyksiä + korot? Asuntolainan keskiarvoinen takaisinmaksuaika oli viime vuonna 19 vuotta. Jos nyt olettaa että teillä on 15 vuoden laina-aika, niin olenko oikeilla jäljillä, jos arvelisin teillä olevan n. 500 000 euroa velkaa?

Ei liene kuitenkaan niin epäselvää, mihin taloutenne rahat menee.

Vierailija
49/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi tuo tilanne, ostaisin bensaa ja ruokaa. Vaatteita sitä mukaa, kun rahaa jää yli. Suuntaa ajatuksesi siihen, mitä saat ja mitä sinulla on, niin ahdistus helpottaa.

Vierailija
50/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Nettona 5500 euro/kk käytettävänä. "Autot, asunto, juoksevat kulut", niihin menee 4000 euroa. Oletetaanko nyt vaikka että näistä kiinteistä kuluista lainaa on 3000 euroa/kk? Eli vuodessa 36 000 lainanlyhennyksiä + korot? Asuntolainan keskiarvoinen takaisinmaksuaika oli viime vuonna 19 vuotta. Jos nyt olettaa että teillä on 15 vuoden laina-aika, niin olenko oikeilla jäljillä, jos arvelisin teillä olevan n. 500 000 euroa velkaa?

Ei liene kuitenkaan niin epäselvää, mihin taloutenne rahat menee.

Luetunymmärtäminen? Juuri selvensin tilannetta. Ei ole tuollaista lainaa!

Vierailija
51/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on ollut isoja laskuja, siksi olemme näin tiukilla.

= tultiin just kuukauden mittaiselta Etelä-Amerikan reissulta, ostettiin uusi vene ja miehelle moottoripyörä ja lapsille läppärit.

Vierailija
52/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

600€ riittäisi hyvin kuukaudeksi, ruokaan ja välttämättömiin menoihin.

Vierailija
53/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku tuli niitä yllättäviä isompia menoja...

Vierailija
54/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän, kun tuo menee asunnon lyhennykseen ja vastikkeeseen. Jos nuo on maksettu niin kuukausi. Ruokaa menee 400-460e kk. Perheeseen kuuluu 2 aikuista ja 4kk vauva. Nettiin ja molempiin puhelimeen 60e. Sähköön 60-70e, kaukalämpö kuuluu vastikkeeseen. Vesilaskut tulee kahdesti vuodessa.

Vierailija
55/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka 1400 ilman veroja.

Lainalaskuja on 500euron eestä, mun vuokrapuolikas on 460euroa, sitte vielä sähkö, vesi, koiran kulut, auto (disel) ja 5vuotias. Mä maksan joka kuukausi edellis kuun laskuja 😂 mä pärjäisin hyvin sun taloudellisella tilanteella, sori.

Vierailija
56/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi viikkoa pystyy jälkikasvu kävelemään rikkinäisissä kengissä.

Talvikengätkin menee vielä kaksi viikkoa.

Mitään vaatetta ei ole pakko ostaa tuona aikana.

Mun teinillä on kolmet rikkinäiset housut ja kahdet rikkinäiset mopoöljyiset kangaskengät.

Mä elän suusta suuhun ja mulla oli talvikengät käytössä nyt 2016talven, 2016kesä, 2017 talven ja nyt niissä on reikä.

Onneks ne meni viel tän kevään nii nyt voin siirtyy mun uusia lenkkareita kuluttaan. Ehkä nää lenkkarit on mun seuraavat talvikengät, kuka tietää.

Mut kyl mä pärjäsin ✌ elossa ollaa.

Vierailija
57/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ettei yli 5000 tuloilla osata yhtään säästää...

Vierailija
58/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvan saa kirppikseltä, matto ei ole välttämätön (ja niissäkin usein tarjouksia ), pyörät saa käytettyinä ostettua. Ja joo niitä kodinkoneita kantsii katella tori.fistä ja tarjouksista!

Ei niitä millään visalla ostella!

Vierailija
59/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on just nyt tilillä 500 euroa ja palkka tulee 15.5. (mun palkka 20. päivä). Pärjätään. Ei tarvitse ostaa kuin ruokaa ja bensaa ja maksaa yksi pyörän korjaus. Yleensä ei mene näin tiukille, mutta oli poikkeuksellinen laskukuukausi.

Vierailija
60/114 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hava nagila venis'mecha kirjoitti:

reippaasti yli kuukauden, ainoa suurempi toistuva meno on vastike, ja sekin vain puolet tosta. Ruokaan menee oihvineen, juustoineen jne noin satasen kuussa ja periaatteessa laskennallisesti kai joku 45e/kk kuukausilipusta mutta ostan aina vuosilipun.

Vältän kaikkia toistuvia menoja mutta netti 12e ja puhelin 4e50c lienee pakollisia. Sähköostia kun ei voi nykyään lukea ilman että välillä vahvistaa sen tekstiviesteillä... näitä mokkulan ihmeellisyyksiä kun oon muka joskus ties missä persleväjoessa ip:n mukaan kaukana kehä 1 ulkopuolella.

Sitten kirjat, pokkareihin yms harrastuskirjoihin menee kai joku satanen kuussa ja nyt kai sitten kun on lämpimämpää niin menee jätskejä ku notkun jossain torilla kirjan kanssa ja haen jätskejä pitkin päivää.

Ihana tää osatyöllistetyn elämä työttömänä ja lääkärin tasoisella tuntiliksalla.

Rahaa jää tosin aina hirveästi yli ja osinkoja sataa taivaalta joilla ostelelen lisää osakkeita. Monopolipeli irl on ihan kivaa.

Mikä sposti vaatii vahvistuksen tekstiviestillä?

Gmail

No eipä ole minulla koskaan vaatinut

Sinulla tuskin mokkula tai sitten et puhdista cookieita tunnin välein automaattisesti, säästät historaa selaimeen yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi